Gasniecie silnika na postoju, Disco 1, automat + EDC
Moderator: Jerry
Gasniecie silnika na postoju, Disco 1, automat + EDC
Witam,
Od jakiegos czasu nasze Disco zaczelo miec problemy na wolnych obrotach - zdarza mu sie gasnac, co wczesniej sie nigdy nie zdarzalo no i na automacie raczej nie powinno sie zdarzac. Dodam jeszcze, ze dzieje sie to na wybranym jakims biegu (D lub R), na N problemow nie ma. Wtryskiwacze i pompa wtryskiwaczy byly niedawno sprawdzane (wtryskiwacze sa wyczyszczone, podobno powinny jeszcze dlugo pociagnac), automat jest po remoncie, reduktor tez. Pomyslalem, ze moze regulacja zaworow, wolnych obrotowow i wymiana filtrow pomoze (poprzednio robione 8 miesiecy temu) - takze tutaj mam pytanie - czy 300TDi sterowane przez EDC ma mozliwosc recznej regulacji wolnych obrotow ? W manualu nic na ten temat nie znalazlem, tzn pisze, zeby przekrecic jedna srubke i tyle, natomiast nie wspomina nic o EDC (Disco Workshop Manual). Nie mam na razie mozliwosci odstawienia samochodu do znanego krakowskiego serwisu, poniewaz dopiero na lipiec maja jakies terminy, a do EDC to chyba tylko oni w okolicy moga sie dobrac.
Z gory dzieki za pomoc,
Michal
Od jakiegos czasu nasze Disco zaczelo miec problemy na wolnych obrotach - zdarza mu sie gasnac, co wczesniej sie nigdy nie zdarzalo no i na automacie raczej nie powinno sie zdarzac. Dodam jeszcze, ze dzieje sie to na wybranym jakims biegu (D lub R), na N problemow nie ma. Wtryskiwacze i pompa wtryskiwaczy byly niedawno sprawdzane (wtryskiwacze sa wyczyszczone, podobno powinny jeszcze dlugo pociagnac), automat jest po remoncie, reduktor tez. Pomyslalem, ze moze regulacja zaworow, wolnych obrotowow i wymiana filtrow pomoze (poprzednio robione 8 miesiecy temu) - takze tutaj mam pytanie - czy 300TDi sterowane przez EDC ma mozliwosc recznej regulacji wolnych obrotow ? W manualu nic na ten temat nie znalazlem, tzn pisze, zeby przekrecic jedna srubke i tyle, natomiast nie wspomina nic o EDC (Disco Workshop Manual). Nie mam na razie mozliwosci odstawienia samochodu do znanego krakowskiego serwisu, poniewaz dopiero na lipiec maja jakies terminy, a do EDC to chyba tylko oni w okolicy moga sie dobrac.
Z gory dzieki za pomoc,
Michal
Ostatnio zmieniony czw cze 12, 2008 7:28 am przez yuni, łącznie zmieniany 3 razy.
Disco Romulus 

- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
Wolne obroty to są na N, czyli są dobre bo na nich działa. Jak masz wrzucony R lub D i trzymasz hamulec to jesteś na biegu (obroty są poniżej biegu jałowego)
Gdzieś taki temat był ale nie pamiętam jak się rozwinął… chyba końcowo okazała się wina automatu.
Powiedz czy on gaśnie jak trzymasz go na biegu i hamulcu czy jak wrzucisz bieg i się sunie bez hamulca?
Gdzieś taki temat był ale nie pamiętam jak się rozwinął… chyba końcowo okazała się wina automatu.
Powiedz czy on gaśnie jak trzymasz go na biegu i hamulcu czy jak wrzucisz bieg i się sunie bez hamulca?
Range Rover V8 Outsourcing IT
Jak trzymam na biegu i hamulcu. Z tego co pamietam, to przy minimalnych obrotach to nie jest tak do konca na biegu - tzn to nie jest rownoznaczne z trzymaniem go na 1-ce. W kazdym razie jakos musi sie dac zwiekszyc obroty silnika w stanie "zatrzyman z hamulcem na D"
No i nie moglem na forum znalezc podobnego tematu

No i nie moglem na forum znalezc podobnego tematu

Disco Romulus 

- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
Wydaje mi się że to jest tak jakbyś miał wbity bieg i trzymał sprzęgło wciśnięte w 80%. Jak trzymasz hamulec to obroty spadną ale on nie zgaśnie a jak go puścisz to zacznie sunąć do przodu. Ale może się mylę
Range Rover V8 Outsourcing IT
No dokladnie, nie jest zasprzeglony do konca. Wydaje mi sie, ze to powinno sie dac wyregulowac - automatu jestem na 95% pewien (ze to nie jego wina), jest jeszcze na gwarancji, ale jakby sie okazalo, ze to jednak automat, to musze miec mocne dowody na to
W KRK zrzucenie i zamontowanie ASB to prawie 2 tysiace...
Aha, no i dziwne jest tez to, ze te gasniecie nie zdarza sie czesto, chociaz ostatnio w korkach zaczalem juz odruchowo wrzucac N po zatrzymaniu. Na N chodzi duzo rowniej, na D przy wcisnietym hamulcu to juz nie ta muzyka

Aha, no i dziwne jest tez to, ze te gasniecie nie zdarza sie czesto, chociaz ostatnio w korkach zaczalem juz odruchowo wrzucac N po zatrzymaniu. Na N chodzi duzo rowniej, na D przy wcisnietym hamulcu to juz nie ta muzyka

Disco Romulus 

- krzysiek-gdansk
- Posty: 596
- Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- krzysiek-gdansk
- Posty: 596
- Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Na wypadek, jakby to komus mialo w przyszlosci pomoc:
Problem rozwiazal sie po wymianie filtra paliwa, zawory praktycznie nie wymagaly regulacji, wolne obroty byly takie jak dokumentacji. Dzisiaj testowalem w krakowskich korkach i silnik pracowal bardzo ladnie. Tyle, ze wprowadzilem was wczesniej w blad, bo okazalo sie, ze na luzie tez silnik czasami sie jakby dlawil, ale nie gasl - za krotko wczesniej sprawdzalem.
Dzieki za pomoc i pozdrawiam,
Michal
Problem rozwiazal sie po wymianie filtra paliwa, zawory praktycznie nie wymagaly regulacji, wolne obroty byly takie jak dokumentacji. Dzisiaj testowalem w krakowskich korkach i silnik pracowal bardzo ladnie. Tyle, ze wprowadzilem was wczesniej w blad, bo okazalo sie, ze na luzie tez silnik czasami sie jakby dlawil, ale nie gasl - za krotko wczesniej sprawdzalem.
Dzieki za pomoc i pozdrawiam,
Michal
Disco Romulus 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość