Wymiana krzyżaków RR
Moderator: Jerry
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
Wymiana krzyżaków RR
No właśnie, jak się wymienia krzyżaki na wale napędowym? Wiem że to zapewne banalne ale jeszcze tego nie robiłem a nie lubię się uczyć n własnych błędach…
Samochód zaczął mieć tendencje do wpadanie w wibracje od prędkości około 80-90km/h. Odczuwane drganie całego samochodu, przy złej nawierzchni odczuwane wcześniej przy bardzo dobrej trochę później i ze wzrostem prędkości narastające. Nie przenoszą się z układu kierowniczego (chyba) bo kierownica drga najmniej z tego wszystkiego. Gumy zawieszenia są chyba w niezłym stanie, w styczniu będą zmienione na Polibiusze. Czy przyczyną drgań mogą być krzyżaki na wałach?
Samochód zaczął mieć tendencje do wpadanie w wibracje od prędkości około 80-90km/h. Odczuwane drganie całego samochodu, przy złej nawierzchni odczuwane wcześniej przy bardzo dobrej trochę później i ze wzrostem prędkości narastające. Nie przenoszą się z układu kierowniczego (chyba) bo kierownica drga najmniej z tego wszystkiego. Gumy zawieszenia są chyba w niezłym stanie, w styczniu będą zmienione na Polibiusze. Czy przyczyną drgań mogą być krzyżaki na wałach?
Range Rover V8 Outsourcing IT
Re: Wymiana krzyżaków RR
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0hpx4000 pisze: Samochód zaczął mieć tendencje do wpadanie w wibracje od prędkości około 80-90km/h. Odczuwane drganie całego samochodu, przy złej nawierzchni odczuwane wcześniej przy bardzo dobrej trochę później i ze wzrostem prędkości narastające. Nie przenoszą się z układu kierowniczego (chyba) bo kierownica drga najmniej z tego wszystkiego. Gumy zawieszenia są chyba w niezłym stanie, w styczniu będą zmienione na Polibiusze. Czy przyczyną drgań mogą być krzyżaki na wałach?
Tu masz moje pierwsze stresy z krzyżakami - jest opisane co pomacać. Oczywiście Loża ze mnie darła łacha przez pierwsze pare stron, ale to przecież nic nowego

A tak wogóle do mój 100 post

Disco 300TDi MY98
hapeix - odważny jesteś, że o takie rzeczy na forum pytasz 
Bo to jedna z najpodstawowiejszych "napraw".
No i wałkowana sto razy.
No i procedura identyczna jak wymiana każdego krzyżaka - niezależnie w jakim aucie 4x4/osobowym/ciężarowym.
No i poradzisz sobie nawet bez instrukcji.
No i w ogóle

Bo to jedna z najpodstawowiejszych "napraw".
No i wałkowana sto razy.
No i procedura identyczna jak wymiana każdego krzyżaka - niezależnie w jakim aucie 4x4/osobowym/ciężarowym.
No i poradzisz sobie nawet bez instrukcji.
No i w ogóle

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
Wiem, wiem. Ale stwierdziłem że to jest tak banalne że nawet nikomu nie będzie się chciało kasztanić.
Range Rover V8 Outsourcing IT
Tu masz wszystkie krzyżaki z wymiarami
http://shop.dingocroft.co.uk/acatalog/Propshafts.html
http://shop.dingocroft.co.uk/acatalog/Propshafts.html
Re: Wymiana krzyżaków RR
Hehe, walczyłem z tym w czwartek ;)hpx4000 pisze:No właśnie, jak się wymienia krzyżaki na wale napędowym? Wiem że to zapewne banalne ale jeszcze tego nie robiłem a nie lubię się uczyć n własnych błędach…
Samochód zaczął mieć tendencje do wpadanie w wibracje od prędkości około 80-90km/h. Odczuwane drganie całego samochodu, przy złej nawierzchni odczuwane wcześniej przy bardzo dobrej trochę później i ze wzrostem prędkości narastające. Nie przenoszą się z układu kierowniczego (chyba) bo kierownica drga najmniej z tego wszystkiego. Gumy zawieszenia są chyba w niezłym stanie, w styczniu będą zmienione na Polibiusze. Czy przyczyną drgań mogą być krzyżaki na wałach?
Wibracje jak cholera, ale nie zależne od prędkości samochodu, tylko od prędkości obrotowej wałów ;)
Demontaż wałów, przynajmniej w 300-ce jest dość upierdliwy, bo płasko-oczkowymi kluczami w rozmiarze 9/16 kręcisz i kręcisz ;)
Potem jakiś doświadczony w prasowaniu i wały gotowe do montażu.
Wały można odkręcić i zakręcić na parkingu. Jak nie ma dostępu do śruby to albo podnosisz jedno koło, albo przepychasz trochę auto i wał się obróci.
Warto przy okazji kupowania krzyżaków zaopatrzyć się w komplet śrub z nakrętkami.
Nie wiem jak w RR, ale w Disco tylny wał jest przykręcany do bębna ręcznego, te śrubki są blokowane z jednej strony na flanszy, więc trzeba uważać, bo jak się wyrobią, to musisz demontować bęben, a śrubki które go przykręcają są pod mocowaniem wału...
NX650 

Re: Wymiana krzyżaków RR
No to zazwyczaj idzie w parzegrzegorzh pisze: Wibracje jak cholera, ale nie zależne od prędkości samochodu, tylko od prędkości obrotowej wałów
.

Chyba że koło w powietrzu.
Albo dwa.
Albo trzy.
Albo pięć.

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
Re: Wymiana krzyżaków RR
Chodziło mi o to, że rezonans pojawiał się przy różnych prędkościach, na 2,3,4 i 5-ce, powyżej obrotów silnika ok. 1800. Wzmagał się też wraz ze wzrostem obciążenia.pezet pisze:No to zazwyczaj idzie w parze :)grzegorzh pisze: Wibracje jak cholera, ale nie zależne od prędkości samochodu, tylko od prędkości obrotowej wałów ;)
.
:)21
NX650 

- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Czy ten wał jest prawidłowo poskładany - w sensie ustawienia na wieloklinie. Czy widełki na wale nie powinny być w jednej linii 
http://www.roverworld.com/images/tech/C ... era-26.jpg

http://www.roverworld.com/images/tech/C ... era-26.jpg
Grzechu_z_UAZ
Nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale:Grzegorz G. pisze:Czy ten wał jest prawidłowo poskładany - w sensie ustawienia na wieloklinie. Czy widełki na wale nie powinny być w jednej linii
http://www.roverworld.com/images/tech/C ... era-26.jpg
zawsze przed zdejmowaniem wałów, krzyżaków, rozkłądaniem wału - trzeba zaznaczyć kreską połączenie, żeby później poskłądać tak samo. Jak się poskłąda inaczej, to powinno się na nowo wyważyć wał.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
To wiem, ale właśnie intryguje mnie kwestia ustawienia. Pojedyńczy krzyżak daje nierówną prędkość kontową (w odróżnieniu do układu dwukrzyżakowego), co powinien kompensować krzyżak po drugiej stronie, ale w tym celu muszą się chyba pokrywać.pezet pisze: Jak się poskłąda inaczej, to powinno się na nowo wyważyć wał.
Grzechu_z_UAZ
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości