Strona 1 z 3
Disco II + 4,0V8 + automat
: ndz lis 16, 2008 8:15 pm
autor: gossy
Witam,
szukam samochodu do codziennej jazdy (50km miasto + trasa), wakacyjne i łikendowe wyjazdy z rodziną (3 osoby) - biwak, raczej drogi III kategorii

; wyprawy - to może za duże słowo.
Ciągle lawiruję między samochodami - HDJ, GR, Disco I i II, w głowie czai się myśl:
-
Disco I z 3,9V8 z automatem (+ bogate wyposażenie) - lata z końca produkcji 96-98 np taki:
http://otomoto.pl/land-rover-discovery- ... 68860.html
Zostało by jeszcze trochę funduszy na dobrą instalację LPG (sekwencja), pakiet startowy, lekkie modyfikacje (opony AT, bagażnik itp).
W związku z powyższym planem mam do Was kilka pytań:
- pakiet startowy V8 i skrzyni - poza wymianami eksploatacyjnymi (+ świece i przewody WN do LPG) na co być przygotowanym?
- mało jest informacji na Forum o tych silnikach - jakie wady i zalety? dobrze widzę że nie ma paska rozrządu tylko wałek w kadłubie i laski popychaczy?
- jak napędy (wały, mosty itp) wytrzymują moc V8?
@Cz&J - liczę na Twoją pomoc

i kasztany oczywiście ...
Re: Disco I + 3,9V8 + automat
: ndz lis 16, 2008 9:55 pm
autor: tomek
gossy pisze: dobrze widzę że nie ma paska rozrządu tylko wałek w kadłubie i laski popychaczy?
jedno nie wyklucza drugiego...Wytwór polskiej motoryzacji ,Polonez wałek w kadłubie miał a pasek rozrządu posiadał...jeno krótszy

Re: Disco I + 3,9V8 + automat
: ndz lis 16, 2008 10:02 pm
autor: mikolaj_k
gossy pisze:?
- jak napędy (wały, mosty itp) wytrzymują moc V8?
dają radę

Re: Disco I + 3,9V8 + automat
: ndz lis 16, 2008 10:07 pm
autor: gossy
mikolaj_k pisze:gossy pisze:?
- jak napędy (wały, mosty itp) wytrzymują moc V8?
dają radę

@mikolaj_k - priv
Re: Disco I + 3,9V8 + automat
: ndz lis 16, 2008 10:09 pm
autor: Wąż
mikolaj_k pisze:gossy pisze:?
- jak napędy (wały, mosty itp) wytrzymują moc V8?
dają radę

kłamczuch

widziałem twój most, to że na 4 kołach dojechał do warsztatu to cud

Re: Disco I + 3,9V8 + automat
: ndz lis 16, 2008 10:28 pm
autor: mikolaj_k
Wąż pisze:mikolaj_k pisze:gossy pisze:?
- jak napędy (wały, mosty itp) wytrzymują moc V8?
dają radę

kłamczuch

widziałem twój most, to że na 4 kołach dojechał do warsztatu to cud

ale dojechał

: ndz lis 16, 2008 10:48 pm
autor: Wąż
bez dyfra, półosi i czego jeszcze?

Re: Disco I + 3,9V8 + automat
: ndz lis 16, 2008 11:18 pm
autor: marek_z_gor
tomek pisze:gossy pisze: dobrze widzę że nie ma paska rozrządu tylko wałek w kadłubie i laski popychaczy?
jedno nie wyklucza drugiego...Wytwór polskiej motoryzacji ,Polonez wałek w kadłubie miał a pasek rozrządu posiadał...jeno krótszy

jak by nie patrzec to tdi ma tak samo
: pn lis 17, 2008 9:39 am
autor: mikolaj_k
Wąż pisze:bez dyfra, półosi i czego jeszcze?

koła (odpadło po wjechaniu na plac)
no i oczywiście reduktora
ale to było do przewidzenia, poprzedni właściciel nie potrafił jeździć tym samochodem i się sypnęło
Re: Disco I + 3,9V8 + automat
: pn lis 17, 2008 12:01 pm
autor: grzegorzh
Moim zdaniem instalacja + wyjazdy w 3 osoby to nie najlepszy pomysł. Bagażnik w Disco nie jest gigantyczny, więc łatwo wyjdziesz ponad szyby.
Spalanie nie jest małe, więc żeby mieć sensowny zasięg to butla jest spora. Teoretycznie możliwe mocowanie butli pod autem nie jest dobrym pomysłem, jeśli bierzesz pod uwagę off-road, nawet lekki, ale wycieczkowy.
Re: Disco I + 3,9V8 + automat
: pn lis 17, 2008 12:29 pm
autor: gossy
grzegorzh pisze:Moim zdaniem instalacja + wyjazdy w 3 osoby to nie najlepszy pomysł. Bagażnik w Disco nie jest gigantyczny, więc łatwo wyjdziesz ponad szyby.
Spalanie nie jest małe, więc żeby mieć sensowny zasięg to butla jest spora. Teoretycznie możliwe mocowanie butli pod autem nie jest dobrym pomysłem, jeśli bierzesz pod uwagę off-road, nawet lekki, ale wycieczkowy.
Biorę to pod uwagę - w planach bagażnik dachowy.
Re: Disco I + 3,9V8 + automat
: pn lis 17, 2008 1:57 pm
autor: grzegorzh
gossy pisze:Biorę to pod uwagę - w planach bagażnik dachowy.
Moim zdaniem bagażnik, to jak jest mus. Ale to moje zdanie.
: pn lis 17, 2008 11:10 pm
autor: M-461
Jak na wyprawę to bagażnik dachowy się przydaje i meblościanka zamykana dużymi drzwiami z tyłu.
Co do butli od LPG to faktycznie jest to pewien minus, ale da się do tego przyzwyczaić
: pn lis 17, 2008 11:25 pm
autor: Flor
jeszcze trochę i benzyna będzie w cenie gazu

szkoda się zagazowywać

: pn lis 17, 2008 11:29 pm
autor: M-461
Flor pisze:jeszcze trochę i benzyna będzie w cenie gazu

szkoda się zagazowywać

To się w tedy układ zdemontuje, tylko co z dziurami w bagażniku

: pn lis 17, 2008 11:32 pm
autor: Wąż
M-461 pisze:Flor pisze:jeszcze trochę i benzyna będzie w cenie gazu

szkoda się zagazowywać

To się w tedy układ zdemontuje, tylko co z dziurami w bagażniku

woda szybciej spływać będzie

: wt lis 18, 2008 12:02 am
autor: M-461
to fakt przydać się mogą bo podłoga w bagażniku nie wiedzeć czemu bywa czasmi mokra

Re: Disco I + 3,9V8 + automat
: czw lis 20, 2008 10:29 pm
autor: LR_Olek
takei on ma bogate wyposazenie ze brak mu
rolety bagaznika
nie jest siedmiomiejscowy
i nie ma aluminiowego zapasu

: sob lis 22, 2008 6:58 pm
autor: gossy
Czas się przywitać - nareszcie jest, Disco II z V8 z 1999 roku.
Witam Was wszystkich zakręconych "lanrowerozą"
Jednak wybór padł na DII, fajnie jeździ, standardowo na sprężynach z tyłu, H-Kardonem na pokładzie - miodzio.
W poniedziałek pakiet startowy - gdzie znaleźć "kompendium" o eksploatacji, olejach itp do powyższego??
Aha - mam jedna usterkę - nie mam podświetlenia zegarka w kabinie

: sob lis 22, 2008 8:45 pm
autor: darkman
Harmon

nie taki znowu standard, springi też - większość ma jednak miechy.
Wszystko o pakiecie znajdziesz na forum w zasadzie. Nie ma jeszcze aż tak dużo wyników z przeszukiwania na D2.
Zaoptrz się w jakąs pozycję elektroniczną - masz wykaz w przyklejonych - wykaz z grubsza manuali.
I coś by się przydało książkowego jako stymulator do dalszych poszukiwań i szybkiego sprawdzania np
Owners Workshop Manual, Haynesa - do D2 V8, jest też chyba wspólne wydanie z dieslem i solo dieslowskie. Ktoś z dwujkowców ma zdaje się w jpg w dziale .
: sob lis 22, 2008 9:04 pm
autor: gossy
darkman pisze:Harmon

nie taki znowu standard, springi też - większość ma jednak miechy.
Wszystko o pakiecie znajdziesz na forum w zasadzie. Nie ma jeszcze aż tak dużo wyników z przeszukiwania na D2.
Zaoptrz się w jakąs pozycję elektroniczną - masz wykaz w przyklejonych - wykaz z grubsza manuali.
I coś by się przydało książkowego jako stymulator do dalszych poszukiwań i szybkiego sprawdzania np
Owners Workshop Manual, Haynesa - do D2 V8, jest też chyba wspólne wydanie z dieslem i solo dieslowskie. Ktoś z dwujkowców ma zdaje się w jpg w dziale .
Przyklejone przerzuciłem - są manuale, "rozkladówki" silników etc, nie mogę znaleźć prozaicznych rzeczy typu ilości oleju w silniku, mostach, ukł chłodz. itp

: sob lis 22, 2008 9:22 pm
autor: zaloguj
Podobno Tak jest napisane w Manualu
- Manualna skrzynia biegów 2.7 litrów
- Automat 9,8 litrów
- Mosty po 1,7 litra
- Zbiornik płynu do spryskiwaczy 6 litrów
- Skrzynia redukcyjna 2.1 litra
- Układ chłodzenia
Benzyna 13 Litrów
Diesel 13 Litrów
- Ilość płynu chłodzącego przy wymianie
Benzyna 8 Litrów
Diesel 7.5 Litra
: sob lis 22, 2008 9:25 pm
autor: zaloguj
Oczywiscie mowa o Disco 2
: sob lis 22, 2008 10:14 pm
autor: gossy
zaloguj pisze:Oczywiscie mowa o Disco 2
Dzięki, mogę wykorzystać kolegę raz jeszcze? -
Czy dysponujesz specyfikacją jakie gatunki oleju gdzie?
silnik 15W40 ......
: sob lis 22, 2008 10:16 pm
autor: Flor
gossy pisze:zaloguj pisze:Oczywiscie mowa o Disco 2
Dzięki, mogę wykorzystać kolegę raz jeszcze? -

miłej zabawy
