przekładnia kierownicza disco 1

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

tumak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: wt lip 08, 2008 9:16 pm

przekładnia kierownicza disco 1

Post autor: tumak » pt lip 11, 2008 9:39 am

Witam kolegów
Poszukuję przekładni kierowniczej do disco 1. Czy macie może cuś takiego ? Piszę bo poszukuję jakiejś używki bo nowa to 1/4 wartosci całego wozu :)

Awatar użytkownika
PiotrVN
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: sob lut 16, 2008 7:10 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: PiotrVN » pt lip 11, 2008 9:48 am

najprościej byłoby poszukac na wiodącym portalu aukcyjnym

A ... :wink: widzialem tam kilka (lub sprzedają części z demobilu , tyle że używka to loteria

osobiście wybebeszył bym by zweryfikowac co i dlaczego :)2

a doladniej , cieknie czy pływa czy cokolwiek innego
PiotrVN ( 3City )

XRV 750 Africa Twin
Discovery 2.5 Td
N 54'21.175"
E 18'40.690"

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: sys-kom » pt lip 11, 2008 10:37 am

szukaj na land serwis , serwis w gorzowie Karol D. może mieć , jak go nie Lubie tak zadzwoń może ma . jakąś używkę albo regenerowaną
Off Road to choroba przenoszona przez błoto


HERBU BIEDRONKA

Awatar użytkownika
marek_z_gor
Posty: 317
Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
Lokalizacja: jawor rzną
Kontaktowanie:

Post autor: marek_z_gor » pt lip 11, 2008 12:19 pm

sys-kom pisze:szukaj na land serwis , serwis w gorzowie Karol D. może mieć , jak go nie Lubie tak zadzwoń może ma . jakąś używkę albo regenerowaną
czemu go nie lubisz?

moze dziwny jest ale gowna chyba nie sprzedaje?
ass, grass, or gas... nobody rides for free

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: sys-kom » pt lip 11, 2008 12:24 pm

nie wypowiadam się , ja mu samochodu do roboty to jak nie bede zmuszony to nie dam
Off Road to choroba przenoszona przez błoto


HERBU BIEDRONKA

Awatar użytkownika
gori
 
 
Posty: 224
Rejestracja: czw sie 16, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Jura
Kontaktowanie:

Post autor: gori » pt lip 11, 2008 12:48 pm

Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » pt lip 11, 2008 5:09 pm

Kupilem przekladnie za 1500 + 50 wysylka od tego samego sprzedawcy.

Przyslana kurierem w ciagu 2 dni, nowa, nieuzywana firmy ADWEST.

Ta co mam w aucie byla regenerowana i jezdzilem juz 3 razy na poprawki do jednego z serwisow w Warszawie.

W koncu sie wkurzylem i kupilem nowa za cene niewiele wieksza co regeneracja.
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
bredfan
 
 
Posty: 814
Rejestracja: wt sie 01, 2006 1:18 pm
Lokalizacja: gmina Solina

Post autor: bredfan » pt lip 11, 2008 5:13 pm

gucio1234 pisze:Ta co mam w aucie byla regenerowana i jezdzilem juz 3 razy na poprawki do jednego z serwisow w Warszawie.
Że niby jak Ci się to objawiało - znaczy niefachowe zregenerowanie, bo ciekaw jestem jakie są objawy padania części tejże.
"brazylijski serial już nie cieszy jak kiedyś...."

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » pt lip 11, 2008 8:34 pm

Objawy sa takie, ze z rzeczonej przekladni wycieka czerwony olej Dextron ATF IID.

Najpierw cieklo z dekla okraglego przedniego,
potem cieklo w miejscu gdzie walek od kierownicy wchodzi w korpus przekladni, potem cieklo z pod górnego dekla kwadratowego. Te wycieki zostaly poprawione przy kolejnych wizytach w serwisie (w ramach gwarancji na wykonana usluge), a teraz znowu cieknie z pod gornego dekla kwadratowego (tak samo jak ostatnio).

W sprzedazy dostepne sa rozne zestawy naprawcze, roznych firm i w roznych cenach. Mysle, ze w jakosci tych uszczelek tkwi problem, bo w zasadzie w mechanice to nie powinno sie tam nic popsuc. Poza uszczelkami wymienia sie tez lozyska wewnatrz przekladni.
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » pt lip 11, 2008 8:49 pm

gucio1234 pisze: Poza uszczelkami wymienia sie tez lozyska wewnatrz przekladni.
a chińskie łożyska słyną ze swojej długowieczności :)21
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

tumak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: wt lip 08, 2008 9:16 pm

Post autor: tumak » sob lip 12, 2008 8:43 am

A czy coś takiego jak "nie płynne" chodzenie kierownicy tzn. kręcąc nią na przemian jest lżej i ciężej oraz nie bardzo ma ochotę sama się wracać na wyjściu z zakrętu (porównuje do innych samochodów) to objaw zużytej bądź uszkodzonej przekładni, czegoś innego czy tez jest to normalna przypadłość disco ? (płyn do wspomagania jest)

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » sob lip 12, 2008 8:55 am

to zapiekające sie krzyżaki od drążka/przekładni kolumny, trzeba wymienić. nie pasuje od 200ty i odwrotnie - jest inny rodzaj wielowpustu.
można przesmarować ale to nic nie da.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
gori
 
 
Posty: 224
Rejestracja: czw sie 16, 2007 8:48 pm
Lokalizacja: Jura
Kontaktowanie:

Post autor: gori » sob lip 12, 2008 9:39 am

Smarowanie da tylko ze na 2 godziny tak było u mnie
potem sukcesywnie wraca do starego stanu

Ja myslałem ze mam pier****** przekładnie ale były krzyzaki - wymieniłem cały wałek różnica jest ogromna nic nie blokuje chodzi płynnie. Wałek juz nie ma odstraszajacej ceny.
A przekładnia leży i czeka na swoja kolejkę :)
Disco 300 '97 2,5 Tdi - wyprawówka
Wyprawy 4x4

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » sob lip 12, 2008 3:39 pm

tumak pisze:A czy coś takiego jak "nie płynne" chodzenie kierownicy tzn. kręcąc nią na przemian jest lżej i ciężej oraz nie bardzo ma ochotę sama się wracać na wyjściu z zakrętu (porównuje do innych samochodów) to objaw zużytej bądź uszkodzonej przekładni, czegoś innego czy tez jest to normalna przypadłość disco ? (płyn do wspomagania jest)
Ja bym stawiał na zamurowane łożyska zwrotnic :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » sob lip 12, 2008 11:49 pm

słynnym glutem cementowo molibdenowym :)21
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

tumak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: wt lip 08, 2008 9:16 pm

Post autor: tumak » ndz lip 13, 2008 8:54 am

dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze takie pytanko, jakie części należy jeszcze kupić oprócz przekładni kierowniczej żeby zrobić przekładkę z wersji angielskiej na "normalną" ?
Większość elementów widziałem że można po prostu odkręcić i zamontować z drugiej strony. Drążki kierownicze chyba też wystarczy tylko obrócić.

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » ndz lip 13, 2008 9:02 am

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... zek%B3adka
i jeszcze 10 innych wątków w wersji szukaj" - wszystko masz opisane wcześniej w podobnych wątkach
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
bredfan
 
 
Posty: 814
Rejestracja: wt sie 01, 2006 1:18 pm
Lokalizacja: gmina Solina

Post autor: bredfan » ndz lip 13, 2008 8:07 pm

tumak pisze:A czy coś takiego jak "nie płynne" chodzenie kierownicy tzn. kręcąc nią na przemian jest lżej i ciężej oraz nie bardzo ma ochotę sama się wracać na wyjściu z zakrętu (porównuje do innych samochodów) to objaw zużytej bądź uszkodzonej przekładni, czegoś innego czy tez jest to normalna przypadłość disco ? (płyn do wspomagania jest)
a ja bym sprawdził najbardziej optymistyczną opcję czyli amortyzator skrętu czasami jak jest za nowy to w jedną stronę ciężej się kręci albo jak jest za stary i pognieciony to wogóle się ciulowo kręci w obie strony.
"brazylijski serial już nie cieszy jak kiedyś...."

tumak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: wt lip 08, 2008 9:16 pm

Post autor: tumak » pn lip 14, 2008 12:17 pm

Zdecydowałem się po waszych postach na nową przekładnię. I chyba kupię od tego sprzedawcy z allegro skoro sprawa jest sprawdzona.
Jak zadzwoniłem do land serwisu do Krakowa (najbliżej) to mi zaspiewali 3358 PLN a w "partner 4x4" (czy jakos tak) w Warszawie 3236 PLN. Przyznam, że szczena mi trochę opadła.
Skąd taka różnica w cenie ? moze mi to ktoś wyjaśnić ?

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » pn lip 14, 2008 12:41 pm

tumak pisze:Zdecydowałem się po waszych postach na nową przekładnię. I chyba kupię od tego sprzedawcy z allegro skoro sprawa jest sprawdzona.
Jak zadzwoniłem do land serwisu do Krakowa (najbliżej) to mi zaspiewali 3358 PLN a w "partner 4x4" (czy jakos tak) w Warszawie 3236 PLN. Przyznam, że szczena mi trochę opadła.
Skąd taka różnica w cenie ? moze mi to ktoś wyjaśnić ?
3358 a 3236 to nie taka znowu roznica

a jesli chodzi ci o regnerowana przekladnie to do 110 (starego typu) kupilem w ls za 1288 zl z przesylka do warszawy

regenerowana fabrycznie itd. jezdzi juz 1,5 roku i jest git
OneTen
Discofery 300tdi

tumak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: wt lip 08, 2008 9:16 pm

Post autor: tumak » pn lip 14, 2008 1:54 pm

nie chodzi o 3358 i 3236 tylko 1500 u tego na allegro a ponad 3000 w land serwis

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » pn lip 14, 2008 4:07 pm

tumak pisze:nie chodzi o 3358 i 3236 tylko 1500 u tego na allegro a ponad 3000 w land serwis
podatek, VAT itp, ... a poza tym u nas typowy tzw. handlowiec nie konsumuje zysków łyżeczką lecz chochlą, stąd też zdarza się że niejeden zadławi się podczas tej czynności :)21
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » pn lip 14, 2008 6:27 pm

bo to sa dwie rozne przekladnie jak mniemam

nowa i regenerowana

i juz
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » pn lip 14, 2008 7:36 pm

Broncosaurus pisze:bo to sa dwie rozne przekladnie jak mniemam

nowa i regenerowana

i juz
Jak odróżnić przekładnię nową od regenerowanej ?
Ja zakupiłem na Allegro od sprzedawcy wspomnianego wyżej i wyglada jak nowa.
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: sys-kom » pn lip 14, 2008 8:24 pm

sprawdź w miejscach gdzie przykręca się ją do ramy , w otworach , bo nawet ładnie pomalowana zostawi ślady po śrubach , bedziesz wiedział czy była już montowana ,
Off Road to choroba przenoszona przez błoto


HERBU BIEDRONKA

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości