nawiew w RR p38

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

yaro359
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pn lis 17, 2008 12:42 pm

nawiew w RR p38

Post autor: yaro359 » pn lis 17, 2008 1:02 pm

mam problem z zblokowanym nawiewem na przednią szybę w p38. idzie zima i paruje a nawiew działa na kabine. niechcę teraz rozbierać całego kokpitu by tam się dostać. a z tego co wiem to w rendżach to standart. może ktoś to juz przerabiał i wie jak to rozwiązać. pozdrawiam yaro359

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn lis 17, 2008 4:43 pm

a nie masz ogrzewanej przedniej szyby ? :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » pn lis 17, 2008 4:48 pm

ja mam, ja mam !!
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

yaro359
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pn lis 17, 2008 12:42 pm

szyba

Post autor: yaro359 » pn lis 17, 2008 7:52 pm

grzana szyba jest, ale jakiś paskudny kamień stuknął ją i akurat przed oczami kierowcy jest przerwa w grzaniu. bo gdyby nie to to bym się nie martwił tym nawiewem

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn lis 17, 2008 8:14 pm

Cytat z Forum Rangerovers.net
There is a way to get home cool or hot when blend motors fail. The part that fails is most of the time not the motor but the feed back system to the ECU. Therefor it is possible to operate the motors of the belend units.

Take out the radio from your car and reach inside you can feel connectors on top of the HEVAC ECU. At the left side of the car there are 2 connectors. release the most forward connector this is no C261 or C1597. This connector is the one with all the wires to the blend motors.

Now get 2 wires with +12V and 0 V. With inserting bend open paperclips into the connectors you can apply 12V to the blend motors directly.
connector numbers are stated on the connector and 1 to 8 on the left side of the car and 9 to 16 at the right side.

connectors 9 and 10 are for the RH temperature servo
connectors 11 and 12 are for the LH temperature servo
connectors 6 and 16 are for the distribution servo.

Insert the paperclips into the connectors from the servo you want to change the position of. Do this with the car off and in a silent place.
Now apply at random the +12V and the 0 volt to the paperclips. If you are lucky you hear the motor operating and the flap is moving keep the wires on until you hear the motor slow down and stop then release them.
If you heard nothing you must swap the wires as you were trying to close further at a closed position or open further at an open position.

With the distribution servo you can direct the air to the vents you want. This flap will be most likely ok as it is seldom used. I would set this before disconnecting the connector mentioned above.

With the flaps set you can now leave the connector disconnected and drive on. Regulate the temperature with the fanspeed in manual mode in combination with opening windows.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn lis 17, 2008 8:18 pm

A tak apropo Problemu parowania - u mnie dopóki klima działała to samochód nigdy nie parował(wszystkie samochody dookoła zaparowane lub zamarźnięte, a RR jakby nigdy nic z przejrzystymi szybami sobie stał) ani nawet nie zamarzał - Jeden warunek - klima zawsze ustawiona na Auto - nie wyłączamy jej na zimę. :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

yaro359
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pn lis 17, 2008 12:42 pm

Post autor: yaro359 » pn lis 17, 2008 8:31 pm

podpowiedź co do klimy na auto wypróbuję jutro rano, ale angielska podpowiedź co do przepinanania przewodów trochę zbyt skomplikowana jak na mój poziom angielskiego, ale musze poszukać jakiegś biegłego w technicznym angielskim,a ta podpowiedź to juz coś. dzięki

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: nowicjusz127 » pn lis 17, 2008 8:34 pm

a gdzie tam widziales techniczny angielski? :D
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

yaro359
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pn lis 17, 2008 12:42 pm

Post autor: yaro359 » pn lis 17, 2008 8:51 pm

no może nie techniczny, ale ja sam boje się próbować. choć pwenie gdybym przysiadł z książką to bym dał radę

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » wt lis 18, 2008 4:26 pm

yaro359: czytaj forum Rangerovers bo od czasu do czasu można tam znaleźć ciekawe opisy/zdjęcia: http://rangerovers.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=27214
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lis 18, 2008 6:38 pm

N2O pisze:Cytat z Forum Rangerovers.net
Regulate the temperature with the fanspeed in manual mode in combination with opening windows.
super receptura super
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt lis 18, 2008 6:42 pm

u mnie niestety regulacja prędkości wentylatorów nie działa, ale nie ma to teraz większego znaczenia bo chyba rozrząd się rozpadł :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » wt lis 18, 2008 6:43 pm

To byłoby banalne ale czemu nie można zrobić czegoś aby z nawiewów nic nie wiało? Tym szybciej jedziesz tym mocniej wieją… Jaki jest tego powód?
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt lis 18, 2008 6:54 pm

jak włączysz wewnętrzny obieg i wyłączysz wentylatory to teoretycznie nie powinno nic wiać :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość