wszystkie serie i modele...
Moderator: Jerry
-
EROW1

- Posty: 463
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 6:52 pm
- Lokalizacja: Bieruń
Post
autor: EROW1 » czw cze 19, 2008 5:25 pm
wiem że to dobry start do kasztanów ale ja poważnie na nieswaidomce.
Przesiadłem się z T2 i tam było prosto a teraz tworze pakiet startowy w disco z 95r z przebiegiem 105tyś

(sam nie wiem co o tym myśleć)
do sedna -
pyt.1 jak sprawdzić czy w kulach jest właściwy poziom oleju
pyt.2 czy da się olej z kul (celem wymiany) spuścić czy czekać aż sam wycieknie.
pyt.3 co ile km wymieniać olej skrzynia/red/dyfry
-
tybero

- Posty: 1950
- Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: brenna
Post
autor: tybero » czw cze 19, 2008 6:43 pm
jak bys zaopatrzyl sie w jakakolwiek instrukcje to bys juz wiedzial....ze:
1. korki sa dwa w obudowie zwrotnicy: jeden od nalewania i sprawdzania poziomu, drugi od spuszczania.
2. wycieknie, jesli to olej. jesli smar, to bez rozebrania sam nie wyjdzie

3. z glowy nie podam, ale cos mie sie kolacze o 20-30 kkm, no i po nieciekawym wodowaniu

Mistrzow uprasza sie o spokoj
-
TadeuszK

- Posty: 389
- Rejestracja: sob lut 16, 2008 9:32 am
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: TadeuszK » czw cze 19, 2008 7:03 pm
niektóre źródła podają, że jest ich jednak 3

-
EROW1

- Posty: 463
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 6:52 pm
- Lokalizacja: Bieruń
Post
autor: EROW1 » czw cze 19, 2008 7:04 pm
manuala mam tego z przyklejonych ale ciężko mi idzie czytanie w tym języku
górny korek znalazłem a dolny utopiony w masie syfu (chyba tam jest).
dzięki za szybką odpowiedź , jako że zieleń ze mnie w temacie LR to po uprzednim szukaj będe pytał
wnioskuję że kule nalewam do pełna (do poziomu otworu wlewowego)
i pytanie o oleje do skrzyni i napędów (mam sprzeczne informacje) dlatego się upewniam
lejemy wszędzie olej taki jak do skrzyń automatycznych ?
-
tybero

- Posty: 1950
- Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: brenna
Post
autor: tybero » czw cze 19, 2008 7:08 pm
reduktor, mosty, zwrotnice przekladniowy. skrzynia dextron II, badz dedykowany texaco mtf rover
Mistrzow uprasza sie o spokoj
-
tybero

- Posty: 1950
- Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: brenna
Post
autor: tybero » czw cze 19, 2008 7:10 pm
TadeuszK pisze:niektóre źródła podają, że jest ich jednak 3

powiadasz.... a do czego ten trzeci by mial byc?
Mistrzow uprasza sie o spokoj
-
HUSKYTEAM

- Posty: 413
- Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
- Lokalizacja: lasy podwarszawskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: HUSKYTEAM » czw cze 19, 2008 7:12 pm
disco z 95r z przebiegiem 105tyś (sam nie wiem co o tym myśleć)
To samo, co o nieprzeoranej blondynce z biustem D. Zjawisko występuje tylko w bajkach

-
Pepek

- Posty: 2333
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
- Lokalizacja: wROCŁAW
Post
autor: Pepek » czw cze 19, 2008 7:18 pm
Do kul 0,3 litra

Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo
-
tybero

- Posty: 1950
- Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: brenna
Post
autor: tybero » czw cze 19, 2008 7:23 pm
Pepek pisze:Do kul 0,3 litra

chyba wiecej...nie czasem 0,375

Mistrzow uprasza sie o spokoj
-
LR_Olek
-

- Posty: 16782
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żuławy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LR_Olek » czw cze 19, 2008 7:24 pm
Pepek pisze:Do kul 0,3 litra

na glowe

-
TadeuszK

- Posty: 389
- Rejestracja: sob lut 16, 2008 9:32 am
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: TadeuszK » czw cze 19, 2008 7:42 pm
tybero pisze:TadeuszK pisze:niektóre źródła podają, że jest ich jednak 3

powiadasz.... a do czego ten trzeci by mial byc?
no i zmusiłeś mnie do sprawdzenia nr strony w haynesie - odp. na Twoje pytanie znajduje się na stronach: 1A*21 i 1B*19 - są 3 i już - każdy do czego innego.
a oleju wchodzi 0,35 l/kula.
a swoją drogą ciekawe jak TY spuszczasz stary olej z "kul" ..... wiem wiem sam wycieka

-
gri74
-

- Posty: 5786
- Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: gri74 » czw cze 19, 2008 8:02 pm
ale w nowszych disco jest tylko korek wlewowy ...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
-
Pepek

- Posty: 2333
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
- Lokalizacja: wROCŁAW
Post
autor: Pepek » czw cze 19, 2008 8:02 pm
Jedyna szansa spuścić do końca to rozebranie kuli

Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo
-
tybero

- Posty: 1950
- Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: brenna
Post
autor: tybero » czw cze 19, 2008 8:08 pm
no i klops
masz racje. az poszedlem po haynaysa i do auta nawet.
nie wiem skad mi sie to wzialo, ale mysle ze przekonanie o slusznosci stosowania oleju a nie smaru, wymusila czeste dolewki czy wymiany i zawsze lalem pod korek gorny bo i tak zaraz bedzie mniej

niestety za czasow kiedy to robilem, ceny byly jeszcze wysokie i nie bylo mnie stac na wymiane oslon, a same simmerringi nie dawaly efektu. ciekwe jest to, jak malo czasu trzeba na zmiane myslenia i pozniej pelne przekonanie o slusznosci rozwiazania trwa....

Mistrzow uprasza sie o spokoj
-
kondziu

- Posty: 544
- Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
- Lokalizacja: Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kondziu » czw cze 19, 2008 8:12 pm
nie lejesz do pełna są trzy śróbki i środkowa taka mała jest od wskazania poziomu i przelewowa
-
tybero

- Posty: 1950
- Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: brenna
Post
autor: tybero » czw cze 19, 2008 8:13 pm
kondziu pisze:nie lejesz do pełna są trzy śróbki i środkowa taka mała jest od wskazania poziomu i przelewowa
toc juz doszlismy to tego powyzej...

Mistrzow uprasza sie o spokoj
-
TadeuszK

- Posty: 389
- Rejestracja: sob lut 16, 2008 9:32 am
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: TadeuszK » czw cze 19, 2008 8:13 pm
gri74 pisze:ale w nowszych disco jest tylko korek wlewowy ...
nie wiem jak jest w nowszych, ale tu mowa o my 1995 nota bene o przebiegu 105kkm

- to jakiś nowy rekord.
książkowo wymiany co 40kkm lub 2 lata - zależy co nastąpi wcześniej, chociaż jeszcze nigdy nie zostawiłem przegubów bez nadzoru na dłużej niż 0,5roku.
-
tybero

- Posty: 1950
- Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: brenna
Post
autor: tybero » czw cze 19, 2008 8:14 pm
TadeuszK pisze:gri74 pisze:ale w nowszych disco jest tylko korek wlewowy ...
nie wiem jak jest w nowszych, ale tu mowa o my 1995 nota bene o przebiegu 105kkm

- to jakiś nowy rekord.
książkowo wymiany co 40kkm lub 2 lata - zależy co nastąpi wcześniej, chociaż jeszcze nigdy nie zostawiłem przegubów bez nadzoru na dłużej niż 0,5roku.
no wlasnie w d2 zdaje sie jest juz jeden korek.
w haynaysie pisza ze od 98 w d1 dawano smar zamiast oleju....wiec pewnie w d2 juz tak jest.
Mistrzow uprasza sie o spokoj
-
EROW1

- Posty: 463
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 6:52 pm
- Lokalizacja: Bieruń
Post
autor: EROW1 » czw cze 19, 2008 8:18 pm
no to wiem coraz więcej dzięki panowie
te kule są takie piękne - błyszczące jakby nawazeliwowane
czy ktoś motał jakieś osłony od piachu i błota czy to jest całkowity bezssens , takie pytanie po 21.00
-
tybero

- Posty: 1950
- Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: brenna
Post
autor: tybero » czw cze 19, 2008 8:20 pm
bez sensu oslalanianie, korozja w srodku bedzie siedziec i bedzie jeszcze gorzej, choc widzialem takie rozwiazanie w dziwnej zmocie a'la tomcat z silnikiem z tylu
a co do oleju to moze byc bardziej gesty np. SAE 140, dluzej wytrzyma jesli sie okaze ze cieknie.
Mistrzow uprasza sie o spokoj
-
STAWROS
-

- Posty: 143
- Rejestracja: wt lip 09, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kalisz
Post
autor: STAWROS » czw cze 19, 2008 9:53 pm
Mój znajomy zamówił do rendza komplet naprawczy do zwrotnic i była tam taka jakby - manszeta na przegub w osobówce, jest troche roboty aby to wcisnąć bo niestety nie pasuje zbyt dokładnie ale wygląda toto nieźle, zobaczymy jak to sie spisze w terenie.
Paweł (STAWROS) Disco 200
Kalisz i okolice
-
Wiechu
-

- Posty: 4980
- Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
- Lokalizacja: Zielonka
Post
autor: Wiechu » czw cze 19, 2008 9:56 pm
eee tam, olej...
sprawdź ( w max. skręcie ) czy nie masz wżerów na kulach. Jak są, to olej jest bez sensu. Jest oryginalny glut i jego zamiennik britszitu. Żaden z nich przynajmniej nie ucieknie tak szybko...
...a jak jest oki, to jest w IC olej ichniejszy ( sygnowany 4max, a w środku selenia ) 85w-140 po niecałe 20zł za litr

łoś też człowiek
-
Pepek

- Posty: 2333
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
- Lokalizacja: wROCŁAW
Post
autor: Pepek » czw cze 19, 2008 9:57 pm
Tylko że nowy rendz ma innego typu most, z przegubami na wierzchu.
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo
-
STAWROS
-

- Posty: 143
- Rejestracja: wt lip 09, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kalisz
Post
autor: STAWROS » czw cze 19, 2008 10:08 pm
To może on zamówił komplet do nowego rendza zamiast do starego classica, coś mu niepasowały te maszety ale jakoś to powtykał.
Paweł (STAWROS) Disco 200
Kalisz i okolice
-
Pepek

- Posty: 2333
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
- Lokalizacja: wROCŁAW
Post
autor: Pepek » czw cze 19, 2008 10:12 pm
Spotkałem się tez z osłonami kul w serii. Własciciel się zarzekał ze to była wersja na pustynne warunki

Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość