Strona 1 z 4
większe spalanie
: ndz maja 04, 2008 9:00 pm
autor: samuraj_78
witam,
po zimie (wiem ze juz sie dosc dawno skonczyla) zauwazylem ze mam wyraznie wieksze spalanie - na baku zasieg spadl o ok 100 km.

przed zima wymienialem wszystie filtry... jakies pomysly? co sprawdzac? w archiwum nie udalo mi sie znalezc...

: ndz maja 04, 2008 9:05 pm
autor: harakiri
Sprawdz cisnienie w oponach. W instrukcji sprawdz jakie powinno byc. W D2 przód 2.6 tyl 2.9-3.1

: ndz maja 04, 2008 9:09 pm
autor: piotr borowiec
w poprzedniej Dyskotece 97r po podniesieniu 2cale i na oponach 245/75/16 przy prędkościach 100,110,120 tak mniej więcej Warszawa-Wrocław zaczął spalać 11,5 wcześniej przed liftem 9-9,5

: ndz maja 04, 2008 9:36 pm
autor: samuraj_78
ale on byl liftowany wczesniej i nic z oponami tez nie kombinowalem...
zreszta jezdze "ekonomicznie" czyli w trasie 90-100... i to sie nie zmienilo...
: ndz maja 04, 2008 9:39 pm
autor: tybero
niestety, lift daje wieksze spalanie....
: ndz maja 04, 2008 9:39 pm
autor: Flor
a ilość paliwa wlewanego do baku ci się nie zmieniła

: ndz maja 04, 2008 9:45 pm
autor: piotr borowiec
Tybero ale o ile? bez przesady, u mnie poszło o 2-2,5litra, ale ok zmiana kół wyrównała przekłamanie +8km (jak na liczniku było 100km/h to w rzeczywistości było 92km/h) ale Samuraj mówi, że na baku robi o STÓWE mniej!? to chyba jest coś nie halo
: ndz maja 04, 2008 9:54 pm
autor: gosc
nie LR ale odnosnie liftu i kolek to umnie w miescie spalanie wzroslo o 8l

a na trasie o 3l

: ndz maja 04, 2008 10:03 pm
autor: piotr borowiec
ale ty masz Jeepa

: ndz maja 04, 2008 10:07 pm
autor: gosc
tak ale chcialem zobrazowac wielkosc spalania w stosunku do wielkosci kol/liftu

: ndz maja 04, 2008 10:15 pm
autor: piotr borowiec
masz racje

tam pod autkiem robi się taki wir.... że ho ho ty masz opływową bryłe, a my z naszymi kioskami ruchu (kto to jeszcze pamięta?) musimy się przebijać przez pwietrze

ciekawe jest to co kolega pisze że jeździ ekonomicznie, przy 90-100 to nawe przy jego 3calach powinien palić 11litrów
Samuraj, jakie odległości przejeżdżałeś na pełnym baku?
: pn maja 05, 2008 12:08 am
autor: Tarsus
Samuraj, juz ci tłumacze...

Srednia temperatura o tej porze roku jest o 10 C wieksza niz w trakcie zimy.
To tez masowo ilosc powietrza zuzywana na schajcowanie mieszanki obniza sie, przez co musisz ją wzbogacać dodając gazu... no i więcej Ci pali przez to

: pn maja 05, 2008 5:24 am
autor: samuraj_78
kupilem go w zeszlym roku i juz byl podniesiony, wiec to nie to...
przejezdzalem około 800 km do zapetnia sie rezerwy, a teraz na 800 rezerwa mi sie konczy... w okresie zimowym nic nie motalem przy samochodzie

: pn maja 05, 2008 6:10 am
autor: pezet
Lift + większe koła, muszą dać większe spalanie, bo:
- wyższe auto ma większy opór czołowy,
- na większych kołach auto trudniej rozpędzić i cisnąć trzeba,
- szersze opony to większe opory toczenia,
- MT-ki - również.
Ale trzeba jeszcze wziąć poprawkę, że większe opony wolniej się kręcą, więc licznik pokazuje mniejszy przebieg.
Trzeba na trasie zmierzyć przebieg licznikiem i gps-em i zobaczyć o ile przekłamuje.
U mnie np. aktualnie zaniża przebieg o 5%.
No i pozostaje jeszcze sprawa jakości paliwa...
: pn maja 05, 2008 7:18 am
autor: Piotrul
A wy swoje

Przecież napisał, że nie liftował, tylko samo się jakoś tak zrobiło

: pn maja 05, 2008 8:10 am
autor: hpx4000
To że skończyła się zima to raczej przypadek a nie powód większego spalania. Może wtryski Ci padają? Może warto sprawdzić pompę i ją wyregulować… oczywiście tylko gdybam bo o ropniakach wiem tyle co nic
: pn maja 05, 2008 8:14 am
autor: Flor
Piotrul pisze:A wy swoje

Przecież napisał, że nie liftował, tylko samo się jakoś tak zrobiło

moze być wgnieciony zbiornik paliwa

lub zawiesza się plywak wskazujący poziom rezerwy

albo jedno i drugie

: pn maja 05, 2008 8:17 am
autor: Wiechu
W trasie, na seryjnej oponie i seryjnym zawieszeniu, trzyseta spaliła mi 8,7l/100km. Jadąc w zakresie 90-110km/h
To był prawdopodobnie pierwszy i ostatni jej taki wybryk u mnie.
Niedługo, napiszę Wam ile pali po lifcie i na MT.

: pn maja 05, 2008 8:21 am
autor: gosc
hpx4000 pisze:To że skończyła się zima to raczej przypadek a nie powód większego spalania. Może wtryski Ci padają? Może warto sprawdzić pompę i ją wyregulować… oczywiście tylko gdybam bo o ropniakach wiem tyle co nic
dobrze gada

mialem w prasowanym ryzu padniety wtrysk (jeden) , silnik niekopcil a spalanie podskoczylo o jakies 2 l/100km
: pn maja 05, 2008 8:44 am
autor: bredfan
U mnie przyczyną większego spalania była zrypana zbieżność (ugięty drążek) . Jedź na jakąs górkę i spuść się (sic!) la luzie i zobaczy czy się toczy równo czy coś go hamuje. Jak hamuje - ustaw zbiezność

: pn maja 05, 2008 10:46 am
autor: LR Tomaszek
harakiri pisze:Sprawdz cisnienie w oponach. W instrukcji sprawdz jakie powinno byc. W D2 przód 2.6 tyl 2.9-3.1

U mnie w instrukcji przód 1.9, tył 2.6 (tył 3.2 przy maksymalnym ładunku)
: pn maja 05, 2008 10:55 am
autor: GAZFAN
A u mnie na trasie spalanie 8,5 l na 100 km. RRC z 200tdi, łacznie 4" liftu i na 33" oponie. predkosc 90-100.
: pn maja 05, 2008 12:00 pm
autor: hpx4000
Ja uważam że nietaktem jest mówienie o dużym spalaniu jak na baku robi się 800km…

: pn maja 05, 2008 1:32 pm
autor: Tarsus
GAZFAN pisze:A u mnie na trasie spalanie 8,5 l na 100 km. RRC z 200tdi, łacznie 4" liftu i na 33" oponie. predkosc 90-100.
No to ładnie...
U mnie jakos tak podskoczyło ostatnio (założyłem kurnik) i bedzie tak ponad dyche... no ale cóż, trza z tym życ

: pn maja 05, 2008 1:37 pm
autor: Adamo
hpx4000 pisze:Ja uważam że nietaktem jest mówienie o dużym spalaniu jak na baku robi się 800km…

Przychylam się do tej opinii
