wszystkie serie i modele...
Moderator: Jerry
-
Gerard

- Posty: 387
- Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)
Post
autor: Gerard » wt sie 19, 2008 5:08 pm
no wlasnie..pilne bo auto stoi rozkraczone na srodku podworka!!

Zapiekl mi sie tłoczek w tylnym hamulcu (lewa strona). Wyjechalo mi caly klocek a ten porysowal tarcze. No i teraz pytanie.. jeden z dwoch tloczkow wcisnalem srubokretem celem wlozenia nowego klocka.. a drugi.. nie cholery nie chce drgnac. Popsikalem juz WD40 i czekam az cos ustapi.. a inne pomysly? moze jakis sposob na to jest? Sasiad mnie pocieszyl ze trzeba zacisk rozebrac...a tam dwa torxy... a akurat kakich wynalazkow nie posiadam wiec wolalbym tgo uniknac
prosze wiec o pomoc!!

Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący
-
maristez

- Posty: 2277
- Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
- Lokalizacja: 4x4.net.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: maristez » wt sie 19, 2008 5:14 pm
ile dajesz za zrobienie?

i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne
-
chiquito83

- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Post
autor: chiquito83 » wt sie 19, 2008 5:15 pm
a klocek zuzyl sie czy wypadl?
ja bym na sile probowal ten tloczek

-
Gerard

- Posty: 387
- Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)
Post
autor: Gerard » wt sie 19, 2008 5:16 pm
tobie? co najzwyzej pare browarkow!!

..chyba ze sobie zaslyzysz szybkim serwisem..to...

Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący
-
Gerard

- Posty: 387
- Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)
Post
autor: Gerard » wt sie 19, 2008 5:22 pm
chiquito83 pisze:a klocek zuzyl sie czy wypadl?
ja bym na sile probowal ten tloczek

zuzyl sie do ZERA!!

gola blacha wlasciwie mozna ja za niklowana uwazac teraz

Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący
-
gri74
-

- Posty: 5786
- Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: gri74 » wt sie 19, 2008 5:48 pm
jak go rozpołowisz , to ... możesz szukac drugiego

Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
-
leszekku79
-

- Posty: 119
- Rejestracja: czw cze 05, 2008 12:45 pm
- Lokalizacja: gdzies
Post
autor: leszekku79 » wt sie 19, 2008 6:12 pm
brechom go

disco 200 tdi 94
-
maristez

- Posty: 2277
- Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
- Lokalizacja: 4x4.net.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: maristez » wt sie 19, 2008 8:00 pm
zrobił. troche podłubał i jakoś poszło. piwem byłem zajety wiec srednio rejestrowałem co robił ale dokumentacje fotograficzną na land klinike zrobił.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne
-
Gerard

- Posty: 387
- Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)
Post
autor: Gerard » wt sie 19, 2008 8:24 pm
jak ja nie lubie jak ktos bezimiennie o mnie mowi!!
tak tak.. bedzie na landklinice!!

ogolnie nie bylo latwo..al etez nie tragicznie...trzebabylo rozpychac po troszke tloczki zapierajac sie o tarcze plaskim kluczem przy okazji smarujac WD40. A do poprawek dlatego ze wazelina techniczna badz innym slizgaczem trzeba tloczki (wszystkie) przejechac. W kazdym razie dziala. Moze dzis na LandKlinike wrzuce
Pozdrawiam

przy okazji dzieki za pomoc Koziemu, Basi i Marianowi - w piciu piwa

Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący
-
leszekku79
-

- Posty: 119
- Rejestracja: czw cze 05, 2008 12:45 pm
- Lokalizacja: gdzies
Post
autor: leszekku79 » wt sie 19, 2008 8:35 pm
po wepchnieciu zapieczonego tloczka dobrze jest go wypchac z powrotem wciskajac hamulec po czym wcisnac na powrot---- powtorzyc kilka razy a na koniec zabezpieczyc tloczek np.pasta miedziana
disco 200 tdi 94
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » wt sie 19, 2008 8:47 pm
są do tego celu specjalne pasty np produkcji ATE, w groszowych cenach.
-
maruda

- Posty: 497
- Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
- Lokalizacja: Sosnowiec
Post
autor: maruda » wt sie 19, 2008 8:55 pm
Po takiej akcji bezwzględnie koniecznie należy wyjąć tłoczki, uszczelki tłoczków i gumki osłonowe wraz z ich pierścieniami, wyczyścić zacisk i złożyć z nowymi nierdzewnymi tloczkami i nowym kompletem uszczelek, bo inaczej za miesiąc-dwa zatrze się znowu, najpóźniej w lutym, bo wtedy ze względu na temperaturę robi się to najgorzej ( ten lepki płyn hamulcowy ściekający pod mankiety w temperaturze -5 stopni...)
Tak na marginesie potrzebny do tego jest przyrządzik do wcisnięcia pierścienia osłonowego.
-
Gerard

- Posty: 387
- Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)
Post
autor: Gerard » wt sie 19, 2008 9:32 pm
dokladnie. musze teraz czesci..czyli tloczki z gumkami pozamawiac i zialac juz u mechanika z braku potrzebnych narzedzi w domu. Dzieki za wsztskie odpowiedzi.
Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący
-
petercapri

- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: petercapri » wt sie 19, 2008 10:48 pm
Ja przy wciskaniu tloczka nie zapieram brechy o tarcze, tylko o stary jak najbardziej zuzyty klocek.
Jezeli brecha sie nie da, ostroznie i powoli wbijam stalowy klin miedzy klocek a tloczek.
Wazne - po drugiej stronie trzeba wsadzic w zacisk klocek jak najgrubszy.
Przed operacja psikam tloczek wd40 albo czyms podobnym.
Zawsze sie udaje.
Ostatnio zmieniony pt sie 22, 2008 3:05 am przez
petercapri, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » wt sie 19, 2008 11:18 pm
Stawia sie stary klocek i dwa klucze pionowo i wyciska zapieczony tloczek bez problemu.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
-
gkozi
-

- Posty: 1497
- Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
- Lokalizacja: zielonogórskie
Post
autor: gkozi » śr sie 20, 2008 12:22 pm
pamiętam lepsze imprezy - np. jak drzwi pasażera uruchamialiśmy ... albo jak halogeny robiliśmy ohoho
no ale fakt faktem że to chyba tylko doraźnie rozwiąże problem - trza czym innym niż WD40 smarować
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
-
Jefersson 00
-

- Posty: 224
- Rejestracja: pt wrz 14, 2007 2:17 pm
- Lokalizacja: z bazin
Post
autor: Jefersson 00 » śr sie 20, 2008 9:20 pm
maruda pisze:Po takiej akcji bezwzględnie koniecznie należy wyjąć tłoczki, uszczelki tłocz...
Tak na marginesie potrzebny do tego jest przyrządzik do wcisnięcia pierścienia osłonowego.
witam
a ten przyrządzik to jak wygląda bo domniemam , ze cza go sobie samemu wystrugać?
jestem już po wymianie na nierdzewne ale walczyłem z pierścionkami i niektóre poniszczyłem i bylem zmuszony zastosować stare, - które jakieś jakby mniejsze i wchodziły bez problemu.
-
Gerard

- Posty: 387
- Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)
Post
autor: Gerard » czw sie 21, 2008 4:17 pm
przyzadzik? jak masz male imadlo co sie mocno rozwiera powinienes dac rade bez problemu. Wyciagasz zacisk (dwie sruby z tylu z glowkami gwiazdkowymi), naciskasz hamulec..tloczek wyjezdza...a pozniej imadelkiem go chowasz.

mozesz tez zaprzec sie o tarcze kluczem dzwignią.. tak jak ja

Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący
-
maruda

- Posty: 497
- Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
- Lokalizacja: Sosnowiec
Post
autor: maruda » czw sie 21, 2008 4:41 pm
Jefersson 00 pisze:maruda pisze:Po takiej akcji bezwzględnie koniecznie należy wyjąć tłoczki, uszczelki tłocz...
Tak na marginesie potrzebny do tego jest przyrządzik do wcisnięcia pierścienia osłonowego.
witam
a ten przyrządzik to jak wygląda bo domniemam , ze cza go sobie samemu wystrugać?
jestem już po wymianie na nierdzewne ale walczyłem z pierścionkami i niektóre poniszczyłem i bylem zmuszony zastosować stare, - które jakieś jakby mniejsze i wchodziły bez problemu.
Ja mam specjalnie w tym celu wytoczony pierścień stalowy o średnicy wewnętrznej takiej, żeby wchodził tłok. Lekko podcięty z boku z zewnątrz, bo inaczej nie wejdzie do tylnego zacisku..
Z jego pomocą oraz imadła da się wcisnąć nowe pierścienie uszczelniające. Dobrze jest taki nowy pierścień lekko zeszlifować na krawędzi wchodzącej w zacisk.

-
Jefersson 00
-

- Posty: 224
- Rejestracja: pt wrz 14, 2007 2:17 pm
- Lokalizacja: z bazin
Post
autor: Jefersson 00 » pt sie 22, 2008 8:11 am
maruda pisze:Jefersson 00 pisze:maruda pisze:
Ja mam specjalnie w tym celu wytoczony pierścień stalowy o średnicy wewnętrznej takiej, żeby wchodził tłok. Lekko podcięty z boku z zewnątrz, bo inaczej nie wejdzie do tylnego zacisku..
Z jego pomocą oraz imadła da się wcisnąć nowe pierścienie uszczelniające. Dobrze jest taki nowy pierścień lekko zeszlifować na krawędzi wchodzącej w zacisk.

poniał
dzienks
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości