Regulacja zaworów w Disco 200 TDI
Moderator: Jerry
Regulacja zaworów w Disco 200 TDI
A więc sprawdziłem archiwum i nie znalazłem więc zapytam jak w temacie.
A konkretniej: chcę jutro na ulicy podregulować zaworki więc pytanka pozwolę sobie do Szanownego Grona zapodać następujące:
1. Jakie szczeliny na ssącym i wydechowym (na zimnym silniku ?)
2. Jaka kolejność ustawiania garnków
3. Jak ustalić pierwszy i kolejne (są jakieś widoczne znaki na kole zamachowym) ?
No i inne porady do takiego ustawiania "na partyzanta" na ulicy...
A konkretniej: chcę jutro na ulicy podregulować zaworki więc pytanka pozwolę sobie do Szanownego Grona zapodać następujące:
1. Jakie szczeliny na ssącym i wydechowym (na zimnym silniku ?)
2. Jaka kolejność ustawiania garnków
3. Jak ustalić pierwszy i kolejne (są jakieś widoczne znaki na kole zamachowym) ?
No i inne porady do takiego ustawiania "na partyzanta" na ulicy...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Znaczy nie ważne od którego zacznę - tylko łapię momenty jak się mijają i się zwalniają czyli oba mają luzczesław&jarząbek pisze:02/02
ustawiasz "na kipie"
jak pokręcisz wałem to załapiesz o co idzie...

Przy okazji - pokręcę wałem ręcznie czy np. muszę świece żarowe wykręcić aby luźniej było

KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
No dobra, jakoś tam zacznę. Zawsze musi być ten pierwszy raz... A w GAZiku to ćwiczyłem zawory tak raz na miesiąc dla sportu, więc jakoś sobie poradzę i w tym angielskim gaziku...czesław&jarząbek pisze:ręcznie w sensie kluczem po zdjęciu wiatraka bo wygodniej
jako, że od czegoś trzeba zacząć to zacznij od pierwszego cylindra
A skąd będę wiedział że to pierwszy garnek , jest znak na kole zamachowym ?
Jeszcze jakieś wskazówki i dobre rady ?
A przy okazji abym się przygotował: jakim kluczem się reguluje ?
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Dzięki Bociek - a znaki są na kole zamachowym ?Discotheque pisze:Jak zdejmiesz dekiel, ustawisz znaki i bedziesz ruszal wlaem to gibac sie musza zawory na 4 cylindrze, w momencie jak sie beda mijac to masz gotowy do ustawienia 1 cylinder. Potem po kolei 3-4-2
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

Hmm, no to przerąbane... A ja tak GAZ-ikowo myślałem... Bo w Giezie to widać eleganckie okienko i widać dokładnie znak gdy jest garnek 1 lub 4 a dodatkowo kręcąc wałem za pomocą korby dokładnie można ustawić sobie garnek 2 i 3... No tak ale to był Giez...gri74 pisze:koło zamachowe to widac, jak się krzynkę zrzuci![]()
nic nie zobaczysz
No dobra, zaraz idę na ulicę i zobaczymy co wystrugam...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Wystarczy zalozyc nowa uszczelke i przede wszystkim gumy na srubach i nic nie cieknie.
A zawory wyregulujesz nawet nie patrzac na znaki nigdzie. Wystarczy sie skupic i wyregulowac na tak zwane wahanie. Kluczem tez nie musisz obracac silnikiem, wrzucasz 5 bieg i na plaskim podlozu spokojnie go sobie przetoczysz i ustawisz zawory.
A zawory wyregulujesz nawet nie patrzac na znaki nigdzie. Wystarczy sie skupic i wyregulowac na tak zwane wahanie. Kluczem tez nie musisz obracac silnikiem, wrzucasz 5 bieg i na plaskim podlozu spokojnie go sobie przetoczysz i ustawisz zawory.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
Dzięki wszystkim, już po robocie...
Wykręciłem świece żarowe ( i przy okazji je sprawdziłem czy nie uszkodzone) i jakoś tam łapami przekręcałem za pasek klinowy...
No i okazało się że jedna z nakładek na zawór - przetarła się i pękła - luz był zamiast 0,2 to coś około 2,0
Tymczasowo wywaliłem resztki tej nakładki i wyregulowałem bez tego... Reszta klawiatury była OK...
Wykręciłem świece żarowe ( i przy okazji je sprawdziłem czy nie uszkodzone) i jakoś tam łapami przekręcałem za pasek klinowy...
No i okazało się że jedna z nakładek na zawór - przetarła się i pękła - luz był zamiast 0,2 to coś około 2,0

Tymczasowo wywaliłem resztki tej nakładki i wyregulowałem bez tego... Reszta klawiatury była OK...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości