osłona chlodnicy P38

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

osłona chlodnicy P38

Post autor: hpx4000 » ndz cze 01, 2008 8:01 am

W p38 chłodnica trzyma się na ramie. Pod chłodnica jest belka, element konstrukcyjny ramy, który razem z chłodnicą jest niski. Na zdjęciach które można namierzyć, osłonę chłodnicy robi się z blachy mocując od spodu (do opisanej belki) i na górze do mocowań zderzaka. Pełna blacha znacząco utrudni cyrkulacje powietrz bo zasłoni jakieś 30/40% chłodnicy. Czy z tego powodu powinno się na stałe zapiąć jeden wiatrak elektryczny czy wiskoza i tak da radę? Czy może blacha powinna mieć małe otwory aby jakiś przepływ powietrza był?
Miałem taką osłonę zrobić w zeszłym tygodniu ale jakoś czasu nie było, wczoraj w czasie zabawy w Kuklówce wbiłem się przodem w błoto (trochę bezmyślnie…) i opór jego był na tyle duży że wygiął mocowania chłodnicy cofając ją z 20cm pod kątem. Wiatrak wiskozy rozwalił chłodnicę i po drodze sam się połamał (wszystkie łopatki odpadły) nowa chodnica będzie dzisiaj zakładana ale chciałbym tego typu uszkodzeń w przyszłości uniknąć.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » ndz cze 01, 2008 11:34 am

solidna blacha z dziurkami będzie ok :lol: - a najlepiej byłoby zrobić odrazu cały zderzak ze zintegrowaną osłoną - zrobiony tak żeby osłaniał też błotniki :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » ndz cze 01, 2008 11:50 am

:o :)20 :)21
Jedno ci muszę przyznać, rozrywki mi dostarczasz, zresztą chyba nie tylko mi :)21
Co do osłony to ci nie pomogę bo moja wyobraźnia nie ogarnia elementów konstrukcyjnych hasioka, ale paroma złotymi myślami się podzielę :)21

Są dwa typy samochodów: do upalania i do jazdy na co dzień. Samochód do upalania nie nadaje się do codziennej jazdy i vice versa. Ty z uporem godnym lepszej sprawy katujesz hasioka który nie był projektowany jako terenówka, tylko jako terenowa limuzyna o przeznaczeniu: szosy i lekki teren.
Hasiok oczywiście do ostrzejszej jazdy ma warunki "fizyczne"(odziedziczone po przodkach), ale nie jest do tego predysponowany, zwłaszcza jeśli chodzi o nadwozie.
Przed tobą są 3 drogi do wyboru:
-Kupić inny samochód do upalania, hasiokiem się rozbijać na co dzień, na piknikach itd.
-Gruntowna przeróbka do terenu włącznie z pozbyciem się budy.
-Przestać upalać.

Inne opcje są przysłowiowym sikaniem pod wiatr, nie znam twardości twojej psychy, ani zasobności portfela, ale któreś prędzej czy później padnie i zostaniesz ze skatowanym złomem, którego tylko na części można będzie puścić :roll:
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » ndz cze 01, 2008 12:02 pm

Wąż pisze::Ty z uporem godnym lepszej sprawy katujesz hasioka który nie był projektowany jako terenówka, tylko jako terenowa limuzyna o przeznaczeniu: szosy i lekki teren.
malkontent ... idź se lepiej popisz bajki o użytkowości serii - którą trzeba miesiącami/latami remontować żeby w ogóle jeździła, a nie próbujesz komuś coś na siłę udowadniać, bo ci się tak wydaje - nie twój samochód, nie twoje pieniądze to nie marudź :roll: :D

hpx4000 pisze:wczoraj w czasie zabawy w Kuklówce wbiłem się przodem w błoto (trochę bezmyślnie…) i opór jego był na tyle duży że wygiął mocowania chłodnicy cofając ją z 20cm pod kątem. Wiatrak wiskozy rozwalił chłodnicę i po drodze sam się połamał (wszystkie łopatki odpadły) nowa chodnica będzie dzisiaj zakładana ale chciałbym tego typu uszkodzeń w przyszłości uniknąć.
kuźwa, toś ty musiał nieźle napied....ać, żeby chłodnicę cofnąć w błocie - trochę to dla mnie dziwne, a co ze zderzakiem, pasem przednim atrapą/grillem i światłami?
ja to się nie znam na p38 ale jakoś nie potrafię sobie tego zobrazować żeby błoto cofnęło chłodnicę, a reszta nic? :o :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » ndz cze 01, 2008 12:09 pm

niecodzienny widok :)21
http://picasaweb.google.pl/paweldabster ... 6976229634

http://picasaweb.google.pl/paweldabster ... 9731589362
kamienne błoto z kuklówki wbiło się pomiędzy belkę chłodnicy i zderzak :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » ndz cze 01, 2008 12:12 pm

N2O pisze:kamienne błoto z kuklówki wbiło się pomiędzy belkę chłodnicy i zderzak :lol:
masz jakąś fotkę od fronta w zbliżeniu?
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » ndz cze 01, 2008 12:16 pm

nie mam ale jak popatrzysz na inne fotki z mojej galerii to tak dokładnie pod tablicą przednią a nad belką.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » ndz cze 01, 2008 12:17 pm

N2O pisze:nie mam ale jak popatrzysz na inne fotki z mojej galerii to tak dokładnie pod tablicą przednią a nad belką.
czy to znaczy, że chłodnica schodzi poniżej zderzaka w p38?
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » ndz cze 01, 2008 12:22 pm

tak, ale wystarczy kawałek blachy i to nie jest problem (chłodnica jest od dołu osłonięta belką która jest częścią ramy) :D
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » ndz cze 01, 2008 12:29 pm

N2O pisze:tak, ale wystarczy kawałek blachy i to nie jest problem
no to w czym problem? :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » ndz cze 01, 2008 12:30 pm

TRAWOLT pisze:(...)
podzieliłem się złotymi myślami, parę rzeczy zasugerowałem, a zrobi co uzna nic mi do tego, tobie zresztą tęż.
Co do zaś Serii, to pomijając jej zagrzybiały stan nigdy nie miałem strat w terenie(nie licząc blachy).
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » ndz cze 01, 2008 12:52 pm

Wszystko zależy od punktu widzenia. RR radzi sobie w lekkim terenie całkiem dobrze. To wina kierowcy że nie zrobił osłony a nie konstruktora że nie przewidział katowania w terenie. Samochodu nie będę zmieniał bo bardzo mi się podoba i tyle. Jak kogoś drażni fakt że „upalam” RR i napotykam z tego powodu jakieś problemy to niech nie czyta tematów kończących się na P38.
Przód rozebrałem, chłodnica Klimy wgnieciona ale trzyma szczelność. Została zdemontowana, może z czasem zostanie z powrotem zamontowana. Chłodnica wody uszkodzona przez wiskozę (nie wgnieciona) Chłodnice olei w stanie idealnym. Zaraz jadę odebrać nową chłodnicę i jeszcze dzisiaj będzie jeździł. Problem jest tylko z wiskozą, nie mam tak wielkiego płaskiego klucza aby ją odkręcić a muszę zmienić...

PS. N2O, już przynajmniej wiadomo kto jest kto :-)
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » ndz cze 01, 2008 1:12 pm

Wąż pisze:podzieliłem się złotymi myślami
złotymi? w czyim przekonaniu? - twoim?
Wąż pisze:parę rzeczy zasugerowałem
że co? że auto do dupy?
po raz n-ty bredzisz i się dopier...lasz do rr czy do krowiastego disco - nota bene nijaki Olaf jak się nie mylę pojechał krowiastym disco na ładogę i co? w twojej wyimaginowanej rzeczywistości zapewne wariatem jest - tak?

chłopie pogódź się z tym, że te .ujowe auta jeżdżą, jeżdżą także na rajdy, ba nawet wracają, a urwanie czegoś - cóż każdy zdrowo myślący takie ryzyko bierze pod uwagę jak chce jeździć w terenie.

a jak chcesz się wypowiadać o wyższości czegoś na czymś, to najpierw doprowadź swojego druciaka żeby jeździł trochę dalej niż w zasięgu 100 km (tak jak robią to inni użytkownicy serii) i dopiero wtedy zabieraj głos.

jeżeli naprawdę musisz sobie dorabiać teorię do słuszności zamiany jeźdżącego disco na spleśniałą seriię to nikt ci tego nie broni, ale nie rób tego na forum, bo zaczyna to być żałosne

no :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » ndz cze 01, 2008 1:48 pm

Trawolt przeczytaj co napisałem, zrozum to.
A następnie przeczytaj to co ty napisałeś i zastanów się na stopniem nadinterpretacji mojej wypowiedzi :roll:

Czy ja gdzieś wspominałem o disco i classicu? Czy wyciągałem, że seria jest "the best"?
Wyluzuj człowieku :roll:
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » ndz cze 01, 2008 2:39 pm

Wąż pisze:Trawolt przeczytaj co napisałem, zrozum to.
:o ja mam się zastanowić?
ja nie mam żadnych problemów związanych z tym, że hapeiksik jeździ w terenie rr czy też nie jeździ, w przeciwieństwie do ciebie:
- bo jak mnie pamięć nie myli to już kolejny raz robisz jakieś dziwne sugestie do niego, żeby tym autem nie jeździć "w terenie"
- tak samo jak wcześniej robiłeś śmieszne aluzje do "krowiastego disco"

więc chłopie daj już spokój, bo nie każdy musi upalać obrzezaną zmotą w błocie po klamki - liczy się zabawa, która nijak ma się do twoich wyuzdanych teorii :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » ndz cze 01, 2008 3:00 pm

a w ogóle to ja to pier...le
jest dzień dziecka, a ja nie dostałem kolejki :evil: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » ndz cze 01, 2008 4:21 pm

TRAWOLT pisze:a w ogóle to ja to pier...le
jest dzień dziecka, a ja nie dostałem kolejki :evil: :D
TT czy HO??
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
marek_z_gor
Posty: 317
Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
Lokalizacja: jawor rzną
Kontaktowanie:

Post autor: marek_z_gor » ndz cze 01, 2008 5:24 pm

TRAWOLT pisze: nie każdy musi upalać obrzezaną zmotą w błocie po klamki - liczy się zabawa, która nijak ma się do twoich wyuzdanych teorii :roll: :D

podoba mi sie to co napisałeś, :)2
ass, grass, or gas... nobody rides for free

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » ndz cze 01, 2008 5:33 pm

marek_z_gor pisze:
TRAWOLT pisze: nie każdy musi upalać obrzezaną zmotą w błocie po klamki - liczy się zabawa, która nijak ma się do twoich wyuzdanych teorii :roll: :D

podoba mi sie to co napisałeś, :)2
:)2 :)2 :)2 :)2

no właśnie, aczkolwiek jazda pewnego mojego znajomego diskaczem utwierdza minie w przekonaniu że to auto dobrze robi
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz cze 01, 2008 5:42 pm

Wąż pisze:Są dwa typy samochodów: do upalania i do jazdy na co dzień. Samochód do upalania nie nadaje się do codziennej jazdy i vice versa.
Teeee,a Seria?

nadaje sie do upalania i do kosciola....

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz cze 01, 2008 5:45 pm

TRAWOLT pisze: jest dzień dziecka, a ja nie dostałem kolejki :evil: :D
to w ilu pijecie ze kolejka cie ominela? :o

wez moze działke... :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz cze 01, 2008 5:53 pm

teraz tak prawde mowiac i patrzac na te fote

http://picasaweb.google.pl/paweldabster ... 9736767490

i na ta

http://picasaweb.google.pl/paweldabster ... 8839692610

i zwazywzy na to gdzie w rendzu jest chlodnica,to sie w cale nie dziwie ze sie rozwalilo pod maska wszystko i w ogole nie widze w tym winy konstruktora....

przeciez chlodnica jest pierwszym elementem ktory dostaje strzal


to tak jakby ladowac sie w koleiny disco bez oslony amortyzatora skretu a poznie jdziwic sie ze sie robia kola na" pan z nami" :)21

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » ndz cze 01, 2008 7:36 pm

u fucktycznie na tej focie widać chłodnicę piknie (jakoś przegapiłem wcześniej)
no hapeiksik dziwię się że od tego nie zacząłeś - bo bez chłodnicy to ino laweta co już doświadczyłeś :roll: :D
LR_Olek pisze:to tak jakby ladowac sie w koleiny disco bez oslony amortyzatora skretu a poznie jdziwic sie ze sie robia kola na" pan z nami" :)21
czy Ty pijesz do mnie? :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz cze 01, 2008 7:58 pm

TRAWOLT pisze:
LR_Olek pisze:to tak jakby ladowac sie w koleiny disco bez oslony amortyzatora skretu a poznie jdziwic sie ze sie robia kola na" pan z nami" :)21
czy Ty pijesz do mnie? :roll: :D
ja ??? skad :)21

tu pije do discoteque vel bociana :lol: :wink:

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » ndz cze 01, 2008 8:08 pm

LR_Olek pisze:ja ??? skad :)21
tu pije do discoteque vel bociana :lol: :wink:
a on też specjalista od spawania drążków?
ja mam dwa na koncie :)24 :D
LR Rendzi stajla :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość