Izolator akumulatorow do Disco 1
Moderator: Jerry
Izolator akumulatorow do Disco 1
Moze ktos zna odpowiedz na moje pytanie jakie rzucilem w dziale Elektryka:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... c&start=25
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... c&start=25
Marcin (gucio1234)
Re: Izolator akumulatorow do Disco 1
gucio1234 pisze:Moze ktos zna odpowiedz na moje pytanie jakie rzucilem w dziale Elektryka:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... c&start=25
Odpowiedź brzmi: Intelle
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl
andziasss@landklinika.pl
- robert_smoldzino
- Posty: 625
- Rejestracja: ndz lip 08, 2007 6:30 pm
- Lokalizacja: Smoldzino
- Kontaktowanie:
http://www.intelle.pl/separator_bezstratny_2_sekcje.pdfrobert_smoldzino pisze:a kto tym handluje?
bo cos mi nie idzie googlowanie

- robert_smoldzino
- Posty: 625
- Rejestracja: ndz lip 08, 2007 6:30 pm
- Lokalizacja: Smoldzino
- Kontaktowanie:
a dziekuje
bo ja jakis ciemny cos jestem
moze to to slonce dzisiaj
a jeszcze spytam jak moge
od dawna mam zalozona trendiode (ta amerykanska, niebieska)
i nic nie kompensowalem a wszystko dziala
pytanie brzmi - co nie powinno? znaczy jakie sa objawy braku rzeczonej kompensacji
z gory dziekuje za wyjasnienie
bo ja jakis ciemny cos jestem

moze to to slonce dzisiaj
a jeszcze spytam jak moge
od dawna mam zalozona trendiode (ta amerykanska, niebieska)
i nic nie kompensowalem a wszystko dziala
pytanie brzmi - co nie powinno? znaczy jakie sa objawy braku rzeczonej kompensacji
z gory dziekuje za wyjasnienie
Żeby dobrze ładowało aku kwasowy to napięcię ładowania powinno być od 13.8 - 14.4V, Jak masz spadek napięcia to ładuje też, ale mniej efektywnie. Specem od zależności napięciowo - prądowych jest Artur K. : Zawsze komentuje wskazania mojego Intelle-woltomierza, malkontent jeden. Z innej strony dopiero mając taki woltomierz widać co się wyprawia i jakie są wahania podczas eksploatacji auta. Zimą jest niższe napięcie bo elektrony wolniej hasają, latem jest optymalnie (jak u ludzi: wiosna wzbudza emocje:-). Intelle w opisach swych separatorów informuje o spadku napięcia lub jego braku w zależności od modelu. Jakby to było nieistotne to by milczeli , czy nie? Poczytajcie te pdfy co są na stronie producenta...
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl
andziasss@landklinika.pl
- robert_smoldzino
- Posty: 625
- Rejestracja: ndz lip 08, 2007 6:30 pm
- Lokalizacja: Smoldzino
- Kontaktowanie:
Wiesz, jak ktoś produkuje diodowe i bardziej pojechane, to się może przyznać do wad lub niepożądanych cech każdych z nich, szczególnie że towar idzie na morze a nie do pobliskiego błotka. Najwypaśniejszy model na obydwa układy w jednej obudowie. Jak siądzie elektroniczny to przepinasz mostek i masz diodowy ze spadkiem 0,6V ale płyniesz dalej. Ten diodowy znowu wymaga intensywnego chłodzenia i wmontowali mu wentylatorek jak od kompa... wentylatorek nie lubi zanieczyszczeń i kółko się zamyka...
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl
andziasss@landklinika.pl
- robert_smoldzino
- Posty: 625
- Rejestracja: ndz lip 08, 2007 6:30 pm
- Lokalizacja: Smoldzino
- Kontaktowanie:
przesadzasz chyba troche z demonizowaniem morza 
dwa alternatory sa o niebo lepszym rozwiazaniem niz jakas superinteligentna elektornika i tak wlasnie rozwiazane jest to na wiekszosci prawdziwych "zaglowek"
a nie zabawek dostepnych w wiekszosci stoczni,
bo ktora niby stocznia w kraju nad wisla robi prawdziwe statki zaglowe masowo (customy Strawinskiego, Oroczki czy Hacewicza sie nie licza)
pzdr naprawde ciekaw odpowiedzi
robert

dwa alternatory sa o niebo lepszym rozwiazaniem niz jakas superinteligentna elektornika i tak wlasnie rozwiazane jest to na wiekszosci prawdziwych "zaglowek"

bo ktora niby stocznia w kraju nad wisla robi prawdziwe statki zaglowe masowo (customy Strawinskiego, Oroczki czy Hacewicza sie nie licza)
pzdr naprawde ciekaw odpowiedzi
robert
Ah pewnie że dwa alternatory to jest superpatent i należy oddać mu hołd. My jednak jeździmy po błocie i lesie, a nie po morzu i drugi aku jest raczej pomocniczy - jak się wydoi to nikt nie wyrżnie w kaszycę, tylko co najwyżej nie pogada przez CB z kolegą, albo nie ogrzeje tyłka webastem. Najważniejsze jest odpalić motor, potem jakoś będzie.
Nie będę więcej demonizował morza, postaram się tylko nie pływać już opleśniałymi Opalami i zardzewiałymi Riglami i Jotkami z obawy przed techniką w nich zawartą, mimo że stanowią piękne przedmioty!
Nie będę więcej demonizował morza, postaram się tylko nie pływać już opleśniałymi Opalami i zardzewiałymi Riglami i Jotkami z obawy przed techniką w nich zawartą, mimo że stanowią piękne przedmioty!
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl
andziasss@landklinika.pl
- robert_smoldzino
- Posty: 625
- Rejestracja: ndz lip 08, 2007 6:30 pm
- Lokalizacja: Smoldzino
- Kontaktowanie:

faktycznie, relikty (skadinad piekne) polskiego zeglarstwa moga to tegoz zniechecic

no ale na zadnym zabytku przez Ciebie wspomnianym nie ma chyba regulatora Intelle

a nawet jesli jest to dlugo nie pozyje, bo kolejna czarterowa zaloga (nie majaca pojecia zbyt wielkiego) na pewno go "ulepszy" konczac jego zycie

pzdr
nastawiony nostalgicznie
robert
Wymienione wcześniej sprzęty wychodzą na zimę z wody, bo napewno by nie odpaliły:-0. Aku to miały z dużego fiata, a racjonalizatorskie patenty z kosmosu. Sama ukf-ka (jeśli działała) potrafiła wydymać caly prąd. Pozostaje Zjawa! - jej się ne da z wody wyjąć a klimat opalowski. Oj nostalgia, źeby jeszcze ogrzewanie było, ale gdzież tam. Na Zawiasie (dla niewtajemniczonych : "Zawisza") też się ciągle modlą czy odpali Perkins z Tarpana, ktory potem odpala MAKa z U-Boota... a wstecza można wrzucić kręcąc korbą po zgaszeniu MAKa, bo nie było kiedyś podwodnych sprzęgieł. A teraz są. I separatory też są!
Artur zapodaj no historyjkę o tych napięciach ładowania, jakąś tabelkę może?
Ciągle o tym mówisz i to bardzo mądrze a ja zawsze zapominam. Intelka dziś pokazuje u mnie ładowanie 14,0 - 14,2V na obydwu aku. Zresztą pogadamy na poligonie po południu...
Artur zapodaj no historyjkę o tych napięciach ładowania, jakąś tabelkę może?
Ciągle o tym mówisz i to bardzo mądrze a ja zawsze zapominam. Intelka dziś pokazuje u mnie ładowanie 14,0 - 14,2V na obydwu aku. Zresztą pogadamy na poligonie po południu...
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl
andziasss@landklinika.pl
- robert_smoldzino
- Posty: 625
- Rejestracja: ndz lip 08, 2007 6:30 pm
- Lokalizacja: Smoldzino
- Kontaktowanie:
Witam,
w przypadku Inetlle do którego akumulatora podłanczamy wyciągarkę? Do głównego czy do pomocniczego? Bo znalazłem gdzieś informację w przypadku innego izolatora, że do głównego, ale to moim zdaniem przeczy logice?
Kolego andziasss czy masz wyciągarkę i możesz powiedzieć jak masz podłączoną - do którego akumulatora?
Dzięki, Karolek
w przypadku Inetlle do którego akumulatora podłanczamy wyciągarkę? Do głównego czy do pomocniczego? Bo znalazłem gdzieś informację w przypadku innego izolatora, że do głównego, ale to moim zdaniem przeczy logice?
Kolego andziasss czy masz wyciągarkę i możesz powiedzieć jak masz podłączoną - do którego akumulatora?
Dzięki, Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
wyciągarka idzie do pomocniczegoKarolek_C pisze:Witam,
w przypadku Inetlle do którego akumulatora podłanczamy wyciągarkę? Do głównego czy do pomocniczego? Bo znalazłem gdzieś informację w przypadku innego izolatora, że do głównego, ale to moim zdaniem przeczy logice?
Kolego andziasss czy masz wyciągarkę i możesz powiedzieć jak masz podłączoną - do którego akumulatora?
Dzięki, Karolek

izolator powoduje odcięcie akumlatora dodatkowegoPtak pisze:To i ja mam pytanko:
Co sie dzieje w przypadku rozładowania akumulatora z którego korzysta wyciągarkaCZy istnieje jakieś ograniczenie (zabezpieczenie) prądowe powodujące że nasz alternator pozostaje nietknięty





No Bryza ma piękny nierdzewką obity piecyk w mesie i dużo miejsca na pokładzie. Tylko ten kiosk z na rufie nieco trąci rybałką. Pozatem sprobuj namówić el capitano na wyjście w morze powyżej 4B. W tym temacie niczym nie róźni się od plastików! Aha i szalupy ratunkowe przykute są do pokładu łańcuchami i zapiete na kłódki. Bosman zgubił jednak klucze (fakt).robert_smoldzino pisze:Jest jeszcze Bryza
Wszystko dziala i piekny statek, sporo plywalem i wiem co mowie
Silnik marynizowany w Pucku Leyland (z chochelkami na wale na wypadek zgubienia cisnienia) zwany zwyczajowo na Kaszubach Rekinem
pzdr
robert
Odnoszę wrażenie że powinniśmy coś o separatorach nabazgrać bo temat się kręci...
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl
andziasss@landklinika.pl
AhoiKarolek_C pisze:Witam,
w przypadku Inetlle do którego akumulatora podłanczamy wyciągarkę? Do głównego czy do pomocniczego? Bo znalazłem gdzieś informację w przypadku innego izolatora, że do głównego, ale to moim zdaniem przeczy logice?
Kolego andziasss czy masz wyciągarkę i możesz powiedzieć jak masz podłączoną - do którego akumulatora?
Dzięki, Karolek
Wyciągarki nie mam, powiedzmy że jest w planach rezerwowych. Jeśli jednak miałbym lub będę miał to bezwzględnie podłączę do sprzętowego. Aku rozruchowy jest codziennie męczony rozruchem, a sprzętowy nie.
Inne obciążenia sa względne i można je ograniczyć wyłączając klimę, webasto, oświetlenie itp.
Jeśli aku rozruchowy ma 95Ah i sprzętowy tyleż samo to równanie jest proste. W sprzętowym, nieobciążonym rozruchem jest więcej energii do wyciągania.
Ja pozostawiłem całą oryginalną instalację auta podpiętą po rozruchowy, a pod sprzętowym mam tylko gadżety: webasto, dodatkowe światło, czasem lodówkę (i nie obawiam się jej zostawić włączonej w wyłączonym aucie).
Podczas normalnej eksploatacji wycieczkowej nie ma żadnego problemu z doładowaniem obydwu aku standardowym 70W alternatorem, w przeprawówce lepszy byłby 100W alternator.
Intellowski patent ma tzw "panel kontrolny" - zielona dioda swieci gdy wszystko jest w równowadze, jak miga (3sygnały, jedna przerwa) to znaczy że więcej energii umyka niż jest dostarczane przez alternator. Jak mruga jak opętane znaczy że aku stracił napięcie poniżej 10,5V (odpiął się, lub umarł z wyczerpania). Pozatem oczywiście jest drugi panelik z woltomierzem. Te pozorne gadżety dają wiele informacji.
Na rozruchowym aku mam dodatkowo Battery Brain, amerykański patet zakładany na klemę+, który odcina aku w przypadku obniżenia napiecia ponixej 10,5V na wiecej niż 1min. Kupiłem to na Aletanio za 60zł. potem już tego nie spotkałem, ale w stanach popularne i w necie jest.
Tym samym zapewniłem sobie spokój energetyczny i nim się cieszę do dziś.
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl
andziasss@landklinika.pl
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
No to prawda, wycieki informują nas że oleum jeszcze jest. Jak nie cieknie to trwoga. Tylko Bocianowi nie cieknie, może on nie wyjeżdża z wody i nie ma jak sprawdzić?Wiechu pisze:andziasss pisze:...............................................
system monitoringu wycieków, byłby praktyczniejszy na codzień
Ostatnio zmieniony wt maja 13, 2008 6:05 pm przez andziasss, łącznie zmieniany 1 raz.
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl
andziasss@landklinika.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości