dwójka

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
gori
 
 
Posty: 224
Rejestracja: czw sie 16, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Jura
Kontaktowanie:

dwójka

Post autor: gori » ndz maja 04, 2008 6:46 pm

Mam problema,
DISCO I 200tdi
wczoraj szanowna małzonka wracajac z lasu nagle zauwazyla ze dwojka tak dziwnie wchodzi. Nie probowalem bo bylem po piwku ale dzis o dziwo objaw dalej ten sam.

Dokładnie taki dwojeczka wchodzi elegancko przy malych predkosciach przy większych pomimo wcisnietego sprzegla zgrzyta pozatym reszta spoko loko.

Czy jest mozliwa opcja ze wysprzeglik łapa albo cos przyjemniejszego to jest. Pompeczk spręgła sucha przy siłowniku delikatnie się poci ale nie kapie płyn nie pieni się i nie bulgocze przy pompowaniu.

Czy raczej synchronizatory?
Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz maja 04, 2008 6:49 pm

Synchro padło :D
standardowa bolączka LR-ów :)20
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Post autor: gruszkin » ndz maja 04, 2008 7:06 pm

i auto jedzie do serwisu :)21
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » ndz maja 04, 2008 7:10 pm

klucz13 pisze:Synchro padło :D
standardowa bolączka LR-ów :)20
raczej synchronizatorek dwujeczki :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz maja 04, 2008 7:50 pm

tybero pisze:
klucz13 pisze:Synchro padło :D
standardowa bolączka LR-ów :)20
raczej synchronizatorek dwujeczki :)21
a dupa nie synchornizator... bo ten kosztuje cos koło 6stówek :)

jeden z elementów odpowiedzialnych za synchronizacje biegów.....

i nie bolączka tylko norma, ni elrów a wszelakich aut, ot hamulec się wyciera i tyle..... powodów wiele, np niewłaściwy olej lany do skrzyni jeśli nie teraz to kiedyś u innego właściciela, kilometry nakręcone po mieście gdzie ciągle sie 2 wciepuje.... itp itd ...
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » ndz maja 04, 2008 8:11 pm

od kiedy pierścienie synchro są takie drogie ?? dużo to robota kosztuje i znając życie na synchro się nie skończy
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz maja 04, 2008 8:18 pm

pierścienie synchro nie są drogie, sam synchro jest drogi, pierścien sie nie zużywa wcale albo znikomo, synchronizator też żadko pada (ale zdarza się), zużywa sie hamulec ... ale hyba nie wiecie o czym gadam więc postudiujcie budowe skrzyni ... :) trafiliscie na mojego konika :)
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » ndz maja 04, 2008 8:20 pm

a na hamulcy faktycznie sie nie skończy, ja bym dobrze prześledził reszte hamulców, łozyska, bieżnia simmeringów do śmieci, oring, 2 pierścienie segera, oczywiście simmeringi, podkładki i regulacja :)

btw. hamulec synchronizatora to jakieś 80złociszy
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
konrad.w1
Posty: 468
Rejestracja: czw mar 29, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: Jedlina Zdrój

Post autor: konrad.w1 » ndz maja 04, 2008 9:04 pm

No to ja mam to samo :-?
Nie ma ktoś na zbyciu skrzyni do cysety? Tanij potrzeba a dobryj 8)
Discovery 300 Tdi
http://www.walbrzych4x4.pl/

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » ndz maja 04, 2008 10:53 pm

krzyś pisze: :) trafiliscie na mojego konika :)

A to mi powiedz Krzyś, czy w lt77 wałek sprzęgłowy ma tą samą ilość zębów i średnicę koła w tdi i V8 ??
Według mojej wiedzy wałek w tdi i V8 od strony skrzyni biegów jest taki sam, różnią się tylko od strony silnika, ale potrzebuję tą wiedzę właśnie zweryfikować

Awatar użytkownika
gori
 
 
Posty: 224
Rejestracja: czw sie 16, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Jura
Kontaktowanie:

Post autor: gori » ndz maja 04, 2008 11:25 pm

podobno jak nie forsowac to sie jeszcze jakis czas przejezdzi

o i skonczy sie jak ostatnio
nowa stara skrzynia i juz 2 bede mial na zapleczu:)
będzie co rozbierac - w poprzedniej przy wymianie oleju wypadł mi kawalek przesówki

ma ochote ktos na reduktor?
bo trafil mi sie komplet do łyknięcia
Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » ndz maja 04, 2008 11:42 pm

++++podobno jak nie forsowac to sie jeszcze jakis czas przejezdz++++i

Bez synchronizacji da się jeździć bez zgrzytów. Trzeba tylko opanowac technikę "przegazówki" i jest ok.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn maja 05, 2008 6:40 am

ja mam u siebie skrzynię Lt od V8 w tdi 200
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn maja 05, 2008 8:13 am

gori pisze:ma ochote ktos na reduktor?
jak "defenderowy" ... i sprawny to biorę :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn maja 05, 2008 10:47 am

Pierwszy objaw zlego dzialania synchronizacji to zgrzyty przy redukcjach a akceptowalne zachowanie przy przejsciach z jeden w gore.



Kiedys w KJSach to sie rylo rowki na pierscieniach zeby szybciej wajcha machac.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
gori
 
 
Posty: 224
Rejestracja: czw sie 16, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Jura
Kontaktowanie:

Post autor: gori » sob maja 10, 2008 9:49 pm

Słuchajcie!
przeszło jak ręką odjął
3-4 dni akcji
i dzis raptem zauwazyłem ze jest spoko
mozliwe ze wczesniej ustapiło bo juz n maxa ostroznie jedziłem a dzis jakos tak mnie wzielo na odwage i spróbowałem

Jakies sugestie ? czy moze to sugerowac jakies inne problemy w układzie hydraulicznym sprzgła - łapa? Czy to skrzynia i są to jej osttatnie podrygi na dwójce?

Dodam ze szumi (jakby łozysko od sprzęgła) jak stoje na luzie ale jak wcisne sprzegło szum ustaje
Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4

Awatar użytkownika
jacekwr
Posty: 532
Rejestracja: pn sie 06, 2007 9:06 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: jacekwr » pn maja 12, 2008 9:49 am

W służbowym plaskaczu tak kiedyś miałem - szumiało, szumiało, aż się wyszumiało... skończyło się holowaniem, noclegiem i wymianą sprzęgła... Ze zdemontowanego sprzęgła wypadły ścinki docisku... starł się równiutko i dokumentnie. :)21
From all the things I've lost,
I miss my mind the most...

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » pn maja 12, 2008 11:02 am

Mnie uczyli tak sprawdzać synchronizator:
1) zredukuj bieg "normalnie" - zgrzyta
2) zredukuj bieg w ten sposób, że wyrzuć wyższy bieg, zwolnij sprzęgło, wciśnij sprzęgło ponownie i wolno wrzucaj niższy bieg. Jeżeli nie zgrzytnie, to właśnie synchronizator.
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
gori
 
 
Posty: 224
Rejestracja: czw sie 16, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Jura
Kontaktowanie:

Post autor: gori » pn maja 12, 2008 11:06 am

objawy zupelnie ustały
nic nie zgrzyta - wszystko poprawnie chodzi (bynajmniej teraz) jakkolwiek bym nie kombinował nic nie zgrzyta
Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn maja 12, 2008 12:00 pm

jak tu tak mądrze prawicie to i ja spróbuję :)24
chodzi o 1 i 2 bieg.
jak wrzucam szybko 1 - zgrzytnie
jak wrzucam 1 po skosie do się (PN-Z) - zgrzytnie
jak wrzucam po woli i do góry (jak najbliżej 3) - nie zgrzyta

jak jednym ciągiem przerzucam z 1 na 2 - zgrzyta
jak z 1 wrzucę na 0 i dopiero 2 (bez wysprzęglania) - raczej nie zgrzyta
redukcja z 3 na 2 raczej nie zgrzyta

ogólnie mam wrażenie, że zgrzyta 1 i 2 jak za bardzo biorę wajchę do siebie, a jak powoli i blisko 3 i 4 przez 0 to nie :o
sprzęgło cały czas chodzi tak samo i "bierze" dość wysoko
na zimnym aucie ciężej wchodzi 2 ale raczej nie zgrzyta
na ciepłym aucie wchodzi luźniej ale zgrzyta j.w.

chodzi o skrzynkę R-ke :roll: :D
Ostatnio zmieniony pn maja 12, 2008 12:08 pm przez TRAWOLT, łącznie zmieniany 1 raz.
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » pn maja 12, 2008 12:05 pm

oj, to zepsuło ci się :P
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn maja 12, 2008 12:11 pm

darkman pisze:oj, to zepsuło ci się :P
eeetam taka awaria to nie awaria
jeździć się da, tylko trochę wkurzające jest, że jak jest potrzeba "dynamiczniej" :roll: ruszyć nie można pociągnąć bezpośrednio z 1 na 2 bo zawsze zgrzytnie :cry:

ale używajcie sobie, używajcie :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » pn maja 12, 2008 12:23 pm

A próbowałeś jeździć w słuchawkach - tłumią zgrzytanie !
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn maja 12, 2008 12:33 pm

darkman pisze:A próbowałeś jeździć w słuchawkach - tłumią zgrzytanie !
mam stoperki - są bardziej dyskretne :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Saphira
Posty: 1556
Rejestracja: śr maja 23, 2007 11:10 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Saphira » pn maja 12, 2008 12:33 pm

@Trawolt a może to reumatyzm tak u Ciebie zgrzyta.. :wink:
adhd.. LR.. teraz 110 300Tdi
..trucizna moja i wiara..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość