Strona 1 z 3
witam & chip-tuning?
: sob sie 09, 2008 10:18 am
autor: borge
witam
na razie wiele czytam o aucie chcac poznac 'bestie' zanim zdecyduje
sie na cokolwiek ; )
interesuje sie glownie LR Discovery '98-02 z uwagii na posiadane
srodki finansowe : | samochod po zakupie mialby sluzyc turystyce i
codziennemu przemieszczaniu bez off-road
slyszalem wiele dobrego o 300TDI ale znalezienie dobrego egzemplarza
wydaje mi sie niezwykle trudne, zatem spogladam w kierunku TD5
nurtuja mnie pytania ktorych nie udalo mi sie na razie rozwiac i
jesli ktos z Was bylby tak uprzejmy... ; )
czy chip-tuning w LRD TD5 podnosi zuzycie paliwa? jesli tak o ile %?
czy mozna go bez problemow samodzielnie dezaktywowac?
czy w Lodzi tylko zaklad w okolicach Konstantynowa i na ul.
Staroudzkiej zajmuje sie LR? moze jest jakis dobry alternatywny
mechanik?
przepraszam za lamerskie pytania ale dopiero raczkuje a w wyszukiwarce nie znalazlem odpowiedzi
pozdrawiam
G.
Re: witam & chip-tuning?
: sob sie 09, 2008 12:04 pm
autor: TRAWOLT
borge pisze:czy chip-tuning w LRD TD5 podnosi zuzycie paliwa? jesli tak o ile %?
to zależy od chipa jaki zastosujesz
najlepszy jest o symblu LRzx2000
podnosi zużycie paliwa o około 2,5%
za to moc wzrasta o 46%
a moment o 100 nm
borge pisze:czy mozna go bez problemow samodzielnie dezaktywowac?
to zależy jakie pstryczki sobie zainstalujesz

: sob sie 09, 2008 12:56 pm
autor: kapec
to ja sie tez podlacze. Czy w 300 TDI jest mozliwosc podkrecenia mocy a jezeli jest to w jaki sposob, ewentualnie jakie za i przeciw.
: sob sie 09, 2008 1:00 pm
autor: TRAWOLT
kapec pisze:to ja sie tez podlacze. Czy w 300 TDI jest mozliwosc podkrecenia mocy a jezeli jest to w jaki sposob, ewentualnie jakie za i przeciw.
jest
i jest to dość skoplikowane, bo najsampierw trza se kupić kawałek odpowiedniego klucza
a ponowie w nurato jest promocja na filtry stożkowe K&N
magnetyzery też były chyba w promocji, ale nie jestem pewien
bo do 200 nie pasują, więc się za bardzo nie interesowałem

: sob sie 09, 2008 2:43 pm
autor: LR_Olek
kapec pisze:to ja sie tez podlacze. Czy w 300 TDI jest mozliwosc podkrecenia mocy a jezeli jest to w jaki sposob, ewentualnie jakie za i przeciw.
po co?

to robic?
: sob sie 09, 2008 3:08 pm
autor: TRAWOLT
LR_Olek pisze:po co?

to robic?
pocą to się nogi

: sob sie 09, 2008 3:41 pm
autor: jpi
tjuning 200 i 300 robią w GB, ale (sorki) chyba was nie stać na ich usługi
: sob sie 09, 2008 4:51 pm
autor: pezet
@borge - otwórz dział LR i bez trudu znajdziesz.
Chociaż z tego co piszesz, to LR nie jest ci potrzebny.
Rozejrzyj się za jakąś starą beemką. Taniej wyjdzie, bez tjuningów, a gumę przypalić można.
No a jak koniecznie musi być dyskoteka, to szukaj V8.
Moc 300-tki jest wystarczająca do celów, do jakich została stworzona, a dokładanie czipów, stożków, chromów i spojlerów - nic nie pomoże.
: sob sie 09, 2008 5:09 pm
autor: TRAWOLT
pezet pisze:...
przepraszam, ale nie mogę się z Tobą zgodzić
czy Ty widziałeś jak zapierdziela TD5 zczipowane?
do tego czipa co napisałem wcześniej dokupuje się dual box-a (to a pro po pstryczków) o numerze LRdb2000_up
dodatek up jest dość istotny bo jest to apgrejd poprzedniego i można przełączać w czasie jazdy
ma on trzy pozycyjny przełącznik:
0 - odcięte są wszystkie mapy - silnik nie pali, więc jak sprytnie go umieścisz to masz takie gratisowe zabezpieczenie przed złodziejami
1 - włącza się standardowy program LR
2 - włącza się mapę czipa
jeździłem takim zczipowanym td5 (znajomego) i normalnie zapierdziela lepiej od niejednej osobówki i równie dobrze co V8
ale znajomy poszedł na całość i zainstalował jeszcze wzmocnione hamulce, jakieś inne koła, sportowe tłumiki, filtry ... itd.
no i najważniejsze disco przy tej mocy wyrzuca trochę na zakrętach bo jest ciężkie, więc zakupił spojler (nie pamiętam jakiej firmy) który dociska auto do jezdni no i można szaleć na całego, zapierdziela jak po szynach

: sob sie 09, 2008 5:29 pm
autor: pezet
No dobra.
Może i sie da sie.
Ale nie wystarczy coś takiego?
http://pl.youtube.com/watch?v=v4-9LsYUb ... re=related
Bez zbędnych kombinacyj

: sob sie 09, 2008 5:43 pm
autor: TRAWOLT
pezet pisze:Ale nie wystarczy coś takiego?
eeetam
zcipowana bestia jest lepsza

: sob sie 09, 2008 6:10 pm
autor: pezet
No ba!
Po odpowiednim tuningu to nawet seria zrywna jest
http://pl.youtube.com/watch?v=wJbB0tV2nzI

: sob sie 09, 2008 6:20 pm
autor: leon zet
To ta Wężowa?

: sob sie 09, 2008 7:13 pm
autor: wojtek_kom
TRAWOLT pisze:pezet pisze:...
przepraszam, ale nie mogę się z Tobą zgodzić
czy Ty widziałeś jak zapierdziela TD5 zczipowane?
Zawsze może szybciej

, o tu ktoś szuka zastosowania dla swojego pomysłu:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... ?t=1072717

: sob sie 09, 2008 7:41 pm
autor: pezet
: sob sie 09, 2008 7:54 pm
autor: Roch
kapec pisze:to ja sie tez podlacze. Czy w 300 TDI jest mozliwosc podkrecenia mocy a jezeli jest to w jaki sposob, ewentualnie jakie za i przeciw.
ja się przyjrzalem podkreconej 2secie angoli, troche podpytalem i jest to wg mnie droga na przyszlosc ;]
1/ K&N do puchy [bo o 2-secie mowie]. Wyglada tak samo jak oryginal, nie tam jakies stożki-srożki, tylko niskooporowy. podobno ;]
2/ Wydech bez tylnego tlumika, wyprowadzony w bok, w blotniku, za kolem, zeby nie zawadzal z tylu. Są kity. Klang piekny! Dla mnie rownie ladny co wiejt - wiem, ze to herezja ;] Gul...gul...gul... kombajn bizon, normalnie.
3/ podkrecona turbina.
4/ wyregulowana do nowych warunkow pracy pompa.
I widac, ze ma jadzik!
Nie pojezdzilem tym, teraz zaluje bo pewnie w smoldzinie nie byloby z tym problemu.
Nie wiem jak z konsumpcją, ale jak znam zycie to swiadomie operujac gazem spala taki zestaw mniej.
w 3secie pewnie droga jest podobna, z tym ze dochodzi zatkanie tego zaworu co spaliny z powrotem do dopalenia pcha, a co zaponialem jak sie nazywa. egr?
: sob sie 09, 2008 9:04 pm
autor: TRAWOLT
leon zet pisze:To ta Wężowa?:)21
Wężowa jedynie co zrywa
to resztki śmiechu z twarzy właściciela

: sob sie 09, 2008 10:28 pm
autor: Wąż
coś jeszcze?
ulżyj sobie, ulżyj.
: ndz sie 10, 2008 12:02 am
autor: TRAWOLT
Wąż pisze:coś jeszcze?
ulżyj sobie, ulżyj.
są tacy co mówią że:
"nie kopie się leżącego"

: ndz sie 10, 2008 10:23 am
autor: LR_Olek
TRAWOLT pisze:Wąż pisze:coś jeszcze?
ulżyj sobie, ulżyj.
są tacy co mówią że:
"nie kopie się leżącego"

...tylko po nim skacze

: ndz sie 10, 2008 10:35 am
autor: MARTIN_K
turbinę można przerobić , rozmawiałem na ten temat z fachowcami od turbinek, zmieniają kolo kompresji na większe, lub wymiana całego układu wewnętrznego na mocniejszy, z tym ze odradzają tak ostrych zmian na turbinie okazuje sie ze, silnik nie wytrzymuje, trzeba wtedy wymieniać tłoki z korbami na odkowany zestaw, ja u siebie założyłem reduktor z defendera i nieźle teraz ciągnie

: ndz sie 10, 2008 10:48 am
autor: borge
@ TRAWOLT dzieki za informacje : )
@ pezet byc moze nie dosc dokladnie sie wyrazilem ale Twoja rada
zaprawiona kpina zbyt pochopna ; )
nie zamierzam wstawiac 'pstryczka' ale spotkalem juz kilka ofert
LRD TD5 z zamontowanym urzadzeniem stad moje pytanie o zuzycie i
dezaktywacje
nie jestem zwolennikiem wysilonych silnikow lub japonskich
'szlifierek' kreconych powyzej 5K, jestem statecznym czlowiekiem ; )
i aktualnie posiadane W124 z wolnossacym silnikiem daje mi
satysfakcje z jazdy w stylu 'cruiser' ; ) a w razie kupna LR nie
chcialbym tego zmieniac
pozdrawiam
G.
: ndz sie 10, 2008 12:02 pm
autor: pezet
No właśnie
Stateczni panowie dobrze się czują w landrowerach

I nie denerwują się, kiedy Ikarus startujący spod świateł, zostawia ich w tyle

: ndz sie 10, 2008 7:14 pm
autor: TRAWOLT
borge pisze:@ TRAWOLT dzieki za informacje
yyyyy
wiesz na tym forum to mało kto traktuje poważnie moje wypowiedzi
a w szczególności kiedy kończą się:

: ndz sie 10, 2008 7:24 pm
autor: pezet
TRAWOLT pisze:borge pisze:@ TRAWOLT dzieki za informacje
yyyyy
wiesz na tym forum to mało kto traktuje poważnie moje wypowiedzi
a w szczególności kiedy kończą się:

Wybacz borge'mu - widocznie za krótko jest na forum
