Opony do defendera

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Mały Staś
Posty: 366
Rejestracja: wt mar 08, 2005 8:45 pm
Lokalizacja: KBR

Opony do defendera

Post autor: Mały Staś » czw cze 26, 2008 2:37 pm

Wiem że troche już było na temat max wielkości opon w defenderze, ale ja wcale nie chce dać jak największych, poprostu troche większe i pytanie czy seryjne mosty defa 90 wytrzymają ten rozmiar. Dokładnie chodzi mi o kopie simexa 265/75 r16. Wysokość mają 235/85(~`81cm) ale są kilka cm. szersze, noi troche cięższe. Niektórzy ładują takie(i większe) opony i jeżdzą(np. RR na Ładoge w tym roku 285/75 i patrząc na zabieraki nie miał chyba mostow MD). Jak myślicie dadzą rade czy kupić 235/85 r16 i jeździć bez stresu?
...

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » czw cze 26, 2008 4:20 pm

Choć z defem nie mam doświadczenia to uważam że rozmiar 235/85/16 jest bez sensu. Ich wysokość jest słuszna ale są zdecydowanie za wąskie. Sprzyjają natychmiastowemu zakopaniu samochodu, wgryzają się w podłoże zbyt łatwo. Następna na pewno będą 255/85
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
shreq69
 
 
Posty: 195
Rejestracja: pt sty 11, 2008 12:53 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Opony do defendera

Post autor: shreq69 » czw cze 26, 2008 5:00 pm

Mały Staś pisze:Wiem że troche już było na temat max wielkości opon w defenderze, ale ja wcale nie chce dać jak największych, poprostu troche większe i pytanie czy seryjne mosty defa 90 wytrzymają ten rozmiar. Dokładnie chodzi mi o kopie simexa 265/75 r16. Wysokość mają 235/85(~`81cm) ale są kilka cm. szersze, noi troche cięższe. Niektórzy ładują takie(i większe) opony i jeżdzą(np. RR na Ładoge w tym roku 285/75 i patrząc na zabieraki nie miał chyba mostow MD). Jak myślicie dadzą rade czy kupić 235/85 r16 i jeździć bez stresu?
Właśnie za tym rozmiarem się rozglądam-ale nie ten bieżnik.zbyt agresywny jak na mosty LR-standart-to opinia jaśnie oświeconego, wszechwiedzącego mojego mechanika :D
Disco I.300tdi

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » czw cze 26, 2008 6:01 pm

A Ja całkiem przypadkiem jeżdzę defami i defo podobnymi i uważam że 235x85x16 sa w porządku. Założysz większe będziesz miał większy problem z i tak ograniczonym skretem, chyba że zainwestujesz w odsadzone fele.
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw cze 26, 2008 6:05 pm

Bo to b.dobry rozmiar jest i wcale nie jest za wąska ...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Mały Staś
Posty: 366
Rejestracja: wt mar 08, 2005 8:45 pm
Lokalizacja: KBR

Post autor: Mały Staś » czw cze 26, 2008 6:15 pm

Noi bądź tu mądry.. :D z jednej strony auto robi mi się troche cięższe i na 235/85 szybko się zapada i wgryza w glebe a z drugiej strony na większych mosty będą się (prawdopodobnie) sypać. Z odsadzeniem felgi i skrętem nie będzie większego problemu, w tej chwili mam przespawane felgi od disco i ET wyszło około -20
...

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » czw cze 26, 2008 6:24 pm

Zapadać się będzie nawet jak założysz super balony super. Bo czego się można spodziewać po aucie które waży ponad 2t. A teorie o szerokości opon na błoto są różne. Jedni mówią że wąskie lepsze a drudzy odwrotnie. Moja teoria mówi czym wyższe tym mniejsza szansa orać gruszką mostu, ale bez przesady :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » czw cze 26, 2008 6:47 pm

im szersze opony tym trudniej nimi obrócić i tym mosty bardziej w dupę dostają.
W defie 235/85 to optimum, ani za wąska ani za szeroka, zawsze można ciśnieniem wyregulować :)2
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
majch
Posty: 388
Rejestracja: wt maja 17, 2005 9:22 am
Lokalizacja: 100lica

Post autor: majch » czw cze 26, 2008 7:09 pm

Moim zdaniem te 2cm w szerokosci opony nie maja zadnego znaczenia jesli chodzi o zakopywanie sie samochodu ale jesli chodzi o spadek mocy to nawet przy oponach AT te 2cm sa mocno odczuwalne. Przy wezszej oponie bedziesz mogl nia zakrecic i oczyscic ja z blota, a to w sumie najwazniejsze.
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...

Awatar użytkownika
Troy
 
 
Posty: 3643
Rejestracja: pt sty 11, 2008 11:49 am
Lokalizacja: Baghdad

Post autor: Troy » czw cze 26, 2008 7:14 pm

285/75/16 beda OK - moga lekko ocierac bo szerokawe z deka (jak cos skorygujesz srubkiem)
Najsluszniejsze natomiast to 255/85/16
:)21
Land Rover:One Wife... Livid !
Immobilised LandRover is a moral defeat for the driver!

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw cze 26, 2008 8:22 pm

Troy pisze:Najsluszniejsze natomiast to 255/85/16
:)21
jedyna sensowna wypowiedź w temacie.
#noichuj

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » czw cze 26, 2008 8:34 pm

Na jakich felach to miałeś ??
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw cze 26, 2008 8:39 pm

na mangelsach 7x16
inaczej się skręt likwiduje i tyrpią o radius
ze wszystkich eksperymentów oponowych to było zestawienie najlepsze.
Obrazek
#noichuj

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » czw cze 26, 2008 8:41 pm

A lifta jakiegoś miałeś do takiej opony ??
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw cze 26, 2008 8:45 pm

przód ks +2" do 130HCPU
tył ks +2" zwyklaki nie HD do 110
100tkm już mają nalatane te sprężyny przeszło-stan jak na zdjęciu
#noichuj

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » czw cze 26, 2008 8:50 pm

Wypiękniał coś twój były def w nowych rekach :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw cze 26, 2008 8:51 pm

sam sie zdziwiłem jaki efekt zrobiło pomalowanie drzwi na szybko
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » czw cze 26, 2008 9:28 pm

a z drugiej strony na większych mosty będą się (prawdopodobnie) sypać.
Sypią się przecież nawet na 205/80, więc o to się nie martw.
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw cze 26, 2008 9:38 pm

sypie to sie...zabielacz do kawy
:)21
tak se na szybko policzyłem, że z 12 różnych lr których używałem w ciągu ostatnich dziesięciu lat skatowałem:
-półosi: zero
-dyfrów: trzy
-skrzyń: zero
-reduktorów: jeden
-sprzęgieł: zero
-silników: jeden
to nie jest jakaś zatrważająca statystyka...
a koła zawsze mam jakieś większe bo fabryczne jakieś takie...smętne są...
#noichuj

Awatar użytkownika
Troy
 
 
Posty: 3643
Rejestracja: pt sty 11, 2008 11:49 am
Lokalizacja: Baghdad

Post autor: Troy » czw cze 26, 2008 9:44 pm

A jak używałes?
Land Rover:One Wife... Livid !
Immobilised LandRover is a moral defeat for the driver!

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw cze 26, 2008 9:47 pm

do kościoła jezdziłem a potem do kauflandu. nie więcej niż raz w tygodniu.

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
carlos 110
 
 
Posty: 185
Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:24 pm
Lokalizacja: łÓdŹ

Post autor: carlos 110 » czw cze 26, 2008 9:49 pm

czesław&jarząbek pisze:sam sie zdziwiłem jaki efekt zrobiło pomalowanie drzwi na szybko
:)21
Malowanie na szybko, zwykle starcza na długo :lol:
Military OneTen

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw cze 26, 2008 9:50 pm

aaa...i jeszcze jeden rozrząd i jedną przekładnię kierowniczą
:)21
i trzy przednie wały, jeden tylny
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Post autor: zaloguj » czw cze 26, 2008 9:51 pm

to duzo jak na jazde do koscioła :)21 :)20

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw cze 26, 2008 9:52 pm

wiara wymaga poświęceń

:)21
#noichuj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość