Strona 1 z 2
Disco300 na fryture
: pt gru 05, 2008 9:21 am
autor: Grzmocik
http://www.allegro.pl/item499227179_ins ... overy.html
Jako ciekawostka, nie linczujcie mnie za nowy Topic :p
Edit: BTW zeby to bylo legalne to trzeba placic akcyze od oleju roslinnego

: pt gru 05, 2008 10:18 am
autor: sys-kom
coś się gościowi cena pop....
po drugie każdy policjant zabierze ci dowód rejestracyjny jak bedziesz miał dziurawy karnister , a to czerwone coś jest przewiercone i nie wytłumaczysz nikomu ze to fabryczne , i tak ma być , jak to kosztowało 1050 euro to chyba niemców tez porąbało ,
jedyny drogi elemęt to wymiennik ciepła ale taki mały to i tak kosztuje 300 zł nowy , a reszta to tylko kilka wężyków i Popka ,
przeciętny mechanik zrobi to za 800 zł z nowymi częściami
albo za 200 jak coś pokąbinuje
: pt gru 05, 2008 10:51 am
autor: gossy
sys-kom pisze:coś się gościowi cena pop....
po drugie każdy policjant zabierze ci dowód rejestracyjny jak bedziesz miał dziurawy karnister , a to czerwone coś jest przewiercone i nie wytłumaczysz nikomu ze to fabryczne , i tak ma być , jak to kosztowało 1050 euro to chyba niemców tez porąbało ,
jedyny drogi elemęt to wymiennik ciepła ale taki mały to i tak kosztuje 300 zł nowy , a reszta to tylko kilka wężyków i Popka ,
przeciętny mechanik zrobi to za 800 zł z nowymi częściami
albo za 200 jak coś pokąbinuje
Jesteśmy w UE i jeżeli niemiecka firma sprzedaje to legalnie w Niemczech to u nas nie powinno być problemów, papiery na tą instalację są (tylko jakie?).
U nas pan Miecio zrobi ci nawet z bańki od mleka za 100PLN - i wtedy dowód rej. poleci

: pt gru 05, 2008 11:07 am
autor: sys-kom
nie wolno montować używanych części instalacji paliwowej oraz gazowej ,
( filtry pompy zbiorniki wężyki złączki )
czyli wszystkiego co jest na tamtym zdjęciu
i do takiej instalacji według prawa musisz wozić papier instalacji , jak nie masz znaczy samoróbka , dowód wonn
: pt gru 05, 2008 11:10 am
autor: gossy
sys-kom pisze:nie wolno montować używanych części instalacji paliwowej oraz gazowej ,
( filtry pompy zbiorniki wężyki złączki )
czyli wszystkiego co jest na tamtym zdjęciu
i do takiej instalacji według prawa musisz wozić papier instalacji , jak nie masz znaczy samoróbka , dowód wonn

??
czyli używanej pompki paliwa z przewodami nie mogę mieć zamontowanej?
Jeżeli masz papier na kompletną instalację i zamontuje Ci warsztat z uprawnieniami na taki montaż (wystawi papier) to nie powinno być problemów.
: pt gru 05, 2008 11:12 am
autor: piotr borowiec
tylko po co tyle zachodu? słyszałem że niektórzy "dizlarze" normalnie leją i jadą. Przeca ta instalacyja nie zmienia parametrów tego ekosreko i silnik w dupsko dostaje a szczęśliwy posiadacz w konsekwencji po kieszeni.

: pt gru 05, 2008 11:48 am
autor: sla66
Temat gdzieś już był
Stary dezel wszystko łyknie. Swego czasu był w TV material o kolesiach z USA , którzy do Ziemi Ognistej i spowrotem jechali dostawczakiem na olej ze smażalni. Nie kupili litra paliwa. Ale tył wozu zapełniała instalacja filtrująca. Sam samochód był strasznie uwalony olejem...
A i jeszcze podali , że w Meksyku rybami jechało z wydechu

: pt gru 05, 2008 12:21 pm
autor: piotr borowiec
ja wiem oszczędność, inflacja, ekologia i takie tam, ale ja, jak długo się da, będę rope lał a nie jakiś tam erzace paliwowe. To tak jak byś bracie żonke albo dziecko psim żarciem karmił bo tańsze i da się, co nie da się? Jak się kogoś szanuje to się go przyzwoicie traktuje no
Licze, że w wigilije ludzkim głosem mi za to podziękuje, nie żonka oczywiście

: pt gru 05, 2008 12:47 pm
autor: JarekK
piotr borowiec pisze:ja wiem oszczędność, inflacja, ekologia i takie tam, ale ja, jak długo się da, będę rope lał a nie jakiś tam erzace paliwowe. To tak jak byś bracie żonke albo dziecko psim żarciem karmił bo tańsze i da się, co nie da się? Jak się kogoś szanuje to się go przyzwoicie traktuje no
Licze, że w wigilije ludzkim głosem mi za to podziękuje, nie żonka oczywiście

wiesz, jest jeszcze pytanie czy ten erzac jak go nazywasz rzeczywiście szkodzi silnikowi czy tylko takie jest zdanie sprzedawców ropy ?
: pt gru 05, 2008 3:05 pm
autor: sys-kom
gossy pisze:

??
czyli używanej pompki paliwa z przewodami nie mogę mieć zamontowanej?
Jeżeli masz papier na kompletną instalację i zamontuje Ci warsztat z uprawnieniami na taki montaż (wystawi papier) to nie powinno być problemów.
Wykaz przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko (załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 września 2005 r., poz. 1666) :
- poduszki powietrzne z aktywatorami pirotechnicznymi
- klocki i szczęki hamulcowe
- przewody układu hamulcowego
- tłumiki układu wydechowego
- przeguby układu kierowniczego i zawieszenia
- fotele zintegrowane z pasami bezpieczeństwa lub poduszkami powietrznymi
- układ blokady kierownicy
- immobilisery wraz z transponderami sterowania elektronicznego
- urządzenia przeciwwłamaniowe i alarmowe
- elementy elektryczne i elektroniczne układów bezpieczeństwa np. ABS
- przewody paliwowe
- filtry jednorazowe i wkłady filtra
- zawory recyrkulacji spalin
- instalacje zasilania gazem
- automatyczne i nieautomatyczne zestawy pasów bezpieczeństwa
- pióra wycieraczek szyb
- katalizatory
- kondensatory zawierające PCB
: pt gru 05, 2008 3:09 pm
autor: sys-kom
: pt gru 05, 2008 3:24 pm
autor: gossy
sys-kom pisze:Wykaz przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża
O 'fak - nie wiedziałem o tym, zamontowałem rok temu używane pióro wycieraczki tylnej szyby

: pt gru 05, 2008 4:11 pm
autor: lbl78
z tym tez nie wiem jak to dokładnie jest, mam używany zbiornik gazu włożony do UAZa, przegląd, poprosili o homologacje i tyle koniec pieśni, spacerek do UK i wbity gaz w dowód więc może była jakaś nowelizacja albo wyjątki od ustawy??
: pt gru 05, 2008 4:25 pm
autor: gebels
kurde założyłem uzywaną półośkę z przegubami

jestem teraz przestępcą

: pt gru 05, 2008 4:26 pm
autor: sys-kom
no tak ale kto założył instalacje.
jak warsztat to moze za to po d.. dostać , bo jak by coś sie stało to oni za to wiszą .
nikt się nie zastanawia co bedzie
mało razy sakładało się używane zblocza hamulcowe ,
co innego jak się robi to samemu a co innego warsztaty , zaden dobry warsztat nie założy używanej butli ,
: pt gru 05, 2008 4:34 pm
autor: Wiechu
1 wtryskiwacz do zwykłego 300tdi, od 260 do 800zł
regeneracja pompy wtryskowej od 1000 do 3000zł
pompka na blok od 120 do 300zł
filtry w hurcie, od 35zł
wrażenia z udrażniania zasyfiałej linii paliwowej, oraz nabyta wiedza z zakresu układów wtrysku bezpośredniego - bezcenne

: pt gru 05, 2008 5:08 pm
autor: jpi
a potem będzie, że lr taki ujowy bo się psuje
: pt gru 05, 2008 7:03 pm
autor: jarekstryszawa
Wiechu pisze:wrażenia z udrażniania zasyfiałej linii paliwowej, oraz nabyta wiedza z zakresu układów wtrysku bezpośredniego - bezcenne


: pt gru 05, 2008 7:48 pm
autor: piotr borowiec
JarekK ja tam uczony w paliwach nie jestem, ale jak we wrocku robili na polibudzie badania, na silniku klekocie mercedesowym to wyniki nie były zachwycające. Badali: opał, żepak, i olej po-frytkowy. Gdyby ktoś chciał to sprawdzić to odbywało się to około 16-17lat temu. Podobne badania przeprowadzał WAT w wybranych jednostkach wojskowych.
Pan profesor co to w badaniach brał udział, był sąsiadem i kolegą ojca sam dizlem pomykał i erzacu w niego nie lał. No to coś na rzeczy być musi

: pt gru 05, 2008 8:11 pm
autor: czesław&jarząbek
dobra...powiem tak...auto z którego pochodzi ta instalacja dwa dni temu wydałem po...wymianie silnika
z tego co wiem to już trzeci silnik tego wozu.
a tak poza tym wszystko w opisie aukcji jest zgodne z prawdą.
: pt gru 05, 2008 8:50 pm
autor: LR_Olek
no i wszystko jasne
: pt gru 05, 2008 8:53 pm
autor: piotr borowiec
HA HA HA
no i okazuje się, że coś w tym jest.
Jak chcesz długo się cieszyć i bańke na budziku w swoim autku zrobić to erzac raczej temu nie służy
Może byś Czesław powiedział coś o działaniu ropopodownych płynów na działanie silnika? Jeśli można ma się rozumieć

: pt gru 05, 2008 9:03 pm
autor: czesław&jarząbek
niewiele wniose do dyskusji gdyż albowiem poległy silnik pracował w tym wcieleniu już bez instalacji na glut, a zmarł z objechania panewki korbowej na czwartym cylindrze. jak jedna wjechała na drugą to wykonał się mimośród, tłok wylazł ponad górną krawiędź cylindra i zapierając się o głowicę zakończył pracę układu.
przyczyna to najprawdopodobniej obtaniony remont i jakaś leśna regeneracja wału+panewki z taniości+zaniedbania olejowe. sam blok i cylindry ocalały, tłoki też. do wymiany jedna korba z tłokiem i wał. z tym że wał być może udałoby się uratować.
generalnie jak ktoś ma problem z gładzią cylindrową, a ma dobry wał to może sobie te zgliszcza spokojnie kupić po taniości jak chłop wystawi na allegro.
: pt gru 05, 2008 9:14 pm
autor: piotr borowiec
mnie raczej chodziło o ogólne stosowanie wynalazków typu "paliwo lotnicze do 126p" a nie o ten konkretny model.

: pt gru 05, 2008 9:31 pm
autor: czesław&jarząbek
ogólnie jestem przeciw.
taniość robi dorgość.