Strona 1 z 2

przekładnia kierownicza disco 1

: pt lip 11, 2008 9:39 am
autor: tumak
Witam kolegów
Poszukuję przekładni kierowniczej do disco 1. Czy macie może cuś takiego ? Piszę bo poszukuję jakiejś używki bo nowa to 1/4 wartosci całego wozu :)

: pt lip 11, 2008 9:48 am
autor: PiotrVN
najprościej byłoby poszukac na wiodącym portalu aukcyjnym

A ... :wink: widzialem tam kilka (lub sprzedają części z demobilu , tyle że używka to loteria

osobiście wybebeszył bym by zweryfikowac co i dlaczego :)2

a doladniej , cieknie czy pływa czy cokolwiek innego

: pt lip 11, 2008 10:37 am
autor: sys-kom
szukaj na land serwis , serwis w gorzowie Karol D. może mieć , jak go nie Lubie tak zadzwoń może ma . jakąś używkę albo regenerowaną

: pt lip 11, 2008 12:19 pm
autor: marek_z_gor
sys-kom pisze:szukaj na land serwis , serwis w gorzowie Karol D. może mieć , jak go nie Lubie tak zadzwoń może ma . jakąś używkę albo regenerowaną
czemu go nie lubisz?

moze dziwny jest ale gowna chyba nie sprzedaje?

: pt lip 11, 2008 12:24 pm
autor: sys-kom
nie wypowiadam się , ja mu samochodu do roboty to jak nie bede zmuszony to nie dam

: pt lip 11, 2008 12:48 pm
autor: gori

: pt lip 11, 2008 5:09 pm
autor: gucio1234
Kupilem przekladnie za 1500 + 50 wysylka od tego samego sprzedawcy.

Przyslana kurierem w ciagu 2 dni, nowa, nieuzywana firmy ADWEST.

Ta co mam w aucie byla regenerowana i jezdzilem juz 3 razy na poprawki do jednego z serwisow w Warszawie.

W koncu sie wkurzylem i kupilem nowa za cene niewiele wieksza co regeneracja.

: pt lip 11, 2008 5:13 pm
autor: bredfan
gucio1234 pisze:Ta co mam w aucie byla regenerowana i jezdzilem juz 3 razy na poprawki do jednego z serwisow w Warszawie.
Że niby jak Ci się to objawiało - znaczy niefachowe zregenerowanie, bo ciekaw jestem jakie są objawy padania części tejże.

: pt lip 11, 2008 8:34 pm
autor: gucio1234
Objawy sa takie, ze z rzeczonej przekladni wycieka czerwony olej Dextron ATF IID.

Najpierw cieklo z dekla okraglego przedniego,
potem cieklo w miejscu gdzie walek od kierownicy wchodzi w korpus przekladni, potem cieklo z pod górnego dekla kwadratowego. Te wycieki zostaly poprawione przy kolejnych wizytach w serwisie (w ramach gwarancji na wykonana usluge), a teraz znowu cieknie z pod gornego dekla kwadratowego (tak samo jak ostatnio).

W sprzedazy dostepne sa rozne zestawy naprawcze, roznych firm i w roznych cenach. Mysle, ze w jakosci tych uszczelek tkwi problem, bo w zasadzie w mechanice to nie powinno sie tam nic popsuc. Poza uszczelkami wymienia sie tez lozyska wewnatrz przekladni.

: pt lip 11, 2008 8:49 pm
autor: moto
gucio1234 pisze: Poza uszczelkami wymienia sie tez lozyska wewnatrz przekladni.
a chińskie łożyska słyną ze swojej długowieczności :)21

: sob lip 12, 2008 8:43 am
autor: tumak
A czy coś takiego jak "nie płynne" chodzenie kierownicy tzn. kręcąc nią na przemian jest lżej i ciężej oraz nie bardzo ma ochotę sama się wracać na wyjściu z zakrętu (porównuje do innych samochodów) to objaw zużytej bądź uszkodzonej przekładni, czegoś innego czy tez jest to normalna przypadłość disco ? (płyn do wspomagania jest)

: sob lip 12, 2008 8:55 am
autor: darkman
to zapiekające sie krzyżaki od drążka/przekładni kolumny, trzeba wymienić. nie pasuje od 200ty i odwrotnie - jest inny rodzaj wielowpustu.
można przesmarować ale to nic nie da.

: sob lip 12, 2008 9:39 am
autor: gori
Smarowanie da tylko ze na 2 godziny tak było u mnie
potem sukcesywnie wraca do starego stanu

Ja myslałem ze mam pier****** przekładnie ale były krzyzaki - wymieniłem cały wałek różnica jest ogromna nic nie blokuje chodzi płynnie. Wałek juz nie ma odstraszajacej ceny.
A przekładnia leży i czeka na swoja kolejkę :)

: sob lip 12, 2008 3:39 pm
autor: Pepek
tumak pisze:A czy coś takiego jak "nie płynne" chodzenie kierownicy tzn. kręcąc nią na przemian jest lżej i ciężej oraz nie bardzo ma ochotę sama się wracać na wyjściu z zakrętu (porównuje do innych samochodów) to objaw zużytej bądź uszkodzonej przekładni, czegoś innego czy tez jest to normalna przypadłość disco ? (płyn do wspomagania jest)
Ja bym stawiał na zamurowane łożyska zwrotnic :D

: sob lip 12, 2008 11:49 pm
autor: moto
słynnym glutem cementowo molibdenowym :)21

: ndz lip 13, 2008 8:54 am
autor: tumak
dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze takie pytanko, jakie części należy jeszcze kupić oprócz przekładni kierowniczej żeby zrobić przekładkę z wersji angielskiej na "normalną" ?
Większość elementów widziałem że można po prostu odkręcić i zamontować z drugiej strony. Drążki kierownicze chyba też wystarczy tylko obrócić.

: ndz lip 13, 2008 9:02 am
autor: darkman
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... zek%B3adka
i jeszcze 10 innych wątków w wersji szukaj" - wszystko masz opisane wcześniej w podobnych wątkach

: ndz lip 13, 2008 8:07 pm
autor: bredfan
tumak pisze:A czy coś takiego jak "nie płynne" chodzenie kierownicy tzn. kręcąc nią na przemian jest lżej i ciężej oraz nie bardzo ma ochotę sama się wracać na wyjściu z zakrętu (porównuje do innych samochodów) to objaw zużytej bądź uszkodzonej przekładni, czegoś innego czy tez jest to normalna przypadłość disco ? (płyn do wspomagania jest)
a ja bym sprawdził najbardziej optymistyczną opcję czyli amortyzator skrętu czasami jak jest za nowy to w jedną stronę ciężej się kręci albo jak jest za stary i pognieciony to wogóle się ciulowo kręci w obie strony.

: pn lip 14, 2008 12:17 pm
autor: tumak
Zdecydowałem się po waszych postach na nową przekładnię. I chyba kupię od tego sprzedawcy z allegro skoro sprawa jest sprawdzona.
Jak zadzwoniłem do land serwisu do Krakowa (najbliżej) to mi zaspiewali 3358 PLN a w "partner 4x4" (czy jakos tak) w Warszawie 3236 PLN. Przyznam, że szczena mi trochę opadła.
Skąd taka różnica w cenie ? moze mi to ktoś wyjaśnić ?

: pn lip 14, 2008 12:41 pm
autor: Broncosaurus
tumak pisze:Zdecydowałem się po waszych postach na nową przekładnię. I chyba kupię od tego sprzedawcy z allegro skoro sprawa jest sprawdzona.
Jak zadzwoniłem do land serwisu do Krakowa (najbliżej) to mi zaspiewali 3358 PLN a w "partner 4x4" (czy jakos tak) w Warszawie 3236 PLN. Przyznam, że szczena mi trochę opadła.
Skąd taka różnica w cenie ? moze mi to ktoś wyjaśnić ?
3358 a 3236 to nie taka znowu roznica

a jesli chodzi ci o regnerowana przekladnie to do 110 (starego typu) kupilem w ls za 1288 zl z przesylka do warszawy

regenerowana fabrycznie itd. jezdzi juz 1,5 roku i jest git

: pn lip 14, 2008 1:54 pm
autor: tumak
nie chodzi o 3358 i 3236 tylko 1500 u tego na allegro a ponad 3000 w land serwis

: pn lip 14, 2008 4:07 pm
autor: Antek
tumak pisze:nie chodzi o 3358 i 3236 tylko 1500 u tego na allegro a ponad 3000 w land serwis
podatek, VAT itp, ... a poza tym u nas typowy tzw. handlowiec nie konsumuje zysków łyżeczką lecz chochlą, stąd też zdarza się że niejeden zadławi się podczas tej czynności :)21

: pn lip 14, 2008 6:27 pm
autor: Broncosaurus
bo to sa dwie rozne przekladnie jak mniemam

nowa i regenerowana

i juz

: pn lip 14, 2008 7:36 pm
autor: gucio1234
Broncosaurus pisze:bo to sa dwie rozne przekladnie jak mniemam

nowa i regenerowana

i juz
Jak odróżnić przekładnię nową od regenerowanej ?
Ja zakupiłem na Allegro od sprzedawcy wspomnianego wyżej i wyglada jak nowa.

: pn lip 14, 2008 8:24 pm
autor: sys-kom
sprawdź w miejscach gdzie przykręca się ją do ramy , w otworach , bo nawet ładnie pomalowana zostawi ślady po śrubach , bedziesz wiedział czy była już montowana ,