Gasniecie silnika na postoju, Disco 1, automat + EDC

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Gasniecie silnika na postoju, Disco 1, automat + EDC

Post autor: yuni » wt cze 03, 2008 12:53 pm

Witam,

Od jakiegos czasu nasze Disco zaczelo miec problemy na wolnych obrotach - zdarza mu sie gasnac, co wczesniej sie nigdy nie zdarzalo no i na automacie raczej nie powinno sie zdarzac. Dodam jeszcze, ze dzieje sie to na wybranym jakims biegu (D lub R), na N problemow nie ma. Wtryskiwacze i pompa wtryskiwaczy byly niedawno sprawdzane (wtryskiwacze sa wyczyszczone, podobno powinny jeszcze dlugo pociagnac), automat jest po remoncie, reduktor tez. Pomyslalem, ze moze regulacja zaworow, wolnych obrotowow i wymiana filtrow pomoze (poprzednio robione 8 miesiecy temu) - takze tutaj mam pytanie - czy 300TDi sterowane przez EDC ma mozliwosc recznej regulacji wolnych obrotow ? W manualu nic na ten temat nie znalazlem, tzn pisze, zeby przekrecic jedna srubke i tyle, natomiast nie wspomina nic o EDC (Disco Workshop Manual). Nie mam na razie mozliwosci odstawienia samochodu do znanego krakowskiego serwisu, poniewaz dopiero na lipiec maja jakies terminy, a do EDC to chyba tylko oni w okolicy moga sie dobrac.

Z gory dzieki za pomoc,
Michal
Ostatnio zmieniony czw cze 12, 2008 7:28 am przez yuni, łącznie zmieniany 3 razy.
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » wt cze 03, 2008 1:48 pm

Wolne obroty to są na N, czyli są dobre bo na nich działa. Jak masz wrzucony R lub D i trzymasz hamulec to jesteś na biegu (obroty są poniżej biegu jałowego)
Gdzieś taki temat był ale nie pamiętam jak się rozwinął… chyba końcowo okazała się wina automatu.
Powiedz czy on gaśnie jak trzymasz go na biegu i hamulcu czy jak wrzucisz bieg i się sunie bez hamulca?
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Post autor: yuni » wt cze 03, 2008 1:56 pm

Jak trzymam na biegu i hamulcu. Z tego co pamietam, to przy minimalnych obrotach to nie jest tak do konca na biegu - tzn to nie jest rownoznaczne z trzymaniem go na 1-ce. W kazdym razie jakos musi sie dac zwiekszyc obroty silnika w stanie "zatrzyman z hamulcem na D" :)

No i nie moglem na forum znalezc podobnego tematu :(
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » wt cze 03, 2008 2:00 pm

Wydaje mi się że to jest tak jakbyś miał wbity bieg i trzymał sprzęgło wciśnięte w 80%. Jak trzymasz hamulec to obroty spadną ale on nie zgaśnie a jak go puścisz to zacznie sunąć do przodu. Ale może się mylę
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Post autor: yuni » wt cze 03, 2008 2:12 pm

No dokladnie, nie jest zasprzeglony do konca. Wydaje mi sie, ze to powinno sie dac wyregulowac - automatu jestem na 95% pewien (ze to nie jego wina), jest jeszcze na gwarancji, ale jakby sie okazalo, ze to jednak automat, to musze miec mocne dowody na to :) W KRK zrzucenie i zamontowanie ASB to prawie 2 tysiace...

Aha, no i dziwne jest tez to, ze te gasniecie nie zdarza sie czesto, chociaz ostatnio w korkach zaczalem juz odruchowo wrzucac N po zatrzymaniu. Na N chodzi duzo rowniej, na D przy wcisnietym hamulcu to juz nie ta muzyka :)
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
mikolaj_k
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw maja 03, 2007 2:49 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mikolaj_k » wt cze 03, 2008 5:34 pm

sprawdź silniczek krokowy
mam u siebie to samo
LR Disko 1, 3,9 V8 / LR Disco Sport 2.0

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Post autor: yuni » wt cze 03, 2008 5:55 pm

mikolaj_k pisze:sprawdź silniczek krokowy
mam u siebie to samo
Mozesz napisac cos wiecej ? Nie mam polskiej dokumentacji, nie wiem czego szukac. Ten silniczek krokowy jest do regulacji czy do wymiany ? Mozesz napisac cos o kosztach ?

I dzieki za nowy trop :)
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt cze 03, 2008 7:19 pm

yuni pisze:
mikolaj_k pisze:sprawdź silniczek krokowy
mam u siebie to samo
nie wiem czego szukac.
przeciez napisal silniczka krokowego szukaj :)21

Awatar użytkownika
krzysiek-gdansk
Posty: 596
Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysiek-gdansk » wt cze 03, 2008 7:21 pm

LR_Olek pisze:przeciez napisal silniczka krokowego szukaj :)21
W sensie ze masz go szukac W KROKU lub ROZKROKU.. Jak zwal tak zwal..
RRC 3.9 EFI Vogue SE Black.
2" + 265/75R16.. W końcu :)21

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Post autor: yuni » wt cze 03, 2008 7:26 pm

LR_Olek pisze:
yuni pisze:
mikolaj_k pisze:sprawdź silniczek krokowy
mam u siebie to samo
nie wiem czego szukac.
przeciez napisal silniczka krokowego szukaj :)21
Tylko gdzie go szukac w Disco :)

Mam szukac w manualu "Stepper motor" ?
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Post autor: yuni » wt cze 03, 2008 7:37 pm

Chodzi o silniczek krokowy przy zaworze powietrza (air valve)?
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt cze 03, 2008 7:47 pm

od kiedy w tdi jest silnik krokowy?
#noichuj

Awatar użytkownika
krzysiek-gdansk
Posty: 596
Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysiek-gdansk » wt cze 03, 2008 7:49 pm

czesiek ty sie nie znasz..
RRC 3.9 EFI Vogue SE Black.
2" + 265/75R16.. W końcu :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt cze 03, 2008 7:50 pm

czesław&jarząbek pisze:od kiedy w tdi jest silnik krokowy?
i popsules akcje... :(

co za tuman... :)3

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt cze 03, 2008 7:50 pm

a to przepraszam
#noichuj

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt cze 03, 2008 7:52 pm

czesław&jarząbek pisze:a to przepraszam
aby mi to ostatni raz bylo, no.

aha,
byl dzis u mnie naslany przez ciebie poszukiwacz chomikow przemieszczajacy sie niebieskim disco LUxxxx :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt cze 03, 2008 8:04 pm

no
:)21

to postaraj się nie przynieść wstydu swoim chomikom...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt cze 03, 2008 8:12 pm

czesław&jarząbek pisze:no
:)21

to postaraj się nie przynieść wstydu swoim chomikom...
:)21
oprocz tego ze w/w osobnik :)21 zaparkowal na zakazie zatrzymywania, to wszystko przebieglo dobrze :)21

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Post autor: yuni » wt cze 03, 2008 8:31 pm

czesław&jarząbek pisze:od kiedy w tdi jest silnik krokowy?
Faktycznie, krokowy jest tylko w benzynowych :(
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Post autor: yuni » śr cze 04, 2008 8:11 am

Jeszcze jedno pytanie - czy regulacja zaworow moze rozwiazac problem gasnacego silnika ? Z tego co wyczytalem w Haynesie, to sa szanse, ktos doswiadczyl czegos podobnego ?
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » śr cze 04, 2008 9:09 am

Nie. Twoja skrzynia to ZF4 HP22?
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Post autor: yuni » śr cze 04, 2008 9:29 am

hpx4000 pisze:Nie. Twoja skrzynia to ZF4 HP22?
Tak
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Post autor: yuni » czw cze 12, 2008 7:27 am

Na wypadek, jakby to komus mialo w przyszlosci pomoc:

Problem rozwiazal sie po wymianie filtra paliwa, zawory praktycznie nie wymagaly regulacji, wolne obroty byly takie jak dokumentacji. Dzisiaj testowalem w krakowskich korkach i silnik pracowal bardzo ladnie. Tyle, ze wprowadzilem was wczesniej w blad, bo okazalo sie, ze na luzie tez silnik czasami sie jakby dlawil, ale nie gasl - za krotko wczesniej sprawdzalem.

Dzieki za pomoc i pozdrawiam,
Michal
Disco Romulus :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość