Land Rover Discovery - serwis
Moderator: Jerry
Land Rover Discovery - serwis
Witam, jestem świeżym użytkownikiem forum i LR Discovery TD5 z 2001 r. Jeżdżę nim niecały miesiąc i już niestety pierwsze kłopoty. Zaczęło się od tego, że nie chciał palić przy temperaturze otoczenia -1 - musiałem go na rozruszniku dłużej pomęczyć aby w końcu zapalił, co na pewno nie wpłynęło pozytywnie na zasób mocy mojego akumulatorka. Pojechałem na warsztat i okazało się, że zgodnie z moimi przewidywaniami - a właściwie mojego ojca - świece żarowe są przepalone. Ok - przełknąłem - zamierzam wymienić w najbliższym czasie.
Ale właściciel warsztatu po odkręceniu pokrywy silnika stwierdził że jest wyciek oleju spod pokrywy silnika i że trzeba wymienić uszczelkę. Wyciek faktycznie był - moim zdaniem nie wydawał się poważny, więc nie wiem czy jest sens robić. Dodam, że przegląd przed zakupem robiłem w 4x4 Centrum w Warszawie i tam stwierdzili, że taki wyciek to norma dla jednostki tego samochodu.
Poza tym mechanik z warsztatu gdzie diagnozowałem te świece po obejrzeniu zawieszki stwierdził, że zły olej mam nalany do tego samochodu - poprzedni właściciel nalał olej mineralny Texaco Havoline Premium SAE 20W-50 - taki podobno był lany od początku. To mnie zaniepokoiło. Czy faktycznie ten olej kompletnie nie nadaje się do mojego TD5, czy to po prostu widzi mi się właściciela warsztatu i jego chęć zarobienia na wymianie płynów?
Kolejne pytanie:
Czy znacie może jakieś dobre serwisy na terenie Łodzi lub okolic, gdzie mogę bez obawy jeździć ze swoją dyskoteką?
Ale właściciel warsztatu po odkręceniu pokrywy silnika stwierdził że jest wyciek oleju spod pokrywy silnika i że trzeba wymienić uszczelkę. Wyciek faktycznie był - moim zdaniem nie wydawał się poważny, więc nie wiem czy jest sens robić. Dodam, że przegląd przed zakupem robiłem w 4x4 Centrum w Warszawie i tam stwierdzili, że taki wyciek to norma dla jednostki tego samochodu.
Poza tym mechanik z warsztatu gdzie diagnozowałem te świece po obejrzeniu zawieszki stwierdził, że zły olej mam nalany do tego samochodu - poprzedni właściciel nalał olej mineralny Texaco Havoline Premium SAE 20W-50 - taki podobno był lany od początku. To mnie zaniepokoiło. Czy faktycznie ten olej kompletnie nie nadaje się do mojego TD5, czy to po prostu widzi mi się właściciela warsztatu i jego chęć zarobienia na wymianie płynów?
Kolejne pytanie:
Czy znacie może jakieś dobre serwisy na terenie Łodzi lub okolic, gdzie mogę bez obawy jeździć ze swoją dyskoteką?
Kurcze tak się rozpisałeś, że sobie pomyślałem, że naprawde masz kłopoty ze swoim Disco 

Discovery 300 Tdi
http://www.walbrzych4x4.pl/
http://www.walbrzych4x4.pl/
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- Rumpelstikin
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 9:39 pm
- Lokalizacja: Krosno
- Kontaktowanie:
No fakt. I pomimo tego cieknąć nie przestało. Będą kłopocikiczesław&jarząbek pisze:a td5 zalane 20w50 to niby co jest?konrad.w1 pisze:Kurcze tak się rozpisałeś, że sobie pomyślałem, że naprawde masz kłopoty ze swoim Disco

Discovery 300 Tdi
http://www.walbrzych4x4.pl/
http://www.walbrzych4x4.pl/
20w50
Chopie!!! Jak masz tam 20w50 zalane to znaczy, ze auto bylo serwisowane w dobrym serwisie! A Panu co mowi, ze zly olej - kaz sie pocalowac w dupe i odwiedz warsztat gdzie wczesniej auto bylo serwisowane.
Swiece zarowe to nie jest droga sprawa, w warsztacie co sie zna sprawdza Ci czy wszystkie sa do bani (nie czesto to sie zdarza) uszczelke dekla zmienia sie w 15 minut, zrob to bo po co ma ciec.
Twoje klopoty to pikuś
I pamiętaj ! This mashine has no brain - use your own!
Swiece zarowe to nie jest droga sprawa, w warsztacie co sie zna sprawdza Ci czy wszystkie sa do bani (nie czesto to sie zdarza) uszczelke dekla zmienia sie w 15 minut, zrob to bo po co ma ciec.
Twoje klopoty to pikuś
I pamiętaj ! This mashine has no brain - use your own!
BOCIAN
Ps. śmierć plastikom!
Ps. śmierć plastikom!
- nowicjusz127
- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: 20w50
sztachu...BocianWaw pisze:Chopie!!! Jak masz tam 20w50 zalane to znaczy, ze auto bylo serwisowane w dobrym serwisie! A Panu co mowi, ze zly olej - kaz sie pocalowac w dupe i odwiedz warsztat gdzie wczesniej auto bylo serwisowane.
Swiece zarowe to nie jest droga sprawa, w warsztacie co sie zna sprawdza Ci czy wszystkie sa do bani (nie czesto to sie zdarza) uszczelke dekla zmienia sie w 15 minut, zrob to bo po co ma ciec.
Twoje klopoty to pikuś
I pamiętaj ! This mashine has no brain - use your own!
wsadź se dziecko z grypą do mikroweli na cztery zdrowaśki a potem idż po rozum do krowy
żywot td5 na takim oleju zmniejsza się do jednej trzeciej, a pompowtrysków do 15%
czas nie stoi w miejscu niestety
a tak baj de łej...dalej masz na głowie...pasemka?

#noichuj
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Ja lałem do dwa z ćwiartka i bardzo zadowolony byłem 
bo wychechłany to raz, dwa ciekł jak cholera zwłaszcza w ciepłe dni, zalałem 20w50 i było git... do pierwszych mrozów
Do 2.5 leje 15w40... bo nie cieknie, jest w dobrym stanie i zima idzie

bo wychechłany to raz, dwa ciekł jak cholera zwłaszcza w ciepłe dni, zalałem 20w50 i było git... do pierwszych mrozów

Do 2.5 leje 15w40... bo nie cieknie, jest w dobrym stanie i zima idzie

Land Rover made by craftsmen-driven by psychos 
always look on the bright side of life

always look on the bright side of life

Re: Land Rover Discovery - serwis
No to jak? masz disco i jeszcze nie wiesz kto w Łodzi jest debesciak i gdzie należy jeździć z naprawami? To przecież przed zakupem Landa trzeba się zorientować jak wygląda sprawa serwisów w Polsce. Nie znasz dnia ani godzinysweeps pisze:Czy znacie może jakieś dobre serwisy na terenie Łodzi lub okolic, gdzie mogę bez obawy jeździć ze swoją dyskoteką?

AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0
Wielkie dzięki za odpowiedź, ale jedziemy dalej.
Dobra - czyli gość z warsztatu miał rację. To teraz powiedzcie mi czym go zalać aby nie pogorszyć sprawy. Rozumiem, że w grę wchodzi jedynie mineralny? (Nie można podobno lać syntetyków i półsyntetyków po wcześniejszym laniu mineralnego)
Druga sprawa, to lepkość: 15w się nada, czy brać olej z mniejszym indeksem. I wytrzymałość: 40, 50 czy może jeszcze inaczej?
Sprawa świec jest raczej rozwiązana - nie grzeją i trzeba je wymienić
Cały czas czekam na właściwy moment.
Poza tym może ktoś się wypowie na temat skrzyni manualnej - sporadycznie zdarza się, że bardzo głośno rzęzi na jedynce i wstecznym, przestaje po puszczeniu lub wciśnięciu sprzęgła. Na innych biegach nie miałem jeszcze problemu. Facet z tego samego warsztatu stwierdził, że to może być łożysko oporowe i należałoby przy wymianie płynu do skrzyni zobaczyć czy nie ma w środku opiłków żelaza. Jeżeli będą, to skrzynia do rozbiórki.
Inna sprawa, to sporadyczne drgania przy zmianie biegów, ale to podobno norma.
I już ostatnie pytanko
Pstrykanie kierownicy
przy kręceniu. Chodzi o to, że kierownica chodzi leciutko, ale przy okazji kręcenia słychać w miarę ciche pstrykanie - taki plastikowy odgłos. Jest potrzeba aby coś z tym robić?
Dudek a czy możesz mnie poinformować, kto jest w Łodzi debeściak
Jeżeli nie chcesz publicznie może być priv. Dwa serwisy w Łodzi znam, ale czy są dobre i nie wypłuczą mi kieszeni, to już jest inna sprawa.
Dobra - czyli gość z warsztatu miał rację. To teraz powiedzcie mi czym go zalać aby nie pogorszyć sprawy. Rozumiem, że w grę wchodzi jedynie mineralny? (Nie można podobno lać syntetyków i półsyntetyków po wcześniejszym laniu mineralnego)
Druga sprawa, to lepkość: 15w się nada, czy brać olej z mniejszym indeksem. I wytrzymałość: 40, 50 czy może jeszcze inaczej?
Sprawa świec jest raczej rozwiązana - nie grzeją i trzeba je wymienić

Poza tym może ktoś się wypowie na temat skrzyni manualnej - sporadycznie zdarza się, że bardzo głośno rzęzi na jedynce i wstecznym, przestaje po puszczeniu lub wciśnięciu sprzęgła. Na innych biegach nie miałem jeszcze problemu. Facet z tego samego warsztatu stwierdził, że to może być łożysko oporowe i należałoby przy wymianie płynu do skrzyni zobaczyć czy nie ma w środku opiłków żelaza. Jeżeli będą, to skrzynia do rozbiórki.
Inna sprawa, to sporadyczne drgania przy zmianie biegów, ale to podobno norma.
I już ostatnie pytanko


Dudek a czy możesz mnie poinformować, kto jest w Łodzi debeściak


Ostatnio zmieniony pt lis 28, 2008 8:44 am przez sweeps, łącznie zmieniany 1 raz.
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
To nie wytrzymalosc. 15W itp. to klasa lepkosci zima a 40, 50 itp. to klasa lepkosci latem.sweeps pisze:Druga sprawa, to lepkość: 15w się nada, czy brać olej z mniejszym indeksem. I wytrzymałość: 40, 50 czy może jeszcze inaczej?
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Myślisz, że zimą nie da się rozgrzać samochodu bardziej niż latem?? Nie wiem jak to się dokładnie nazywa w każdym razie to jest lepkość przy wysokich temperaturach - zimą, gdy zakopiesz się w śniegu też się nadaapede pisze:To nie wytrzymalosc. 15W itp. to klasa lepkosci zima a 40, 50 itp. to klasa lepkosci latem.sweeps pisze:Druga sprawa, to lepkość: 15w się nada, czy brać olej z mniejszym indeksem. I wytrzymałość: 40, 50 czy może jeszcze inaczej?

Dane serwisu poszły na priva. Mam nadzieję, że nie grasz na skrzypcach
. Była historia, że przyjechał do nich gościu i mechaniory zobaczyli, że ma skrzypce w bagażniku. I zaproponowali mu żeby im przygrywał w czasie roboty. I najlepsze, że gościu się zgodził 


AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0
czego to ludzie nie zrobią żeby móc patrzeć mechanikom na ręcedudek pisze:Dane serwisu poszły na priva. Mam nadzieję, że nie grasz na skrzypcach. Była historia, że przyjechał do nich gościu i mechaniory zobaczyli, że ma skrzypce w bagażniku. I zaproponowali mu żeby im przygrywał w czasie roboty. I najlepsze, że gościu się zgodził

Dzięki za info - wybiorę się tam w najbliższym czasie. Sam gram jedynie na nerwach, więc problemu nie będzie 
Co do oznaczeń tych olejów silnikowych, to ciężko o jakieś rzeczowe opracowania:
http://www.motofakty.pl/artykul/oleje_s ... ierac.html
http://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_silnikowy
W pierwszym trochę namotali, w drugim jest już nieco jaśniej, jednak wciąż mam wątpliwości co do odpowiedniego oleju - głównie chodzi mi o wpływ na podzespoły TD5. Poza tym wydaje mi się, że klasa letnia ma znaczenie również zimą - wtedy też silnik potrafi się nieźle nagrzać.

Co do oznaczeń tych olejów silnikowych, to ciężko o jakieś rzeczowe opracowania:
http://www.motofakty.pl/artykul/oleje_s ... ierac.html
http://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_silnikowy
W pierwszym trochę namotali, w drugim jest już nieco jaśniej, jednak wciąż mam wątpliwości co do odpowiedniego oleju - głównie chodzi mi o wpływ na podzespoły TD5. Poza tym wydaje mi się, że klasa letnia ma znaczenie również zimą - wtedy też silnik potrafi się nieźle nagrzać.
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
No i sam sobie odpowiedziales w linkach z postu wyzej. Wiadomo ze silnik zima jak i latem rozgrzewa sie do tej samej temperatury. Chodzi o to co sie dzieje z olejem zanim silnik sie rozgrzeje. Idac tym tokiem rozumowania mozna zima lac wode do ukladu chlodzenia bo tez sie rozgrzewa do 90 stopni.sweeps pisze:Myślisz, że zimą nie da się rozgrzać samochodu bardziej niż latem?? Nie wiem jak to się dokładnie nazywa w każdym razie to jest lepkość przy wysokich temperaturach - zimą, gdy zakopiesz się w śniegu też się nadaapede pisze:To nie wytrzymalosc. 15W itp. to klasa lepkosci zima a 40, 50 itp. to klasa lepkosci latem.sweeps pisze:Druga sprawa, to lepkość: 15w się nada, czy brać olej z mniejszym indeksem. I wytrzymałość: 40, 50 czy może jeszcze inaczej?Nie wiem tylko jak ta lepkość wpływa na podzespoły samochodu i dlatego pytam jaką dobrać.


loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość