luzy na ataku i takie tam

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Dima
 
 
Posty: 133
Rejestracja: śr sie 29, 2007 8:42 am
Lokalizacja: gdańsk

luzy na ataku i takie tam

Post autor: Dima » ndz paź 19, 2008 12:41 am

Jak w temacie drodzy Panowie....i Panie.
Jak już doczytałem, temat jakby poruszony przy Defach ale nie wyjaśniony. Czy ktoś ze zgromadzonych podejmie się wytłumaczenia jak skasować luzy w mostach. Luz na łożyskach w główce mostu i przy tej samej okazji na wałku atakującym. I ile może wynosić luz. O uszy mi się obiło, że jakieś 0,2 mm.
Wiem, że część napisze, wolniej puszczaj sprzęgło to nie będzie bum po mostach, ale po to się w końcu ma disco, żeby spedzać z nim wieczory. Także proszę o sensowne odpowiedzi.
P.S. nie znalazłem żadnego manuala gdzie było by to w dowolnym języku opisane, jak to "naprawić".

Pozdro

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz paź 19, 2008 9:28 am

a ustawiałeś kiedykolwiek dyfer?

jak nie, to...przywyknij do swoich luzów
#noichuj

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Re: luzy na ataku i takie tam

Post autor: Gierek » ndz paź 19, 2008 9:46 am

Dima pisze:Jak w temacie drodzy Panowie....i Panie.
Jak już doczytałem, temat jakby poruszony przy Defach ale nie wyjaśniony. Czy ktoś ze zgromadzonych podejmie się wytłumaczenia jak skasować luzy w mostach. Luz na łożyskach w główce mostu i przy tej samej okazji na wałku atakującym. I ile może wynosić luz. O uszy mi się obiło, że jakieś 0,2 mm.
Wiem, że część napisze, wolniej puszczaj sprzęgło to nie będzie bum po mostach, ale po to się w końcu ma disco, żeby spedzać z nim wieczory. Także proszę o sensowne odpowiedzi.
P.S. nie znalazłem żadnego manuala gdzie było by to w dowolnym języku opisane, jak to "naprawić".

Pozdro
Luz na łożyskach ataku regulujesz dobierając odp. grubość podkładek pomiędzy łożyska ataku.Odkręcasz wał , zabierak , wyjmujesz uszczelniacz i pierwsze łożysko...i tam są te podkładki. No to tyle teorii. A w praktyce wygląda to tak że ten luz to pewnie jeszcze z fabryki wyjechał , przez x000 kilometrów atak sobie żeżbił w talerzu ząbki z takim luzem , a ty teraz kasujesz ten luz i co ?? I nie masz luzu , a most wyje jak pies w pełni :)2
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz paź 19, 2008 10:50 am

Bla,bla,bla....... teoria twa i stwierdzenia mijają się z prawdą
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Dima
 
 
Posty: 133
Rejestracja: śr sie 29, 2007 8:42 am
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: Dima » ndz paź 19, 2008 11:06 am

Panowie

Z tego co się dokształciłem (i tutaj proszę o poprawianie, jeżeli głupio gadam), to można wybrać luz dociskając łożyska z 2 stron w główce mostu i potem tymi podkładkami na wałku atakującym. Nie chce oddawać tego do zrobienia jakiemuś Panu Tadkowi tzw. specjaliście bo wypada się czegoś nauczyć. Wiem, że jak dokręce za mocno to spier...łożyska, a jak za słabo. Ogólnie wole mieć jakiś mały luz niż za mocno ścisnięte to raz. a 2 to co się może stać jak tego nie będę ruszać? Czy coś może ulec zmieleniu w moście.

Pozdro

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz paź 19, 2008 11:08 am

:o nic się nie dokrztałciłeś, a mosty to nie jest wymiana łozyska w kole
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
suzus
 
 
Posty: 993
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm

Post autor: suzus » ndz paź 19, 2008 11:21 am

taka mała sugestia
najpierw luz na wałku atakującym a potem na koszu mechanizmu różnicowego i taka następna sugestia to może nowe łożyska lepiej wsadzić
landwarsztat
" i tak warto żyć"

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » ndz paź 19, 2008 11:24 am

gri74 pisze:Bla,bla,bla....... teoria twa i stwierdzenia mijają się z prawdą
To nieprawda !! Kopernik była kobietą !!
Jestem na odwyku!

Dima
 
 
Posty: 133
Rejestracja: śr sie 29, 2007 8:42 am
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: Dima » ndz paź 19, 2008 11:39 am

Dokształciłem nie dokształciłem. Po to jest chyba to forum, żeby pytać tych co już wiedza, prawda? Dzięki za rady. Pora na działanie

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » ndz paź 19, 2008 1:10 pm

jak chcesz się uczyć składać dyfer to najlepiej nie na swoim sprzęcie :)21 No chyba że masz zapas kół talerzowych i wałków atakujących :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » ndz paź 19, 2008 2:00 pm

[. Po to jest chyba to forum, żeby pytać tych co już wiedza, prawda?
Co już wiedzą:lol: :lol: :lol: :lol:
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz paź 19, 2008 8:07 pm

Dima pisze:Dokształciłem nie dokształciłem. Po to jest chyba to forum, żeby pytać tych co już wiedza, prawda? Dzięki za rady. Pora na działanie
cale stado tych co tu pisza,to zyja z tej wiedzy,wiec czemu maja dawac ja gratis?

Dima
 
 
Posty: 133
Rejestracja: śr sie 29, 2007 8:42 am
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: Dima » ndz paź 19, 2008 9:25 pm

No ok. Fajnie, że z tego żyją. A mogą się podzielić dlatego, że są użytkownicy, którzy chcą się czegoś nauczyć i naprawić coś samemu i tacy na których się właśnie zarabia. Auto ma działać a co jak i gdzie to już nie ich działka. Np. dlatego.
a 2...to po jakiego kija to forum? chyba, żeby pomóc czy żeby szydzić z początkujących.

Pozostawiam bez komentarza.
Pozdro

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz paź 19, 2008 9:27 pm

Dima pisze:No żeby szydzić z początkujących.

Domyślił się wreszcie :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » ndz paź 19, 2008 9:28 pm

LR_Olek pisze:cale stado tych co tu pisza,to zyja z tej wiedzy,wiec czemu maja dawac ja gratis?
a o dobrych uczynkach i pójściu do nieba słyszał? :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Troy
 
 
Posty: 3643
Rejestracja: pt sty 11, 2008 11:49 am
Lokalizacja: Baghdad

Post autor: Troy » ndz paź 19, 2008 11:07 pm

TRAWOLT pisze: i pójściu do nieba słyszał? :roll: :D
toż on juz tam byl, ale nudą wiało... wrócił i teraz kombinuje jak sie dostac w to drugie miejsce...

:)21
Land Rover:One Wife... Livid !
Immobilised LandRover is a moral defeat for the driver!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn paź 20, 2008 10:06 am

TRAWOLT pisze:
LR_Olek pisze:cale stado tych co tu pisza,to zyja z tej wiedzy,wiec czemu maja dawac ja gratis?
a o dobrych uczynkach i pójściu do nieba słyszał? :roll: :D
w niedziele w kosciele :)21

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn paź 20, 2008 11:54 am

Dima pisze:są użytkownicy, którzy chcą się czegoś nauczyć i naprawić coś samemu i tacy na których się właśnie zarabia.
Nauki samodzielnego naprawiania wozu naprawdę nie powinno się zaczynać od ustawiania dyfra.. Nikt nie szydzi, tylko wszyscy Ci to próbują uświadomić właśnie. Ale widać nie dociera.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Dima
 
 
Posty: 133
Rejestracja: śr sie 29, 2007 8:42 am
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: Dima » pn paź 20, 2008 1:03 pm

TomaszRT pisze:
Dima pisze:są użytkownicy, którzy chcą się czegoś nauczyć i naprawić coś samemu i tacy na których się właśnie zarabia.
Nauki samodzielnego naprawiania wozu naprawdę nie powinno się zaczynać od ustawiania dyfra.. Nikt nie szydzi, tylko wszyscy Ci to próbują uświadomić właśnie. Ale widać nie dociera.

Tak dla ścisłości to nie jest pierwsza rzecz jaką będę w tym aucie robił. Nie zaczynam od dyfra. Mam to auto rok i do pełni szczęścia pozostał właśnie do zrobienia dyfer i obcięcie dachu (obniżenie bo auto jest made in Holland). Także raczej oczekuje sensownych rad i pomocy niż docinków

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn paź 20, 2008 1:20 pm

Tutaj masz dla przykładu instrukcję ustawiania jakiejś dany.

http://www.pirate4x4.com/articles/tech/ ... Gear_Setup

Proste prawda ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Dima
 
 
Posty: 133
Rejestracja: śr sie 29, 2007 8:42 am
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: Dima » pn paź 20, 2008 1:41 pm

No strona rewelacja. Tak dla ścisłości nie chce żeby ktoś uważał, że co to dla mnie i że to tyle co napluć. Nie będę tego robił sam tylko z kimś kto temat już przerobił ale fajnie mieć tzw. lekcje odrobione i wiedzieć z czym to się je. Wszystko jest proste jak się wie o co chodzi i chwile pomyśli przed napieprzaniem młotkiem.
Pozdro i dzięki za linka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość