Disco II td5 - trzy szybkie pytania
Moderator: Jerry
Disco II td5 - trzy szybkie pytania
Dzindybry,
mam prośbę o pomoc w odpowiedzi na 3 szybkie pytania:
1. Moja kamienica (rocznik 2000) stoi na feglach 18" - takie były. Czy założę bez problemu felgi alu, też z disco II, ale 16", czy jest z tym jakiś problem? Znajomy twierdzi, że trzeba by to pasować...
2. Może ja łoś jestem, ale nie wiem i nie wyczytałem: czy można jechać z włączonym webasto? np. kiedy muszę ruszyć zanim ogrzewanie postojowe zakończyło swój program grzewczy i "dogrzewa" go jeszcze na początku jazdy, czy też trzeba bezwzględnie wyłączyć (bo np. termostaty zgłupieją?)
3. Muszę zmienić tłumiki. Czy w układzie wydechowym są jakieś LR-owe tajemnice, z którymi nie poradzi sobie macher tłumikarz, który do tej pory wszystkie tłumiki w całej rodzinie naprawiał, ale LR od spodu jeszcze ne widział i trzeba koniecznie "tłumikarza od LR"?
3. a) jakie erzace polecacie? Nie Bosal...
Łoś, co na łaskę liczy
mam prośbę o pomoc w odpowiedzi na 3 szybkie pytania:
1. Moja kamienica (rocznik 2000) stoi na feglach 18" - takie były. Czy założę bez problemu felgi alu, też z disco II, ale 16", czy jest z tym jakiś problem? Znajomy twierdzi, że trzeba by to pasować...
2. Może ja łoś jestem, ale nie wiem i nie wyczytałem: czy można jechać z włączonym webasto? np. kiedy muszę ruszyć zanim ogrzewanie postojowe zakończyło swój program grzewczy i "dogrzewa" go jeszcze na początku jazdy, czy też trzeba bezwzględnie wyłączyć (bo np. termostaty zgłupieją?)
3. Muszę zmienić tłumiki. Czy w układzie wydechowym są jakieś LR-owe tajemnice, z którymi nie poradzi sobie macher tłumikarz, który do tej pory wszystkie tłumiki w całej rodzinie naprawiał, ale LR od spodu jeszcze ne widział i trzeba koniecznie "tłumikarza od LR"?
3. a) jakie erzace polecacie? Nie Bosal...
Łoś, co na łaskę liczy
Predylekcja do specyficznych pojazdów... LR Disco II td5, Alfa Romeo 145...
Re: Disco II td5 - trzy szybkie pytania
1. w papierach powinno być o dopuszczalnych odstępstwachMoosehead pisze:Dzindybry,
mam prośbę o pomoc w odpowiedzi na 3 szybkie pytania:
1. Moja kamienica (rocznik 2000) stoi na feglach 18" - takie były. Czy założę bez problemu felgi alu, też z disco II, ale 16", czy jest z tym jakiś problem? Znajomy twierdzi, że trzeba by to pasować...
3. Muszę zmienić tłumiki. Czy w układzie wydechowym są jakieś LR-owe tajemnice, z którymi nie poradzi sobie macher tłumikarz, który do tej pory wszystkie tłumiki w całej rodzinie naprawiał, ale LR od spodu jeszcze ne widział i trzeba koniecznie "tłumikarza od LR"?
3. a) jakie erzace polecacie? Nie Bosal...
2. google i wszelakie sklepy z lr w GB, no chyba że na wczoraj to u ... paru na forumie jest

jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team
LR disco 200
5 o'clock offroad team
Nie ma problemu ze zmianą felg 18 na 16 i odwrotnie. Wazne, zeby byly to fele od DII bo jak wiesz DI ma inny rozstaw otworów. Ty masz Webasto czy webastopodobne dogrzewanie silnika? Jesli to drugie to nie ma ingerencji z zewnatrz. Wlacza sie i wylacza samo. Co do tlumika to nie mam ( jeszcze) z tym doswiadczen.
Doprecyzuje. W D2 1999 bez problemu zmienilem fele 18 na 16Namdan pisze:Nie jestem pewien, ktoś, kiedyś, gdzies ostrzegał o zmianie rozmiaru zacisków w którymś roku bodaj 2000 i tak nowsze wchodzą do starszych ale już nie odwrotnie. ... ale wypadło mi drugim uchem...harakiri pisze:Nie ma problemu ze zmianą felg 18 na 16 i odwrotnie.
Rozumiem, że pytasz o tzw mokre.Moosehead pisze:No. to się z gościem umówię na przymiarkę...
A z tym webasto to ktoś wie, jaka jest szkoła?
Są dwa rodzaje suche i mokre. Mokre to takie, które niejako włączone w mały obieg podgrzewa silnik i daje ogrzewanie na kabinę. Suche to typowe ogrzewanie postojowe, które zasadniczo nie podgrzewa silnka.
Można ruszać jak już musisz czasowa przed zakończeniem cyklu podgrzewania lub wyłączyć urządzenie - wyłączy się samo po chwili, jednak wówczas sens tegoż podgrzewania zaczyna być wątpliwy. Co się dziej ? Jest większe spalanie i może wystąpić spadek napięcia wraz z jedo stratą w nie ładowanym jeszcze, a już nieco nadszarpniętym uruchomieniem webasta akumulatorem.
Szkoły są rózne, ale rozsądna to wstawać 15 minut wcześniej lub nastawiać sterownik webasta na klika minut wcześniej. Zwykle do rozgrzania silnika, tak by ułatwić mu uruchomienie i od razu uzyskać nawiew ciepłego powietrza do kabiny wystarcza cykle ok ~5-7 minut. Zaś 10-15 to już wypas. Jeśli już ruszysz, a nie wyłączysz webasta to i tak po kilku minutach sąsiad lub ludzie na ulicy będą ci machać, że się palisz, bo ich zaniepokojenie wzbudzą spaliny wydobywające się dajmy na to spod nadkola.
Są w zasadzie 3 konkretne firmy robiące te urządzenia. Webasto to nazwa handlowa. Jest jeszcze Ebersbacher czy jakoś tak się to pisze i trzecią zapomniałem, ale dwie ww są najpopularniejsze.
Jeździłem przy włączonym webasto mokrym z silnikiem 200tdi bez problemów, przy sporych mrozach, ale po kilku minutach wyłączałem jak już było dostatecznie ciepło. Jednak nie powinno się jeździć przy włączonym.
Dobre ogrzewanie postojowe to też wersja gazowa, używana przez kierowców ciężarówek.
Mokre wydaje się najkorzystniejsze z punktu widzenia oszczędzania silnika.
p.s. zaraz wpadnie Bocian i nadmieni, że mozna to połączyć z prysznicem i mieć jeszcze kompresor do malowania usterek lakierniczych

Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
Mozesz spokojnie /z mokrym/ jechac wlaczonym, albo wylaczyc recznie przed zakonczeniem cyklu, sam sie po sygnale "wylacz" wychlodzi i wylaczy. Nie robi mu to zadnej roznicy /przynajmniej widocznej/. Co do odpalania webasta to przeciez masz mozliwosc ustawienia godziny odpalu, wiec co za problem. Mozesz go wlaczac rowniez na "zyczenie" od kopa. Mozna tez dokupic /jezeli nie masz/ pilota i odpalac go zdalnie.Moosehead pisze:No. to się z gościem umówię na przymiarkę...
A z tym webasto to ktoś wie, jaka jest szkoła?
Zmyslne i przydatne urzadzonko z tego webasta
pzdr
Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
Mam mokre.
Wiem, właśnie sterowaniem czasowym sobie ustawiam, ale czasami musze już jechać zanim cykl się skończy. Pilota też mam, ale muszę mu zmienić bakterię - z drugiej strony warunki lokalowe nie ułatwiają korzystania z tegoż, bo z okna go nie odpalę, a dymać z 4. piętra pół godziny przed czasem to mi się nie chce
No to już mam jasność, będę wyłączał z palca, zanim ruszę.
Fakt, bardzo praktyczna zabawka.
Zobaczymy, jak będzie zimą, kiedy fest przyciśnie mrozem. To będzie pierwsza zima Dyskoteki w moich rękach, więc pewnie parę rzeczy przy okazji wylezie (a najpierw padną miechy zawieszenia, jak sądzę

Wiem, właśnie sterowaniem czasowym sobie ustawiam, ale czasami musze już jechać zanim cykl się skończy. Pilota też mam, ale muszę mu zmienić bakterię - z drugiej strony warunki lokalowe nie ułatwiają korzystania z tegoż, bo z okna go nie odpalę, a dymać z 4. piętra pół godziny przed czasem to mi się nie chce

No to już mam jasność, będę wyłączał z palca, zanim ruszę.
Fakt, bardzo praktyczna zabawka.
Zobaczymy, jak będzie zimą, kiedy fest przyciśnie mrozem. To będzie pierwsza zima Dyskoteki w moich rękach, więc pewnie parę rzeczy przy okazji wylezie (a najpierw padną miechy zawieszenia, jak sądzę

Predylekcja do specyficznych pojazdów... LR Disco II td5, Alfa Romeo 145...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość