Strona 1 z 2

amortyzatory P38

: pt wrz 12, 2008 7:54 pm
autor: hpx4000
Właśnie sprawdzałem w jakim zakresie pracują moje amortyzatory, aby ich na teście jesienny nie pourywać… niestety okazało się (choć to Ir powinno mnie zaskoczyć) że jak samochód stoi amortyzator może wyciągnąć się jeszcze o max 3cm! Nie wiem jak to się stało że jeszcze ich nie pourywałem. Wiem że niestety z testu nici, ewentualnie jako widz.
Teraz pytanie, jak dobierać amortyzatory i ich długość? Obecny ma 22cm górnej części (nazwijmy to tłoczkiem) a od góry do dołu ma 45cm (+3cm które można jeszcze wyciągnąć)

: pt wrz 12, 2008 8:19 pm
autor: N2O
najpierw zmierz jaką masz długość pomiędzy mocowaniami amortyzatorów przy dobiciu(w stanie skompresowanym) - wtedy będziesz wiedział co możesz zmieścić. Zmiażdżenie amortyzatora to nie jest fajna sprawa. :)21

: pt wrz 12, 2008 8:28 pm
autor: hpx4000
Mam zmierzyć obecny amortyzator?

: pt wrz 12, 2008 9:13 pm
autor: N2O
to też ci się przyda, ale musisz wiedzieć co ci się zmieści w samochodzie, więc zmierz odległość między mocowaniami na moście i ramie(np na wykrzyżu).

: pt wrz 12, 2008 9:14 pm
autor: hpx4000
ok

: pt wrz 12, 2008 9:23 pm
autor: sbb
panie hpx4000, pan coś tak jakoś dużo tam gmera panie przy tym swoim landku
:)

: pt wrz 12, 2008 10:20 pm
autor: hpx4000
Gdyby to jeszcze efekty było widać :-) a tak co chcę pojechać w jakieś błoto to albo amory za krótkie, końcówki stabilizatora za krótkie (to chyba póki co ratuje mi amortyzatory przez urwaniem ale ogranicza wykrzyż) itd.

: pt wrz 12, 2008 11:05 pm
autor: N2O
podobno dłuższe amory prawie pasujące ma toytoy 80 :)21

: pt wrz 12, 2008 11:18 pm
autor: hpx4000
A wiesz jaki mają wymiar?
Swoją drogą boję się że mam mało miejsca na amortyzator (bez mocowań obecny ma jakieś 25/26cm jak jest ściśnięty) Seryjny ma na pewno dobry wymiar jeśli chodzi o chowanie się koła przy wykrzyżu, czyli każdy dłuższy będzie ograniczał możliwość wykrzyżu (na dobiciu)
A jak by mieć dwa amory ? goleń od góry i od dołu? Dwa razy bardziej mógłby się rozciągać :-) pomysł do rozważenia.

: pt wrz 12, 2008 11:22 pm
autor: N2O
?? :o

Masz podniesioną budę.
Jak ci się chce to możesz górne mocowania amortyzatorów przenieść do góry - wtedy wejdzie dłuższy amortyzator. :)21

: pn wrz 15, 2008 8:29 am
autor: hpx4000
To dobre rozwiązanie i nie będzie problemu z jego realizacją.
Zna ktoś może jakiś sklep internetowy/stronę z opisem gdzie są podane wymiary amortyzatorów?
Bo albo jest napisane do jakiego samochodu albo że są przewidziane do liftu +50mm. Nie daje to żadnej informacji o skoku.

: pn wrz 15, 2008 8:38 am
autor: tu_artur
A jesteś już po zabawach z elektroniką?
Podciągnąłeś na komputerku pozycje zawieszenia?
hpx4000 pisze:To dobre rozwiązanie i nie będzie problemu z jego realizacją.
Zna ktoś może jakiś sklep internetowy/stronę z opisem gdzie są podane wymiary amortyzatorów?
Bo albo jest napisane do jakiego samochodu albo że są przewidziane do liftu +50mm. Nie daje to żadnej informacji o skoku.

: pn wrz 15, 2008 8:42 am
autor: hpx4000
EAS mam już za sobą, samochód stoi od pewnego czasu na sprężynach.

: pn wrz 15, 2008 8:49 am
autor: tu_artur
a no właśnie też byłem szczęśliwym posiadaczem przez jakiś czas, ale nie miałem odwagi na eksperymenty
hpx4000 pisze:EAS mam już za sobą, samochód stoi od pewnego czasu na sprężynach.

: pn wrz 15, 2008 12:01 pm
autor: grzegorzh
hpx4000 pisze:EAS mam już za sobą, samochód stoi od pewnego czasu na sprężynach.
Ja czegoś nie rozumiem. Masz body lifta, a sprężyny standard, czy też +2"? Jeśli w ogóle można powiedzieć, że w P38 sprężyny to jakiś standard ;)

: pn wrz 15, 2008 1:04 pm
autor: hpx4000
Sprężyny są na plusie ale nie wiem dokładnie ile w stosunku do ustawienia EAS.
Musiałbym najpierw ustalić ile standardowy RR ma od gleby do ramy w jakimś konkretnym miejscy…
Nie zmienia to faktu że amortyzatory są standardowe i jak samochód stoi na prostym to mogą się jeszcze tylko o 3cm rozciągnąć.

PS. Wczoraj przez chwilę byłem na teście jesiennym, przyglądałem się innym samochodom i jakoś mój jest od wszystkich niższy (prześwit do mostów to kwestia opony ale mi chodzi ten między glebą a ramą) Tak się zastanawiam, opony chcę zmienić na 255/83/16. Ta opona powinna bez problem przy obecnej wysokości schować się w nadkole i nie obcierać przy wykrzyżu. Czy ma sens podnoszenie go jeszcze na zawieszeniu w tej sytuacji? Względy estetyczne przemawiają za ale praktyczne? chyba nie.

: pn wrz 15, 2008 1:19 pm
autor: tu_artur
mam pytanko - przegrzałeś go już kiedyś?
Jeździłem takim ponad 4 lat i 150 tkm, ale żeby ostro w teren? Nie szkoda trochę?

: pn wrz 15, 2008 1:19 pm
autor: gri74
nie ma takich opon :lol:

: pn wrz 15, 2008 1:24 pm
autor: hpx4000
Nigdy nie przegrzałem, problemy z chłodzeniem wyeliminowałem wielokrotnym płukaniem chłodnicy, wymianą termostatu i zmianą chłodnicy. Od tamtej pory pracuje idealnie.
Czy szkoda, nie. To nie znaczy że go niszę z premedytacją. Wiem jaką funkcję ma dla mnie spełniać i staram się go do tego dostosować. Gdyby był jakimś klasykiem, zabytkiem, traktowałbym go inaczej. Ale to zwykły seryjnie produkowany samochód, do tego nie za młody (choć i tak jest kochany)

: pn wrz 15, 2008 1:26 pm
autor: hpx4000
gri74 pisze:nie ma takich opon :lol:
Czepliwy na stare lata się robisz :-) 255/85 r16

: pn wrz 15, 2008 1:29 pm
autor: gri74
spostrzegawczy tylko :lol:

: pn wrz 15, 2008 1:31 pm
autor: tu_artur
a jaki to rocznik? elektronika już Bosh-a?

: pn wrz 15, 2008 1:40 pm
autor: hpx4000
Rocznik 95”, modelowo 96” czyli pierwszy rok sprzedaży 4.6.

: pn wrz 15, 2008 1:47 pm
autor: tu_artur
no to trochę zabawy jest, ja miałem 09.2006 4.6 HSE, układ chłodniczy, EAS, A/C i parę pierdół, ale później sam miód - zawsze dojechał do domu, coś pięknego
hpx4000 pisze:Rocznik 95”, modelowo 96” czyli pierwszy rok sprzedaży 4.6.

: pn wrz 15, 2008 1:54 pm
autor: hpx4000
Co to za data? Bo chyba nie produkcji :-)