Strona 1 z 2
Większy intercooler do 300 TDi
: śr wrz 10, 2008 11:35 pm
autor: Belfast
Witam,
czy macie może jakieś doświadczenie z wymianą intercooler'ow na większe w Defenderach z 300kami ? Plusy i minusy tego rozwiązania - proszę o opinie.
Dzięki za pomoc.
Belfast
: śr wrz 10, 2008 11:38 pm
autor: gri74
defektuje motur po 1000km.......

: śr wrz 10, 2008 11:40 pm
autor: Troy
Alez niekoniecznie

: czw wrz 11, 2008 7:46 am
autor: czesław&jarząbek
zamiast 9 pali 12

: czw wrz 11, 2008 7:56 am
autor: Misiek Cypr
Mniej miejsca pod maska, to bedzie na -
Jest bardziej Cool, to bedzie na +
: czw wrz 11, 2008 10:24 am
autor: Troy
Wielki inter zmienia charakterystyke kataryny, obcina drętwa i tak juz elastyczność.... lepszym rozwiazaniem jest wstawienie intera o podwyzszonej sprawnosci, a podobnych rozmiarach... jak z alu czy cos.
Robia je takie firmy jak Alisport czy Twisted Performance.
Gadalem kiedys z przedstawicielem twisted performance i sam powiedzial ze te duze sie sprzedaja - bo sa duze i robia wrazenie i daje sie odczuwac szpiklowe skoki mocy... ale sam poleca klientom jednak aluminiowe o normalnym (lekko tylko zwiekszonym - pogrubionym) rozmiarze.
: sob wrz 27, 2008 8:01 pm
autor: hojek
w td5 ładniej swiszczy turbinka.
wg mnie koszt takiej chlodnicy niewymierny do osiagow i skutków.
Chyba ze ktos sam sobie zrobi. Ale za dobra siatke do chlodnicy tez trzeba troche zaplacic. U nas robi sie je nastepujaco. Wycinasz ze starej stara siatke (tj czesc chlodzaca) wstawiasz inna drozsza o niby lepszych wlasciwosciach chlodzacych i gotowe. Gora dol zostaja orginalne. Siatka czy jak to sie zwie, moze byc nawet do 2cm szersza od orginalu i bez problemu pasuje.
wyglada to tak:
http://nakatanenga-tours.de/.media/960712405429.png
Pojemnosc jej zwieksza sie bardzo minimalnie. Jakis wiekszych roznic nie zauwazylem. Mówie tu o chlodnicy "z niby lepszym chlodzeniem". Osobiscie nie wydaje mi sie ze tak lepsza chlodnica jest w stanie bardziej obnizyc temp "powietrza przeplywajacego" przy predkosciach z jakimi poruszaja sie NORMALNI uzytkownicy tych aut.
: sob wrz 27, 2008 8:40 pm
autor: Pepek
Toroo ma tak zrobione w swojej dyskotece. I kiedyś na forum piał z zachwytu ile to mu mocy przybyło

: ndz wrz 28, 2008 8:17 am
autor: hojek
Jak ktos ma podkrecone turbo i dawke na pompie... i wtedy zalozy wieksza chlodnice to wtedy jest roznica

: ndz wrz 28, 2008 1:40 pm
autor: Toroo
Pepek pisze:Toroo ma tak zrobione w swojej dyskotece. I kiedyś na forum piał z zachwytu ile to mu mocy przybyło

Może nie pieję z zachwytu, ale różnica jest spora.
Przejechałem na niej z 10tysi i spustoszenia żadnego nie uczynił.
Ale faktycznie kilka modyfikacji trzeba dokonać.
: ndz wrz 28, 2008 6:22 pm
autor: hojek
Sa do 300 takie intercoolery ktore sa montowne przed chlodnica wody,
maja prawie dwa razy wiecej pojemnosci. Raz takiego widzialem zamontowanego w 2.8 tdi. Wie ktos moze gdzie go mozna kupic, lub zobaczyc fotki jak to jest wykonane.
: ndz wrz 28, 2008 8:40 pm
autor: Masakra
Wsadzając intercooler (większy) automatycznie masz lepsze chłodzenie co za tym idzie więcej "mocy" dodatkowo możesz ustawić turbinę żeby więcej powietrza dostarczała...
Poszukaj jaki intercooler będzie Ci pasował tak co Ci wejdzie

: pn wrz 29, 2008 6:14 pm
autor: Ma-Rysia
mam w swym

takie cuś tlyko ze ograniczo to troszke kąt najazdu
ale było takie i jeszcze cuś do EGRa doczepione i pare przewodzików do tego i włacznik w kabinie do tego ale takiego zakupiłem we szwajcurii
jak chcesz to daj adres to wyśle foto na maila
oni to to robili u mnie
www.overlandtechnics.ch
: pn wrz 29, 2008 6:20 pm
autor: zaloguj
Ma-Rysia pisze: doczepione i pare przewodzików do tego i włacznik w kabinie do tego
Moze to podtlenek jakis

: pn wrz 29, 2008 6:24 pm
autor: Masakra
: pn wrz 29, 2008 8:23 pm
autor: hojek
ten jest duzy
http://www.stag4x4.co.nz/intercool.html
jak by ktos mial gdzies jakies blizsze dane z czegos takiego prosze na pw. Sprobowal bym sobie cos takiego zrobic.
: pn wrz 29, 2008 8:25 pm
autor: Masakra
hojek pisze:ten jest duzy
jak by ktos mial gdzies jakies blizsze dane z czegos takiego prosze na pw. Sprobowal bym sobie cos takiego zrobic.
a konkretnie co chciałbyś wiedzieć

: pn wrz 29, 2008 8:27 pm
autor: Ma-Rysia
no takie było więc nie rusałem

: pn wrz 29, 2008 8:28 pm
autor: Masakra
Jak możesz zapodaj fotke

: pn wrz 29, 2008 8:40 pm
autor: hojek
wiedziec bym chcial jaka srednica przeplywu jest wymagana , bo prawdopodobnie jets on w polowie przedzielony (w poprzek). No wlasnie i interesuje mnie jaka srednica jest wymaga z tej strony gdzie loczy sie gora z dolem (przeciwna strona gdzie znajduja sie wloty)
tu link z zamontowanym duzym coolerem...
http://picasaweb.google.com/stonefisk/F ... DiDefender#
: pn wrz 29, 2008 8:45 pm
autor: Toroo
Do Defa wchodzi bez problemów.
W Dychotece, niestety trzeba trochę pociąć.
: pt paź 03, 2008 5:55 pm
autor: Ma-Rysia
: pt paź 03, 2008 5:58 pm
autor: Wiechu
miejsce dosyć...
...niefortunne

: pt paź 03, 2008 5:59 pm
autor: Ma-Rysia
dlatego napisałem na początku że zmniejsza trochę kąt najazdu
ale taki juz jest
: pt paź 03, 2008 6:01 pm
autor: grzegorzh
Ma-Rysia pisze:dlatego napisałem na początku że zmniejsza trochę kąt najazdu :(
ale taki juz jest
Nie, no spoko, na ulice miasta i autostrady, to jak w rajdówce, wlot w zderzaku ;)
Ale do jazdy w terenie to... bardzo niefortunne ;)