Końcówki drążka kierowniczego....

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
jegerborne
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:58 am
Lokalizacja: Gross Born/Borne Sulinowo

Końcówki drążka kierowniczego....

Post autor: jegerborne » sob sie 16, 2008 10:26 am

Koledzy muszę wymienić końcówkę drążka kierowniczego z lewej strony (od kierowcy), tzn. patrząc na auto od pszodu to z prawej jaki tam jest gwint prawy czy lewy ???
Landek to najlepszy kumpel myśliwego...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob sie 16, 2008 12:10 pm

albo lewy albo prawy
50 na 50
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Gerard
Posty: 387
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)

Post autor: Gerard » sob sie 16, 2008 12:26 pm

z pszodu samo sie naprawi :)21 zawesze sie naprawia.

mam glupie pytanie zupełnie nie w temacie :D

zeby odkrecic amorek z przodu trzeba jakiegos specjalnego klucza czy wystarczy żabka by go przytrzymac przed obracaniem sie i klucz 17 do zlapania sruby? czy moze jakis speszyl trik w tym jest zwiazany z kwadratowa koncowka szpilki? :)
Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący

Awatar użytkownika
PiotrVN
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: sob lut 16, 2008 7:10 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: PiotrVN » sob sie 16, 2008 12:47 pm

Mogą być oba "prawe" z lewej jest wprost do drążka z prawej jest taka "redukcja" ..

lewą stronę można na samochodzie wymienić do prawej to lepiej zdjąć cały drążek

amor skrętu ma kontry i raczej jest zawsze zapieczony ta 8-ka na końcu nie robi tylko "żaba" i nisko by nie pogiąć amora

polecam wymienić jednak obie

.P[/url]
PiotrVN ( 3City )

XRV 750 Africa Twin
Discovery 2.5 Td
N 54'21.175"
E 18'40.690"

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » sob sie 16, 2008 12:48 pm

@Gerard


jak masz amor na wywalenie, to se żabką łap.


jak chcesz z niego jeszcze pokorzystać, to polecam odkręcenie kluczem pneumatycznym. Udarowe trzepniecie na początku i szybkośc obrotów zazwyczaj załatwia sprawę, bez konieczności trzymania amora żabą czy innymi wynalazkami.

A jak nie masz pneumata, to se zrób jakąś opaskę skórzaną samozaciskającą się i też wyda, bez uszkadzania amora.

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » sob sie 16, 2008 12:56 pm

szybciej z paska klinowego niz ze skóry......
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » sob sie 16, 2008 1:03 pm

a może być nawet z rajstop teściowej, byle przytrzymało bez gięcia, tudzież rysowania powierzchni :wink:

czasem, jak gwint jest ok, wystarczy ręką złapać i też daje rade. A czasem nic nie daje rady i się sztyca ukręca. 8)

Awatar użytkownika
Gerard
Posty: 387
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)

Post autor: Gerard » sob sie 16, 2008 3:15 pm

na arzia mam wytluczone gomy przy amorkach i napier@#$ metal o metal. nei zalezy mi na wygladzie amorkow.. bo i tak sa w oplakanym stanie i do konca roku beda nowe.. wiec dlatego zabka poszla w ruch :) a na pneumatyka nie ma tam mioejsca.. od strony mostu. trudno..pojade do mechaniora.. niech mysli.. :) i kasuje :/ ..damy rade :P
Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący

Awatar użytkownika
jegerborne
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:58 am
Lokalizacja: Gross Born/Borne Sulinowo

Post autor: jegerborne » ndz sie 17, 2008 10:10 am

i dalej nie wiem jaki gwint kupie obie końcówki dzięki koledzy.....
Landek to najlepszy kumpel myśliwego...

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz sie 17, 2008 10:17 am

I nikt bez oglądnięcia tego nie stwierdzi bo są dwa typy. Jeden to dwie prawe,a drugi prawa-lewa. :D
ps.spróbuj wkleić fotkę drążka, będzie łatwiej pomóć
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
jegerborne
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:58 am
Lokalizacja: Gross Born/Borne Sulinowo

Post autor: jegerborne » ndz sie 17, 2008 10:26 am

Pepek pisze:I nikt bez oglądnięcia tego nie stwierdzi bo są dwa typy. Jeden to dwie prawe,a drugi prawa-lewa. :D
ps.spróbuj wkleić fotkę drążka, będzie łatwiej pomóć
Ok tak zrobie dzięki
Landek to najlepszy kumpel myśliwego...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz sie 17, 2008 11:15 am

Pepek pisze:I nikt bez oglądnięcia tego nie stwierdzi bo są dwa typy. Jeden to dwie prawe,a drugi prawa-lewa. :D
ps.spróbuj wkleić fotkę drążka, będzie łatwiej pomóć
nie ma dwóch prawych.
albo jest prawa/lewa
albo prawa/wąs
#noichuj

Awatar użytkownika
Maximus1313
 
 
Posty: 146
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 8:37 am
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: Maximus1313 » ndz sie 17, 2008 12:10 pm

A nie lepiej jest wyjąć cały drążek i zawieść do regeneracji.
Regeneracja wyjdzie taniej niż zakup nowego, do tego nie będziesz musiał robić zbierzności.
Pod warunkiem oczywiście, że jest gdzieś w Twojej okolicy dobry warsztat zajmujący się rgeneracją sworzni. Ja taki mogę polecić w Katowicach. Zregenerowane u nich sworznie niejednokrotnie wytrzymują więcej niż dobrej firmy nowe.

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz sie 17, 2008 12:44 pm

czesław&jarząbek pisze:
Pepek pisze:I nikt bez oglądnięcia tego nie stwierdzi bo są dwa typy. Jeden to dwie prawe,a drugi prawa-lewa. :D
ps.spróbuj wkleić fotkę drążka, będzie łatwiej pomóć
nie ma dwóch prawych.
albo jest prawa/lewa
albo prawa/wąs
A to czasem nie w disku wystepuje taki drążek
prawa/przejściówka z lewym/prawa
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » ndz sie 17, 2008 8:35 pm

Maximus1313 pisze:A nie lepiej jest wyjąć cały drążek i zawieść do regeneracji.
Regeneracja wyjdzie taniej niż zakup nowego, do tego nie będziesz musiał robić zbierzności.
Pod warunkiem oczywiście, że jest gdzieś w Twojej okolicy dobry warsztat zajmujący się rgeneracją sworzni. Ja taki mogę polecić w Katowicach. Zregenerowane u nich sworznie niejednokrotnie wytrzymują więcej niż dobrej firmy nowe.
Jaka regeneracja drążka ? Wiesz w ogóle co tam masz pod samochodem ?
:)21

Zwalasz drążek, wykręcasz lekko lub ciężko końcówki, wkręcasz nowe i jedziesz ustawić zbieżność. Operacja zamyka się w 200zł i nawet nie warto wymieniać jednej.
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Maximus1313
 
 
Posty: 146
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 8:37 am
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: Maximus1313 » pn sie 18, 2008 6:38 am

Maximus1313 pisze:A nie lepiej jest wyjąć cały drążek i zawieść do regeneracji.
Regeneracja wyjdzie taniej niż zakup nowego, do tego nie będziesz musiał robić zbierzności.
Pod warunkiem oczywiście, że jest gdzieś w Twojej okolicy dobry warsztat zajmujący się rgeneracją sworzni. Ja taki mogę polecić w Katowicach. Zregenerowane u nich sworznie niejednokrotnie wytrzymują więcej niż dobrej firmy nowe.
Czytaj uważnie.
Bardzo dobrze wiem co mam pod aute, wiem również co jest pod innymi.

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » pn sie 18, 2008 8:12 am

To teraz jeszcze wytłumacz mi, po kiego wała regenerować stare sworznie, skoro markowe zamienniki są po 35-45zł od ręki?

...no chyba, ze lubisz wynajdywać koło na nowo

:)21
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn sie 18, 2008 8:54 am

Pepek pisze:A to czasem nie w disku wystepuje taki drążek
prawa/przejściówka z lewym/prawa
no cały czas mi się wydawało
że tak jakoś właśnie mam w tylnym drążku - 2 prawe
a bodajże w przednim jest lewa
ale ja to się nie znam :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
jegerborne
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:58 am
Lokalizacja: Gross Born/Borne Sulinowo

Post autor: jegerborne » pn sie 18, 2008 8:57 am

co za problem kupiłem dwie lewą i prawą tak więc od ręki je wymieniam....dzięki za porady jeszcze jedno jeżeli chodzi o gumy tylnego zawieszenia kiedy lekko buja autem które trzeba zamówić może ktoś podowiedzieć ?????
Landek to najlepszy kumpel myśliwego...

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn sie 18, 2008 9:08 am

jegerborne pisze:co za problem kupiłem dwie lewą i prawą tak więc od ręki je wymieniam
w ciemno to się kupuje 2xprawa 1x lewa - w moim
wymienia się komplet, ustawia zbieżność
i problem z głowy na jakiś czas :)2
zapewne do następnego ... urwania drążka :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
jegerborne
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:58 am
Lokalizacja: Gross Born/Borne Sulinowo

Post autor: jegerborne » pn sie 18, 2008 9:16 am

TRAWOLT pisze:
jegerborne pisze:co za problem kupiłem dwie lewą i prawą tak więc od ręki je wymieniam
w ciemno to się kupuje 2xprawa 1x lewa - w moim
wymienia się komplet, ustawia zbieżność
i problem z głowy na jakiś czas :)2
zapewne do następnego ... urwania drążka :roll: :D
no dobrze tylko jakie gumy amroków czy drążka stabilizatora także moeżesz napisać ????
Landek to najlepszy kumpel myśliwego...

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn sie 18, 2008 9:23 am

jegerborne pisze:no dobrze tylko jakie gumy amroków czy drążka stabilizatora także moeżesz napisać ????
nie znam się :roll: :D

a przepraszam coś wiem :roll:
moje stabilizatory mają się dobrze ... w piwnicy :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
jegerborne
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:58 am
Lokalizacja: Gross Born/Borne Sulinowo

Post autor: jegerborne » pn sie 18, 2008 9:27 am

TRAWOLT pisze:
jegerborne pisze:no dobrze tylko jakie gumy amroków czy drążka stabilizatora także moeżesz napisać ????
nie znam się :roll: :D

a przepraszam coś wiem :roll:
moje stabilizatory mają się dobrze ... w piwnicy :roll: :D
dzięki za wyczerpującą odpowiedź.....
Landek to najlepszy kumpel myśliwego...

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pn sie 18, 2008 9:30 am

jegerborne pisze:dzięki za wyczerpującą odpowiedź.....
płosze
dla mnie to dłobiazg :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » pn sie 18, 2008 5:12 pm

jegerborne pisze:co za problem kupiłem dwie lewą i prawą tak więc od ręki je wymieniam....dzięki za porady jeszcze jedno jeżeli chodzi o gumy tylnego zawieszenia kiedy lekko buja autem które trzeba zamówić może ktoś podowiedzieć ?????
musisz sprawdzic wszystkie, bo w starym aucie maja prawo juz byc... eeee.... już mają prawo nie być.
Landrąver Discovęry 200tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość