kalamidka na krzyżaku

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

kalamidka na krzyżaku

Post autor: Antek » śr sie 13, 2008 10:49 am

Mam kłopot z przesmarowaniem kalamidki w krzyżaku w przednim wale od strony reduktora w 300setce. Kilka miesięcy temu w tym samym warsztacie zrobili to bez problemu, teraz krzyżak tak się ustawia, że końcówka smarownicy wydaje się zbyt gruba żeby ją wcisnąć. Zastanawiam się, czy rozwiązaniem nie była by taka redukcja w formie cieńszej po obwodzie końcówki z kalamidką na końcu?
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Re: kalamidka na krzyżaku

Post autor: Wiechu » śr sie 13, 2008 11:05 am

Antek pisze:Kilka miesięcy temu w tym samym warsztacie zrobili to bez problemu, teraz krzyżak tak się ustawia, że końcówka smarownicy wydaje się zbyt gruba żeby ją wcisnąć.
Coś tu nie bangla.
Krzyżak przez te kilka miesiecy zmienił swoją objętość ? :D
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » śr sie 13, 2008 11:19 am

O ile dobrze pamiętam, to już miałem ten problem w defie lub poprzednim disco. Czasami ciężko było znaleźć takie ustawienie tego właśnie krzyżaka, żeby dojść z końcówką smarownicy.
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » śr sie 13, 2008 4:03 pm

Antek pisze:O ile dobrze pamiętam, to już miałem ten problem w defie lub poprzednim disco. Czasami ciężko było znaleźć takie ustawienie tego właśnie krzyżaka, żeby dojść z końcówką smarownicy.
no to sobie sam odpowiedziałeś :)21

wałem kręć :)21

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » śr sie 13, 2008 4:08 pm

Tyle że tym razem zrobiłem kilka obrotów po 360 stopni i nie pasiło:wink:
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » śr sie 13, 2008 7:22 pm

pamiętam, że też się nad tym głowiłem, ale zamiast medytować cały dzień na forum, dwa razy 9/16 i 10 minut roboty :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » śr sie 13, 2008 8:39 pm

Per analogia Wężu, żeby wygodnie odkręcić koło, powinno się w wpierw wymontować cały most :)21
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » śr sie 13, 2008 8:48 pm

nie masz obowiązku smarować krzyżaków :)21
niemniej :wink:

Bawiąc się dalej w analogie:
-by dostać się do pompy sprzęgła w serii można demontować cały błotnik, lub chlasnąć go w jednym miejscu diaxem robiąc sobie rewizję
-wyciągając rozrusznik można sobie łamać rękę w 10 miejscach lub odkręcić wydech od kolektora...

można by tak bez końca :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » śr sie 13, 2008 8:54 pm

Sprawa jest prosta jak drut. Wszystko zależy od podniesienia lub dociążenia zawieszenia. Wtedy się zmienia kąt pod jakim pracuje wał. Wpakuj parę worków z cementem do bagażnika a miejsce na smarownicę się znajdzie :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » śr sie 13, 2008 8:55 pm

Wąż pisze:nie masz obowiązku smarować krzyżaków :)21
...
ale może jednak warto zrobić przyrząd ułatwiający ich smarowanie :wink:
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » śr sie 13, 2008 8:57 pm

To jest land rover tu nic nie jest proste :)21
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » śr sie 13, 2008 8:58 pm

Pepek pisze:Sprawa jest prosta jak drut. Wszystko zależy od podniesienia lub dociążenia zawieszenia. Wtedy się zmienia kąt pod jakim pracuje wał. Wpakuj parę worków z cementem do bagażnika a miejsce na smarownicę się znajdzie :D
I może to jest właśnie rozwiązanie. Spróbuje na kanale dołożyć parę kg w bagażniku :)2
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » czw sie 14, 2008 8:09 am

Znaczy się w podliftowanym Disco - smarowanie krzyżaków trudne ,

w niepodliftowanym - łatwiejsze ... :roll: co nie znaczy, że łatwe ...
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: kalamidka na krzyżaku

Post autor: maruda » czw sie 14, 2008 2:54 pm

Antek pisze:Mam kłopot z przesmarowaniem kalamidki w krzyżaku w przednim wale od strony reduktora w 300setce. Kilka miesięcy temu w tym samym warsztacie zrobili to bez problemu, teraz krzyżak tak się ustawia, że końcówka smarownicy wydaje się zbyt gruba żeby ją wcisnąć. Zastanawiam się, czy rozwiązaniem nie była by taka redukcja w formie cieńszej po obwodzie końcówki z kalamidką na końcu?
kalamitki

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: kalamidka na krzyżaku

Post autor: JarekK » czw sie 14, 2008 2:59 pm

maruda pisze:
Antek pisze: kalamidki
kalamitki
marudzisz


:)21

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » czw sie 14, 2008 4:26 pm

również kalamitki w tylnym krzyżaku przedniego wału nie potrafię ostatnio przesmarować :wink:
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: kalamidka na krzyżaku

Post autor: maruda » czw sie 14, 2008 6:34 pm

JarekK pisze:
maruda pisze:
Antek pisze: kalamidki
kalamitki
marudzisz


:)21
oczywiście
:)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw sie 14, 2008 9:09 pm

Antek pisze:również kalamitki w tylnym krzyżaku przedniego wału nie potrafię ostatnio przesmarować :wink:
ale wał ... :)21

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » czw sie 14, 2008 9:27 pm

LR_Olek pisze:
Antek pisze:również kalamitki w tylnym krzyżaku przedniego wału nie potrafię ostatnio przesmarować :wink:
ale wał ... :)21
wał jak ... wał, nic specjalnego, poza kłopotami ze smarowaniem krzyżaka :wink:
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » czw sie 14, 2008 9:49 pm

A już myślałem, że ze mnie jakiś wał :roll: , że nie moge tego krzyżaka - znaczy się wała / wału nasmarować :lol:
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt sie 15, 2008 2:35 pm

a po co smarowac?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości