ZAPIECZONY TLOCZEK w tylnym hamulcu PILNE!! :)

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Gerard
Posty: 387
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)

ZAPIECZONY TLOCZEK w tylnym hamulcu PILNE!! :)

Post autor: Gerard » wt sie 19, 2008 5:08 pm

no wlasnie..pilne bo auto stoi rozkraczone na srodku podworka!! :) Zapiekl mi sie tłoczek w tylnym hamulcu (lewa strona). Wyjechalo mi caly klocek a ten porysowal tarcze. No i teraz pytanie.. jeden z dwoch tloczkow wcisnalem srubokretem celem wlozenia nowego klocka.. a drugi.. nie cholery nie chce drgnac. Popsikalem juz WD40 i czekam az cos ustapi.. a inne pomysly? moze jakis sposob na to jest? Sasiad mnie pocieszyl ze trzeba zacisk rozebrac...a tam dwa torxy... a akurat kakich wynalazkow nie posiadam wiec wolalbym tgo uniknac :)

prosze wiec o pomoc!! :)
Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » wt sie 19, 2008 5:14 pm

ile dajesz za zrobienie? :)21
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » wt sie 19, 2008 5:15 pm

a klocek zuzyl sie czy wypadl?

ja bym na sile probowal ten tloczek :)

Awatar użytkownika
Gerard
Posty: 387
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)

Post autor: Gerard » wt sie 19, 2008 5:16 pm

tobie? co najzwyzej pare browarkow!! :D ..chyba ze sobie zaslyzysz szybkim serwisem..to...:)21
Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący

Awatar użytkownika
Gerard
Posty: 387
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)

Post autor: Gerard » wt sie 19, 2008 5:22 pm

chiquito83 pisze:a klocek zuzyl sie czy wypadl?

ja bym na sile probowal ten tloczek :)
zuzyl sie do ZERA!! :D gola blacha wlasciwie mozna ja za niklowana uwazac teraz :)
Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » wt sie 19, 2008 5:48 pm

jak go rozpołowisz , to ... możesz szukac drugiego :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
leszekku79
 
 
Posty: 119
Rejestracja: czw cze 05, 2008 12:45 pm
Lokalizacja: gdzies

Post autor: leszekku79 » wt sie 19, 2008 6:12 pm

brechom go :)2
disco 200 tdi 94

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » wt sie 19, 2008 8:00 pm

zrobił. troche podłubał i jakoś poszło. piwem byłem zajety wiec srednio rejestrowałem co robił ale dokumentacje fotograficzną na land klinike zrobił.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
Gerard
Posty: 387
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)

Post autor: Gerard » wt sie 19, 2008 8:24 pm

jak ja nie lubie jak ktos bezimiennie o mnie mowi!! :)21

tak tak.. bedzie na landklinice!! :) ogolnie nie bylo latwo..al etez nie tragicznie...trzebabylo rozpychac po troszke tloczki zapierajac sie o tarcze plaskim kluczem przy okazji smarujac WD40. A do poprawek dlatego ze wazelina techniczna badz innym slizgaczem trzeba tloczki (wszystkie) przejechac. W kazdym razie dziala. Moze dzis na LandKlinike wrzuce :)

Pozdrawiam :)
przy okazji dzieki za pomoc Koziemu, Basi i Marianowi - w piciu piwa :P
Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący

Awatar użytkownika
leszekku79
 
 
Posty: 119
Rejestracja: czw cze 05, 2008 12:45 pm
Lokalizacja: gdzies

Post autor: leszekku79 » wt sie 19, 2008 8:35 pm

po wepchnieciu zapieczonego tloczka dobrze jest go wypchac z powrotem wciskajac hamulec po czym wcisnac na powrot---- powtorzyc kilka razy a na koniec zabezpieczyc tloczek np.pasta miedziana
disco 200 tdi 94

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt sie 19, 2008 8:47 pm

są do tego celu specjalne pasty np produkcji ATE, w groszowych cenach.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » wt sie 19, 2008 8:55 pm

Po takiej akcji bezwzględnie koniecznie należy wyjąć tłoczki, uszczelki tłoczków i gumki osłonowe wraz z ich pierścieniami, wyczyścić zacisk i złożyć z nowymi nierdzewnymi tloczkami i nowym kompletem uszczelek, bo inaczej za miesiąc-dwa zatrze się znowu, najpóźniej w lutym, bo wtedy ze względu na temperaturę robi się to najgorzej ( ten lepki płyn hamulcowy ściekający pod mankiety w temperaturze -5 stopni...) :-?

Tak na marginesie potrzebny do tego jest przyrządzik do wcisnięcia pierścienia osłonowego.

Awatar użytkownika
Gerard
Posty: 387
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)

Post autor: Gerard » wt sie 19, 2008 9:32 pm

dokladnie. musze teraz czesci..czyli tloczki z gumkami pozamawiac i zialac juz u mechanika z braku potrzebnych narzedzi w domu. Dzieki za wsztskie odpowiedzi.
Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » wt sie 19, 2008 10:48 pm

Ja przy wciskaniu tloczka nie zapieram brechy o tarcze, tylko o stary jak najbardziej zuzyty klocek.
Jezeli brecha sie nie da, ostroznie i powoli wbijam stalowy klin miedzy klocek a tloczek.
Wazne - po drugiej stronie trzeba wsadzic w zacisk klocek jak najgrubszy.

Przed operacja psikam tloczek wd40 albo czyms podobnym.

Zawsze sie udaje.
Ostatnio zmieniony pt sie 22, 2008 3:05 am przez petercapri, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt sie 19, 2008 11:18 pm

Stawia sie stary klocek i dwa klucze pionowo i wyciska zapieczony tloczek bez problemu.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr sie 20, 2008 12:22 pm

pamiętam lepsze imprezy - np. jak drzwi pasażera uruchamialiśmy ... albo jak halogeny robiliśmy ohoho :D


no ale fakt faktem że to chyba tylko doraźnie rozwiąże problem - trza czym innym niż WD40 smarować
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Jefersson 00
 
 
Posty: 224
Rejestracja: pt wrz 14, 2007 2:17 pm
Lokalizacja: z bazin

Post autor: Jefersson 00 » śr sie 20, 2008 9:20 pm

maruda pisze:Po takiej akcji bezwzględnie koniecznie należy wyjąć tłoczki, uszczelki tłocz...

Tak na marginesie potrzebny do tego jest przyrządzik do wcisnięcia pierścienia osłonowego.

witam
a ten przyrządzik to jak wygląda bo domniemam , ze cza go sobie samemu wystrugać?
jestem już po wymianie na nierdzewne ale walczyłem z pierścionkami i niektóre poniszczyłem i bylem zmuszony zastosować stare, - które jakieś jakby mniejsze i wchodziły bez problemu.

Awatar użytkownika
Gerard
Posty: 387
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)

Post autor: Gerard » czw sie 21, 2008 4:17 pm

przyzadzik? jak masz male imadlo co sie mocno rozwiera powinienes dac rade bez problemu. Wyciagasz zacisk (dwie sruby z tylu z glowkami gwiazdkowymi), naciskasz hamulec..tloczek wyjezdza...a pozniej imadelkiem go chowasz. :) mozesz tez zaprzec sie o tarcze kluczem dzwignią.. tak jak ja :D
Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » czw sie 21, 2008 4:41 pm

Jefersson 00 pisze:
maruda pisze:Po takiej akcji bezwzględnie koniecznie należy wyjąć tłoczki, uszczelki tłocz...

Tak na marginesie potrzebny do tego jest przyrządzik do wcisnięcia pierścienia osłonowego.

witam
a ten przyrządzik to jak wygląda bo domniemam , ze cza go sobie samemu wystrugać?
jestem już po wymianie na nierdzewne ale walczyłem z pierścionkami i niektóre poniszczyłem i bylem zmuszony zastosować stare, - które jakieś jakby mniejsze i wchodziły bez problemu.
Ja mam specjalnie w tym celu wytoczony pierścień stalowy o średnicy wewnętrznej takiej, żeby wchodził tłok. Lekko podcięty z boku z zewnątrz, bo inaczej nie wejdzie do tylnego zacisku..
Z jego pomocą oraz imadła da się wcisnąć nowe pierścienie uszczelniające. Dobrze jest taki nowy pierścień lekko zeszlifować na krawędzi wchodzącej w zacisk. 8)

Jefersson 00
 
 
Posty: 224
Rejestracja: pt wrz 14, 2007 2:17 pm
Lokalizacja: z bazin

Post autor: Jefersson 00 » pt sie 22, 2008 8:11 am

maruda pisze:
Jefersson 00 pisze:
maruda pisze:
Ja mam specjalnie w tym celu wytoczony pierścień stalowy o średnicy wewnętrznej takiej, żeby wchodził tłok. Lekko podcięty z boku z zewnątrz, bo inaczej nie wejdzie do tylnego zacisku..
Z jego pomocą oraz imadła da się wcisnąć nowe pierścienie uszczelniające. Dobrze jest taki nowy pierścień lekko zeszlifować na krawędzi wchodzącej w zacisk. 8)
poniał

dzienks

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości