Wymiana krzyżaków RR

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Wymiana krzyżaków RR

Post autor: hpx4000 » pn lis 03, 2008 9:38 am

No właśnie, jak się wymienia krzyżaki na wale napędowym? Wiem że to zapewne banalne ale jeszcze tego nie robiłem a nie lubię się uczyć n własnych błędach…

Samochód zaczął mieć tendencje do wpadanie w wibracje od prędkości około 80-90km/h. Odczuwane drganie całego samochodu, przy złej nawierzchni odczuwane wcześniej przy bardzo dobrej trochę później i ze wzrostem prędkości narastające. Nie przenoszą się z układu kierowniczego (chyba) bo kierownica drga najmniej z tego wszystkiego. Gumy zawieszenia są chyba w niezłym stanie, w styczniu będą zmienione na Polibiusze. Czy przyczyną drgań mogą być krzyżaki na wałach?
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn lis 03, 2008 9:43 am

Mogą i to łatwo stwierdzić ...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
ArturM
Posty: 396
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 8:10 pm
Lokalizacja: Kozienice

Re: Wymiana krzyżaków RR

Post autor: ArturM » pn lis 03, 2008 9:47 am

hpx4000 pisze: Samochód zaczął mieć tendencje do wpadanie w wibracje od prędkości około 80-90km/h. Odczuwane drganie całego samochodu, przy złej nawierzchni odczuwane wcześniej przy bardzo dobrej trochę później i ze wzrostem prędkości narastające. Nie przenoszą się z układu kierowniczego (chyba) bo kierownica drga najmniej z tego wszystkiego. Gumy zawieszenia są chyba w niezłym stanie, w styczniu będą zmienione na Polibiusze. Czy przyczyną drgań mogą być krzyżaki na wałach?
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0

Tu masz moje pierwsze stresy z krzyżakami - jest opisane co pomacać. Oczywiście Loża ze mnie darła łacha przez pierwsze pare stron, ale to przecież nic nowego :D


A tak wogóle do mój 100 post :D I to merytoryczny mniej więcej. Jeszcze z 50 lat i druga gwiazdka będzie.
Disco 300TDi MY98

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn lis 03, 2008 10:45 am

hapeix - odważny jesteś, że o takie rzeczy na forum pytasz :)21

Bo to jedna z najpodstawowiejszych "napraw".
No i wałkowana sto razy.
No i procedura identyczna jak wymiana każdego krzyżaka - niezależnie w jakim aucie 4x4/osobowym/ciężarowym.

No i poradzisz sobie nawet bez instrukcji.

No i w ogóle :)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pn lis 03, 2008 11:53 am

Wiem, wiem. Ale stwierdziłem że to jest tak banalne że nawet nikomu nie będzie się chciało kasztanić.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
Yonek
Posty: 628
Rejestracja: czw kwie 03, 2003 5:22 pm
Lokalizacja: Zentrum
Kontaktowanie:

Post autor: Yonek » pn lis 03, 2008 1:31 pm

Tu sobie poczytaj :)21
SITH happens...

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » pn lis 03, 2008 2:22 pm

Tu masz wszystkie krzyżaki z wymiarami
http://shop.dingocroft.co.uk/acatalog/Propshafts.html
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana krzyżaków RR

Post autor: grzegorzh » pn lis 03, 2008 4:57 pm

hpx4000 pisze:No właśnie, jak się wymienia krzyżaki na wale napędowym? Wiem że to zapewne banalne ale jeszcze tego nie robiłem a nie lubię się uczyć n własnych błędach…

Samochód zaczął mieć tendencje do wpadanie w wibracje od prędkości około 80-90km/h. Odczuwane drganie całego samochodu, przy złej nawierzchni odczuwane wcześniej przy bardzo dobrej trochę później i ze wzrostem prędkości narastające. Nie przenoszą się z układu kierowniczego (chyba) bo kierownica drga najmniej z tego wszystkiego. Gumy zawieszenia są chyba w niezłym stanie, w styczniu będą zmienione na Polibiusze. Czy przyczyną drgań mogą być krzyżaki na wałach?
Hehe, walczyłem z tym w czwartek ;)
Wibracje jak cholera, ale nie zależne od prędkości samochodu, tylko od prędkości obrotowej wałów ;)
Demontaż wałów, przynajmniej w 300-ce jest dość upierdliwy, bo płasko-oczkowymi kluczami w rozmiarze 9/16 kręcisz i kręcisz ;)
Potem jakiś doświadczony w prasowaniu i wały gotowe do montażu.
Wały można odkręcić i zakręcić na parkingu. Jak nie ma dostępu do śruby to albo podnosisz jedno koło, albo przepychasz trochę auto i wał się obróci.
Warto przy okazji kupowania krzyżaków zaopatrzyć się w komplet śrub z nakrętkami.
Nie wiem jak w RR, ale w Disco tylny wał jest przykręcany do bębna ręcznego, te śrubki są blokowane z jednej strony na flanszy, więc trzeba uważać, bo jak się wyrobią, to musisz demontować bęben, a śrubki które go przykręcają są pod mocowaniem wału...
NX650 ;)

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana krzyżaków RR

Post autor: pezet » pn lis 03, 2008 5:19 pm

grzegorzh pisze: Wibracje jak cholera, ale nie zależne od prędkości samochodu, tylko od prędkości obrotowej wałów ;)
.
No to zazwyczaj idzie w parze :)

Chyba że koło w powietrzu.

Albo dwa.

Albo trzy.

Albo pięć.

:)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana krzyżaków RR

Post autor: grzegorzh » pn lis 03, 2008 5:26 pm

pezet pisze:
grzegorzh pisze: Wibracje jak cholera, ale nie zależne od prędkości samochodu, tylko od prędkości obrotowej wałów ;)
.
No to zazwyczaj idzie w parze :)
:)21
Chodziło mi o to, że rezonans pojawiał się przy różnych prędkościach, na 2,3,4 i 5-ce, powyżej obrotów silnika ok. 1800. Wzmagał się też wraz ze wzrostem obciążenia.
NX650 ;)

Awatar użytkownika
Namdan
 
 
Posty: 966
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny

Post autor: Namdan » pt lis 07, 2008 11:17 am

Nazywam się Gordon, Gordon Shumway

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pt lis 07, 2008 11:22 am

tylko te rozłączanie na wieloklinie można by se odpuścić
coby potem źle nie złożyć - tak mi się wydaje, ale ja to ...
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » pt lis 07, 2008 11:59 am

TRAWOLT pisze:tylko te rozłączanie na wieloklinie można by se odpuścić
coby potem źle nie złożyć - tak mi się wydaje, ale ja to ...
Tylko podobnież wały nowsze mają wieloklin niesymetryczny i da się to złożyć tylko w jeden sposób. Ale ja się nie znam ;)
NX650 ;)

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pt lis 07, 2008 12:16 pm

Namdan: dzięki, moja ulubiona wersja instrukcji :-)
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » pt lis 07, 2008 12:57 pm

Czy ten wał jest prawidłowo poskładany - w sensie ustawienia na wieloklinie. Czy widełki na wale nie powinny być w jednej linii ??
http://www.roverworld.com/images/tech/C ... era-26.jpg
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pt lis 07, 2008 1:06 pm

Grzegorz G. pisze:Czy ten wał jest prawidłowo poskładany - w sensie ustawienia na wieloklinie. Czy widełki na wale nie powinny być w jednej linii ??
http://www.roverworld.com/images/tech/C ... era-26.jpg
Nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale:
zawsze przed zdejmowaniem wałów, krzyżaków, rozkłądaniem wału - trzeba zaznaczyć kreską połączenie, żeby później poskłądać tak samo. Jak się poskłąda inaczej, to powinno się na nowo wyważyć wał.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » pt lis 07, 2008 1:17 pm

pezet pisze: Jak się poskłąda inaczej, to powinno się na nowo wyważyć wał.
To wiem, ale właśnie intryguje mnie kwestia ustawienia. Pojedyńczy krzyżak daje nierówną prędkość kontową (w odróżnieniu do układu dwukrzyżakowego), co powinien kompensować krzyżak po drugiej stronie, ale w tym celu muszą się chyba pokrywać.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt lis 07, 2008 1:22 pm

niekoniecznie ...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » pt lis 07, 2008 2:07 pm

OK
Grzechu_z_UAZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości