Webasto do disco

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Webasto do disco

Post autor: HUSKYTEAM » pt maja 09, 2008 7:30 pm

Witam,

Czy ktoś z Was montował dodatkowe ogrzewanie postojowe? Zależy mi na nagrzewnicy powietrznej, na tyle mocnej, żeby robiła przy największych mrozach. Co wybrać? Jakiej mocy? Gdzie najlepiej zamontować? Może jakiś adres w Polsce?

Planuję zamontować drugi akumulator, żeby na dmuchawę webasta nie szedł prąd z aku podstawowego. Chyba trzeba, żeby się rano nie zdziwić, prawda?

Żeby urządzeniu ułatwić pracę zabudowuję cały tył, chcę zrobić przegrodę jak w busach i docieplić cały środek (szczególnie okna) tak, żeby zrobić ciepłą "hermetyczną" komorę. Powierzchnia ogrzewana nie będzie zatem wybitnie duża, ale zależy mi na stałej, wysokiej temperaturze (na zawodach siedzę koło 3 dni zwykle na odludziu).

Z góry dzięki za pomoc!
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » pt maja 09, 2008 8:33 pm

Websto powietrzne = zdemolowanie deski rozdzielczej (myslałem o tym ale mi przeszło)ś
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt maja 09, 2008 8:58 pm

przecia polska to cieply kraj...

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » sob maja 10, 2008 1:57 pm

Ptak pisze:Websto powietrzne = zdemolowanie deski rozdzielczej (myslałem o tym ale mi przeszło)ś
A co niby miało by sie tej desce stać ?? :lol: Przecie powietrzne montuje sie w podłoge , pod siedzenie , albo gdzie miejsce jest. :)2
10 lat z tymi gratami robie i pierwszy raz słysze o psuciu deski :o
:wink:
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » sob maja 10, 2008 2:49 pm

w sumie ja tam sie nie znam, moze zapytaj w sulejowku :)21, ale widzialem u czeslawa, ze takie cos jak ty bys potrzebowal (webasto powietrzne), czeslaw mial zamontowane pod podlokietnikiem. fakt ze w defie, ale i w disco by sie zmiescilo. kanaly nadmuchu byly jakos podzielone na przod i tyl - wygladalo to slabo, jesli idzie o wykonanie, ale podobno dzialalo fajnie :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » sob maja 10, 2008 3:01 pm

Gierek pisze:
Ptak pisze:Websto powietrzne = zdemolowanie deski rozdzielczej (myslałem o tym ale mi przeszło)ś
A co niby miało by sie tej desce stać ?? :lol: Przecie powietrzne montuje sie w podłoge , pod siedzenie , albo gdzie miejsce jest. :)2
10 lat z tymi gratami robie i pierwszy raz słysze o psuciu deski :o
:wink:
Jak chciałem zamontować to koleś w przedstawicielstwie Webasto roztoczył taka wizję przede mną
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
andziasss
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr gru 27, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Kraj Warty
Kontaktowanie:

Re: Webasto do disco

Post autor: andziasss » sob maja 10, 2008 4:52 pm

HUSKYTEAM pisze:
Planuję zamontować drugi akumulator, żeby na dmuchawę webasta nie szedł prąd z aku podstawowego. Chyba trzeba, żeby się rano nie zdziwić, prawda?

Żeby urządzeniu ułatwić pracę zabudowuję cały tył, chcę zrobić przegrodę jak w busach i docieplić cały środek (szczególnie okna) tak, żeby zrobić ciepłą "hermetyczną" komorę. Powierzchnia ogrzewana nie będzie zatem wybitnie duża, ale zależy mi na stałej, wysokiej temperaturze (na zawodach siedzę koło 3 dni zwykle na odludziu).
Jak siedzisz trzy dni na odludziu to drugi aku jest niezbędny. Ja mam webasto classic - wodne i wykańcza nowe aku 72Ah samymi pompami i nawiewem po paru dniach (nocach) bez ładowania. jak są krotkie trasy (po browar i nazad) to nie naładujesz sprzętu. Do ładowania 2 aku musisz dać separacje żeby aku nie łajdaczyły się nawzajem:-), Zajrzyj do działu elektrycznego na ostatnie posty o separatorach.

Jak już będziesz miał ciepełko nie zapomnij dokupić lodóweczkę na napoje - ona też na zewnątrz grzeje grzeje, a w środku chłodzi żeby dobrze można przygrzać!
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » sob maja 10, 2008 5:02 pm

Ptak pisze:Jak chciałem zamontować to koleś w przedstawicielstwie Webasto roztoczył taka wizję przede mną
ja tam się nie znam
ale wydaje mnie się się to mogłoby mieć sens przy wodnym
w końcu pod akwedukty trzeba się podpiąć
i/lub nawiewy zrobić czy też się podpiąć pod oryginalne :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Post autor: harakiri » sob maja 10, 2008 6:41 pm

W D2 jest "nibyWebasto" tylko nie ma sterowania. Przerobienie podgrzewania silnika na prawdziwe webasto to koszt okolo 1500 pln

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » sob maja 10, 2008 9:40 pm

harakiri pisze:W D2 jest "nibyWebasto" tylko nie ma sterowania. Przerobienie podgrzewania silnika na prawdziwe webasto to koszt okolo 1500 pln
To niby webasto to dogrzewacz silnika.Jeśli masz el. pompke wody w układzie to przerobienie kosztuje jeden włącznik i trzy kabelki :)21
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob maja 10, 2008 10:01 pm

to normalny thermo-top tylko podpięty pod sterownik silnika
#noichuj

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » ndz maja 11, 2008 7:49 am

Dzięki za porady. Jeżeli chodzi o prąd, to generalnie i tak nie ma tragedii, bo zawsze wożę agregat, więc można podpiąć baterię na kilka godzin.

Natomiast co do montażu - myślałem to zamontować pod podwoziem, a wyprowadzić tylko rurę z ciepłym powietrzem do tylnej części autka (oddzielonej "hermetycznie" od przedniej). Tylko tu pytanie zasadnicze - jaka jest tego wydajność? Czy to po prostu wystarczy, żeby w środku można było siedzieć, jak na zewnątrz jest powiedzmy -10?
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
robert_smoldzino
Posty: 625
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 6:30 pm
Lokalizacja: Smoldzino
Kontaktowanie:

Post autor: robert_smoldzino » ndz maja 11, 2008 9:15 am

Ssanie powietrza z zewntarz przez nagrzewnice powoduje potworna kondensacje - im zimniej tym gorzej
przezylem to na jachcie mieszkajac zima, w koncu zrobilem pobor w srodku (poprawila sie tez cyrkulacja) i dolozylem dodatkowe wentylatory zeby wymiany z zewnatrz urzymac na przyzwoitym poziomie
poze tym majac urzadzenie w srodku powietrze na potrzeby spalania tez brane jest z kabiny (czyli rowniez wspomaga wymiane, tworzac "podcisnienie" w kabinie)

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » ndz maja 11, 2008 6:24 pm

HUSKYTEAM pisze:Dzięki za porady. Jeżeli chodzi o prąd, to generalnie i tak nie ma tragedii, bo zawsze wożę agregat, więc można podpiąć baterię na kilka godzin.

Natomiast co do montażu - myślałem to zamontować pod podwoziem, a wyprowadzić tylko rurę z ciepłym powietrzem do tylnej części autka (oddzielonej "hermetycznie" od przedniej). Tylko tu pytanie zasadnicze - jaka jest tego wydajność? Czy to po prostu wystarczy, żeby w środku można było siedzieć, jak na zewnątrz jest powiedzmy -10?
Nie rób tego :)3
Ogrzewania nie są hermetyczne !! Nawet przy dobrym montażu jak zamontujesz pod autem to po roku , dwóch na śmietnik , albo kosztowna naprawa.Przy nowym gwarancja nie robi przy awarii na wskutek dostania sie wody !!
Kolejny minus to straty ciepła poprzez rury.
Montuj w środku to spokojnie wystarczy ci 2kw - czyli najmniejsze :)2
Nie radze brać używanych Webast.Jak sie zaczną sypać to wszystko po kolei i naprawa w tauzeny.Eber jest mniej awaryjny , nawet używany :)2
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
4x4piotr
 
 
Posty: 291
Rejestracja: ndz maja 23, 2004 2:48 pm
Lokalizacja: Ilza
Kontaktowanie:

jw

Post autor: 4x4piotr » wt maja 13, 2008 7:59 pm

mam, zalozylem i robi...tylko przy montazu trza pomyslunku i...bron boze zakladac oryginalne webastowskie weze, sa delikatne, slabe i po 2 latach potrafia ...miec dziurki 8) mokre, fordowskie, ze zwyklym sterownikiem, najpierw ogrzewa silnik do 70stopni a pozniej wlancza nadmuch na kabine...stosuje praktycznie na wyjazdach na narty i w ciezkie mrozy...daje rade...dobrze zamontowane nie boi sie topienia w wodzie, kerczera i innych takich...zuzycie na normalny 30 min program ropy niezauwazalne, pradu tez... :)2
ARO>Jeep>KIA>SJ>LRD200>DEF110>Korando>LRD300>NavaraD22>F-150...ewolucja?

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » śr maja 14, 2008 7:59 am

Tak.Wodne jest ok. do grzania silnika i jednorazowego ogrzania kabiny(30 min)
Jeśli jednak spać chcesz w gre wchodzi tylko powietrzne , a ono nie wytrzymuje montagu pod autem :)3
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
andziasss
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr gru 27, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Kraj Warty
Kontaktowanie:

Post autor: andziasss » śr maja 14, 2008 10:01 am

Gierek pisze:Tak.Wodne jest ok. do grzania silnika i jednorazowego ogrzania kabiny(30 min)
Jeśli jednak spać chcesz w gre wchodzi tylko powietrzne , a ono nie wytrzymuje montagu pod autem :)3
Jak masz 2 aku, to możesz sobie i wodnym dogrzewać... u mnie to działa jak należy.
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » śr maja 14, 2008 1:36 pm

Będę montował 2-gi, a korzystając z Waszych rad w innym topiku zastosuję ten separator. Teoretycznie rewelka na moje zastosowania, bo w zimie na długiej trasie muszę stawać co 2 godziny wypuszczać psy z przyczepy, więc wtedy odpala się dodatkowy reflektor tylny (szperacz) i aż żal, że volty idą z głównej baterii.

Także dzięki wielkie za rady!
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
andziasss
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr gru 27, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Kraj Warty
Kontaktowanie:

Post autor: andziasss » śr maja 14, 2008 2:57 pm

Szperacz dalekosiężny?
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » śr maja 14, 2008 7:53 pm

andziasss pisze:
Gierek pisze:Tak.Wodne jest ok. do grzania silnika i jednorazowego ogrzania kabiny(30 min)
Jeśli jednak spać chcesz w gre wchodzi tylko powietrzne , a ono nie wytrzymuje montagu pod autem :)3
Jak masz 2 aku, to możesz sobie i wodnym dogrzewać... u mnie to działa jak należy.
Działa to wtedy jak po nocy robisz pareset kilometrów coby sie aku doładowały.
Tak żeby nie być goło słowny to wodne z wentylatorem ciągnie razem ok. 250Wna h. , a to jestok.20A. Więc mając baterie 80Ah to masz prądu na 4H grzania + druga to na 8h.
Zwykły aku kwasowy może przyjąć ok 10A/h Czyli żeby baterie 100% naładować masz 16 godzin ładowania/jazdy a to mało realne osiągnięcie.
Weż jeszcze pod uwagę spadek pojemności aku przy mrozie ( przy -15 stopnich masz 40-50% pojemności znamionowej.
Naprawde wiem co pisze. Jak ogrzewanie do spania to tylko powietrzne.Bierze 25-35w i można sie grzać kilka nocy z rzedu.
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » śr maja 14, 2008 8:51 pm

Myślałem tylko o powietrznym, bo mam przykre doświadczenia z kombinowaniem w układzie chłodzenia autka (akurat w busie, ale wiadomo o co chodzi).

Z drugiej strony bezstresowe odpalanie przy bardzo dużych mrozach to jeden z największych atutów dwusety, więc sobie tym problemem nie zaprzątam głowy.

A z poborem mocy to spoko, jeżeli rzeczywiście opisywane przez Was separatory (Intelle, tak?) działają w ten sposób, to żyć nie umierać. W razie spadku mocy wystarczy podpiąć agregat na 3-4 godziny i można hulać dalej.
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość