Wymiana gum na polibusze

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
rorvik
Posty: 461
Rejestracja: sob mar 18, 2006 2:44 pm
Lokalizacja: Marki
Kontaktowanie:

Wymiana gum na polibusze

Post autor: rorvik » wt wrz 09, 2008 2:56 pm

Szukałem i nie znalazłem.
Zakupiłem sobie komplecik polibuszy na całe zawieszenie do mojego Classica i tak się teraz zastanawiam czy bez kanału i bez prasy, mając średnie pojęcie o mechanice i dużo zapału, mam szansę samodzielnie /no może z drobną pomocą/ je sobie powymieniać?? Dodam że nie śpieszy mi się i mogę robić po jednej parze na raz.
Czy dać sobie sposób i oddać go mechaniorowi?
Liczę się z problemem wyciskania, rozwiercania i kombinowania, oby nie wypalania.

Jakieś rady? Wskazówki? Kasztany na temat rozmiaru opon??


r
ex RRC '94 300tdi

TadeuszK
Posty: 389
Rejestracja: sob lut 16, 2008 9:32 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: TadeuszK » wt wrz 09, 2008 3:12 pm

hmmm jeśli chodzi o usunięcie "gum" z radiusa-ów (od str.mostu) to możesz potrzebować nawet jakiejś prasy - żeby poszło finezyjnie :)21, ale nie jest to zasadą.
za to montaż polibuszy jest łatwy i przyjemny.
osobiście chyba przy najbliższej okazji odpuszczę polibusze na rzecz oryginalnych "gumek" - jakoś u mnie busze się nie sprawdzają.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » wt wrz 09, 2008 3:58 pm

bez naprawdę porządnej prasy to nie podchodź, chyba że masz ochotę na wypalanie palnikiem i wąchanie śmierdzącej gumy
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

TadeuszK
Posty: 389
Rejestracja: sob lut 16, 2008 9:32 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: TadeuszK » wt wrz 09, 2008 4:00 pm

10t wystarczy :lol:

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » wt wrz 09, 2008 6:55 pm

u mnie chlopaki wybijali je, przykładając nasadkę od klucza o odpowiednim fi. lekko nie było, a prawdziwa maskra była przy wymianie sworznia sierzanta - przekonany byłem że poleje się krew ;]

ale da się.

słyszałem opinię, że najłatwiej jednak wypalić.
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » wt wrz 09, 2008 7:02 pm

Najlatwiej to chyba wymienic cale wachacze i to najlepiej ze zmiennym katem ..... ;)

:)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » wt wrz 09, 2008 7:49 pm

Najłatwiej to posiadać prasę i odpowiednie stempelki do wyciskania
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
rorvik
Posty: 461
Rejestracja: sob mar 18, 2006 2:44 pm
Lokalizacja: Marki
Kontaktowanie:

Post autor: rorvik » wt wrz 09, 2008 7:54 pm

Czyli dla przyjemności to mogę sobie skopać ogródek?
:)

Dzięki za info

r
ex RRC '94 300tdi

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » wt wrz 09, 2008 7:55 pm

gri74 pisze:bez naprawdę porządnej prasy to nie podchodź, chyba że masz ochotę na wypalanie palnikiem i wąchanie śmierdzącej gumy
wypala się na świeżym powietrzu :wink:
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
czolg
 
 
Posty: 116
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 7:33 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: czolg » śr wrz 10, 2008 7:42 am

Wąż pisze: wypala się na świeżym powietrzu :wink:
wtedy już nie świeżym :wink:

czasami jak jest dojście, to można wyciąć kawałek przy pomocy wyrzynarki elektrycznej i reszta wtedy wychodzi bez problemu.

pozdrawiam
p.
Defender`98

Awatar użytkownika
konrad.w1
Posty: 468
Rejestracja: czw mar 29, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: Jedlina Zdrój

Post autor: konrad.w1 » śr wrz 10, 2008 7:44 pm

Dziś wymieniałem. Chciałem nie zatruwać środowiska, ale po kilkunastu minutach walenia młotem poległem i w ruch poszedł palnik. Pare godzinek i po sprawie.
Discovery 300 Tdi
http://www.walbrzych4x4.pl/

Awatar użytkownika
marek_z_gor
Posty: 317
Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
Lokalizacja: jawor rzną
Kontaktowanie:

Post autor: marek_z_gor » śr wrz 10, 2008 11:19 pm

konrad.w1 pisze:Dziś wymieniałem. Chciałem nie zatruwać środowiska, ale po kilkunastu minutach walenia młotem poległem i w ruch poszedł palnik. Pare godzinek i po sprawie.
jak ktoś bez sensu napierdala młotkiem, hasło nasuwa sie tylko jedno: "zostaw bo spierdolisz urządzenie"
ass, grass, or gas... nobody rides for free

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw wrz 11, 2008 8:08 am

jak ktoś nie ma palnika albo jest pro-eko
to można z niektórymi gumami powalczyć z wiertarką
ponawiercać gumę i w ten czas łatwiej wyłażą :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
witekr
 
 
Posty: 257
Rejestracja: śr paź 02, 2002 7:12 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: witekr » czw wrz 11, 2008 4:58 pm

PAAAANOWIE
Ani palnik, ani wiertarka, tylko zwykły brzeszczot.
Przeciąć starocia, wtedy lekko wystukać i nowy zakładać.
I da się wszystko zrobić bez kanału nawet sworzeń centralny wytargać :D
RR Classic 3.5 V8, Disco 200, Disco 300 ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość