Izolator akumulatorów Warn
Moderator: Jerry
Izolator akumulatorów Warn
Podłączyłem dzisiaj izolator akumulatorów Warn (wg instrukcji tzn kabel z alternatora idzie do izolatora pod "A" następnie z "1" idzie do bezpieczników i akumulatora pierwszego, a "2" idzie do akumulatora 2)
i coś jest nie tak nie mam w ogóle ładowania
Czy ktoś już montował taki izolator i mógłby mi powiedzieć jak to zrobił?
Dzięki
samochodzik to Disco I 3,9
i coś jest nie tak nie mam w ogóle ładowania
Czy ktoś już montował taki izolator i mógłby mi powiedzieć jak to zrobił?
Dzięki
samochodzik to Disco I 3,9
LR Disko 1, 3,9 V8 / LR Disco Sport 2.0
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
tam jest z tego co pamiętam jakiś solidny fuck-up w czasoprzestrzeni zawartej pomiędzy schematem dołączanym do urządzenia a faktycznymi oznaczeniami lub raczej ich brakiem na przyłączach i bardzo łatwo o błędne połączenie.
jakieś gusła trzeba odstawić z orientacją schematu i izolatora jak mapy z busolą...generalnie ćwiczenie na kreatywność, wyobraźnię i znajomość języka z dużym marginesem na fristajl

jakieś gusła trzeba odstawić z orientacją schematu i izolatora jak mapy z busolą...generalnie ćwiczenie na kreatywność, wyobraźnię i znajomość języka z dużym marginesem na fristajl

#noichuj
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
a niby to czemu ?gucio1234 pisze:Z regulatorem napiecia jaki jest zamontowany w alternatorze Land Roverowym izolator diodowy nie zadziala.
Wow to są specjaliści od tego ? no nokonsultowane ze specjalista od regulatorow napiecia.
a studia to ilu letnie na to są ?
pewnie 5 letnie bo to bardzo skomplikowane elementy są

Ignorancji, nieróbstwu i niechlujstwu stanowcze nie KARWA nie
Alternator ma 4 kontakty:gostcomp pisze:a niby to czemu ?gucio1234 pisze:Z regulatorem napiecia jaki jest zamontowany w alternatorze Land Roverowym izolator diodowy nie zadziala.
1. MASA
2. Ladowanie akumulatora
3. Wskaznik ladowania na desce rozdzielczej
4. Obrotomierz
Podlaczenie izolatora diodowego w obwod ladowania akumulatora powoduje spadek napiecia ok. 0,7 V. Przy tak duzej roznicy napiec obrotomierz nia dziala, a lampka ladowania gasnie dopiero przy dosc wysokich obrotach (wtedy kiedy napiecie na alternatorze wrosnie o te "stracone" w obwodzie ladowania akumulatora 0,7 V
Przy alternatorach z regulatorem napiecia BOSCH mozna stosowac diode kompensujaca spadek napiecia (trzeba ja wlutowac bezposrednio do jednej z koncowek regulatora napiecia). Wtedy regulator napiecia jest jakby oszukiwany i stabilizuje napiecie na poziomie wyzszym o 0,7 V.
Regulator napiecia w LR jest inny. Nie udalo mi sie zastosowac tam tej metody (co nie znaczy ze jest to niemozliwe, wymaga zapewne wiecej czasu, ktorego nie mialem - Czesio mial i sobie poradzil


Wbrew pozorom we wspolczesnych regulatorach napiecia stosowane sa specjalizowane scalone regulatory napiecia, jest ich sporo roznych typów i nie sa zamienne miedzy soba. Spotyka sie tez uklady gdzie regulator napiecia jest zintegrowany z komputerem sterujacym wszystkim w samochodzie.gostcomp pisze:Wow to są specjaliści od tego ? no nogucio1234 pisze: konsultowane ze specjalista od regulatorow napiecia.
a studia to ilu letnie na to są ?
pewnie 5 letnie bo to bardzo skomplikowane elementy są
Studia na Wydziale Elektroniki Politechniki Warszawskiej trwaja 5 lat.
Marcin (gucio1234)
0,7v lub 0,4 zależnie od zastosowanej diodygucio1234 pisze:
Alternator ma 4 kontakty:
1. MASA
2. Ladowanie akumulatora
3. Wskaznik ladowania na desce rozdzielczej
4. Obrotomierz
Podlaczenie izolatora diodowego w obwod ladowania akumulatora powoduje spadek napiecia ok. 0,7 V. Przy tak duzej roznicy napiec obrotomierz nia dziala, a lampka ladowania gasnie dopiero przy dosc wysokich obrotach (wtedy kiedy napiecie na alternatorze wrosnie o te "stracone" w obwodzie ladowania akumulatora 0,7 V
Przy alternatorach z regulatorem napiecia BOSCH mozna stosowac diode kompensujaca spadek napiecia (trzeba ja wlutowac bezposrednio do jednej z koncowek regulatora napiecia). Wtedy regulator napiecia jest jakby oszukiwany i stabilizuje napiecie na poziomie wyzszym o 0,7 V.
Regulator napiecia w LR jest inny. Nie udalo mi sie zastosowac tam tej metody (co nie znaczy ze jest to niemozliwe, wymaga zapewne wiecej czasu, ktorego nie mialem - Czesio mial i sobie poradzil![]()
)
wpinanie diody pomiędzy mase a regulator zmienia ustawienia zródła prądowego w regulatorze (zmienia punkt odniesienia)
co może być nieskuteczne w nowocześniejszych regulatorach
śmiem twierdzić że przy prawidłowym podłączeniu będzie wszystko działać bez konieczności ingerencji w regulator
trzeba się tylko zastanowić nad tym co się robi
Gdzie ? w którym samochodzie ?gucio1234 pisze: Spotyka sie tez uklady gdzie regulator napiecia jest zintegrowany z komputerem sterujacym wszystkim w samochodzie.
lat.
wybacz ale regulatory to śmiesznie proste układy
nawet te najnowsze i nazywanie kogoś ze jest specjalistą od regulatorów
można porównać tylko, bo ja wiem np do sprzątaczki specjalizującej się w myciu słuchawek telefonów

Ignorancji, nieróbstwu i niechlujstwu stanowcze nie KARWA nie
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
gostcomp pisze:Gdzie ? w którym samochodzie ?gucio1234 pisze: Spotyka sie tez uklady gdzie regulator napiecia jest zintegrowany z komputerem sterujacym wszystkim w samochodzie.
lat.
wybacz ale regulatory to śmiesznie proste układy
nawet te najnowsze i nazywanie kogoś ze jest specjalistą od regulatorów
można porównać tylko, bo ja wiem np do sprzątaczki specjalizującej się w myciu słuchawek telefonów
Np. Jeep Cherokee po roku 91 i wiekszosc aut amerykanskich wspolczesnie ma regulator napiecia alternatora w ECU.
W przypadku diodowych izolatorow sa rozne typy do roznych typow alternatorow. Mam gdzies schematy podlaczen w roznych konfiguracjach.
Alternator alternatorowi i regulator regulatorowi nierowny.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości