POMOCY- hamulce w serii

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

rafi 109
Posty: 707
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 9:26 am
Lokalizacja: Piła-Trzcianka

POMOCY- hamulce w serii

Post autor: rafi 109 » ndz lis 30, 2008 9:39 pm

:evil: Koledzy , potrzebuję pomocy jak w temacie, seria III 109, WSZYSTKO jest nowe (pompa,serwo,rozpieracze,przewody i regulator siły hamowania) ale za cholere jasną nie mogę tego odpowietrzyć, pedał wpada za pierwszym razem- za trzecim jest OK, odpowietrzałem już z 10 razy, i powietrze się nie pokazuje, ale gdzieś musi być w układzie- proszę o sugestie , byle konstruktywne
LR 109 S III 2,25>2.5>300tdi
LR Disco 3 2,7 TDI

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz lis 30, 2008 9:49 pm

Witam Rafał !!
A szczęki do bębnów ty wyregulował ??
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

rafi 109
Posty: 707
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 9:26 am
Lokalizacja: Piła-Trzcianka

Post autor: rafi 109 » ndz lis 30, 2008 9:55 pm

NO wiesz - pierwsze co zrobiłem, witaj Pepku, a apropo znasz może moment dokręcenia śrub na kołach ?
LR 109 S III 2,25>2.5>300tdi
LR Disco 3 2,7 TDI

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz lis 30, 2008 9:55 pm

i skok pompy na pedalierze
#noichuj

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » ndz lis 30, 2008 9:55 pm

a pompe odpowietrzal czy tylko bebny ??
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

rafi 109
Posty: 707
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 9:26 am
Lokalizacja: Piła-Trzcianka

Post autor: rafi 109 » ndz lis 30, 2008 9:57 pm

gosc pisze:a pompe odpowietrzal czy tylko bebny ??
przyznaję tylko bębny, nic nie wiem o pompie, przybliż mi ten temat....
LR 109 S III 2,25>2.5>300tdi
LR Disco 3 2,7 TDI

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz lis 30, 2008 9:57 pm

rafi 109 pisze:NO wiesz - pierwsze co zrobiłem, witaj Pepku, a apropo znasz może moment dokręcenia śrub na kołach ?
Do oporu reką a potem z buta poprawiam :wink:
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

rafi 109
Posty: 707
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 9:26 am
Lokalizacja: Piła-Trzcianka

Post autor: rafi 109 » ndz lis 30, 2008 10:00 pm

Do oporu taką reką a potem z buta poprawiam - ja tak dokręcałem koło przy Starze, i zostałem z nakrętką (i szpilką) w ręku
LR 109 S III 2,25>2.5>300tdi
LR Disco 3 2,7 TDI

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: nowicjusz127 » ndz lis 30, 2008 10:03 pm

rafi 109 pisze: moment dokręcenia śrub na kołach ?
mysle ze 130Nm powinno byc ok choc przyznaje ze Seria to dla mnie archeologia i moge sie mylic.Czeslaw powinien byc lepiej zorientowany o Wezu znamym renowatorze nie wspomne... :D
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz lis 30, 2008 10:05 pm

Do Stara to Ja jeszcze rurę na klucz zakładałem :D .Ale wracając do hamulców to zrób tak jak koledzy mówią
1 Wyreguluj najpierw luz na popychaczu pompy
2 popuść przewód na wyjściu z pompy i tak odpowietrz
3 odpowietrzniki na kołach
4 przy każdym działaniu wspomagaj się piwem :wink:
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz lis 30, 2008 10:05 pm

wąsz lepi na bitex
:)21

my kręcimy na 120-140, a jak któren marudny to jest loctite w sztyfcie :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » ndz lis 30, 2008 10:06 pm

rafi 109 pisze:
gosc pisze:a pompe odpowietrzal czy tylko bebny ??
przyznaję tylko bębny, nic nie wiem o pompie, przybliż mi ten temat....
najpier odpowietrz pompe , popuszczasz przewod ktos naciska na pedal (rez do dechy ) zakrecasz przewod , odpuszcza pedal ham.
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: nowicjusz127 » ndz lis 30, 2008 10:16 pm

czesław&jarząbek pisze:wąsz lepi na bitex
:)21
nie wiem,nie znam sie nie widzialem :D mysle jednak ze wywolany do tablicy sprobuje podjac polemike z tymi jakze krzywdzacymi i oszczerczymi pomowieniami bezpodstawnie i calkowicie nieslusznie rzucone na jego biedna i umeczona osobe,przez reakcyjne jednostki z gornego slaska,powodowane zazdoscia :D
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

rafi 109
Posty: 707
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 9:26 am
Lokalizacja: Piła-Trzcianka

Post autor: rafi 109 » ndz lis 30, 2008 10:17 pm

:) Dzięki, za podpowiedzi, zawszeć to gdzieś dzwoni, proszę jeszcze o info n/t regulacji pompy ham.
LR 109 S III 2,25>2.5>300tdi
LR Disco 3 2,7 TDI

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz lis 30, 2008 10:26 pm

Na popychaczu pompy masz regulację(zaj...cie ciężko tam manewrować) i musisz tak go ustawić żeby miał delikatny luz. Nie może naciskać na tłoczek bo pompa nie będzie pobierała odpowiedniej ilości płynu
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » ndz lis 30, 2008 10:27 pm

esz wy :)21
Co do odpowietrzania to nie pomogę, bo nigdy takich problemów nie miałem, ot przy czyszczeniu tłoczków i wymianie jednej sekcji przewodu.... bez problemowo szło :-?

Dokręcenie kół, na czucie, lagą... jaki moment to wie moja łapa, niestety podziałki na ramieniu nie mam :)21

A co do bitexu... ostatnio musiałem z ramy zdzierać bo diagnosta koniecznie musiał numery zobaczyć... były :o i się nawet zgadzały, w ciężkim szoku byłem :)20 :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: nowicjusz127 » ndz lis 30, 2008 10:32 pm

juz?? to wszystko?? to ja ci tu probuje wywalczyc przedpole do przeprowadzenia zmasowanego ataku na wrogie i oszczercze pomowienia a ty tylko tyle?? :D :o
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » ndz lis 30, 2008 10:37 pm

Przywykłem :)21

Niech mówią, że druciarz jestem, co mi tam i tak gówno wiedzą, zamiast druta trytki używam :)21

Przyznaję , że instalacje elektryczną, mam chwilowo "rzuconą luzem"... tak to dobre określenie :)21 , ale niedługo będzie porządek robiony, gaśnice mam :)21

Bitex, cóż poprzedni właściciel cały spód pokrył, łącznie z aluminiową podłogą... normalnie nobla powinien za to dostać.... rama oczywiście gnije od środka, nawet mam fajną dziurę przy tylnej belce :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz lis 30, 2008 10:39 pm

tak oto jesteśmy naocznymi świadkami obalenia teorii ewolucji...tasiemiec przepoczwarza się w...amebę
:)21
a ziemia robi się płaska
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » ndz lis 30, 2008 10:42 pm

Jak cały układ hamownicowy nówka, to duzo pompowania ze szwagrem :)21

przyspieszy proces lekkie nadciśnienie podane na zbiornik, sa jakies gotowe zestawy "wiodacych" producentów......lub wyczucie i "prawie"pusty kompresor.
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » ndz lis 30, 2008 10:43 pm

Czesław, a jak tam twoja ewolucja? :wink:
Wytworzyłeś już własne pole grawitacyjne? :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz lis 30, 2008 10:44 pm

próbny rozruch pola planowany jest na 2012
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » ndz lis 30, 2008 10:45 pm

weźmiesz winogrono i sprawdzisz czy stanie się twoim małym księżycem? :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: nowicjusz127 » ndz lis 30, 2008 10:46 pm

Wezu ja tam jestem sklonny przyznac ci jakas specjalna nagrode za wytrwalosc i dzielnosc w tej nierownej walce z restauracja Serii.powoli ale systematycznie do przodu.i tak trzymaj :D
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz lis 30, 2008 10:49 pm

Wąż pisze:weźmiesz winogrono i sprawdzisz czy stanie się twoim małym księżycem? :)21
wytorzę pierścienie z m&m'sów
:)21
#noichuj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości