Większy intercooler do 300 TDi

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Belfast
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: wt wrz 09, 2008 11:13 pm

Większy intercooler do 300 TDi

Post autor: Belfast » śr wrz 10, 2008 11:35 pm

Witam,
czy macie może jakieś doświadczenie z wymianą intercooler'ow na większe w Defenderach z 300kami ? Plusy i minusy tego rozwiązania - proszę o opinie.
Dzięki za pomoc.

Belfast

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr wrz 10, 2008 11:38 pm

defektuje motur po 1000km....... :lol:
Ostatnio zmieniony śr wrz 10, 2008 11:50 pm przez gri74, łącznie zmieniany 1 raz.
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Troy
 
 
Posty: 3643
Rejestracja: pt sty 11, 2008 11:49 am
Lokalizacja: Baghdad

Post autor: Troy » śr wrz 10, 2008 11:40 pm

Alez niekoniecznie :)21
Land Rover:One Wife... Livid !
Immobilised LandRover is a moral defeat for the driver!

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw wrz 11, 2008 7:46 am

zamiast 9 pali 12

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw wrz 11, 2008 7:56 am

Mniej miejsca pod maska, to bedzie na -
Jest bardziej Cool, to bedzie na +
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Troy
 
 
Posty: 3643
Rejestracja: pt sty 11, 2008 11:49 am
Lokalizacja: Baghdad

Post autor: Troy » czw wrz 11, 2008 10:24 am

Wielki inter zmienia charakterystyke kataryny, obcina drętwa i tak juz elastyczność.... lepszym rozwiazaniem jest wstawienie intera o podwyzszonej sprawnosci, a podobnych rozmiarach... jak z alu czy cos.
Robia je takie firmy jak Alisport czy Twisted Performance.
Gadalem kiedys z przedstawicielem twisted performance i sam powiedzial ze te duze sie sprzedaja - bo sa duze i robia wrazenie i daje sie odczuwac szpiklowe skoki mocy... ale sam poleca klientom jednak aluminiowe o normalnym (lekko tylko zwiekszonym - pogrubionym) rozmiarze.
Land Rover:One Wife... Livid !
Immobilised LandRover is a moral defeat for the driver!

Awatar użytkownika
hojek
 
 
Posty: 121
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 5:20 pm
Lokalizacja: TARNOWSKIE GÓRY

Post autor: hojek » sob wrz 27, 2008 8:01 pm

w td5 ładniej swiszczy turbinka. :P

wg mnie koszt takiej chlodnicy niewymierny do osiagow i skutków.
Chyba ze ktos sam sobie zrobi. Ale za dobra siatke do chlodnicy tez trzeba troche zaplacic. U nas robi sie je nastepujaco. Wycinasz ze starej stara siatke (tj czesc chlodzaca) wstawiasz inna drozsza o niby lepszych wlasciwosciach chlodzacych i gotowe. Gora dol zostaja orginalne. Siatka czy jak to sie zwie, moze byc nawet do 2cm szersza od orginalu i bez problemu pasuje.
wyglada to tak:
http://nakatanenga-tours.de/.media/960712405429.png
Pojemnosc jej zwieksza sie bardzo minimalnie. Jakis wiekszych roznic nie zauwazylem. Mówie tu o chlodnicy "z niby lepszym chlodzeniem". Osobiscie nie wydaje mi sie ze tak lepsza chlodnica jest w stanie bardziej obnizyc temp "powietrza przeplywajacego" przy predkosciach z jakimi poruszaja sie NORMALNI uzytkownicy tych aut.

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » sob wrz 27, 2008 8:40 pm

Toroo ma tak zrobione w swojej dyskotece. I kiedyś na forum piał z zachwytu ile to mu mocy przybyło :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
hojek
 
 
Posty: 121
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 5:20 pm
Lokalizacja: TARNOWSKIE GÓRY

Post autor: hojek » ndz wrz 28, 2008 8:17 am

Jak ktos ma podkrecone turbo i dawke na pompie... i wtedy zalozy wieksza chlodnice to wtedy jest roznica :)2

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » ndz wrz 28, 2008 1:40 pm

Pepek pisze:Toroo ma tak zrobione w swojej dyskotece. I kiedyś na forum piał z zachwytu ile to mu mocy przybyło :D
Może nie pieję z zachwytu, ale różnica jest spora.
Przejechałem na niej z 10tysi i spustoszenia żadnego nie uczynił.
Ale faktycznie kilka modyfikacji trzeba dokonać.

Awatar użytkownika
hojek
 
 
Posty: 121
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 5:20 pm
Lokalizacja: TARNOWSKIE GÓRY

Post autor: hojek » ndz wrz 28, 2008 6:22 pm

Sa do 300 takie intercoolery ktore sa montowne przed chlodnica wody,
maja prawie dwa razy wiecej pojemnosci. Raz takiego widzialem zamontowanego w 2.8 tdi. Wie ktos moze gdzie go mozna kupic, lub zobaczyc fotki jak to jest wykonane.

Awatar użytkownika
Masakra
 
 
Posty: 218
Rejestracja: pn cze 16, 2008 7:59 am
Lokalizacja: STA

Post autor: Masakra » ndz wrz 28, 2008 8:40 pm

Wsadzając intercooler (większy) automatycznie masz lepsze chłodzenie co za tym idzie więcej "mocy" dodatkowo możesz ustawić turbinę żeby więcej powietrza dostarczała...

Poszukaj jaki intercooler będzie Ci pasował tak co Ci wejdzie ;)

Awatar użytkownika
Ma-Rysia
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 19, 2005 6:51 pm
Lokalizacja: G-lin

Post autor: Ma-Rysia » pn wrz 29, 2008 6:14 pm

mam w swym :D takie cuś tlyko ze ograniczo to troszke kąt najazdu :x
ale było takie i jeszcze cuś do EGRa doczepione i pare przewodzików do tego i włacznik w kabinie do tego ale takiego zakupiłem we szwajcurii :D

jak chcesz to daj adres to wyśle foto na maila


oni to to robili u mnie www.overlandtechnics.ch
Ostatnio zmieniony pt paź 03, 2008 5:18 pm przez Ma-Rysia, łącznie zmieniany 1 raz.
TEAM FX -a tera to ja pier......jade na ryby :-)

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Post autor: zaloguj » pn wrz 29, 2008 6:20 pm

Ma-Rysia pisze: doczepione i pare przewodzików do tego i włacznik w kabinie do tego
Moze to podtlenek jakis :roll: :wink:

Awatar użytkownika
Masakra
 
 
Posty: 218
Rejestracja: pn cze 16, 2008 7:59 am
Lokalizacja: STA

Post autor: Masakra » pn wrz 29, 2008 6:24 pm

kable ???? ...... :o :o może włączenie 2 wiatraka ?? !!

Awatar użytkownika
hojek
 
 
Posty: 121
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 5:20 pm
Lokalizacja: TARNOWSKIE GÓRY

Post autor: hojek » pn wrz 29, 2008 8:23 pm

ten jest duzy

http://www.stag4x4.co.nz/intercool.html

jak by ktos mial gdzies jakies blizsze dane z czegos takiego prosze na pw. Sprobowal bym sobie cos takiego zrobic.

Awatar użytkownika
Masakra
 
 
Posty: 218
Rejestracja: pn cze 16, 2008 7:59 am
Lokalizacja: STA

Post autor: Masakra » pn wrz 29, 2008 8:25 pm

hojek pisze:ten jest duzy

jak by ktos mial gdzies jakies blizsze dane z czegos takiego prosze na pw. Sprobowal bym sobie cos takiego zrobic.
a konkretnie co chciałbyś wiedzieć ?? :wink:

Awatar użytkownika
Ma-Rysia
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 19, 2005 6:51 pm
Lokalizacja: G-lin

Post autor: Ma-Rysia » pn wrz 29, 2008 8:27 pm

no takie było więc nie rusałem :wink:
TEAM FX -a tera to ja pier......jade na ryby :-)

Awatar użytkownika
Masakra
 
 
Posty: 218
Rejestracja: pn cze 16, 2008 7:59 am
Lokalizacja: STA

Post autor: Masakra » pn wrz 29, 2008 8:28 pm

Jak możesz zapodaj fotke 8)

Awatar użytkownika
hojek
 
 
Posty: 121
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 5:20 pm
Lokalizacja: TARNOWSKIE GÓRY

Post autor: hojek » pn wrz 29, 2008 8:40 pm

wiedziec bym chcial jaka srednica przeplywu jest wymagana , bo prawdopodobnie jets on w polowie przedzielony (w poprzek). No wlasnie i interesuje mnie jaka srednica jest wymaga z tej strony gdzie loczy sie gora z dolem (przeciwna strona gdzie znajduja sie wloty)

tu link z zamontowanym duzym coolerem...

http://picasaweb.google.com/stonefisk/F ... DiDefender#

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » pn wrz 29, 2008 8:45 pm

Do Defa wchodzi bez problemów.
W Dychotece, niestety trzeba trochę pociąć.

Awatar użytkownika
Ma-Rysia
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 19, 2005 6:51 pm
Lokalizacja: G-lin

Post autor: Ma-Rysia » pt paź 03, 2008 5:55 pm

Ostatnio zmieniony pt paź 03, 2008 5:58 pm przez Ma-Rysia, łącznie zmieniany 1 raz.
TEAM FX -a tera to ja pier......jade na ryby :-)

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » pt paź 03, 2008 5:58 pm

miejsce dosyć...


...niefortunne





:)21
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Ma-Rysia
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 19, 2005 6:51 pm
Lokalizacja: G-lin

Post autor: Ma-Rysia » pt paź 03, 2008 5:59 pm

dlatego napisałem na początku że zmniejsza trochę kąt najazdu :(
ale taki juz jest
TEAM FX -a tera to ja pier......jade na ryby :-)

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » pt paź 03, 2008 6:01 pm

Ma-Rysia pisze:dlatego napisałem na początku że zmniejsza trochę kąt najazdu :(
ale taki juz jest
Nie, no spoko, na ulice miasta i autostrady, to jak w rajdówce, wlot w zderzaku ;)
Ale do jazdy w terenie to... bardzo niefortunne ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości