amortyzatory P38
Moderator: Jerry
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
amortyzatory P38
Właśnie sprawdzałem w jakim zakresie pracują moje amortyzatory, aby ich na teście jesienny nie pourywać… niestety okazało się (choć to Ir powinno mnie zaskoczyć) że jak samochód stoi amortyzator może wyciągnąć się jeszcze o max 3cm! Nie wiem jak to się stało że jeszcze ich nie pourywałem. Wiem że niestety z testu nici, ewentualnie jako widz.
Teraz pytanie, jak dobierać amortyzatory i ich długość? Obecny ma 22cm górnej części (nazwijmy to tłoczkiem) a od góry do dołu ma 45cm (+3cm które można jeszcze wyciągnąć)
Teraz pytanie, jak dobierać amortyzatory i ich długość? Obecny ma 22cm górnej części (nazwijmy to tłoczkiem) a od góry do dołu ma 45cm (+3cm które można jeszcze wyciągnąć)
Range Rover V8 Outsourcing IT
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
Gdyby to jeszcze efekty było widać
a tak co chcę pojechać w jakieś błoto to albo amory za krótkie, końcówki stabilizatora za krótkie (to chyba póki co ratuje mi amortyzatory przez urwaniem ale ogranicza wykrzyż) itd.

Range Rover V8 Outsourcing IT
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
A wiesz jaki mają wymiar?
Swoją drogą boję się że mam mało miejsca na amortyzator (bez mocowań obecny ma jakieś 25/26cm jak jest ściśnięty) Seryjny ma na pewno dobry wymiar jeśli chodzi o chowanie się koła przy wykrzyżu, czyli każdy dłuższy będzie ograniczał możliwość wykrzyżu (na dobiciu)
A jak by mieć dwa amory ? goleń od góry i od dołu? Dwa razy bardziej mógłby się rozciągać
pomysł do rozważenia.
Swoją drogą boję się że mam mało miejsca na amortyzator (bez mocowań obecny ma jakieś 25/26cm jak jest ściśnięty) Seryjny ma na pewno dobry wymiar jeśli chodzi o chowanie się koła przy wykrzyżu, czyli każdy dłuższy będzie ograniczał możliwość wykrzyżu (na dobiciu)
A jak by mieć dwa amory ? goleń od góry i od dołu? Dwa razy bardziej mógłby się rozciągać

Range Rover V8 Outsourcing IT
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
To dobre rozwiązanie i nie będzie problemu z jego realizacją.
Zna ktoś może jakiś sklep internetowy/stronę z opisem gdzie są podane wymiary amortyzatorów?
Bo albo jest napisane do jakiego samochodu albo że są przewidziane do liftu +50mm. Nie daje to żadnej informacji o skoku.
Zna ktoś może jakiś sklep internetowy/stronę z opisem gdzie są podane wymiary amortyzatorów?
Bo albo jest napisane do jakiego samochodu albo że są przewidziane do liftu +50mm. Nie daje to żadnej informacji o skoku.
Range Rover V8 Outsourcing IT
A jesteś już po zabawach z elektroniką?
Podciągnąłeś na komputerku pozycje zawieszenia?
Podciągnąłeś na komputerku pozycje zawieszenia?
hpx4000 pisze:To dobre rozwiązanie i nie będzie problemu z jego realizacją.
Zna ktoś może jakiś sklep internetowy/stronę z opisem gdzie są podane wymiary amortyzatorów?
Bo albo jest napisane do jakiego samochodu albo że są przewidziane do liftu +50mm. Nie daje to żadnej informacji o skoku.
LR 90 MY'07
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
Sprężyny są na plusie ale nie wiem dokładnie ile w stosunku do ustawienia EAS.
Musiałbym najpierw ustalić ile standardowy RR ma od gleby do ramy w jakimś konkretnym miejscy…
Nie zmienia to faktu że amortyzatory są standardowe i jak samochód stoi na prostym to mogą się jeszcze tylko o 3cm rozciągnąć.
PS. Wczoraj przez chwilę byłem na teście jesiennym, przyglądałem się innym samochodom i jakoś mój jest od wszystkich niższy (prześwit do mostów to kwestia opony ale mi chodzi ten między glebą a ramą) Tak się zastanawiam, opony chcę zmienić na 255/83/16. Ta opona powinna bez problem przy obecnej wysokości schować się w nadkole i nie obcierać przy wykrzyżu. Czy ma sens podnoszenie go jeszcze na zawieszeniu w tej sytuacji? Względy estetyczne przemawiają za ale praktyczne? chyba nie.
Musiałbym najpierw ustalić ile standardowy RR ma od gleby do ramy w jakimś konkretnym miejscy…
Nie zmienia to faktu że amortyzatory są standardowe i jak samochód stoi na prostym to mogą się jeszcze tylko o 3cm rozciągnąć.
PS. Wczoraj przez chwilę byłem na teście jesiennym, przyglądałem się innym samochodom i jakoś mój jest od wszystkich niższy (prześwit do mostów to kwestia opony ale mi chodzi ten między glebą a ramą) Tak się zastanawiam, opony chcę zmienić na 255/83/16. Ta opona powinna bez problem przy obecnej wysokości schować się w nadkole i nie obcierać przy wykrzyżu. Czy ma sens podnoszenie go jeszcze na zawieszeniu w tej sytuacji? Względy estetyczne przemawiają za ale praktyczne? chyba nie.
Range Rover V8 Outsourcing IT
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
Nigdy nie przegrzałem, problemy z chłodzeniem wyeliminowałem wielokrotnym płukaniem chłodnicy, wymianą termostatu i zmianą chłodnicy. Od tamtej pory pracuje idealnie.
Czy szkoda, nie. To nie znaczy że go niszę z premedytacją. Wiem jaką funkcję ma dla mnie spełniać i staram się go do tego dostosować. Gdyby był jakimś klasykiem, zabytkiem, traktowałbym go inaczej. Ale to zwykły seryjnie produkowany samochód, do tego nie za młody (choć i tak jest kochany)
Czy szkoda, nie. To nie znaczy że go niszę z premedytacją. Wiem jaką funkcję ma dla mnie spełniać i staram się go do tego dostosować. Gdyby był jakimś klasykiem, zabytkiem, traktowałbym go inaczej. Ale to zwykły seryjnie produkowany samochód, do tego nie za młody (choć i tak jest kochany)
Range Rover V8 Outsourcing IT
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
Czepliwy na stare lata się robiszgri74 pisze:nie ma takich opon

Range Rover V8 Outsourcing IT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości