Regulacja zaworów w Disco 200 TDI

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Regulacja zaworów w Disco 200 TDI

Post autor: Kojak » czw maja 01, 2008 6:43 pm

A więc sprawdziłem archiwum i nie znalazłem więc zapytam jak w temacie.
A konkretniej: chcę jutro na ulicy podregulować zaworki więc pytanka pozwolę sobie do Szanownego Grona zapodać następujące:

1. Jakie szczeliny na ssącym i wydechowym (na zimnym silniku ?)
2. Jaka kolejność ustawiania garnków
3. Jak ustalić pierwszy i kolejne (są jakieś widoczne znaki na kole zamachowym) ?

No i inne porady do takiego ustawiania "na partyzanta" na ulicy...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw maja 01, 2008 7:33 pm

02/02
ustawiasz "na kipie"
jak pokręcisz wałem to załapiesz o co idzie...
#noichuj

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » czw maja 01, 2008 8:44 pm

czesław&jarząbek pisze:02/02
ustawiasz "na kipie"
jak pokręcisz wałem to załapiesz o co idzie...
Znaczy nie ważne od którego zacznę - tylko łapię momenty jak się mijają i się zwalniają czyli oba mają luz ???
Przy okazji - pokręcę wałem ręcznie czy np. muszę świece żarowe wykręcić aby luźniej było ???
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw maja 01, 2008 8:46 pm

ręcznie w sensie kluczem po zdjęciu wiatraka bo wygodniej

jako, że od czegoś trzeba zacząć to zacznij od pierwszego cylindra
#noichuj

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » czw maja 01, 2008 9:14 pm

czesław&jarząbek pisze:ręcznie w sensie kluczem po zdjęciu wiatraka bo wygodniej

jako, że od czegoś trzeba zacząć to zacznij od pierwszego cylindra
No dobra, jakoś tam zacznę. Zawsze musi być ten pierwszy raz... A w GAZiku to ćwiczyłem zawory tak raz na miesiąc dla sportu, więc jakoś sobie poradzę i w tym angielskim gaziku...

A skąd będę wiedział że to pierwszy garnek , jest znak na kole zamachowym ?
Jeszcze jakieś wskazówki i dobre rady ?
A przy okazji abym się przygotował: jakim kluczem się reguluje ?
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » czw maja 01, 2008 9:41 pm

Kojak pisze: A przy okazji abym się przygotował: jakim kluczem się reguluje ?
popularnym, nie wymiękaj :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw maja 01, 2008 10:06 pm

Jak zdejmiesz dekiel, ustawisz znaki i bedziesz ruszal wlaem to gibac sie musza zawory na 4 cylindrze, w momencie jak sie beda mijac to masz gotowy do ustawienia 1 cylinder. Potem po kolei 3-4-2
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » czw maja 01, 2008 10:10 pm

Discotheque pisze:Jak zdejmiesz dekiel, ustawisz znaki i bedziesz ruszal wlaem to gibac sie musza zawory na 4 cylindrze, w momencie jak sie beda mijac to masz gotowy do ustawienia 1 cylinder. Potem po kolei 3-4-2
Dzięki Bociek - a znaki są na kole zamachowym ?
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw maja 01, 2008 11:23 pm

koło zamachowe to widac, jak się krzynkę zrzuci :lol:
nic nie zobaczysz
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » pt maja 02, 2008 7:08 am

gri74 pisze:koło zamachowe to widac, jak się krzynkę zrzuci :lol:
nic nie zobaczysz
Hmm, no to przerąbane... A ja tak GAZ-ikowo myślałem... Bo w Giezie to widać eleganckie okienko i widać dokładnie znak gdy jest garnek 1 lub 4 a dodatkowo kręcąc wałem za pomocą korby dokładnie można ustawić sobie garnek 2 i 3... No tak ale to był Giez...

No dobra, zaraz idę na ulicę i zobaczymy co wystrugam...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt maja 02, 2008 7:47 am

zawory to pryszcz w porównaniu z prawidłowym uszczelnieniem potem dekla...
:)21
#noichuj

Tarsus

Post autor: Tarsus » pt maja 02, 2008 8:02 am

nooo, bo niby tylko uszczelka, dokrecic i z glowy... a a gowno, bo jak nie zalozylem dekla tak lało... :roll:

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt maja 02, 2008 8:55 am

Wystarczy zalozyc nowa uszczelke i przede wszystkim gumy na srubach i nic nie cieknie.

A zawory wyregulujesz nawet nie patrzac na znaki nigdzie. Wystarczy sie skupic i wyregulowac na tak zwane wahanie. Kluczem tez nie musisz obracac silnikiem, wrzucasz 5 bieg i na plaskim podlozu spokojnie go sobie przetoczysz i ustawisz zawory.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » pt maja 02, 2008 9:03 am

mozna przednie kolo podniesc i krecic nim na piatce
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » pt maja 02, 2008 10:18 am

Dzięki wszystkim, już po robocie...

Wykręciłem świece żarowe ( i przy okazji je sprawdziłem czy nie uszkodzone) i jakoś tam łapami przekręcałem za pasek klinowy...
No i okazało się że jedna z nakładek na zawór - przetarła się i pękła - luz był zamiast 0,2 to coś około 2,0 :o
Tymczasowo wywaliłem resztki tej nakładki i wyregulowałem bez tego... Reszta klawiatury była OK...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości