luzy na ataku i takie tam
Moderator: Jerry
luzy na ataku i takie tam
Jak w temacie drodzy Panowie....i Panie.
Jak już doczytałem, temat jakby poruszony przy Defach ale nie wyjaśniony. Czy ktoś ze zgromadzonych podejmie się wytłumaczenia jak skasować luzy w mostach. Luz na łożyskach w główce mostu i przy tej samej okazji na wałku atakującym. I ile może wynosić luz. O uszy mi się obiło, że jakieś 0,2 mm.
Wiem, że część napisze, wolniej puszczaj sprzęgło to nie będzie bum po mostach, ale po to się w końcu ma disco, żeby spedzać z nim wieczory. Także proszę o sensowne odpowiedzi.
P.S. nie znalazłem żadnego manuala gdzie było by to w dowolnym języku opisane, jak to "naprawić".
Pozdro
Jak już doczytałem, temat jakby poruszony przy Defach ale nie wyjaśniony. Czy ktoś ze zgromadzonych podejmie się wytłumaczenia jak skasować luzy w mostach. Luz na łożyskach w główce mostu i przy tej samej okazji na wałku atakującym. I ile może wynosić luz. O uszy mi się obiło, że jakieś 0,2 mm.
Wiem, że część napisze, wolniej puszczaj sprzęgło to nie będzie bum po mostach, ale po to się w końcu ma disco, żeby spedzać z nim wieczory. Także proszę o sensowne odpowiedzi.
P.S. nie znalazłem żadnego manuala gdzie było by to w dowolnym języku opisane, jak to "naprawić".
Pozdro
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: luzy na ataku i takie tam
Luz na łożyskach ataku regulujesz dobierając odp. grubość podkładek pomiędzy łożyska ataku.Odkręcasz wał , zabierak , wyjmujesz uszczelniacz i pierwsze łożysko...i tam są te podkładki. No to tyle teorii. A w praktyce wygląda to tak że ten luz to pewnie jeszcze z fabryki wyjechał , przez x000 kilometrów atak sobie żeżbił w talerzu ząbki z takim luzem , a ty teraz kasujesz ten luz i coDima pisze:Jak w temacie drodzy Panowie....i Panie.
Jak już doczytałem, temat jakby poruszony przy Defach ale nie wyjaśniony. Czy ktoś ze zgromadzonych podejmie się wytłumaczenia jak skasować luzy w mostach. Luz na łożyskach w główce mostu i przy tej samej okazji na wałku atakującym. I ile może wynosić luz. O uszy mi się obiło, że jakieś 0,2 mm.
Wiem, że część napisze, wolniej puszczaj sprzęgło to nie będzie bum po mostach, ale po to się w końcu ma disco, żeby spedzać z nim wieczory. Także proszę o sensowne odpowiedzi.
P.S. nie znalazłem żadnego manuala gdzie było by to w dowolnym języku opisane, jak to "naprawić".
Pozdro


Jestem na odwyku!
Panowie
Z tego co się dokształciłem (i tutaj proszę o poprawianie, jeżeli głupio gadam), to można wybrać luz dociskając łożyska z 2 stron w główce mostu i potem tymi podkładkami na wałku atakującym. Nie chce oddawać tego do zrobienia jakiemuś Panu Tadkowi tzw. specjaliście bo wypada się czegoś nauczyć. Wiem, że jak dokręce za mocno to spier...łożyska, a jak za słabo. Ogólnie wole mieć jakiś mały luz niż za mocno ścisnięte to raz. a 2 to co się może stać jak tego nie będę ruszać? Czy coś może ulec zmieleniu w moście.
Pozdro
Z tego co się dokształciłem (i tutaj proszę o poprawianie, jeżeli głupio gadam), to można wybrać luz dociskając łożyska z 2 stron w główce mostu i potem tymi podkładkami na wałku atakującym. Nie chce oddawać tego do zrobienia jakiemuś Panu Tadkowi tzw. specjaliście bo wypada się czegoś nauczyć. Wiem, że jak dokręce za mocno to spier...łożyska, a jak za słabo. Ogólnie wole mieć jakiś mały luz niż za mocno ścisnięte to raz. a 2 to co się może stać jak tego nie będę ruszać? Czy coś może ulec zmieleniu w moście.
Pozdro
No ok. Fajnie, że z tego żyją. A mogą się podzielić dlatego, że są użytkownicy, którzy chcą się czegoś nauczyć i naprawić coś samemu i tacy na których się właśnie zarabia. Auto ma działać a co jak i gdzie to już nie ich działka. Np. dlatego.
a 2...to po jakiego kija to forum? chyba, żeby pomóc czy żeby szydzić z początkujących.
Pozostawiam bez komentarza.
Pozdro
a 2...to po jakiego kija to forum? chyba, żeby pomóc czy żeby szydzić z początkujących.
Pozostawiam bez komentarza.
Pozdro
Nauki samodzielnego naprawiania wozu naprawdę nie powinno się zaczynać od ustawiania dyfra.. Nikt nie szydzi, tylko wszyscy Ci to próbują uświadomić właśnie. Ale widać nie dociera.Dima pisze:są użytkownicy, którzy chcą się czegoś nauczyć i naprawić coś samemu i tacy na których się właśnie zarabia.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
TomaszRT pisze:Nauki samodzielnego naprawiania wozu naprawdę nie powinno się zaczynać od ustawiania dyfra.. Nikt nie szydzi, tylko wszyscy Ci to próbują uświadomić właśnie. Ale widać nie dociera.Dima pisze:są użytkownicy, którzy chcą się czegoś nauczyć i naprawić coś samemu i tacy na których się właśnie zarabia.
Tak dla ścisłości to nie jest pierwsza rzecz jaką będę w tym aucie robił. Nie zaczynam od dyfra. Mam to auto rok i do pełni szczęścia pozostał właśnie do zrobienia dyfer i obcięcie dachu (obniżenie bo auto jest made in Holland). Także raczej oczekuje sensownych rad i pomocy niż docinków
Tutaj masz dla przykładu instrukcję ustawiania jakiejś dany.
http://www.pirate4x4.com/articles/tech/ ... Gear_Setup
Proste prawda ?
http://www.pirate4x4.com/articles/tech/ ... Gear_Setup
Proste prawda ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
No strona rewelacja. Tak dla ścisłości nie chce żeby ktoś uważał, że co to dla mnie i że to tyle co napluć. Nie będę tego robił sam tylko z kimś kto temat już przerobił ale fajnie mieć tzw. lekcje odrobione i wiedzieć z czym to się je. Wszystko jest proste jak się wie o co chodzi i chwile pomyśli przed napieprzaniem młotkiem.
Pozdro i dzięki za linka.
Pozdro i dzięki za linka.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość