Izolator akumulatorow do Disco 1

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Izolator akumulatorow do Disco 1

Post autor: gucio1234 » śr maja 07, 2008 9:17 am

Moze ktos zna odpowiedz na moje pytanie jakie rzucilem w dziale Elektryka:

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... c&start=25
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
andziasss
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr gru 27, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Kraj Warty
Kontaktowanie:

Re: Izolator akumulatorow do Disco 1

Post autor: andziasss » sob maja 10, 2008 4:57 pm

gucio1234 pisze:Moze ktos zna odpowiedz na moje pytanie jakie rzucilem w dziale Elektryka:

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... c&start=25

Odpowiedź brzmi: Intelle
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl

Awatar użytkownika
robert_smoldzino
Posty: 625
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 6:30 pm
Lokalizacja: Smoldzino
Kontaktowanie:

Post autor: robert_smoldzino » sob maja 10, 2008 6:50 pm

a kto tym handluje?
bo cos mi nie idzie googlowanie

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » sob maja 10, 2008 8:56 pm

robert_smoldzino pisze:a kto tym handluje?
bo cos mi nie idzie googlowanie
http://www.intelle.pl/separator_bezstratny_2_sekcje.pdf :wink:

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » sob maja 10, 2008 9:20 pm

Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
robert_smoldzino
Posty: 625
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 6:30 pm
Lokalizacja: Smoldzino
Kontaktowanie:

Post autor: robert_smoldzino » sob maja 10, 2008 9:48 pm

a dziekuje
bo ja jakis ciemny cos jestem :-(
moze to to slonce dzisiaj

a jeszcze spytam jak moge
od dawna mam zalozona trendiode (ta amerykanska, niebieska)
i nic nie kompensowalem a wszystko dziala
pytanie brzmi - co nie powinno? znaczy jakie sa objawy braku rzeczonej kompensacji
z gory dziekuje za wyjasnienie

Awatar użytkownika
andziasss
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr gru 27, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Kraj Warty
Kontaktowanie:

Post autor: andziasss » ndz maja 11, 2008 8:49 pm

Żeby dobrze ładowało aku kwasowy to napięcię ładowania powinno być od 13.8 - 14.4V, Jak masz spadek napięcia to ładuje też, ale mniej efektywnie. Specem od zależności napięciowo - prądowych jest Artur K. : Zawsze komentuje wskazania mojego Intelle-woltomierza, malkontent jeden. Z innej strony dopiero mając taki woltomierz widać co się wyprawia i jakie są wahania podczas eksploatacji auta. Zimą jest niższe napięcie bo elektrony wolniej hasają, latem jest optymalnie (jak u ludzi: wiosna wzbudza emocje:-). Intelle w opisach swych separatorów informuje o spadku napięcia lub jego braku w zależności od modelu. Jakby to było nieistotne to by milczeli , czy nie? Poczytajcie te pdfy co są na stronie producenta...
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl

Awatar użytkownika
robert_smoldzino
Posty: 625
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 6:30 pm
Lokalizacja: Smoldzino
Kontaktowanie:

Post autor: robert_smoldzino » ndz maja 11, 2008 8:53 pm

andziasss pisze: Jakby to było nieistotne to by milczeli , czy nie?
to akurat nie koniecznie, bo co mieliby PRowcy robic? :-D
ale dzieki za projekcje problemu, poszperam, popytam, wybadam...

Awatar użytkownika
andziasss
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr gru 27, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Kraj Warty
Kontaktowanie:

Post autor: andziasss » ndz maja 11, 2008 9:54 pm

Wiesz, jak ktoś produkuje diodowe i bardziej pojechane, to się może przyznać do wad lub niepożądanych cech każdych z nich, szczególnie że towar idzie na morze a nie do pobliskiego błotka. Najwypaśniejszy model na obydwa układy w jednej obudowie. Jak siądzie elektroniczny to przepinasz mostek i masz diodowy ze spadkiem 0,6V ale płyniesz dalej. Ten diodowy znowu wymaga intensywnego chłodzenia i wmontowali mu wentylatorek jak od kompa... wentylatorek nie lubi zanieczyszczeń i kółko się zamyka...
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl

Awatar użytkownika
robert_smoldzino
Posty: 625
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 6:30 pm
Lokalizacja: Smoldzino
Kontaktowanie:

Post autor: robert_smoldzino » ndz maja 11, 2008 10:08 pm

przesadzasz chyba troche z demonizowaniem morza :-)
dwa alternatory sa o niebo lepszym rozwiazaniem niz jakas superinteligentna elektornika i tak wlasnie rozwiazane jest to na wiekszosci prawdziwych "zaglowek" ;-) a nie zabawek dostepnych w wiekszosci stoczni,
bo ktora niby stocznia w kraju nad wisla robi prawdziwe statki zaglowe masowo (customy Strawinskiego, Oroczki czy Hacewicza sie nie licza)
pzdr naprawde ciekaw odpowiedzi
robert

Awatar użytkownika
andziasss
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr gru 27, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Kraj Warty
Kontaktowanie:

Post autor: andziasss » ndz maja 11, 2008 11:08 pm

Ah pewnie że dwa alternatory to jest superpatent i należy oddać mu hołd. My jednak jeździmy po błocie i lesie, a nie po morzu i drugi aku jest raczej pomocniczy - jak się wydoi to nikt nie wyrżnie w kaszycę, tylko co najwyżej nie pogada przez CB z kolegą, albo nie ogrzeje tyłka webastem. Najważniejsze jest odpalić motor, potem jakoś będzie.

Nie będę więcej demonizował morza, postaram się tylko nie pływać już opleśniałymi Opalami i zardzewiałymi Riglami i Jotkami z obawy przed techniką w nich zawartą, mimo że stanowią piękne przedmioty!
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl

Awatar użytkownika
robert_smoldzino
Posty: 625
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 6:30 pm
Lokalizacja: Smoldzino
Kontaktowanie:

Post autor: robert_smoldzino » pn maja 12, 2008 5:52 am

:-)
faktycznie, relikty (skadinad piekne) polskiego zeglarstwa moga to tegoz zniechecic :-D
no ale na zadnym zabytku przez Ciebie wspomnianym nie ma chyba regulatora Intelle :-D (niektore z nich to silniki maja w stanie, ktorego nazywanie sprawnym jest delikatnie mowiac na wyrost)
a nawet jesli jest to dlugo nie pozyje, bo kolejna czarterowa zaloga (nie majaca pojecia zbyt wielkiego) na pewno go "ulepszy" konczac jego zycie :-(
pzdr
nastawiony nostalgicznie
robert

Awatar użytkownika
Arthurrr
 
 
Posty: 237
Rejestracja: pn gru 27, 2004 2:17 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Arthurrr » pn maja 12, 2008 8:02 am

Ech, chłopaki, nostalgia dopada wszystkich, dla których navigarre jest rzeczą konieczną.

Awatar użytkownika
andziasss
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr gru 27, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Kraj Warty
Kontaktowanie:

Post autor: andziasss » pn maja 12, 2008 12:19 pm

Wymienione wcześniej sprzęty wychodzą na zimę z wody, bo napewno by nie odpaliły:-0. Aku to miały z dużego fiata, a racjonalizatorskie patenty z kosmosu. Sama ukf-ka (jeśli działała) potrafiła wydymać caly prąd. Pozostaje Zjawa! - jej się ne da z wody wyjąć a klimat opalowski. Oj nostalgia, źeby jeszcze ogrzewanie było, ale gdzież tam. Na Zawiasie (dla niewtajemniczonych : "Zawisza") też się ciągle modlą czy odpali Perkins z Tarpana, ktory potem odpala MAKa z U-Boota... a wstecza można wrzucić kręcąc korbą po zgaszeniu MAKa, bo nie było kiedyś podwodnych sprzęgieł. A teraz są. I separatory też są!

Artur zapodaj no historyjkę o tych napięciach ładowania, jakąś tabelkę może?
Ciągle o tym mówisz i to bardzo mądrze a ja zawsze zapominam. Intelka dziś pokazuje u mnie ładowanie 14,0 - 14,2V na obydwu aku. Zresztą pogadamy na poligonie po południu...
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl

Awatar użytkownika
robert_smoldzino
Posty: 625
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 6:30 pm
Lokalizacja: Smoldzino
Kontaktowanie:

Post autor: robert_smoldzino » pn maja 12, 2008 7:30 pm

Jest jeszcze Bryza
Wszystko dziala i piekny statek, sporo plywalem i wiem co mowie
Silnik marynizowany w Pucku Leyland (z chochelkami na wale na wypadek zgubienia cisnienia ;-)) zwany zwyczajowo na Kaszubach Rekinem
pzdr
robert

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » wt maja 13, 2008 8:12 am

Witam,

w przypadku Inetlle do którego akumulatora podłanczamy wyciągarkę? Do głównego czy do pomocniczego? Bo znalazłem gdzieś informację w przypadku innego izolatora, że do głównego, ale to moim zdaniem przeczy logice?

Kolego andziasss czy masz wyciągarkę i możesz powiedzieć jak masz podłączoną - do którego akumulatora?

Dzięki, Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » wt maja 13, 2008 8:15 am

Karolek_C pisze:Witam,

w przypadku Inetlle do którego akumulatora podłanczamy wyciągarkę? Do głównego czy do pomocniczego? Bo znalazłem gdzieś informację w przypadku innego izolatora, że do głównego, ale to moim zdaniem przeczy logice?

Kolego andziasss czy masz wyciągarkę i możesz powiedzieć jak masz podłączoną - do którego akumulatora?

Dzięki, Karolek
wyciągarka idzie do pomocniczego :)2

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » wt maja 13, 2008 8:50 am

To i ja mam pytanko:
Co sie dzieje w przypadku rozładowania akumulatora z którego korzysta wyciągarka ?? CZy istnieje jakieś ograniczenie (zabezpieczenie) prądowe powodujące że nasz alternator pozostaje nietknięty ??
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » wt maja 13, 2008 9:26 am

Ptak pisze:To i ja mam pytanko:
Co sie dzieje w przypadku rozładowania akumulatora z którego korzysta wyciągarka ?? CZy istnieje jakieś ograniczenie (zabezpieczenie) prądowe powodujące że nasz alternator pozostaje nietknięty ??
izolator powoduje odcięcie akumlatora dodatkowego :wink: i wyciągarka nie działa :)21 ale masz prąd rozruchowy :)2 w Lunie można w takiej sytuacji można połączyć oba na krótko i dalej się ciągnąć :wink: do zera :)18

Awatar użytkownika
andziasss
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr gru 27, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Kraj Warty
Kontaktowanie:

Post autor: andziasss » wt maja 13, 2008 9:57 am

robert_smoldzino pisze:Jest jeszcze Bryza
Wszystko dziala i piekny statek, sporo plywalem i wiem co mowie
Silnik marynizowany w Pucku Leyland (z chochelkami na wale na wypadek zgubienia cisnienia ;-)) zwany zwyczajowo na Kaszubach Rekinem
pzdr
robert
No Bryza ma piękny nierdzewką obity piecyk w mesie i dużo miejsca na pokładzie. Tylko ten kiosk z na rufie nieco trąci rybałką. Pozatem sprobuj namówić el capitano na wyjście w morze powyżej 4B. W tym temacie niczym nie róźni się od plastików! Aha i szalupy ratunkowe przykute są do pokładu łańcuchami i zapiete na kłódki. Bosman zgubił jednak klucze (fakt).

Odnoszę wrażenie że powinniśmy coś o separatorach nabazgrać bo temat się kręci...
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl

Awatar użytkownika
andziasss
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr gru 27, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Kraj Warty
Kontaktowanie:

Post autor: andziasss » wt maja 13, 2008 10:22 am

Karolek_C pisze:Witam,

w przypadku Inetlle do którego akumulatora podłanczamy wyciągarkę? Do głównego czy do pomocniczego? Bo znalazłem gdzieś informację w przypadku innego izolatora, że do głównego, ale to moim zdaniem przeczy logice?

Kolego andziasss czy masz wyciągarkę i możesz powiedzieć jak masz podłączoną - do którego akumulatora?

Dzięki, Karolek
Ahoi

Wyciągarki nie mam, powiedzmy że jest w planach rezerwowych. Jeśli jednak miałbym lub będę miał to bezwzględnie podłączę do sprzętowego. Aku rozruchowy jest codziennie męczony rozruchem, a sprzętowy nie.
Inne obciążenia sa względne i można je ograniczyć wyłączając klimę, webasto, oświetlenie itp.
Jeśli aku rozruchowy ma 95Ah i sprzętowy tyleż samo to równanie jest proste. W sprzętowym, nieobciążonym rozruchem jest więcej energii do wyciągania.

Ja pozostawiłem całą oryginalną instalację auta podpiętą po rozruchowy, a pod sprzętowym mam tylko gadżety: webasto, dodatkowe światło, czasem lodówkę (i nie obawiam się jej zostawić włączonej w wyłączonym aucie).

Podczas normalnej eksploatacji wycieczkowej nie ma żadnego problemu z doładowaniem obydwu aku standardowym 70W alternatorem, w przeprawówce lepszy byłby 100W alternator.

Intellowski patent ma tzw "panel kontrolny" - zielona dioda swieci gdy wszystko jest w równowadze, jak miga (3sygnały, jedna przerwa) to znaczy że więcej energii umyka niż jest dostarczane przez alternator. Jak mruga jak opętane znaczy że aku stracił napięcie poniżej 10,5V (odpiął się, lub umarł z wyczerpania). Pozatem oczywiście jest drugi panelik z woltomierzem. Te pozorne gadżety dają wiele informacji.

Na rozruchowym aku mam dodatkowo Battery Brain, amerykański patet zakładany na klemę+, który odcina aku w przypadku obniżenia napiecia ponixej 10,5V na wiecej niż 1min. Kupiłem to na Aletanio za 60zł. potem już tego nie spotkałem, ale w stanach popularne i w necie jest.

Tym samym zapewniłem sobie spokój energetyczny i nim się cieszę do dziś.
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt maja 13, 2008 10:24 am

a masz ekran dotykowy ze wskazaniami aktuaalizowanymi co 0.3sekundy?

bo chłopaki w gelendach już mają...

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » wt maja 13, 2008 10:36 am

andziasss pisze:...............................................

system monitoringu wycieków, byłby praktyczniejszy na codzień


:)21
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt maja 13, 2008 10:45 am

tu niestety elementy marynistyczne nie dadzą rady...chłopaki wszystko zrzucjają pod linią wody...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
andziasss
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr gru 27, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Kraj Warty
Kontaktowanie:

Post autor: andziasss » wt maja 13, 2008 12:31 pm

Wiechu pisze:
andziasss pisze:...............................................

system monitoringu wycieków, byłby praktyczniejszy na codzień


:)21
No to prawda, wycieki informują nas że oleum jeszcze jest. Jak nie cieknie to trwoga. Tylko Bocianowi nie cieknie, może on nie wyjeżdża z wody i nie ma jak sprawdzić?
Ostatnio zmieniony wt maja 13, 2008 6:05 pm przez andziasss, łącznie zmieniany 1 raz.
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości