Disco II + 4,0V8 + automat

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Disco II + 4,0V8 + automat

Post autor: gossy » ndz lis 16, 2008 8:15 pm

Witam,
szukam samochodu do codziennej jazdy (50km miasto + trasa), wakacyjne i łikendowe wyjazdy z rodziną (3 osoby) - biwak, raczej drogi III kategorii :wink: ; wyprawy - to może za duże słowo.
Ciągle lawiruję między samochodami - HDJ, GR, Disco I i II, w głowie czai się myśl:
- Disco I z 3,9V8 z automatem (+ bogate wyposażenie) - lata z końca produkcji 96-98 np taki:
http://otomoto.pl/land-rover-discovery- ... 68860.html

Zostało by jeszcze trochę funduszy na dobrą instalację LPG (sekwencja), pakiet startowy, lekkie modyfikacje (opony AT, bagażnik itp).

W związku z powyższym planem mam do Was kilka pytań:
- pakiet startowy V8 i skrzyni - poza wymianami eksploatacyjnymi (+ świece i przewody WN do LPG) na co być przygotowanym?
- mało jest informacji na Forum o tych silnikach - jakie wady i zalety? dobrze widzę że nie ma paska rozrządu tylko wałek w kadłubie i laski popychaczy?
- jak napędy (wały, mosty itp) wytrzymują moc V8?

@Cz&J - liczę na Twoją pomoc :)2 :wink: i kasztany oczywiście ...
Ostatnio zmieniony sob lis 22, 2008 6:54 pm przez gossy, łącznie zmieniany 1 raz.
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: Disco I + 3,9V8 + automat

Post autor: tomek » ndz lis 16, 2008 9:55 pm

gossy pisze: dobrze widzę że nie ma paska rozrządu tylko wałek w kadłubie i laski popychaczy?
jedno nie wyklucza drugiego...Wytwór polskiej motoryzacji ,Polonez wałek w kadłubie miał a pasek rozrządu posiadał...jeno krótszy :D
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
mikolaj_k
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw maja 03, 2007 2:49 pm
Lokalizacja: W-wa

Re: Disco I + 3,9V8 + automat

Post autor: mikolaj_k » ndz lis 16, 2008 10:02 pm

gossy pisze:?
- jak napędy (wały, mosty itp) wytrzymują moc V8?
dają radę :D
LR Disko 1, 3,9 V8 / LR Disco Sport 2.0

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Re: Disco I + 3,9V8 + automat

Post autor: gossy » ndz lis 16, 2008 10:07 pm

mikolaj_k pisze:
gossy pisze:?
- jak napędy (wały, mosty itp) wytrzymują moc V8?
dają radę :D
@mikolaj_k - priv
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Re: Disco I + 3,9V8 + automat

Post autor: Wąż » ndz lis 16, 2008 10:09 pm

mikolaj_k pisze:
gossy pisze:?
- jak napędy (wały, mosty itp) wytrzymują moc V8?
dają radę :D
kłamczuch :)21
widziałem twój most, to że na 4 kołach dojechał do warsztatu to cud :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
mikolaj_k
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw maja 03, 2007 2:49 pm
Lokalizacja: W-wa

Re: Disco I + 3,9V8 + automat

Post autor: mikolaj_k » ndz lis 16, 2008 10:28 pm

Wąż pisze:
mikolaj_k pisze:
gossy pisze:?
- jak napędy (wały, mosty itp) wytrzymują moc V8?
dają radę :D
kłamczuch :)21
widziałem twój most, to że na 4 kołach dojechał do warsztatu to cud :)21
ale dojechał :D
LR Disko 1, 3,9 V8 / LR Disco Sport 2.0

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » ndz lis 16, 2008 10:48 pm

bez dyfra, półosi i czego jeszcze? :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
marek_z_gor
Posty: 317
Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
Lokalizacja: jawor rzną
Kontaktowanie:

Re: Disco I + 3,9V8 + automat

Post autor: marek_z_gor » ndz lis 16, 2008 11:18 pm

tomek pisze:
gossy pisze: dobrze widzę że nie ma paska rozrządu tylko wałek w kadłubie i laski popychaczy?
jedno nie wyklucza drugiego...Wytwór polskiej motoryzacji ,Polonez wałek w kadłubie miał a pasek rozrządu posiadał...jeno krótszy :D
jak by nie patrzec to tdi ma tak samo
ass, grass, or gas... nobody rides for free

Awatar użytkownika
mikolaj_k
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw maja 03, 2007 2:49 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mikolaj_k » pn lis 17, 2008 9:39 am

Wąż pisze:bez dyfra, półosi i czego jeszcze? :)21
koła (odpadło po wjechaniu na plac)
no i oczywiście reduktora
ale to było do przewidzenia, poprzedni właściciel nie potrafił jeździć tym samochodem i się sypnęło
LR Disko 1, 3,9 V8 / LR Disco Sport 2.0

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Disco I + 3,9V8 + automat

Post autor: grzegorzh » pn lis 17, 2008 12:01 pm

Moim zdaniem instalacja + wyjazdy w 3 osoby to nie najlepszy pomysł. Bagażnik w Disco nie jest gigantyczny, więc łatwo wyjdziesz ponad szyby.
Spalanie nie jest małe, więc żeby mieć sensowny zasięg to butla jest spora. Teoretycznie możliwe mocowanie butli pod autem nie jest dobrym pomysłem, jeśli bierzesz pod uwagę off-road, nawet lekki, ale wycieczkowy.
NX650 ;)

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Re: Disco I + 3,9V8 + automat

Post autor: gossy » pn lis 17, 2008 12:29 pm

grzegorzh pisze:Moim zdaniem instalacja + wyjazdy w 3 osoby to nie najlepszy pomysł. Bagażnik w Disco nie jest gigantyczny, więc łatwo wyjdziesz ponad szyby.
Spalanie nie jest małe, więc żeby mieć sensowny zasięg to butla jest spora. Teoretycznie możliwe mocowanie butli pod autem nie jest dobrym pomysłem, jeśli bierzesz pod uwagę off-road, nawet lekki, ale wycieczkowy.
Biorę to pod uwagę - w planach bagażnik dachowy.
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Disco I + 3,9V8 + automat

Post autor: grzegorzh » pn lis 17, 2008 1:57 pm

gossy pisze:Biorę to pod uwagę - w planach bagażnik dachowy.
Moim zdaniem bagażnik, to jak jest mus. Ale to moje zdanie.
NX650 ;)

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » pn lis 17, 2008 11:10 pm

Jak na wyprawę to bagażnik dachowy się przydaje i meblościanka zamykana dużymi drzwiami z tyłu.
Co do butli od LPG to faktycznie jest to pewien minus, ale da się do tego przyzwyczaić

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » pn lis 17, 2008 11:25 pm

jeszcze trochę i benzyna będzie w cenie gazu :)21 szkoda się zagazowywać :wink:

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » pn lis 17, 2008 11:29 pm

Flor pisze:jeszcze trochę i benzyna będzie w cenie gazu :)21 szkoda się zagazowywać :wink:
To się w tedy układ zdemontuje, tylko co z dziurami w bagażniku :)21
LR V8

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » pn lis 17, 2008 11:32 pm

M-461 pisze:
Flor pisze:jeszcze trochę i benzyna będzie w cenie gazu :)21 szkoda się zagazowywać :wink:
To się w tedy układ zdemontuje, tylko co z dziurami w bagażniku :)21
woda szybciej spływać będzie :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
M-461
 
 
Posty: 241
Rejestracja: wt sty 13, 2004 11:30 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: M-461 » wt lis 18, 2008 12:02 am

to fakt przydać się mogą bo podłoga w bagażniku nie wiedzeć czemu bywa czasmi mokra :)21
LR V8

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Disco I + 3,9V8 + automat

Post autor: LR_Olek » czw lis 20, 2008 10:29 pm

gossy pisze:- Disco I z 3,9V8 z automatem (+ bogate wyposażenie) - lata z końca produkcji 96-98 np taki:
http://otomoto.pl/land-rover-discovery- ... 68860.html
takei on ma bogate wyposazenie ze brak mu
rolety bagaznika
nie jest siedmiomiejscowy
i nie ma aluminiowego zapasu :)21

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » sob lis 22, 2008 6:58 pm

Czas się przywitać - nareszcie jest, Disco II z V8 z 1999 roku.
Witam Was wszystkich zakręconych "lanrowerozą"

Jednak wybór padł na DII, fajnie jeździ, standardowo na sprężynach z tyłu, H-Kardonem na pokładzie - miodzio.

W poniedziałek pakiet startowy - gdzie znaleźć "kompendium" o eksploatacji, olejach itp do powyższego??

Aha - mam jedna usterkę - nie mam podświetlenia zegarka w kabinie :-(
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » sob lis 22, 2008 8:45 pm

Harmon :)22 nie taki znowu standard, springi też - większość ma jednak miechy.
Wszystko o pakiecie znajdziesz na forum w zasadzie. Nie ma jeszcze aż tak dużo wyników z przeszukiwania na D2.
Zaoptrz się w jakąs pozycję elektroniczną - masz wykaz w przyklejonych - wykaz z grubsza manuali.
I coś by się przydało książkowego jako stymulator do dalszych poszukiwań i szybkiego sprawdzania np
Owners Workshop Manual, Haynesa - do D2 V8, jest też chyba wspólne wydanie z dieslem i solo dieslowskie. Ktoś z dwujkowców ma zdaje się w jpg w dziale .
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » sob lis 22, 2008 9:04 pm

darkman pisze:Harmon :)22 nie taki znowu standard, springi też - większość ma jednak miechy.
Wszystko o pakiecie znajdziesz na forum w zasadzie. Nie ma jeszcze aż tak dużo wyników z przeszukiwania na D2.
Zaoptrz się w jakąs pozycję elektroniczną - masz wykaz w przyklejonych - wykaz z grubsza manuali.
I coś by się przydało książkowego jako stymulator do dalszych poszukiwań i szybkiego sprawdzania np
Owners Workshop Manual, Haynesa - do D2 V8, jest też chyba wspólne wydanie z dieslem i solo dieslowskie. Ktoś z dwujkowców ma zdaje się w jpg w dziale .
Przyklejone przerzuciłem - są manuale, "rozkladówki" silników etc, nie mogę znaleźć prozaicznych rzeczy typu ilości oleju w silniku, mostach, ukł chłodz. itp :)3
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Post autor: zaloguj » sob lis 22, 2008 9:22 pm

Podobno Tak jest napisane w Manualu :roll:

- Manualna skrzynia biegów 2.7 litrów
- Automat 9,8 litrów
- Mosty po 1,7 litra
- Zbiornik płynu do spryskiwaczy 6 litrów
- Skrzynia redukcyjna 2.1 litra

- Układ chłodzenia
Benzyna 13 Litrów
Diesel 13 Litrów

- Ilość płynu chłodzącego przy wymianie
Benzyna 8 Litrów
Diesel 7.5 Litra

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Post autor: zaloguj » sob lis 22, 2008 9:25 pm

Oczywiscie mowa o Disco 2

Awatar użytkownika
gossy
Posty: 627
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 8:17 pm
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: gossy » sob lis 22, 2008 10:14 pm

zaloguj pisze:Oczywiscie mowa o Disco 2
Dzięki, mogę wykorzystać kolegę raz jeszcze? - :oops: :oops:

Czy dysponujesz specyfikacją jakie gatunki oleju gdzie?
silnik 15W40 ......
------------
Jarek po trupach do celu ...

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » sob lis 22, 2008 10:16 pm

gossy pisze:
zaloguj pisze:Oczywiscie mowa o Disco 2
Dzięki, mogę wykorzystać kolegę raz jeszcze? -
:)21 miłej zabawy :)23

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość