Strona 1 z 1

Końcówki drążka kierowniczego....

: sob sie 16, 2008 10:26 am
autor: jegerborne
Koledzy muszę wymienić końcówkę drążka kierowniczego z lewej strony (od kierowcy), tzn. patrząc na auto od pszodu to z prawej jaki tam jest gwint prawy czy lewy ???

: sob sie 16, 2008 12:10 pm
autor: czesław&jarząbek
albo lewy albo prawy
50 na 50
:)21

: sob sie 16, 2008 12:26 pm
autor: Gerard
z pszodu samo sie naprawi :)21 zawesze sie naprawia.

mam glupie pytanie zupełnie nie w temacie :D

zeby odkrecic amorek z przodu trzeba jakiegos specjalnego klucza czy wystarczy żabka by go przytrzymac przed obracaniem sie i klucz 17 do zlapania sruby? czy moze jakis speszyl trik w tym jest zwiazany z kwadratowa koncowka szpilki? :)

: sob sie 16, 2008 12:47 pm
autor: PiotrVN
Mogą być oba "prawe" z lewej jest wprost do drążka z prawej jest taka "redukcja" ..

lewą stronę można na samochodzie wymienić do prawej to lepiej zdjąć cały drążek

amor skrętu ma kontry i raczej jest zawsze zapieczony ta 8-ka na końcu nie robi tylko "żaba" i nisko by nie pogiąć amora

polecam wymienić jednak obie

.P[/url]

: sob sie 16, 2008 12:48 pm
autor: Student
@Gerard


jak masz amor na wywalenie, to se żabką łap.


jak chcesz z niego jeszcze pokorzystać, to polecam odkręcenie kluczem pneumatycznym. Udarowe trzepniecie na początku i szybkośc obrotów zazwyczaj załatwia sprawę, bez konieczności trzymania amora żabą czy innymi wynalazkami.

A jak nie masz pneumata, to se zrób jakąś opaskę skórzaną samozaciskającą się i też wyda, bez uszkadzania amora.

: sob sie 16, 2008 12:56 pm
autor: moto
szybciej z paska klinowego niz ze skóry......

: sob sie 16, 2008 1:03 pm
autor: Student
a może być nawet z rajstop teściowej, byle przytrzymało bez gięcia, tudzież rysowania powierzchni :wink:

czasem, jak gwint jest ok, wystarczy ręką złapać i też daje rade. A czasem nic nie daje rady i się sztyca ukręca. 8)

: sob sie 16, 2008 3:15 pm
autor: Gerard
na arzia mam wytluczone gomy przy amorkach i napier@#$ metal o metal. nei zalezy mi na wygladzie amorkow.. bo i tak sa w oplakanym stanie i do konca roku beda nowe.. wiec dlatego zabka poszla w ruch :) a na pneumatyka nie ma tam mioejsca.. od strony mostu. trudno..pojade do mechaniora.. niech mysli.. :) i kasuje :/ ..damy rade :P

: ndz sie 17, 2008 10:10 am
autor: jegerborne
i dalej nie wiem jaki gwint kupie obie końcówki dzięki koledzy.....

: ndz sie 17, 2008 10:17 am
autor: Pepek
I nikt bez oglądnięcia tego nie stwierdzi bo są dwa typy. Jeden to dwie prawe,a drugi prawa-lewa. :D
ps.spróbuj wkleić fotkę drążka, będzie łatwiej pomóć

: ndz sie 17, 2008 10:26 am
autor: jegerborne
Pepek pisze:I nikt bez oglądnięcia tego nie stwierdzi bo są dwa typy. Jeden to dwie prawe,a drugi prawa-lewa. :D
ps.spróbuj wkleić fotkę drążka, będzie łatwiej pomóć
Ok tak zrobie dzięki

: ndz sie 17, 2008 11:15 am
autor: czesław&jarząbek
Pepek pisze:I nikt bez oglądnięcia tego nie stwierdzi bo są dwa typy. Jeden to dwie prawe,a drugi prawa-lewa. :D
ps.spróbuj wkleić fotkę drążka, będzie łatwiej pomóć
nie ma dwóch prawych.
albo jest prawa/lewa
albo prawa/wąs

: ndz sie 17, 2008 12:10 pm
autor: Maximus1313
A nie lepiej jest wyjąć cały drążek i zawieść do regeneracji.
Regeneracja wyjdzie taniej niż zakup nowego, do tego nie będziesz musiał robić zbierzności.
Pod warunkiem oczywiście, że jest gdzieś w Twojej okolicy dobry warsztat zajmujący się rgeneracją sworzni. Ja taki mogę polecić w Katowicach. Zregenerowane u nich sworznie niejednokrotnie wytrzymują więcej niż dobrej firmy nowe.

: ndz sie 17, 2008 12:44 pm
autor: Pepek
czesław&jarząbek pisze:
Pepek pisze:I nikt bez oglądnięcia tego nie stwierdzi bo są dwa typy. Jeden to dwie prawe,a drugi prawa-lewa. :D
ps.spróbuj wkleić fotkę drążka, będzie łatwiej pomóć
nie ma dwóch prawych.
albo jest prawa/lewa
albo prawa/wąs
A to czasem nie w disku wystepuje taki drążek
prawa/przejściówka z lewym/prawa

: ndz sie 17, 2008 8:35 pm
autor: Wiechu
Maximus1313 pisze:A nie lepiej jest wyjąć cały drążek i zawieść do regeneracji.
Regeneracja wyjdzie taniej niż zakup nowego, do tego nie będziesz musiał robić zbierzności.
Pod warunkiem oczywiście, że jest gdzieś w Twojej okolicy dobry warsztat zajmujący się rgeneracją sworzni. Ja taki mogę polecić w Katowicach. Zregenerowane u nich sworznie niejednokrotnie wytrzymują więcej niż dobrej firmy nowe.
Jaka regeneracja drążka ? Wiesz w ogóle co tam masz pod samochodem ?
:)21

Zwalasz drążek, wykręcasz lekko lub ciężko końcówki, wkręcasz nowe i jedziesz ustawić zbieżność. Operacja zamyka się w 200zł i nawet nie warto wymieniać jednej.

: pn sie 18, 2008 6:38 am
autor: Maximus1313
Maximus1313 pisze:A nie lepiej jest wyjąć cały drążek i zawieść do regeneracji.
Regeneracja wyjdzie taniej niż zakup nowego, do tego nie będziesz musiał robić zbierzności.
Pod warunkiem oczywiście, że jest gdzieś w Twojej okolicy dobry warsztat zajmujący się rgeneracją sworzni. Ja taki mogę polecić w Katowicach. Zregenerowane u nich sworznie niejednokrotnie wytrzymują więcej niż dobrej firmy nowe.
Czytaj uważnie.
Bardzo dobrze wiem co mam pod aute, wiem również co jest pod innymi.

: pn sie 18, 2008 8:12 am
autor: Wiechu
To teraz jeszcze wytłumacz mi, po kiego wała regenerować stare sworznie, skoro markowe zamienniki są po 35-45zł od ręki?

...no chyba, ze lubisz wynajdywać koło na nowo

:)21

: pn sie 18, 2008 8:54 am
autor: TRAWOLT
Pepek pisze:A to czasem nie w disku wystepuje taki drążek
prawa/przejściówka z lewym/prawa
no cały czas mi się wydawało
że tak jakoś właśnie mam w tylnym drążku - 2 prawe
a bodajże w przednim jest lewa
ale ja to się nie znam :roll: :D

: pn sie 18, 2008 8:57 am
autor: jegerborne
co za problem kupiłem dwie lewą i prawą tak więc od ręki je wymieniam....dzięki za porady jeszcze jedno jeżeli chodzi o gumy tylnego zawieszenia kiedy lekko buja autem które trzeba zamówić może ktoś podowiedzieć ?????

: pn sie 18, 2008 9:08 am
autor: TRAWOLT
jegerborne pisze:co za problem kupiłem dwie lewą i prawą tak więc od ręki je wymieniam
w ciemno to się kupuje 2xprawa 1x lewa - w moim
wymienia się komplet, ustawia zbieżność
i problem z głowy na jakiś czas :)2
zapewne do następnego ... urwania drążka :roll: :D

: pn sie 18, 2008 9:16 am
autor: jegerborne
TRAWOLT pisze:
jegerborne pisze:co za problem kupiłem dwie lewą i prawą tak więc od ręki je wymieniam
w ciemno to się kupuje 2xprawa 1x lewa - w moim
wymienia się komplet, ustawia zbieżność
i problem z głowy na jakiś czas :)2
zapewne do następnego ... urwania drążka :roll: :D
no dobrze tylko jakie gumy amroków czy drążka stabilizatora także moeżesz napisać ????

: pn sie 18, 2008 9:23 am
autor: TRAWOLT
jegerborne pisze:no dobrze tylko jakie gumy amroków czy drążka stabilizatora także moeżesz napisać ????
nie znam się :roll: :D

a przepraszam coś wiem :roll:
moje stabilizatory mają się dobrze ... w piwnicy :roll: :D

: pn sie 18, 2008 9:27 am
autor: jegerborne
TRAWOLT pisze:
jegerborne pisze:no dobrze tylko jakie gumy amroków czy drążka stabilizatora także moeżesz napisać ????
nie znam się :roll: :D

a przepraszam coś wiem :roll:
moje stabilizatory mają się dobrze ... w piwnicy :roll: :D
dzięki za wyczerpującą odpowiedź.....

: pn sie 18, 2008 9:30 am
autor: TRAWOLT
jegerborne pisze:dzięki za wyczerpującą odpowiedź.....
płosze
dla mnie to dłobiazg :roll: :D

: pn sie 18, 2008 5:12 pm
autor: Roch
jegerborne pisze:co za problem kupiłem dwie lewą i prawą tak więc od ręki je wymieniam....dzięki za porady jeszcze jedno jeżeli chodzi o gumy tylnego zawieszenia kiedy lekko buja autem które trzeba zamówić może ktoś podowiedzieć ?????
musisz sprawdzic wszystkie, bo w starym aucie maja prawo juz byc... eeee.... już mają prawo nie być.