co do diaska???

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

borys77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt paź 21, 2008 5:36 pm
Lokalizacja: Kiernozia

co do diaska???

Post autor: borys77 » wt paź 21, 2008 5:47 pm

Witam Was Wszystkich czyli 3W :)

jakiś czas temu stałem się "szczęśliwym" posiadaczem rendza z manualna skrzynia pięciobiegową i jak dobrze myślę reduktorem BorgWarner. Moje szczęście skończyło się w błocie kiedy padły mi napędy. To padnięcie napędów objawia się tak, że mogę wrzucać biegi bez sprzęgła, zmieniać położenie reduktora i d.... stoi w miejscu :(
Przy wrzuconym biegu(dodam, że na sprzęgle przy wciskaniu czuje normalny opór tak jak było przed padaką) mogę samochód przesuwać, tak jakby napędy były rozłączone. Wiem, że w taki sposób mogę bawić się w Freda Flinstona, ale wolałbym mimo wszystko normalnie wozić swój tyłek :D
Czy ktoś może mi zdiagnozować problem? Czy to reduktor? sprzęgło? Zielony jestem jak sałata :)

Jeszcze raz wszystkich gorąco pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » wt paź 21, 2008 5:52 pm

Jeśli wchodzą biegi bez sprzegła a nie jedzie to znaczy ze rozłączyła się gałka od zmiany biegów i jest cały czas na luzie, połóż się pod auto i wymacaj czy się nie odłączyła. Innej opcji nie widze, jak by ci coś padło to by hroibotało, jak byś most zmielił to być na blokadzie centralnej ruszył jak byś coś ze skrzynią zrobił to by zgrzytały fruwające wolne elektrony z zębatek.
Ostatnio zmieniony wt paź 21, 2008 5:58 pm przez kondziu, łącznie zmieniany 1 raz.
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

borys77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt paź 21, 2008 5:36 pm
Lokalizacja: Kiernozia

Post autor: borys77 » wt paź 21, 2008 5:57 pm

kondziu pisze:Może wajha od reduktora ci się przestawiła albo rozłączyła i masz na luzie w reduktorze. W tey biegami sobie machasz a i tak jest dalej na luzie. Spróbuj nią poruszać a jak nie to wejdź pod auto i wymacaj czy chodzi dźwignia od reduktora a jak ci niby wchodzą biegi bez sprzegła a nie jedzie to znaczy ze rozłączyła się gałka od zmiany biegów to samo pod auto i macaj
Hej,
dźwignia reduktora przełącza tak jak wcześniej, z wyczuwalnym oporem, chyba że coś wewnątrz samego reduktora...

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » wt paź 21, 2008 5:58 pm

tak jak pisałem bardziej wajha w skrzyni
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » wt paź 21, 2008 6:00 pm

jak ci sie wyskoczyły biegi na luz albo reduktor i gałka się rozłączyła to nie jedziesz a niby morzesz bieg wrzucić. Nawet jak by cos padło to by na biegu musiało zgrzytać
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

borys77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt paź 21, 2008 5:36 pm
Lokalizacja: Kiernozia

Post autor: borys77 » wt paź 21, 2008 6:22 pm

aha, ok będę "macał" :)
słuchaj, a czy jest taka możliwość, że walnęło sprzęgło albo siłownik i "trzyma" je rozłączone? w sumie myślę, że powinny być jakieś dodatkowe objawy, gdyby to było sprzęgło, ale kto tam wie jakie licho siedzi :)

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » wt paź 21, 2008 6:29 pm

Nie ma opcji. Jak sprzęgło czy siłownik pada to nie wrzucisz biegów bez zgrzytu.
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » wt paź 21, 2008 6:47 pm

Ja bym stawial na reduktor, ktory zostal na N i wodziki stracily kontakt z wajcha.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt paź 21, 2008 7:00 pm

kondziu pisze:to być na blokadzie centralnej ruszył
ja tak nieśmiało :roll:
BW nie ma blokady tylko wiskozę :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
bredfan
 
 
Posty: 814
Rejestracja: wt sie 01, 2006 1:18 pm
Lokalizacja: gmina Solina

Post autor: bredfan » wt paź 21, 2008 7:00 pm

cóż za wysyp odpowiedzi w TEMACIE ! aż miło poczytać...
"brazylijski serial już nie cieszy jak kiedyś...."

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt paź 21, 2008 7:01 pm

to nie jest zwykly reduktor tylko brat bjorna borga borg warner i kuzyn warner bros :)21 tam wiskoza jest czyli siostra kozy :)21

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Re: co do diaska???

Post autor: TRAWOLT » wt paź 21, 2008 7:04 pm

borys77 pisze:....
a jeździłeś kiedyś na rowerze?
łańcuch Ci spadł :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Post autor: bert » wt paź 21, 2008 8:03 pm

taka malucka srubencja na wodziku... moze byc, ze ona sie zlachmanila
pzdr
Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » wt paź 21, 2008 8:12 pm

Ale to Klasik czy P38? Bo w klasiku to dwa wodziki są - low/high i difflock. Ostatnio padł mi łącznik wodzika low/high. Się złamał znaczy się, objaw był właśnie taki, biegi włączasz a nie jedzie. Można od góry się tam dostać, ręcznie zapiąć szybkie i pojechać po łącznik :)
SITH happens...

borys77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt paź 21, 2008 5:36 pm
Lokalizacja: Kiernozia

Post autor: borys77 » wt paź 21, 2008 8:14 pm

bert pisze:taka malucka srubencja na wodziku... moze byc, ze ona sie zlachmanila
pzdr
Norbert J. Zbróg

czyli bez rozbierania grata mogę to zrobić? w sumie teraz ciemno jak w dupie i nic nie zobaczę, a wydaje mi się że tam jest mało miejsca na operację :)

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » wt paź 21, 2008 8:16 pm

No to pytam, Classic czy P38?
SITH happens...

borys77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt paź 21, 2008 5:36 pm
Lokalizacja: Kiernozia

Post autor: borys77 » wt paź 21, 2008 8:16 pm

Yonek pisze:Ale to Klasik czy P38? Bo w klasiku to dwa wodziki są - low/high i difflock. Ostatnio padł mi łącznik wodzika low/high. Się złamał znaczy się, objaw był właśnie taki, biegi włączasz a nie jedzie. Można od góry się tam dostać, ręcznie zapiąć szybkie i pojechać po łącznik :)

classic jak w modre strzelił :)
ale nie mam położenia diff-lock :(

ale chyba rozpirze górną osłonę w kabinie i zobaczę czy da się cokolwiek zrobić

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » wt paź 21, 2008 8:20 pm

To tylko góra - dół, bez difflocka?
Łotewer.
Można od góry się tam dostać. Musisz rozebrać plastiki, wydłubać dywaniki i taką sprytną blachę odkryć, co to na 8 śrub jest przykręcona. Jak zdejmiesz tę blachie, to jest tyle miejsca, żeby łapę do łokcia nawet zmieścić. Wtedy można przerzucić reduktor ręcznie na pozycję high.
Zakładająć offkors, że to wodzik puścił. Ale pewnie tak, bo to podejrzanie częsta usterka. :)
Tutaj szerszy opis problemu :)21
SITH happens...

borys77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt paź 21, 2008 5:36 pm
Lokalizacja: Kiernozia

Post autor: borys77 » wt paź 21, 2008 8:28 pm

Yonek pisze: Tutaj szerszy opis problemu :)21

:lol: :lol: :lol: :)2

cholera mam inną teraz robotę, ale jak przeczytałem Twój tekst, to pieprze to i idę powalczyć :)

borys77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt paź 21, 2008 5:36 pm
Lokalizacja: Kiernozia

Post autor: borys77 » wt paź 21, 2008 10:20 pm

ku.... :evil:
rozpierdzielilem gorna oslone i wyglada dobrze, cieglo i palec sa w calosci... chyba ze cos pieprzlo w srodku?

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » wt paź 21, 2008 10:23 pm

W calosci, ale probowales wrzucic Hi, tak bez tych ciegien?
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » śr paź 22, 2008 8:47 am

borys77 pisze:ku.... :evil:
rozpierdzielilem gorna oslone i wyglada dobrze, cieglo i palec sa w calosci... chyba ze cos pieprzlo w srodku?
No to musisz zmienić tytuł tematu na
"co do diaksa"
OneTen
Discofery 300tdi

borys77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt paź 21, 2008 5:36 pm
Lokalizacja: Kiernozia

Post autor: borys77 » śr paź 22, 2008 9:04 am

wydaje mi się, że w mojej drezynie ktoś już przy tym majstrował, bo osłona była przynitowana, chyba że ten typ tak ma :)

próbowałem ręcznie przesunąć i nic :)3

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr paź 22, 2008 9:06 am

ja tam nie wiem,ale nity to chyba naturalna sprawa

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » śr paź 22, 2008 9:12 am

U mnie były wkręty. Oryginalne na 100%
Borys, spróbuj się zaprzeć jakimś żelastwem. U mnie ręcznie też nie chciało zaskoczyć, musiałem powachlować skrzynią a potem przesunąć tę dźwignię. Do przodu jest H, do tyłu L.
SITH happens...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość