Szybka pomoc potrzebna: DII td5, problem z automatem
Moderator: Jerry
Szybka pomoc potrzebna: DII td5, problem z automatem
Witam,
jestem w hasiokach i potrzebuję szybkiej pomocy w diagnozie:
przy nawracani na ciasnym kawałku polnej drogi automatyczna skrzynia biegów zameldowała błąd: miga kontrolka trybu manualnego i sportowego jednocześnie, także po zgaszeniu.
Pytanie podstawowe: CZY MOŻNA Z TYM PRÓBOWAĆ JECHAĆ?
Instrukcja mówi, że to jakiś błąd układu elektrycznego skrzyni i każe się niezwłocznie stawić w warsztacie, ale, jak wspomniałem, muszę wyjechać z pola (pod górkę) a potem jakieś 50 km do domu...
PLIZ HELP.
Łoś.
jestem w hasiokach i potrzebuję szybkiej pomocy w diagnozie:
przy nawracani na ciasnym kawałku polnej drogi automatyczna skrzynia biegów zameldowała błąd: miga kontrolka trybu manualnego i sportowego jednocześnie, także po zgaszeniu.
Pytanie podstawowe: CZY MOŻNA Z TYM PRÓBOWAĆ JECHAĆ?
Instrukcja mówi, że to jakiś błąd układu elektrycznego skrzyni i każe się niezwłocznie stawić w warsztacie, ale, jak wspomniałem, muszę wyjechać z pola (pod górkę) a potem jakieś 50 km do domu...
PLIZ HELP.
Łoś.
Predylekcja do specyficznych pojazdów... LR Disco II td5, Alfa Romeo 145...
- LR Tomaszek
-
- Posty: 210
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:36 pm
- Lokalizacja: Koszalin/Maszkowo
Możesz spokojnie jechać. Będziesz miał tylko jeden bieg ( chyba trójka )
Sprawdź połączenie akumulatora.
Sprawdź połączenie akumulatora.
DiscoII td5
www.landklinika.pl
www.landklinika.pl
- LR Tomaszek
-
- Posty: 210
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:36 pm
- Lokalizacja: Koszalin/Maszkowo
Odłącz akku na parę chwil i podłącz ponownie - jak nie przestanie mrugać to możesz mieć problema poważniejszego, ale jechać się raczej da. Tak jak koledzy mi się to pojawiało przy spadku napięcia na akumlatorze.
Karolek
Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
- LR Tomaszek
-
- Posty: 210
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:36 pm
- Lokalizacja: Koszalin/Maszkowo
Czołem ponownie.
Otóż problem okazuje się być głębszy.
Faktycznie, po odpaleniu sygnał alarmowy się zgasił, ale to nie jest właściwy sęk/szkopuł.
Prawdziwy sęk/szkopuł jest taki, że auto sprawia wrażenie, jakby było cały czas wysprzęglone (przypominam - automat). Żadne manewry skrzynią nie dają efektu. Ani mielenie "tradycyjną" wajchą, ani próby drążkiem reduktora nie przyniosły rezultatu. Auto cały czas jest "na luzie", nawet w pozycji "P"
Włączenie któregokolwiek z biegów jazdy nie przynosi efektu "zapięcia", czyli parcia samochodu w przód lub w tył, a podniesienie obrotów na którymkolwiek z biegów jazdy powoduje zgłoszenie wspominanego błędu skrzyni (który po ponownym odpaleniu gaśnie.
Jakieś pomysły, co jest grane?
Jak na ironię - jutro byłem na rano umówiony z mechanikami, tyle że teraz będę musiał tam dojechać lawetą...
Jedyne, co zdziałaliśmy, to wywlekliśmy go traktorkiem w okolice asfaltu, żeby mnie laweta mogła ściągnąć...
Najgorsze jest to, że teraz to faktycznie wszyscy będą ze mnie łacha drzeć...
Nic to. Faktycznie, dołączam do klubu.
Ale i tak wolę pchać tę stodołę, niż jeździć Jeepem. Howgh.

Otóż problem okazuje się być głębszy.
Faktycznie, po odpaleniu sygnał alarmowy się zgasił, ale to nie jest właściwy sęk/szkopuł.
Prawdziwy sęk/szkopuł jest taki, że auto sprawia wrażenie, jakby było cały czas wysprzęglone (przypominam - automat). Żadne manewry skrzynią nie dają efektu. Ani mielenie "tradycyjną" wajchą, ani próby drążkiem reduktora nie przyniosły rezultatu. Auto cały czas jest "na luzie", nawet w pozycji "P"

Włączenie któregokolwiek z biegów jazdy nie przynosi efektu "zapięcia", czyli parcia samochodu w przód lub w tył, a podniesienie obrotów na którymkolwiek z biegów jazdy powoduje zgłoszenie wspominanego błędu skrzyni (który po ponownym odpaleniu gaśnie.
Jakieś pomysły, co jest grane?
Jak na ironię - jutro byłem na rano umówiony z mechanikami, tyle że teraz będę musiał tam dojechać lawetą...
Jedyne, co zdziałaliśmy, to wywlekliśmy go traktorkiem w okolice asfaltu, żeby mnie laweta mogła ściągnąć...
Najgorsze jest to, że teraz to faktycznie wszyscy będą ze mnie łacha drzeć...
Nic to. Faktycznie, dołączam do klubu.
Ale i tak wolę pchać tę stodołę, niż jeździć Jeepem. Howgh.

Predylekcja do specyficznych pojazdów... LR Disco II td5, Alfa Romeo 145...
- HiJack
-
- Posty: 284
- Rejestracja: pt cze 15, 2007 6:57 pm
- Lokalizacja: Warszawa.......................UK
Wlasnie przeczytalem to
http://landklinika.pl/index.php?option= ... &Itemid=63
Dotyczy RR, ale objawy dokladnie takie same jak opisales.... Moze tez jest gdzies taki bezpiecznik w Disco???
http://landklinika.pl/index.php?option= ... &Itemid=63
Dotyczy RR, ale objawy dokladnie takie same jak opisales.... Moze tez jest gdzies taki bezpiecznik w Disco???
- LR Tomaszek
-
- Posty: 210
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:36 pm
- Lokalizacja: Koszalin/Maszkowo
W Disco przełączasz ręcznie H-N-L. I tu bezpiecznik nie jest potrzebny.
DiscoII td5
www.landklinika.pl
www.landklinika.pl
- LR Tomaszek
-
- Posty: 210
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:36 pm
- Lokalizacja: Koszalin/Maszkowo
Czy na wyświetlaczu zmieniają się literki jak przesuwasz lewarek automatu?
DiscoII td5
www.landklinika.pl
www.landklinika.pl
Fakt, w Disco jest manualne.
Maglowanie H-N-L nie dawało efektu. W ogóle wygląda to tak, jakby wypiął się całkiem układ przeniesienia napędu. Zakładam, że problem jest natury mechanicznej raczej niż elektrycznej, bo sygnał błędu skrzyni niknie po ponownym odpaleniu, a wywołuje go najprawdopodobniej prawidłowa praca skrzyni, ale nie znajdująca "obciążenia".
Zaraz, jak sądzę, pewien Czesław powie "a nie mówiłem", ale coś czuję, że to dyfer poszedł na spacer...
Ale co ja tam wiem, ja tylko głupi łoś jestem.
Maglowanie H-N-L nie dawało efektu. W ogóle wygląda to tak, jakby wypiął się całkiem układ przeniesienia napędu. Zakładam, że problem jest natury mechanicznej raczej niż elektrycznej, bo sygnał błędu skrzyni niknie po ponownym odpaleniu, a wywołuje go najprawdopodobniej prawidłowa praca skrzyni, ale nie znajdująca "obciążenia".
Zaraz, jak sądzę, pewien Czesław powie "a nie mówiłem", ale coś czuję, że to dyfer poszedł na spacer...
Ale co ja tam wiem, ja tylko głupi łoś jestem.
Predylekcja do specyficznych pojazdów... LR Disco II td5, Alfa Romeo 145...
Na mój gust to ci rozłączyło skrzynię - co wg mojego range rovera robi się samemu, jak auto ma być holowane. W P38 - jak spojrzeć przez drzwi pasażera na bezpieczniki w przednim siedzeniu to w górnym rzędzie pierwszy bezpiecznik z prawej. Jak go włożyłeś, bo było puste miejsce - to go wyjmij. Podejrzewam, że grzebałeś coś w bezpiecznikach - przyznaj no się...? 

P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50
I jeszcze mi przyszło coś do głowy- mniej więcej pod lewarkiem od biegów, ale od spodu auta jest silniczek elektryczny od zmiany HI na LOW. A pieprznij go - z czuciem - młotkiem... W nim są tzw micro-switch i może się leciutko zawiesiły wpół drogi. Jak nie - to na kompa.
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50
to jest disco, nie P38.
W bezpiecznikach nie grzebałem. z elektroniki ostatnio to w zeszłym tygodniu odpiąłem mu zmieniarkę CD - bo jest zacięta kieszeń nr 4 - ale szczerze powiedziawszy nie sądzę, żeby akurat to miało wpływ na bezpiecznik nr 11 (o ile go mam) - chociaż cholera go wie, może to wszystko jest jakoś tam tak połączone, że przesunięcie lusterka bardziej w lewo powoduje wygięcie rury wydechowej...
a z mechaniki to wczoraj walczyłem z zardzewiałą śrubką od tylnego prawego chlapacza - i wygrałem, znaczy upierdzieliłem ją ostatecznie - też nie sądzę, aby to miało jakiś wpływ...
Nie wiem, mój kot na ten przykład nie lubi, jak mu się obcina pazury. Może mój Land Rover się obraził, że mu przy chlapaczach gmerałem
Półośka - raczej nie.
Żadne koło nie ma napędu, musiałyby pierdyknąć cztery...
Auto jest n "permanentnym luzie"...
W bezpiecznikach nie grzebałem. z elektroniki ostatnio to w zeszłym tygodniu odpiąłem mu zmieniarkę CD - bo jest zacięta kieszeń nr 4 - ale szczerze powiedziawszy nie sądzę, żeby akurat to miało wpływ na bezpiecznik nr 11 (o ile go mam) - chociaż cholera go wie, może to wszystko jest jakoś tam tak połączone, że przesunięcie lusterka bardziej w lewo powoduje wygięcie rury wydechowej...
a z mechaniki to wczoraj walczyłem z zardzewiałą śrubką od tylnego prawego chlapacza - i wygrałem, znaczy upierdzieliłem ją ostatecznie - też nie sądzę, aby to miało jakiś wpływ...
Nie wiem, mój kot na ten przykład nie lubi, jak mu się obcina pazury. Może mój Land Rover się obraził, że mu przy chlapaczach gmerałem

Półośka - raczej nie.
Żadne koło nie ma napędu, musiałyby pierdyknąć cztery...
Auto jest n "permanentnym luzie"...
Ostatnio zmieniony wt sie 05, 2008 8:47 pm przez Moosehead, łącznie zmieniany 1 raz.
Predylekcja do specyficznych pojazdów... LR Disco II td5, Alfa Romeo 145...
- LR Tomaszek
-
- Posty: 210
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:36 pm
- Lokalizacja: Koszalin/Maszkowo
Kiurdę, a w przyszłym tygodniu miał nas wieźć na Węgry... Teraz to nie wiadomo, jak będzie.
Nevermind, transport na jutro zamówiony, uszczęśliwię kolegów z warsztatu (z którymi i tak byłem na jutro umówiony), że nie przyjeżdżam tylko na zmianę oleju
setny post na forum
No to :cyk
Nevermind, transport na jutro zamówiony, uszczęśliwię kolegów z warsztatu (z którymi i tak byłem na jutro umówiony), że nie przyjeżdżam tylko na zmianę oleju

setny post na forum
No to :cyk
Predylekcja do specyficznych pojazdów... LR Disco II td5, Alfa Romeo 145...
- LR Tomaszek
-
- Posty: 210
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:36 pm
- Lokalizacja: Koszalin/Maszkowo
Nie przejmuj się
Ja w przyszłym tygodniu jadę do Rumunii a tez nie wszystko jeszcze gotowe.

DiscoII td5
www.landklinika.pl
www.landklinika.pl
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
Ja na Twoim miejscu zostawiłbym go w serwisie który zajmuje się skrzyniami automatycznymi.
Ja popieram specjalizacje, serwis który specjalizuje się tylko w skrzyniach może rozwiązać ten problem szybciej i sprawniej.
Ja popieram specjalizacje, serwis który specjalizuje się tylko w skrzyniach może rozwiązać ten problem szybciej i sprawniej.
Range Rover V8 Outsourcing IT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość