amortyzatory P38

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

amortyzatory P38

Post autor: hpx4000 » pt wrz 12, 2008 7:54 pm

Właśnie sprawdzałem w jakim zakresie pracują moje amortyzatory, aby ich na teście jesienny nie pourywać… niestety okazało się (choć to Ir powinno mnie zaskoczyć) że jak samochód stoi amortyzator może wyciągnąć się jeszcze o max 3cm! Nie wiem jak to się stało że jeszcze ich nie pourywałem. Wiem że niestety z testu nici, ewentualnie jako widz.
Teraz pytanie, jak dobierać amortyzatory i ich długość? Obecny ma 22cm górnej części (nazwijmy to tłoczkiem) a od góry do dołu ma 45cm (+3cm które można jeszcze wyciągnąć)
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pt wrz 12, 2008 8:19 pm

najpierw zmierz jaką masz długość pomiędzy mocowaniami amortyzatorów przy dobiciu(w stanie skompresowanym) - wtedy będziesz wiedział co możesz zmieścić. Zmiażdżenie amortyzatora to nie jest fajna sprawa. :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pt wrz 12, 2008 8:28 pm

Mam zmierzyć obecny amortyzator?
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pt wrz 12, 2008 9:13 pm

to też ci się przyda, ale musisz wiedzieć co ci się zmieści w samochodzie, więc zmierz odległość między mocowaniami na moście i ramie(np na wykrzyżu).
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pt wrz 12, 2008 9:14 pm

ok
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » pt wrz 12, 2008 9:23 pm

panie hpx4000, pan coś tak jakoś dużo tam gmera panie przy tym swoim landku
:)
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pt wrz 12, 2008 10:20 pm

Gdyby to jeszcze efekty było widać :-) a tak co chcę pojechać w jakieś błoto to albo amory za krótkie, końcówki stabilizatora za krótkie (to chyba póki co ratuje mi amortyzatory przez urwaniem ale ogranicza wykrzyż) itd.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pt wrz 12, 2008 11:05 pm

podobno dłuższe amory prawie pasujące ma toytoy 80 :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pt wrz 12, 2008 11:18 pm

A wiesz jaki mają wymiar?
Swoją drogą boję się że mam mało miejsca na amortyzator (bez mocowań obecny ma jakieś 25/26cm jak jest ściśnięty) Seryjny ma na pewno dobry wymiar jeśli chodzi o chowanie się koła przy wykrzyżu, czyli każdy dłuższy będzie ograniczał możliwość wykrzyżu (na dobiciu)
A jak by mieć dwa amory ? goleń od góry i od dołu? Dwa razy bardziej mógłby się rozciągać :-) pomysł do rozważenia.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pt wrz 12, 2008 11:22 pm

?? :o

Masz podniesioną budę.
Jak ci się chce to możesz górne mocowania amortyzatorów przenieść do góry - wtedy wejdzie dłuższy amortyzator. :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pn wrz 15, 2008 8:29 am

To dobre rozwiązanie i nie będzie problemu z jego realizacją.
Zna ktoś może jakiś sklep internetowy/stronę z opisem gdzie są podane wymiary amortyzatorów?
Bo albo jest napisane do jakiego samochodu albo że są przewidziane do liftu +50mm. Nie daje to żadnej informacji o skoku.
Range Rover V8 Outsourcing IT

tu_artur
 
 
Posty: 150
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 7:27 am
Lokalizacja: Podkowa Leśna

Post autor: tu_artur » pn wrz 15, 2008 8:38 am

A jesteś już po zabawach z elektroniką?
Podciągnąłeś na komputerku pozycje zawieszenia?
hpx4000 pisze:To dobre rozwiązanie i nie będzie problemu z jego realizacją.
Zna ktoś może jakiś sklep internetowy/stronę z opisem gdzie są podane wymiary amortyzatorów?
Bo albo jest napisane do jakiego samochodu albo że są przewidziane do liftu +50mm. Nie daje to żadnej informacji o skoku.
LR 90 MY'07

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pn wrz 15, 2008 8:42 am

EAS mam już za sobą, samochód stoi od pewnego czasu na sprężynach.
Range Rover V8 Outsourcing IT

tu_artur
 
 
Posty: 150
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 7:27 am
Lokalizacja: Podkowa Leśna

Post autor: tu_artur » pn wrz 15, 2008 8:49 am

a no właśnie też byłem szczęśliwym posiadaczem przez jakiś czas, ale nie miałem odwagi na eksperymenty
hpx4000 pisze:EAS mam już za sobą, samochód stoi od pewnego czasu na sprężynach.
LR 90 MY'07

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » pn wrz 15, 2008 12:01 pm

hpx4000 pisze:EAS mam już za sobą, samochód stoi od pewnego czasu na sprężynach.
Ja czegoś nie rozumiem. Masz body lifta, a sprężyny standard, czy też +2"? Jeśli w ogóle można powiedzieć, że w P38 sprężyny to jakiś standard ;)

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pn wrz 15, 2008 1:04 pm

Sprężyny są na plusie ale nie wiem dokładnie ile w stosunku do ustawienia EAS.
Musiałbym najpierw ustalić ile standardowy RR ma od gleby do ramy w jakimś konkretnym miejscy…
Nie zmienia to faktu że amortyzatory są standardowe i jak samochód stoi na prostym to mogą się jeszcze tylko o 3cm rozciągnąć.

PS. Wczoraj przez chwilę byłem na teście jesiennym, przyglądałem się innym samochodom i jakoś mój jest od wszystkich niższy (prześwit do mostów to kwestia opony ale mi chodzi ten między glebą a ramą) Tak się zastanawiam, opony chcę zmienić na 255/83/16. Ta opona powinna bez problem przy obecnej wysokości schować się w nadkole i nie obcierać przy wykrzyżu. Czy ma sens podnoszenie go jeszcze na zawieszeniu w tej sytuacji? Względy estetyczne przemawiają za ale praktyczne? chyba nie.
Range Rover V8 Outsourcing IT

tu_artur
 
 
Posty: 150
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 7:27 am
Lokalizacja: Podkowa Leśna

Post autor: tu_artur » pn wrz 15, 2008 1:19 pm

mam pytanko - przegrzałeś go już kiedyś?
Jeździłem takim ponad 4 lat i 150 tkm, ale żeby ostro w teren? Nie szkoda trochę?
LR 90 MY'07

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn wrz 15, 2008 1:19 pm

nie ma takich opon :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pn wrz 15, 2008 1:24 pm

Nigdy nie przegrzałem, problemy z chłodzeniem wyeliminowałem wielokrotnym płukaniem chłodnicy, wymianą termostatu i zmianą chłodnicy. Od tamtej pory pracuje idealnie.
Czy szkoda, nie. To nie znaczy że go niszę z premedytacją. Wiem jaką funkcję ma dla mnie spełniać i staram się go do tego dostosować. Gdyby był jakimś klasykiem, zabytkiem, traktowałbym go inaczej. Ale to zwykły seryjnie produkowany samochód, do tego nie za młody (choć i tak jest kochany)
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pn wrz 15, 2008 1:26 pm

gri74 pisze:nie ma takich opon :lol:
Czepliwy na stare lata się robisz :-) 255/85 r16
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn wrz 15, 2008 1:29 pm

spostrzegawczy tylko :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

tu_artur
 
 
Posty: 150
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 7:27 am
Lokalizacja: Podkowa Leśna

Post autor: tu_artur » pn wrz 15, 2008 1:31 pm

a jaki to rocznik? elektronika już Bosh-a?
LR 90 MY'07

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pn wrz 15, 2008 1:40 pm

Rocznik 95”, modelowo 96” czyli pierwszy rok sprzedaży 4.6.
Range Rover V8 Outsourcing IT

tu_artur
 
 
Posty: 150
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 7:27 am
Lokalizacja: Podkowa Leśna

Post autor: tu_artur » pn wrz 15, 2008 1:47 pm

no to trochę zabawy jest, ja miałem 09.2006 4.6 HSE, układ chłodniczy, EAS, A/C i parę pierdół, ale później sam miód - zawsze dojechał do domu, coś pięknego
hpx4000 pisze:Rocznik 95”, modelowo 96” czyli pierwszy rok sprzedaży 4.6.
LR 90 MY'07

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pn wrz 15, 2008 1:54 pm

Co to za data? Bo chyba nie produkcji :-)
Range Rover V8 Outsourcing IT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości