pytanie o kule disco po raz XXX

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
EROW1
Posty: 463
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 6:52 pm
Lokalizacja: Bieruń

pytanie o kule disco po raz XXX

Post autor: EROW1 » czw cze 19, 2008 5:25 pm

wiem że to dobry start do kasztanów ale ja poważnie na nieswaidomce.
Przesiadłem się z T2 i tam było prosto a teraz tworze pakiet startowy w disco z 95r z przebiegiem 105tyś :)21 (sam nie wiem co o tym myśleć)
do sedna -
pyt.1 jak sprawdzić czy w kulach jest właściwy poziom oleju
pyt.2 czy da się olej z kul (celem wymiany) spuścić czy czekać aż sam wycieknie.
pyt.3 co ile km wymieniać olej skrzynia/red/dyfry
disco 300
Gaz69 radiostacja z 1964
Iveco Daily 4x4
http://www.erow.pl

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » czw cze 19, 2008 6:43 pm

jak bys zaopatrzyl sie w jakakolwiek instrukcje to bys juz wiedzial....ze:
1. korki sa dwa w obudowie zwrotnicy: jeden od nalewania i sprawdzania poziomu, drugi od spuszczania.
2. wycieknie, jesli to olej. jesli smar, to bez rozebrania sam nie wyjdzie :)
3. z glowy nie podam, ale cos mie sie kolacze o 20-30 kkm, no i po nieciekawym wodowaniu :)
Mistrzow uprasza sie o spokoj

TadeuszK
Posty: 389
Rejestracja: sob lut 16, 2008 9:32 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: TadeuszK » czw cze 19, 2008 7:03 pm

niektóre źródła podają, że jest ich jednak 3 :D

Awatar użytkownika
EROW1
Posty: 463
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 6:52 pm
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: EROW1 » czw cze 19, 2008 7:04 pm

manuala mam tego z przyklejonych ale ciężko mi idzie czytanie w tym języku
górny korek znalazłem a dolny utopiony w masie syfu (chyba tam jest).
dzięki za szybką odpowiedź , jako że zieleń ze mnie w temacie LR to po uprzednim szukaj będe pytał :D
wnioskuję że kule nalewam do pełna (do poziomu otworu wlewowego)
i pytanie o oleje do skrzyni i napędów (mam sprzeczne informacje) dlatego się upewniam
lejemy wszędzie olej taki jak do skrzyń automatycznych ?
disco 300
Gaz69 radiostacja z 1964
Iveco Daily 4x4
http://www.erow.pl

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » czw cze 19, 2008 7:08 pm

reduktor, mosty, zwrotnice przekladniowy. skrzynia dextron II, badz dedykowany texaco mtf rover
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » czw cze 19, 2008 7:10 pm

TadeuszK pisze:niektóre źródła podają, że jest ich jednak 3 :D
powiadasz.... a do czego ten trzeci by mial byc?
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » czw cze 19, 2008 7:12 pm

disco z 95r z przebiegiem 105tyś (sam nie wiem co o tym myśleć)
To samo, co o nieprzeoranej blondynce z biustem D. Zjawisko występuje tylko w bajkach :)
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » czw cze 19, 2008 7:18 pm

Do kul 0,3 litra :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » czw cze 19, 2008 7:23 pm

Pepek pisze:Do kul 0,3 litra :D
chyba wiecej...nie czasem 0,375 ??
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw cze 19, 2008 7:24 pm

Pepek pisze:Do kul 0,3 litra :D
na glowe :)21

TadeuszK
Posty: 389
Rejestracja: sob lut 16, 2008 9:32 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: TadeuszK » czw cze 19, 2008 7:42 pm

tybero pisze:
TadeuszK pisze:niektóre źródła podają, że jest ich jednak 3 :D
powiadasz.... a do czego ten trzeci by mial byc?
no i zmusiłeś mnie do sprawdzenia nr strony w haynesie - odp. na Twoje pytanie znajduje się na stronach: 1A*21 i 1B*19 - są 3 i już - każdy do czego innego.
a oleju wchodzi 0,35 l/kula.
a swoją drogą ciekawe jak TY spuszczasz stary olej z "kul" ..... wiem wiem sam wycieka :lol:

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw cze 19, 2008 8:02 pm

ale w nowszych disco jest tylko korek wlewowy ...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » czw cze 19, 2008 8:02 pm

Jedyna szansa spuścić do końca to rozebranie kuli :)21
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » czw cze 19, 2008 8:08 pm

no i klops :oops:
masz racje. az poszedlem po haynaysa i do auta nawet.
nie wiem skad mi sie to wzialo, ale mysle ze przekonanie o slusznosci stosowania oleju a nie smaru, wymusila czeste dolewki czy wymiany i zawsze lalem pod korek gorny bo i tak zaraz bedzie mniej :)
niestety za czasow kiedy to robilem, ceny byly jeszcze wysokie i nie bylo mnie stac na wymiane oslon, a same simmerringi nie dawaly efektu. ciekwe jest to, jak malo czasu trzeba na zmiane myslenia i pozniej pelne przekonanie o slusznosci rozwiazania trwa.... :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » czw cze 19, 2008 8:12 pm

nie lejesz do pełna są trzy śróbki i środkowa taka mała jest od wskazania poziomu i przelewowa
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » czw cze 19, 2008 8:13 pm

kondziu pisze:nie lejesz do pełna są trzy śróbki i środkowa taka mała jest od wskazania poziomu i przelewowa
toc juz doszlismy to tego powyzej... :roll:
Mistrzow uprasza sie o spokoj

TadeuszK
Posty: 389
Rejestracja: sob lut 16, 2008 9:32 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: TadeuszK » czw cze 19, 2008 8:13 pm

gri74 pisze:ale w nowszych disco jest tylko korek wlewowy ...
nie wiem jak jest w nowszych, ale tu mowa o my 1995 nota bene o przebiegu 105kkm :)21 - to jakiś nowy rekord.
książkowo wymiany co 40kkm lub 2 lata - zależy co nastąpi wcześniej, chociaż jeszcze nigdy nie zostawiłem przegubów bez nadzoru na dłużej niż 0,5roku.

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » czw cze 19, 2008 8:14 pm

TadeuszK pisze:
gri74 pisze:ale w nowszych disco jest tylko korek wlewowy ...
nie wiem jak jest w nowszych, ale tu mowa o my 1995 nota bene o przebiegu 105kkm :)21 - to jakiś nowy rekord.
książkowo wymiany co 40kkm lub 2 lata - zależy co nastąpi wcześniej, chociaż jeszcze nigdy nie zostawiłem przegubów bez nadzoru na dłużej niż 0,5roku.
no wlasnie w d2 zdaje sie jest juz jeden korek.
w haynaysie pisza ze od 98 w d1 dawano smar zamiast oleju....wiec pewnie w d2 juz tak jest.
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
EROW1
Posty: 463
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 6:52 pm
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: EROW1 » czw cze 19, 2008 8:18 pm

no to wiem coraz więcej dzięki panowie :wink:
te kule są takie piękne - błyszczące jakby nawazeliwowane :)21
czy ktoś motał jakieś osłony od piachu i błota czy to jest całkowity bezssens , takie pytanie po 21.00
disco 300
Gaz69 radiostacja z 1964
Iveco Daily 4x4
http://www.erow.pl

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » czw cze 19, 2008 8:20 pm

bez sensu oslalanianie, korozja w srodku bedzie siedziec i bedzie jeszcze gorzej, choc widzialem takie rozwiazanie w dziwnej zmocie a'la tomcat z silnikiem z tylu :roll:
a co do oleju to moze byc bardziej gesty np. SAE 140, dluzej wytrzyma jesli sie okaze ze cieknie.
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
STAWROS
 
 
Posty: 143
Rejestracja: wt lip 09, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: STAWROS » czw cze 19, 2008 9:53 pm

Mój znajomy zamówił do rendza komplet naprawczy do zwrotnic i była tam taka jakby - manszeta na przegub w osobówce, jest troche roboty aby to wcisnąć bo niestety nie pasuje zbyt dokładnie ale wygląda toto nieźle, zobaczymy jak to sie spisze w terenie.
Paweł (STAWROS) Disco 200
Kalisz i okolice

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » czw cze 19, 2008 9:56 pm

eee tam, olej...

sprawdź ( w max. skręcie ) czy nie masz wżerów na kulach. Jak są, to olej jest bez sensu. Jest oryginalny glut i jego zamiennik britszitu. Żaden z nich przynajmniej nie ucieknie tak szybko... :wink:


...a jak jest oki, to jest w IC olej ichniejszy ( sygnowany 4max, a w środku selenia ) 85w-140 po niecałe 20zł za litr :wink:
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » czw cze 19, 2008 9:57 pm

Tylko że nowy rendz ma innego typu most, z przegubami na wierzchu.
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
STAWROS
 
 
Posty: 143
Rejestracja: wt lip 09, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: STAWROS » czw cze 19, 2008 10:08 pm

To może on zamówił komplet do nowego rendza zamiast do starego classica, coś mu niepasowały te maszety ale jakoś to powtykał.
Paweł (STAWROS) Disco 200
Kalisz i okolice

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » czw cze 19, 2008 10:12 pm

Spotkałem się tez z osłonami kul w serii. Własciciel się zarzekał ze to była wersja na pustynne warunki :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość