wykrzyz P38
Moderator: Jerry
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
wykrzyz P38
Pytanie może głupie ale jak ocenić czy zawieszenie jest dobrze zestrojone?
Wczoraj robiłem krótkie testy jak zachowuje się zawieszenie przy wykrzyżu (chodziło mi głównie o długość przewodów hamulcowych, czy sprężyna się trzyma itd.) Prawe koło (przednie) wjeżdżało na przeszkodę a tylnie prawo w jakąś dziurę. Przód zachowywał się bardzo ładnie, prawy przód schował się w nadkole, lewe się pięknie wyciągnęło. Trochę gorzej wyglądał tył, prawe tylnie poszło w dół a lewe oderwało się od ziemi (z 2cm) Przyczyny mogły być trzy, amortyzator za krótki, za sztywne/twarde zawieszenie, za krótkie łączniki stabilizatora i zbyt prężyły.
Nie jest to raczej dobra sytuacja jak koło traci przyczepność z ziemią. Jak zadbać o dobre właściwości zawieszenia na wykrzyżach?
PS. Test był robiony na lekkim zjeździe jeśli to ma znaczenie
Wczoraj robiłem krótkie testy jak zachowuje się zawieszenie przy wykrzyżu (chodziło mi głównie o długość przewodów hamulcowych, czy sprężyna się trzyma itd.) Prawe koło (przednie) wjeżdżało na przeszkodę a tylnie prawo w jakąś dziurę. Przód zachowywał się bardzo ładnie, prawy przód schował się w nadkole, lewe się pięknie wyciągnęło. Trochę gorzej wyglądał tył, prawe tylnie poszło w dół a lewe oderwało się od ziemi (z 2cm) Przyczyny mogły być trzy, amortyzator za krótki, za sztywne/twarde zawieszenie, za krótkie łączniki stabilizatora i zbyt prężyły.
Nie jest to raczej dobra sytuacja jak koło traci przyczepność z ziemią. Jak zadbać o dobre właściwości zawieszenia na wykrzyżach?
PS. Test był robiony na lekkim zjeździe jeśli to ma znaczenie
Range Rover V8 Outsourcing IT
Re: wykrzyz P38
1/ jak zmieniałeś zawieszenie to nie zmieniłeś amorków na odpowiednie?hpx4000 pisze:Przyczyny mogły być trzy, amortyzator za krótki, za sztywne/twarde zawieszenie, za krótkie łączniki stabilizatora i zbyt prężyły.
2/ w starszych autach stabilizator się wyrzuca bo on blokuje wykrzyż
ja tam się nie znam na p38 ale w rrc też jest z tyłu "centralny amor" nie wiadomo po co


LR Rendzi stajla 

- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
1. To chyba oczywiste że jeszcze nie
2. Jak to wpłynie na prowadzenie samochodu po czarnym? Gdybym wywalił tylko tył... z przodu wolałbym wymienić łączniki na dłuższe/mocniejsze

2. Jak to wpłynie na prowadzenie samochodu po czarnym? Gdybym wywalił tylko tył... z przodu wolałbym wymienić łączniki na dłuższe/mocniejsze
Range Rover V8 Outsourcing IT
hpx4000 pisze:1. To chyba oczywiste że jeszcze nie![]()

pojeździj trochę w terenie ... to się same wydłużą

nie wiemhpx4000 pisze:2. Jak to wpłynie na prowadzenie samochodu po czarnym? Gdybym wywalił tylko tył... z przodu wolałbym wymienić łączniki na dłuższe/mocniejsze
w disco/rrc bez problemu przy nie za miękkich sprężynach
LR Rendzi stajla 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość