Szybka pomoc potrzebna: DII td5, problem z automatem

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Moosehead
 
 
Posty: 119
Rejestracja: wt gru 20, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Kraków

Szybka pomoc potrzebna: DII td5, problem z automatem

Post autor: Moosehead » wt sie 05, 2008 12:24 pm

Witam,

jestem w hasiokach i potrzebuję szybkiej pomocy w diagnozie:

przy nawracani na ciasnym kawałku polnej drogi automatyczna skrzynia biegów zameldowała błąd: miga kontrolka trybu manualnego i sportowego jednocześnie, także po zgaszeniu.

Pytanie podstawowe: CZY MOŻNA Z TYM PRÓBOWAĆ JECHAĆ?

Instrukcja mówi, że to jakiś błąd układu elektrycznego skrzyni i każe się niezwłocznie stawić w warsztacie, ale, jak wspomniałem, muszę wyjechać z pola (pod górkę) a potem jakieś 50 km do domu...

PLIZ HELP.

Łoś.
Predylekcja do specyficznych pojazdów... LR Disco II td5, Alfa Romeo 145...

Awatar użytkownika
LR Tomaszek
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:36 pm
Lokalizacja: Koszalin/Maszkowo

Post autor: LR Tomaszek » wt sie 05, 2008 12:49 pm

Możesz spokojnie jechać. Będziesz miał tylko jeden bieg ( chyba trójka )
Sprawdź połączenie akumulatora.
DiscoII td5
www.landklinika.pl

Awatar użytkownika
LR Tomaszek
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:36 pm
Lokalizacja: Koszalin/Maszkowo

Post autor: LR Tomaszek » wt sie 05, 2008 12:54 pm

A w ogóle próbowałeś ruszyć :) ? Jedzie czy nie?
DiscoII td5
www.landklinika.pl

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Post autor: Leonidas » wt sie 05, 2008 1:02 pm

A czy się koledze załącza normalny tryb biegów, czy też Kolega jest na terenowych i nie sposób przerzucić na normal.???
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

Awatar użytkownika
Moosehead
 
 
Posty: 119
Rejestracja: wt gru 20, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Moosehead » wt sie 05, 2008 1:16 pm

sorry za delay, usiłuję się łączyć, ale idzie średnio.
jestem na normalu. jeszcze nie próbowałem jechać.
Dzięki za uspokojenie. Spróbuję go ruszyć niedługo, to będę wiedział.
Dam znać.
Łoś.
Predylekcja do specyficznych pojazdów... LR Disco II td5, Alfa Romeo 145...

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Post autor: harakiri » wt sie 05, 2008 2:50 pm

Ja tak mialem jak padal akku. Potem drugi raz jak klema kontaktu nie miala

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » wt sie 05, 2008 3:55 pm

Odłącz akku na parę chwil i podłącz ponownie - jak nie przestanie mrugać to możesz mieć problema poważniejszego, ale jechać się raczej da. Tak jak koledzy mi się to pojawiało przy spadku napięcia na akumlatorze.

Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
LR Tomaszek
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:36 pm
Lokalizacja: Koszalin/Maszkowo

Post autor: LR Tomaszek » wt sie 05, 2008 5:18 pm

Po prostu: witaj w klubie :)2 :D
DiscoII td5
www.landklinika.pl

Awatar użytkownika
Moosehead
 
 
Posty: 119
Rejestracja: wt gru 20, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Moosehead » wt sie 05, 2008 6:36 pm

Czołem ponownie.
Otóż problem okazuje się być głębszy.
Faktycznie, po odpaleniu sygnał alarmowy się zgasił, ale to nie jest właściwy sęk/szkopuł.

Prawdziwy sęk/szkopuł jest taki, że auto sprawia wrażenie, jakby było cały czas wysprzęglone (przypominam - automat). Żadne manewry skrzynią nie dają efektu. Ani mielenie "tradycyjną" wajchą, ani próby drążkiem reduktora nie przyniosły rezultatu. Auto cały czas jest "na luzie", nawet w pozycji "P" :evil:

Włączenie któregokolwiek z biegów jazdy nie przynosi efektu "zapięcia", czyli parcia samochodu w przód lub w tył, a podniesienie obrotów na którymkolwiek z biegów jazdy powoduje zgłoszenie wspominanego błędu skrzyni (który po ponownym odpaleniu gaśnie.

Jakieś pomysły, co jest grane?

Jak na ironię - jutro byłem na rano umówiony z mechanikami, tyle że teraz będę musiał tam dojechać lawetą...
Jedyne, co zdziałaliśmy, to wywlekliśmy go traktorkiem w okolice asfaltu, żeby mnie laweta mogła ściągnąć...

Najgorsze jest to, że teraz to faktycznie wszyscy będą ze mnie łacha drzeć...

Nic to. Faktycznie, dołączam do klubu.
Ale i tak wolę pchać tę stodołę, niż jeździć Jeepem. Howgh.

Obrazek
Predylekcja do specyficznych pojazdów... LR Disco II td5, Alfa Romeo 145...

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt sie 05, 2008 6:40 pm

Moosehead pisze:Ale i tak wolę pchać tę stodołę, niż jeździć Jeepem.
mam se pcham se
to da Ci tylko Land Rover :roll: :D

będzie dobrze powodzenia :)2
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
HiJack
 
 
Posty: 284
Rejestracja: pt cze 15, 2007 6:57 pm
Lokalizacja: Warszawa.......................UK

Post autor: HiJack » wt sie 05, 2008 8:11 pm

Wlasnie przeczytalem to

http://landklinika.pl/index.php?option= ... &Itemid=63

Dotyczy RR, ale objawy dokladnie takie same jak opisales.... Moze tez jest gdzies taki bezpiecznik w Disco???

Awatar użytkownika
LR Tomaszek
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:36 pm
Lokalizacja: Koszalin/Maszkowo

Post autor: LR Tomaszek » wt sie 05, 2008 8:17 pm

W Disco przełączasz ręcznie H-N-L. I tu bezpiecznik nie jest potrzebny.
DiscoII td5
www.landklinika.pl

Awatar użytkownika
LR Tomaszek
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:36 pm
Lokalizacja: Koszalin/Maszkowo

Post autor: LR Tomaszek » wt sie 05, 2008 8:30 pm

Czy na wyświetlaczu zmieniają się literki jak przesuwasz lewarek automatu?
DiscoII td5
www.landklinika.pl

Awatar użytkownika
Moosehead
 
 
Posty: 119
Rejestracja: wt gru 20, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Moosehead » wt sie 05, 2008 8:32 pm

Fakt, w Disco jest manualne.
Maglowanie H-N-L nie dawało efektu. W ogóle wygląda to tak, jakby wypiął się całkiem układ przeniesienia napędu. Zakładam, że problem jest natury mechanicznej raczej niż elektrycznej, bo sygnał błędu skrzyni niknie po ponownym odpaleniu, a wywołuje go najprawdopodobniej prawidłowa praca skrzyni, ale nie znajdująca "obciążenia".

Zaraz, jak sądzę, pewien Czesław powie "a nie mówiłem", ale coś czuję, że to dyfer poszedł na spacer...

Ale co ja tam wiem, ja tylko głupi łoś jestem.
Predylekcja do specyficznych pojazdów... LR Disco II td5, Alfa Romeo 145...

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Post autor: Leonidas » wt sie 05, 2008 8:33 pm

Na mój gust to ci rozłączyło skrzynię - co wg mojego range rovera robi się samemu, jak auto ma być holowane. W P38 - jak spojrzeć przez drzwi pasażera na bezpieczniki w przednim siedzeniu to w górnym rzędzie pierwszy bezpiecznik z prawej. Jak go włożyłeś, bo było puste miejsce - to go wyjmij. Podejrzewam, że grzebałeś coś w bezpiecznikach - przyznaj no się...? :D
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » wt sie 05, 2008 8:34 pm

a moze, z glupia frant, strzelila ci ktoras półośka i cala para idzie w jedno, nienapedzane kolo?
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
Moosehead
 
 
Posty: 119
Rejestracja: wt gru 20, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Moosehead » wt sie 05, 2008 8:36 pm

tak, "literki się zmieniają" (kurde, jak w Ulicy Sezamkowej :D)

Stąd też wnoszę, że skrzynia pracuje prawidłowo, ale nie ma gdzie wypuścić mocy.
Predylekcja do specyficznych pojazdów... LR Disco II td5, Alfa Romeo 145...

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Post autor: Leonidas » wt sie 05, 2008 8:41 pm

I jeszcze mi przyszło coś do głowy- mniej więcej pod lewarkiem od biegów, ale od spodu auta jest silniczek elektryczny od zmiany HI na LOW. A pieprznij go - z czuciem - młotkiem... W nim są tzw micro-switch i może się leciutko zawiesiły wpół drogi. Jak nie - to na kompa.
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

Awatar użytkownika
Moosehead
 
 
Posty: 119
Rejestracja: wt gru 20, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Moosehead » wt sie 05, 2008 8:43 pm

to jest disco, nie P38.

W bezpiecznikach nie grzebałem. z elektroniki ostatnio to w zeszłym tygodniu odpiąłem mu zmieniarkę CD - bo jest zacięta kieszeń nr 4 - ale szczerze powiedziawszy nie sądzę, żeby akurat to miało wpływ na bezpiecznik nr 11 (o ile go mam) - chociaż cholera go wie, może to wszystko jest jakoś tam tak połączone, że przesunięcie lusterka bardziej w lewo powoduje wygięcie rury wydechowej...

a z mechaniki to wczoraj walczyłem z zardzewiałą śrubką od tylnego prawego chlapacza - i wygrałem, znaczy upierdzieliłem ją ostatecznie - też nie sądzę, aby to miało jakiś wpływ...

Nie wiem, mój kot na ten przykład nie lubi, jak mu się obcina pazury. Może mój Land Rover się obraził, że mu przy chlapaczach gmerałem :o

Półośka - raczej nie.
Żadne koło nie ma napędu, musiałyby pierdyknąć cztery...
Auto jest n "permanentnym luzie"...
Ostatnio zmieniony wt sie 05, 2008 8:47 pm przez Moosehead, łącznie zmieniany 1 raz.
Predylekcja do specyficznych pojazdów... LR Disco II td5, Alfa Romeo 145...

Awatar użytkownika
LR Tomaszek
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:36 pm
Lokalizacja: Koszalin/Maszkowo

Post autor: LR Tomaszek » wt sie 05, 2008 8:46 pm

A musisz wiedzieć, bestie wredne są i pamiętliwe :(
DiscoII td5
www.landklinika.pl

Awatar użytkownika
Moosehead
 
 
Posty: 119
Rejestracja: wt gru 20, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Moosehead » wt sie 05, 2008 8:54 pm

Kiurdę, a w przyszłym tygodniu miał nas wieźć na Węgry... Teraz to nie wiadomo, jak będzie.
Nevermind, transport na jutro zamówiony, uszczęśliwię kolegów z warsztatu (z którymi i tak byłem na jutro umówiony), że nie przyjeżdżam tylko na zmianę oleju :lol:

setny post na forum
No to :cyk
Predylekcja do specyficznych pojazdów... LR Disco II td5, Alfa Romeo 145...

Awatar użytkownika
LR Tomaszek
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:36 pm
Lokalizacja: Koszalin/Maszkowo

Post autor: LR Tomaszek » wt sie 05, 2008 8:56 pm

Nie przejmuj się :) Ja w przyszłym tygodniu jadę do Rumunii a tez nie wszystko jeszcze gotowe.
DiscoII td5
www.landklinika.pl

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » wt sie 05, 2008 9:00 pm

Ja na Twoim miejscu zostawiłbym go w serwisie który zajmuje się skrzyniami automatycznymi.
Ja popieram specjalizacje, serwis który specjalizuje się tylko w skrzyniach może rozwiązać ten problem szybciej i sprawniej.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » wt sie 05, 2008 9:00 pm

LR Tomaszek pisze:Nie przejmuj się :) Ja w przyszłym tygodniu jadę do Rumunii a tez nie wszystko jeszcze gotowe.
mam takie wrażenie , że w przyszłym tygodniu wszyscy jada do Rumunii
:)
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
Moosehead
 
 
Posty: 119
Rejestracja: wt gru 20, 2005 12:36 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Moosehead » wt sie 05, 2008 9:05 pm

Ja na ten przykład nie jadę do Rumunii. Ja na razie jadę do d..y na raki :lol:
Predylekcja do specyficznych pojazdów... LR Disco II td5, Alfa Romeo 145...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość