wykrzyz P38
: wt sie 12, 2008 12:43 pm
Pytanie może głupie ale jak ocenić czy zawieszenie jest dobrze zestrojone?
Wczoraj robiłem krótkie testy jak zachowuje się zawieszenie przy wykrzyżu (chodziło mi głównie o długość przewodów hamulcowych, czy sprężyna się trzyma itd.) Prawe koło (przednie) wjeżdżało na przeszkodę a tylnie prawo w jakąś dziurę. Przód zachowywał się bardzo ładnie, prawy przód schował się w nadkole, lewe się pięknie wyciągnęło. Trochę gorzej wyglądał tył, prawe tylnie poszło w dół a lewe oderwało się od ziemi (z 2cm) Przyczyny mogły być trzy, amortyzator za krótki, za sztywne/twarde zawieszenie, za krótkie łączniki stabilizatora i zbyt prężyły.
Nie jest to raczej dobra sytuacja jak koło traci przyczepność z ziemią. Jak zadbać o dobre właściwości zawieszenia na wykrzyżach?
PS. Test był robiony na lekkim zjeździe jeśli to ma znaczenie
Wczoraj robiłem krótkie testy jak zachowuje się zawieszenie przy wykrzyżu (chodziło mi głównie o długość przewodów hamulcowych, czy sprężyna się trzyma itd.) Prawe koło (przednie) wjeżdżało na przeszkodę a tylnie prawo w jakąś dziurę. Przód zachowywał się bardzo ładnie, prawy przód schował się w nadkole, lewe się pięknie wyciągnęło. Trochę gorzej wyglądał tył, prawe tylnie poszło w dół a lewe oderwało się od ziemi (z 2cm) Przyczyny mogły być trzy, amortyzator za krótki, za sztywne/twarde zawieszenie, za krótkie łączniki stabilizatora i zbyt prężyły.
Nie jest to raczej dobra sytuacja jak koło traci przyczepność z ziemią. Jak zadbać o dobre właściwości zawieszenia na wykrzyżach?
PS. Test był robiony na lekkim zjeździe jeśli to ma znaczenie