wszystkie serie i modele...
Moderator: Jerry
-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » śr sie 13, 2008 10:49 am
Mam kłopot z przesmarowaniem kalamidki w krzyżaku w przednim wale od strony reduktora w 300setce. Kilka miesięcy temu w tym samym warsztacie zrobili to bez problemu, teraz krzyżak tak się ustawia, że końcówka smarownicy wydaje się zbyt gruba żeby ją wcisnąć. Zastanawiam się, czy rozwiązaniem nie była by taka redukcja w formie cieńszej po obwodzie końcówki z kalamidką na końcu?
DEF 300 Tdi
-
Wiechu
-

- Posty: 4980
- Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
- Lokalizacja: Zielonka
Post
autor: Wiechu » śr sie 13, 2008 11:05 am
Antek pisze:Kilka miesięcy temu w tym samym warsztacie zrobili to bez problemu, teraz krzyżak tak się ustawia, że końcówka smarownicy wydaje się zbyt gruba żeby ją wcisnąć.
Coś tu nie bangla.
Krzyżak przez te kilka miesiecy zmienił swoją objętość ?

łoś też człowiek
-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » śr sie 13, 2008 11:19 am
O ile dobrze pamiętam, to już miałem ten problem w defie lub poprzednim disco. Czasami ciężko było znaleźć takie ustawienie tego właśnie krzyżaka, żeby dojść z końcówką smarownicy.
DEF 300 Tdi
-
JarekK

- Posty: 2397
- Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
- Lokalizacja: Poznań
-
Kontaktowanie:
Post
autor: JarekK » śr sie 13, 2008 4:03 pm
Antek pisze:O ile dobrze pamiętam, to już miałem ten problem w defie lub poprzednim disco. Czasami ciężko było znaleźć takie ustawienie tego właśnie krzyżaka, żeby dojść z końcówką smarownicy.
no to sobie sam odpowiedziałeś
wałem kręć

-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » śr sie 13, 2008 4:08 pm
Tyle że tym razem zrobiłem kilka obrotów po 360 stopni i nie pasiło

DEF 300 Tdi
-
Wąż
-

- Posty: 4688
- Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
- Lokalizacja: plama oleju
Post
autor: Wąż » śr sie 13, 2008 7:22 pm
pamiętam, że też się nad tym głowiłem, ale zamiast medytować cały dzień na forum, dwa razy 9/16 i 10 minut roboty

Land Rover made by craftsmen-driven by psychos

always look on the bright side of life

-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » śr sie 13, 2008 8:39 pm
Per analogia Wężu, żeby wygodnie odkręcić koło, powinno się w wpierw wymontować cały most

DEF 300 Tdi
-
Wąż
-

- Posty: 4688
- Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
- Lokalizacja: plama oleju
Post
autor: Wąż » śr sie 13, 2008 8:48 pm
nie masz obowiązku smarować krzyżaków

niemniej
Bawiąc się dalej w analogie:
-by dostać się do pompy sprzęgła w serii można demontować cały błotnik, lub chlasnąć go w jednym miejscu diaxem robiąc sobie rewizję
-wyciągając rozrusznik można sobie łamać rękę w 10 miejscach lub odkręcić wydech od kolektora...
można by tak bez końca

Land Rover made by craftsmen-driven by psychos

always look on the bright side of life

-
Pepek

- Posty: 2333
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
- Lokalizacja: wROCŁAW
Post
autor: Pepek » śr sie 13, 2008 8:54 pm
Sprawa jest prosta jak drut. Wszystko zależy od podniesienia lub dociążenia zawieszenia. Wtedy się zmienia kąt pod jakim pracuje wał. Wpakuj parę worków z cementem do bagażnika a miejsce na smarownicę się znajdzie

Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo
-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » śr sie 13, 2008 8:55 pm
Wąż pisze:nie masz obowiązku smarować krzyżaków

...
ale może jednak warto zrobić przyrząd ułatwiający ich smarowanie

DEF 300 Tdi
-
Pepek

- Posty: 2333
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
- Lokalizacja: wROCŁAW
Post
autor: Pepek » śr sie 13, 2008 8:57 pm
To jest land rover tu nic nie jest proste

Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo
-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » śr sie 13, 2008 8:58 pm
Pepek pisze:Sprawa jest prosta jak drut. Wszystko zależy od podniesienia lub dociążenia zawieszenia. Wtedy się zmienia kąt pod jakim pracuje wał. Wpakuj parę worków z cementem do bagażnika a miejsce na smarownicę się znajdzie

I może to jest właśnie rozwiązanie. Spróbuje na kanale dołożyć parę kg w bagażniku

DEF 300 Tdi
-
gucio1234

- Posty: 319
- Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
- Lokalizacja: Legionowo
Post
autor: gucio1234 » czw sie 14, 2008 8:09 am
Znaczy się w podliftowanym Disco - smarowanie krzyżaków trudne ,
w niepodliftowanym - łatwiejsze ...

co nie znaczy, że łatwe ...
Marcin (gucio1234)
-
maruda

- Posty: 497
- Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
- Lokalizacja: Sosnowiec
Post
autor: maruda » czw sie 14, 2008 2:54 pm
Antek pisze:Mam kłopot z przesmarowaniem kalamidki w krzyżaku w przednim wale od strony reduktora w 300setce. Kilka miesięcy temu w tym samym warsztacie zrobili to bez problemu, teraz krzyżak tak się ustawia, że końcówka smarownicy wydaje się zbyt gruba żeby ją wcisnąć. Zastanawiam się, czy rozwiązaniem nie była by taka redukcja w formie cieńszej po obwodzie końcówki z kalamidką na końcu?
kalami
tki
-
JarekK

- Posty: 2397
- Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
- Lokalizacja: Poznań
-
Kontaktowanie:
Post
autor: JarekK » czw sie 14, 2008 2:59 pm
maruda pisze:Antek pisze: kalamidki
kalami
tki
marudzisz

-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » czw sie 14, 2008 4:26 pm
również
kalamitki w tylnym krzyżaku przedniego wału nie potrafię ostatnio przesmarować

DEF 300 Tdi
-
maruda

- Posty: 497
- Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
- Lokalizacja: Sosnowiec
Post
autor: maruda » czw sie 14, 2008 6:34 pm
JarekK pisze:maruda pisze:Antek pisze: kalamidki
kalami
tki
marudzisz

oczywiście

-
LR_Olek
-

- Posty: 16782
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żuławy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LR_Olek » czw sie 14, 2008 9:09 pm
Antek pisze:również
kalamitki w tylnym krzyżaku przedniego wału nie potrafię ostatnio przesmarować

ale wał ...

-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » czw sie 14, 2008 9:27 pm
LR_Olek pisze:Antek pisze:również
kalamitki w tylnym krzyżaku przedniego wału nie potrafię ostatnio przesmarować

ale wał ...

wał jak ... wał, nic specjalnego, poza kłopotami ze smarowaniem krzyżaka

DEF 300 Tdi
-
gucio1234

- Posty: 319
- Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
- Lokalizacja: Legionowo
Post
autor: gucio1234 » czw sie 14, 2008 9:49 pm
A już myślałem, że ze mnie jakiś wał

, że nie moge tego krzyżaka - znaczy się wała / wału nasmarować

Marcin (gucio1234)
-
LR_Olek
-

- Posty: 16782
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żuławy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LR_Olek » pt sie 15, 2008 2:35 pm
a po co smarowac?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości