Strona 1 z 1

Tjunink motura Disco 3.9 V8

: śr paź 01, 2008 7:47 pm
autor: Gierek
Zakupiłem se takie Disco I z końca prod. tj 97rok.Autko bedzie robić jako wół roboczy koło firmy , a czasem na jakąś wyprawkę poleci.Do tych celów 182KM to dość. :)2
Buduję jednak Młottka Evo II i stać ma na mostach z laplandera zawieszony na ramie i zawiasie z ryndza - bo dobre :)21 Myśląc o napędzie pomyślałem o takim 3.9 bo aparat zap. ma normalny , a na gazie nie trza elektroniki :)2 a i lekki jest. Problem jednak z tą mocą bo z góry założyłem że 250 kucy to minimum jest.
I teraz pytanie:
Co mu dłubnąć żeby moc podnieść ?? Może kompresja , może wałek jest jakiś tjuninkowy czy cuś ??
Dajcie jakieś info , jak kto co wie :)2 Dzięki

: śr paź 01, 2008 7:50 pm
autor: Wąż
ile ma ważyć i jakie przełożenia?

: śr paź 01, 2008 7:50 pm
autor: zaloguj
turbine :)21

: śr paź 01, 2008 8:14 pm
autor: Grzywacki
A musi byc motur z rendza? bo jak juz zmota to ... BMW M60B40 ma bez proszenia okolo 280 KM i 400Nm ;) a i na gazie tez lata.
Kwestia plyty miedzy motor a skrzynie i tam paru szczegolow :wink: .

no chyba ze ma byc Rendz i tylko Rendz 8)

A.

: śr paź 01, 2008 8:25 pm
autor: Gierek
No właśnie chodzi o motur ze zwykłym aparatem , i alu kolektorem.Ten 3.9 spełnia te warunki. Przecie 182kucki z 3.9 to śmiech...Musi być sposób na podniesienie mocy.Karwa z 650 126p robili 60kucy i gonili po rajdach :roll:

: śr paź 01, 2008 8:31 pm
autor: Gierek
Wąż pisze:ile ma ważyć i jakie przełożenia?
Wążu co ma ważyć ?? Cały syf z 1800kg. Mosty mam 7.5:1. Motur ma chodzić z krzykną auto made in USA(bez elektroniki) reduktor to robur.Mam oponki 36" i obliczeniwa V-max bedzie koło 160km/h(do czerwonego pola).

: śr paź 01, 2008 8:32 pm
autor: LR_Olek
Gierek pisze:Karwa z 650 126p robili 60kucy i gonili po rajdach :roll:
przez pierwsze 1000 km,a pozniej kapitalka...

: śr paź 01, 2008 8:34 pm
autor: Grzywacki
No jezeli ma byc alu kolektor i tradycyjny aparat zaplonowy to typ odpada.

Niemniej jednak jest to dosc wdzieczna jednostka do zmot.
Cewki na swiecach schowane pod deklami, lancuch rozrzadu nie pasek, jedna jednostka sterujaca silnikiem (DME), caly motur z alu - wiec dosc lekki (lacznie z tulejami cylindrow). Nie to co w V12.

A.

: śr paź 01, 2008 8:35 pm
autor: Gierek
No ale ze 250 z 3.9 to co innego...

: śr paź 01, 2008 8:35 pm
autor: LR_Olek

: śr paź 01, 2008 10:39 pm
autor: darkman
Gierek, straśnie dużo tej mocy chcesz mieć :roll: ale twoja sprawa. Młotek jest fajny więc wiesz co robisz.
Poszukaj tu kolegi o nicku " RR V8 " z Krakowa o ile dobrze pamiętam Jacek - ma duże doświadczenie w tuningu RR i innych, Strombergi, Webery i reszta świata - będzie wiedział.
Generalnie 180 kucy to wystarczająco do cięższego nawet auta niż będziesz budował.

: śr paź 01, 2008 11:27 pm
autor: grzegorzh
darkman pisze:Gierek, straśnie dużo tej mocy chcesz mieć :roll: ale twoja sprawa. Młotek jest fajny więc wiesz co robisz.
Poszukaj tu kolegi o nicku " RR V8 " z Krakowa o ile dobrze pamiętam Jacek - ma duże doświadczenie w tuningu RR i innych, Strombergi, Webery i reszta świata - będzie wiedział.
Generalnie 180 kucy to wystarczająco do cięższego nawet auta niż będziesz budował.
Heniu, miał w wersji schyłkowej swojego RR V8 MegaSquirt'a.
Ale pewnie sam sie odezwie ;)

: śr paź 01, 2008 11:33 pm
autor: darkman
O!, starość nie radość.. buralecytyne se musze kupić karwa, no przecież mówię, że Heniu :wink: , ale potem jakieś większe silniki preferował

: śr paź 01, 2008 11:37 pm
autor: grzegorzh
darkman pisze:O!, starość nie radość.. buralecytyne se musze kupić karwa, no przecież mówię, że Heniu :wink: , ale potem jakieś większe silniki preferował
Small block ;)

: czw paź 02, 2008 6:25 am
autor: Gierek
darkman pisze:Gierek, straśnie dużo tej mocy chcesz mieć :roll: ale twoja sprawa. Młotek jest fajny więc wiesz co robisz.
Poszukaj tu kolegi o nicku " RR V8 " z Krakowa o ile dobrze pamiętam Jacek - ma duże doświadczenie w tuningu RR i innych, Strombergi, Webery i reszta świata - będzie wiedział.
Generalnie 180 kucy to wystarczająco do cięższego nawet auta niż będziesz budował.
Generalnie auto ma być tzw."pucharowe" i ze 180kucykami to bym trochę odstawał...

: czw paź 02, 2008 6:30 am
autor: Gierek
Ogólnie to mam fajny motur...nawet dwa.4.6l V8 cały alu montowany w Lincolnach Mark VIII i w Mustangach do teraz.Waga jakieś 160 kila , ale komputer do zapłonu wielkości lodówki :roll: Wolał bym tam aparat i już :)2

: czw paź 02, 2008 6:34 am
autor: Gierek
...a ktoś kto Młottka zakupi to naprawdę zadowolony bedzie bo Młottek bezawaryjny jest i kilka pucharków już zdobył :)21 I w papirach Land Rover - Range stoi 8)