Izolator akumulatorów Warn

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
mikolaj_k
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw maja 03, 2007 2:49 pm
Lokalizacja: W-wa

Izolator akumulatorów Warn

Post autor: mikolaj_k » śr gru 03, 2008 9:18 pm

Podłączyłem dzisiaj izolator akumulatorów Warn (wg instrukcji tzn kabel z alternatora idzie do izolatora pod "A" następnie z "1" idzie do bezpieczników i akumulatora pierwszego, a "2" idzie do akumulatora 2)
i coś jest nie tak nie mam w ogóle ładowania

Czy ktoś już montował taki izolator i mógłby mi powiedzieć jak to zrobił?

Dzięki

samochodzik to Disco I 3,9
LR Disko 1, 3,9 V8 / LR Disco Sport 2.0

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr gru 03, 2008 10:22 pm

tam jest z tego co pamiętam jakiś solidny fuck-up w czasoprzestrzeni zawartej pomiędzy schematem dołączanym do urządzenia a faktycznymi oznaczeniami lub raczej ich brakiem na przyłączach i bardzo łatwo o błędne połączenie.
jakieś gusła trzeba odstawić z orientacją schematu i izolatora jak mapy z busolą...generalnie ćwiczenie na kreatywność, wyobraźnię i znajomość języka z dużym marginesem na fristajl
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » śr gru 03, 2008 10:49 pm

Z regulatorem napiecia jaki jest zamontowany w alternatorze Land Roverowym izolator diodowy nie zadziala.

Sprawdzone w Disco 1 i konsultowane ze specjalista od regulatorow napiecia.
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr gru 03, 2008 10:49 pm

zmień konsultanta.
#noichuj

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » śr gru 03, 2008 10:50 pm

Czesiu,


A twoj czarodziej dal rade ?
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr gru 03, 2008 10:52 pm

poza brakiem oznaczeń na przyłączach i dokumentacją średnio odpowiadającą stanowi faktycznemu nie było innych problemów.
#noichuj

Awatar użytkownika
gostcomp
Posty: 783
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 10:25 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gostcomp » śr gru 03, 2008 11:26 pm

gucio1234 pisze:Z regulatorem napiecia jaki jest zamontowany w alternatorze Land Roverowym izolator diodowy nie zadziala.
a niby to czemu ?
konsultowane ze specjalista od regulatorow napiecia.
Wow to są specjaliści od tego ? no no
a studia to ilu letnie na to są ?
pewnie 5 letnie bo to bardzo skomplikowane elementy są :D
Ignorancji, nieróbstwu i niechlujstwu stanowcze nie KARWA nie

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » czw gru 04, 2008 9:28 am

gostcomp pisze:
gucio1234 pisze:Z regulatorem napiecia jaki jest zamontowany w alternatorze Land Roverowym izolator diodowy nie zadziala.
a niby to czemu ?
Alternator ma 4 kontakty:
1. MASA
2. Ladowanie akumulatora
3. Wskaznik ladowania na desce rozdzielczej
4. Obrotomierz

Podlaczenie izolatora diodowego w obwod ladowania akumulatora powoduje spadek napiecia ok. 0,7 V. Przy tak duzej roznicy napiec obrotomierz nia dziala, a lampka ladowania gasnie dopiero przy dosc wysokich obrotach (wtedy kiedy napiecie na alternatorze wrosnie o te "stracone" w obwodzie ladowania akumulatora 0,7 V
Przy alternatorach z regulatorem napiecia BOSCH mozna stosowac diode kompensujaca spadek napiecia (trzeba ja wlutowac bezposrednio do jednej z koncowek regulatora napiecia). Wtedy regulator napiecia jest jakby oszukiwany i stabilizuje napiecie na poziomie wyzszym o 0,7 V.
Regulator napiecia w LR jest inny. Nie udalo mi sie zastosowac tam tej metody (co nie znaczy ze jest to niemozliwe, wymaga zapewne wiecej czasu, ktorego nie mialem - Czesio mial i sobie poradzil :)2 :)2 )
gostcomp pisze:
gucio1234 pisze: konsultowane ze specjalista od regulatorow napiecia.
Wow to są specjaliści od tego ? no no
a studia to ilu letnie na to są ?
pewnie 5 letnie bo to bardzo skomplikowane elementy są :D
Wbrew pozorom we wspolczesnych regulatorach napiecia stosowane sa specjalizowane scalone regulatory napiecia, jest ich sporo roznych typów i nie sa zamienne miedzy soba. Spotyka sie tez uklady gdzie regulator napiecia jest zintegrowany z komputerem sterujacym wszystkim w samochodzie.
Studia na Wydziale Elektroniki Politechniki Warszawskiej trwaja 5 lat.
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
mikolaj_k
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw maja 03, 2007 2:49 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mikolaj_k » czw gru 04, 2008 10:37 am

Poradziłem sobie i teraz jest OK
wystarczy mieć izolator z 4 podłączeniami
LR Disko 1, 3,9 V8 / LR Disco Sport 2.0

Awatar użytkownika
gostcomp
Posty: 783
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 10:25 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gostcomp » czw gru 04, 2008 11:05 am

gucio1234 pisze:
Alternator ma 4 kontakty:
1. MASA
2. Ladowanie akumulatora
3. Wskaznik ladowania na desce rozdzielczej
4. Obrotomierz

Podlaczenie izolatora diodowego w obwod ladowania akumulatora powoduje spadek napiecia ok. 0,7 V. Przy tak duzej roznicy napiec obrotomierz nia dziala, a lampka ladowania gasnie dopiero przy dosc wysokich obrotach (wtedy kiedy napiecie na alternatorze wrosnie o te "stracone" w obwodzie ladowania akumulatora 0,7 V
Przy alternatorach z regulatorem napiecia BOSCH mozna stosowac diode kompensujaca spadek napiecia (trzeba ja wlutowac bezposrednio do jednej z koncowek regulatora napiecia). Wtedy regulator napiecia jest jakby oszukiwany i stabilizuje napiecie na poziomie wyzszym o 0,7 V.
Regulator napiecia w LR jest inny. Nie udalo mi sie zastosowac tam tej metody (co nie znaczy ze jest to niemozliwe, wymaga zapewne wiecej czasu, ktorego nie mialem - Czesio mial i sobie poradzil :)2 :)2 )
0,7v lub 0,4 zależnie od zastosowanej diody
wpinanie diody pomiędzy mase a regulator zmienia ustawienia zródła prądowego w regulatorze (zmienia punkt odniesienia)
co może być nieskuteczne w nowocześniejszych regulatorach

śmiem twierdzić że przy prawidłowym podłączeniu będzie wszystko działać bez konieczności ingerencji w regulator
trzeba się tylko zastanowić nad tym co się robi
gucio1234 pisze: Spotyka sie tez uklady gdzie regulator napiecia jest zintegrowany z komputerem sterujacym wszystkim w samochodzie.
lat.
Gdzie ? w którym samochodzie ?
wybacz ale regulatory to śmiesznie proste układy
nawet te najnowsze i nazywanie kogoś ze jest specjalistą od regulatorów
można porównać tylko, bo ja wiem np do sprzątaczki specjalizującej się w myciu słuchawek telefonów :lol:
Ignorancji, nieróbstwu i niechlujstwu stanowcze nie KARWA nie

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt gru 16, 2008 11:07 pm

gostcomp pisze:
gucio1234 pisze: Spotyka sie tez uklady gdzie regulator napiecia jest zintegrowany z komputerem sterujacym wszystkim w samochodzie.
lat.
Gdzie ? w którym samochodzie ?
wybacz ale regulatory to śmiesznie proste układy
nawet te najnowsze i nazywanie kogoś ze jest specjalistą od regulatorów
można porównać tylko, bo ja wiem np do sprzątaczki specjalizującej się w myciu słuchawek telefonów :lol:

Np. Jeep Cherokee po roku 91 i wiekszosc aut amerykanskich wspolczesnie ma regulator napiecia alternatora w ECU.


W przypadku diodowych izolatorow sa rozne typy do roznych typow alternatorow. Mam gdzies schematy podlaczen w roznych konfiguracjach.


Alternator alternatorowi i regulator regulatorowi nierowny.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości