Strona 1 z 3

disco jako holownik

: ndz lis 09, 2008 12:38 am
autor: grzes_d
witam
jaka przyczepe moze ciagnac disco?
bo natknolem sie na zdjecia gdzie disco ciagnie na duzej lawecie dwie osobowki :o
legalne to jest wystarczy miec kat e do b?


pozdrawiam

: ndz lis 09, 2008 12:40 am
autor: Wiechu
2.5 tdi w zestawie z suką ledwo dyszy...

...to ja nie wiem co tam jej jeszcze można dorzucić



:)21

: ndz lis 09, 2008 12:40 am
autor: Ptak
Ale w sensie że holownik pełnomorski ?? :o

: ndz lis 09, 2008 12:44 am
autor: grzes_d
nie holownik przyczep
zobaczcie tutaj np
http://www.allegro.pl/item472565523_tra ... slask.html
gosciu jezdzi niezlym zestawem
wiec jaka masa jest wpisana w dowodzie?

mozna tak jezdzic na b+e? :o ??

: ndz lis 09, 2008 12:46 am
autor: Ptak
Zapnij reduktor i pojedzie 7 tonowym z transformatorem :)21

: ndz lis 09, 2008 12:46 am
autor: Wiechu
eee, polonezem, czy 125 też się ciągało jachty...


:wink:

: ndz lis 09, 2008 12:48 am
autor: Ptak
Wiechu - złapałeś korozję w Disco i w kleiłeś w awatar ??

: ndz lis 09, 2008 12:50 am
autor: grzes_d
dobra maluch tez ciagnie przyczepy

odpowie ktos na pytania czy tak sobie gadamy wieczorkiem o pierdolach :lol:

: ndz lis 09, 2008 12:51 am
autor: Ptak
Chyba tak se gadamy :)21

: ndz lis 09, 2008 12:55 am
autor: grzes_d
widac nie ma nic w tv dzisaj
nic zagladne jutro na forum moze ktos kto ma disco zobaczy do dowodu i napisze cos :)

: ndz lis 09, 2008 1:43 am
autor: gosc
ale w jakim celu jest to potrzebne tobie ?

: ndz lis 09, 2008 10:09 am
autor: hpx4000
Musi być C1+E. To jest tabela dla B, B+E http://www.capri.pl/image/forum/245865/84412

: ndz lis 09, 2008 12:55 pm
autor: Flor
hpx4000 pisze:Musi być C1+E. To jest tabela dla B, B+E http://www.capri.pl/image/forum/245865/84412
jakie C1 :o jeżeli masa holownika jest do 3,5 to tylko B :)1 a jak zapnie taką lawetę to w Polsce ma mandat :wink: i to że ma lawete na 5T nie znaczy że może ją ciągnąć terenówką :cry:

: ndz lis 09, 2008 1:07 pm
autor: hpx4000
C1 + E ponieważ musisz mieć samochód o rmc nie mniejszym niż rmc przyczepy. C1 to pojazd do 7.5t czyli na lawete + dwa samochody starczy.

: ndz lis 09, 2008 1:08 pm
autor: Flor
hpx4000 pisze:C1 + E ponieważ musisz mieć samochód o rmc nie mniejszym niż rmc przyczepy. C1 to pojazd do 7.5t czyli na lawete + dwa samochody starczy.
jokoś to Pajero z przodu nie wygląda na ciężarówkę :o :)21

: ndz lis 09, 2008 1:10 pm
autor: hpx4000
No to policz i uzasadnij jakim prawem on to ciąga?

: ndz lis 09, 2008 1:11 pm
autor: Flor
Flor pisze:
hpx4000 pisze:Musi być C1+E. To jest tabela dla B, B+E http://www.capri.pl/image/forum/245865/84412
jakie C1 :o jeżeli masa holownika jest do 3,5 to tylko B :)1 a jak zapnie taką lawetę to w Polsce ma mandat :wink: i to że ma lawete na 5T nie znaczy że może ją ciągnąć terenówką :cry:
jak wyżej :wink:

: ndz lis 09, 2008 1:12 pm
autor: hpx4000
Czyli polskie prawo nie dopuszcza takiego ciągania? Bo jak tak to podałem jedyną opcje, tak?

: ndz lis 09, 2008 1:13 pm
autor: Flor
tak jak i ja kiedy na autolawetę do 1440 pakuję 2,5 t :wink: :D najwyżej zapłace :)21

: ndz lis 09, 2008 1:16 pm
autor: Flor
hpx4000 pisze:Czyli polskie prawo nie dopuszcza takiego ciągania? Bo jak tak to podałem jedyną opcje, tak?
wyraźnie jest powiedziane że masa holownika musi stanowić co najmniej 1,33 masy przyczepy a jeżeli ma hamulec uruchmiany z miejsca kierowcy to może być równa masie przyczepy :)1 i wtedy można jechać zestawem 7.0t :wink: to jest max dla B+E :)2

: ndz lis 09, 2008 2:18 pm
autor: N2O
nasze przepisy są zacofane, powinno być wolno ciągać tyle ile producent samochodu wpisał w homologacji.

: ndz lis 09, 2008 3:39 pm
autor: zbylat
N2O pisze:nasze przepisy są zacofane, powinno być wolno ciągać tyle ile producent samochodu wpisał w homologacji.
I właśnie tak jest.
Ja w moim Discovery posiadałem dopuszczenie we Francji holowania przyczepy 3500kg i takie tez dopuszczenie dostałem w Polsce.Troszkę sie musiałem wygadac ale dostałem bez większych problemów.
To producent określa masy i wagi a nie państwo.

: ndz lis 09, 2008 4:00 pm
autor: Flor
zbylat pisze:
N2O pisze:nasze przepisy są zacofane, powinno być wolno ciągać tyle ile producent samochodu wpisał w homologacji.
I właśnie tak jest.
Ja w moim Discovery posiadałem dopuszczenie we Francji holowania przyczepy 3500kg i takie tez dopuszczenie dostałem w Polsce.Troszkę sie musiałem wygadac ale dostałem bez większych problemów.
To producent określa masy i wagi a nie państwo.
możesz mieć co chcesz :wink: a holować możesz tylko zgodnie z przepisami :)21

: ndz lis 09, 2008 9:57 pm
autor: grzes_d
czyli disco moze ciagnac jak ma wpisane w dowodzie 3.5t
a wiec laweta na dwa auta to pewnie jakies 800kg, na zdjeciu jest freelander wg neta masa 2040kg i scenic ok 1915kg czyli lekko liczac na tych zdjeciach laweta wazy jakies 4.5t

wiec jak legalne jest jezdzic takim zestawem i miec terenowke jako holownik posiadajac prawko B+E?

: ndz lis 09, 2008 10:02 pm
autor: Flor
grzes_d pisze:czyli disco moze ciagnac jak ma wpisane w dowodzie 3.5t
a wiec laweta na dwa auta to pewnie jakies 800kg, na zdjeciu jest freelander wg neta masa 2040kg i scenic ok 1915kg czyli lekko liczac na tych zdjeciach laweta wazy jakies 4.5t

wiec jak legalne jest jezdzic takim zestawem i miec terenowke jako holownik posiadajac prawko B+E?
disco nie może holować 3500 :)1 i takim zestawem nie można legalnie w Polsce jeździć :( do takiej lawety samochód ciężarowy o DMC ponad 5,5 t (tak z grubsza licząc) :)21