dwójka
Moderator: Jerry
dwójka
Mam problema,
DISCO I 200tdi
wczoraj szanowna małzonka wracajac z lasu nagle zauwazyla ze dwojka tak dziwnie wchodzi. Nie probowalem bo bylem po piwku ale dzis o dziwo objaw dalej ten sam.
Dokładnie taki dwojeczka wchodzi elegancko przy malych predkosciach przy większych pomimo wcisnietego sprzegla zgrzyta pozatym reszta spoko loko.
Czy jest mozliwa opcja ze wysprzeglik łapa albo cos przyjemniejszego to jest. Pompeczk spręgła sucha przy siłowniku delikatnie się poci ale nie kapie płyn nie pieni się i nie bulgocze przy pompowaniu.
Czy raczej synchronizatory?
DISCO I 200tdi
wczoraj szanowna małzonka wracajac z lasu nagle zauwazyla ze dwojka tak dziwnie wchodzi. Nie probowalem bo bylem po piwku ale dzis o dziwo objaw dalej ten sam.
Dokładnie taki dwojeczka wchodzi elegancko przy malych predkosciach przy większych pomimo wcisnietego sprzegla zgrzyta pozatym reszta spoko loko.
Czy jest mozliwa opcja ze wysprzeglik łapa albo cos przyjemniejszego to jest. Pompeczk spręgła sucha przy siłowniku delikatnie się poci ale nie kapie płyn nie pieni się i nie bulgocze przy pompowaniu.
Czy raczej synchronizatory?
Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4
Wyprawy 4x4
a dupa nie synchornizator... bo ten kosztuje cos koło 6stówektybero pisze:raczej synchronizatorek dwujeczkiklucz13 pisze:Synchro padło![]()
standardowa bolączka LR-ów

jeden z elementów odpowiedzialnych za synchronizacje biegów.....
i nie bolączka tylko norma, ni elrów a wszelakich aut, ot hamulec się wyciera i tyle..... powodów wiele, np niewłaściwy olej lany do skrzyni jeśli nie teraz to kiedyś u innego właściciela, kilometry nakręcone po mieście gdzie ciągle sie 2 wciepuje.... itp itd ...
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.
NIE pisać mi PW, mail w profilu.
pierścienie synchro nie są drogie, sam synchro jest drogi, pierścien sie nie zużywa wcale albo znikomo, synchronizator też żadko pada (ale zdarza się), zużywa sie hamulec ... ale hyba nie wiecie o czym gadam więc postudiujcie budowe skrzyni ...
trafiliscie na mojego konika 


Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.
NIE pisać mi PW, mail w profilu.
a na hamulcy faktycznie sie nie skończy, ja bym dobrze prześledził reszte hamulców, łozyska, bieżnia simmeringów do śmieci, oring, 2 pierścienie segera, oczywiście simmeringi, podkładki i regulacja
btw. hamulec synchronizatora to jakieś 80złociszy

btw. hamulec synchronizatora to jakieś 80złociszy
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.
NIE pisać mi PW, mail w profilu.
No to ja mam to samo
Nie ma ktoś na zbyciu skrzyni do cysety? Tanij potrzeba a dobryj

Nie ma ktoś na zbyciu skrzyni do cysety? Tanij potrzeba a dobryj

Discovery 300 Tdi
http://www.walbrzych4x4.pl/
http://www.walbrzych4x4.pl/
krzyś pisze:trafiliscie na mojego konika
A to mi powiedz Krzyś, czy w lt77 wałek sprzęgłowy ma tą samą ilość zębów i średnicę koła w tdi i V8

Według mojej wiedzy wałek w tdi i V8 od strony skrzyni biegów jest taki sam, różnią się tylko od strony silnika, ale potrzebuję tą wiedzę właśnie zweryfikować
podobno jak nie forsowac to sie jeszcze jakis czas przejezdzi
o i skonczy sie jak ostatnio
nowa stara skrzynia i juz 2 bede mial na zapleczu:)
będzie co rozbierac - w poprzedniej przy wymianie oleju wypadł mi kawalek przesówki
ma ochote ktos na reduktor?
bo trafil mi sie komplet do łyknięcia
o i skonczy sie jak ostatnio
nowa stara skrzynia i juz 2 bede mial na zapleczu:)
będzie co rozbierac - w poprzedniej przy wymianie oleju wypadł mi kawalek przesówki
ma ochote ktos na reduktor?
bo trafil mi sie komplet do łyknięcia
Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4
Wyprawy 4x4
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Słuchajcie!
przeszło jak ręką odjął
3-4 dni akcji
i dzis raptem zauwazyłem ze jest spoko
mozliwe ze wczesniej ustapiło bo juz n maxa ostroznie jedziłem a dzis jakos tak mnie wzielo na odwage i spróbowałem
Jakies sugestie ? czy moze to sugerowac jakies inne problemy w układzie hydraulicznym sprzgła - łapa? Czy to skrzynia i są to jej osttatnie podrygi na dwójce?
Dodam ze szumi (jakby łozysko od sprzęgła) jak stoje na luzie ale jak wcisne sprzegło szum ustaje
przeszło jak ręką odjął
3-4 dni akcji
i dzis raptem zauwazyłem ze jest spoko
mozliwe ze wczesniej ustapiło bo juz n maxa ostroznie jedziłem a dzis jakos tak mnie wzielo na odwage i spróbowałem
Jakies sugestie ? czy moze to sugerowac jakies inne problemy w układzie hydraulicznym sprzgła - łapa? Czy to skrzynia i są to jej osttatnie podrygi na dwójce?
Dodam ze szumi (jakby łozysko od sprzęgła) jak stoje na luzie ale jak wcisne sprzegło szum ustaje
Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4
Wyprawy 4x4
objawy zupelnie ustały
nic nie zgrzyta - wszystko poprawnie chodzi (bynajmniej teraz) jakkolwiek bym nie kombinował nic nie zgrzyta
nic nie zgrzyta - wszystko poprawnie chodzi (bynajmniej teraz) jakkolwiek bym nie kombinował nic nie zgrzyta
Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4
Wyprawy 4x4
jak tu tak mądrze prawicie to i ja spróbuję
chodzi o 1 i 2 bieg.
jak wrzucam szybko 1 - zgrzytnie
jak wrzucam 1 po skosie do się (PN-Z) - zgrzytnie
jak wrzucam po woli i do góry (jak najbliżej 3) - nie zgrzyta
jak jednym ciągiem przerzucam z 1 na 2 - zgrzyta
jak z 1 wrzucę na 0 i dopiero 2 (bez wysprzęglania) - raczej nie zgrzyta
redukcja z 3 na 2 raczej nie zgrzyta
ogólnie mam wrażenie, że zgrzyta 1 i 2 jak za bardzo biorę wajchę do siebie, a jak powoli i blisko 3 i 4 przez 0 to nie
sprzęgło cały czas chodzi tak samo i "bierze" dość wysoko
na zimnym aucie ciężej wchodzi 2 ale raczej nie zgrzyta
na ciepłym aucie wchodzi luźniej ale zgrzyta j.w.
chodzi o skrzynkę R-ke


chodzi o 1 i 2 bieg.
jak wrzucam szybko 1 - zgrzytnie
jak wrzucam 1 po skosie do się (PN-Z) - zgrzytnie
jak wrzucam po woli i do góry (jak najbliżej 3) - nie zgrzyta
jak jednym ciągiem przerzucam z 1 na 2 - zgrzyta
jak z 1 wrzucę na 0 i dopiero 2 (bez wysprzęglania) - raczej nie zgrzyta
redukcja z 3 na 2 raczej nie zgrzyta
ogólnie mam wrażenie, że zgrzyta 1 i 2 jak za bardzo biorę wajchę do siebie, a jak powoli i blisko 3 i 4 przez 0 to nie

sprzęgło cały czas chodzi tak samo i "bierze" dość wysoko
na zimnym aucie ciężej wchodzi 2 ale raczej nie zgrzyta
na ciepłym aucie wchodzi luźniej ale zgrzyta j.w.
chodzi o skrzynkę R-ke


Ostatnio zmieniony pn maja 12, 2008 12:08 pm przez TRAWOLT, łącznie zmieniany 1 raz.
LR Rendzi stajla 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość