Krążenie w 3.9

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Krążenie w 3.9

Post autor: bratek » wt gru 16, 2008 6:11 pm

Owóż co następuje:
codziennie rano - przy pierwszym rozruchu po całonocnym postoju - od chwili gdy silnik zaskoczy do zgaśnięcia lampki smarowania upływa jakieś 6-7 sekund. Czasem - 8-9. Jak dla mnie to stanowczo za długo...
Gdy już zgaśnie - każde następne uruchomienie silnika przebiega normalnie.
Jako, że ostatnio było dość chłodno pomyślałem, że to gęstnieje sobie stary olej, względnie zapakowany filtrczy coś w tym stylu. Wymieniwszy jedno i drugie (15W40) następnego dnia - znów to samo...
Nie występuje zjawisko zapalania, jażenia się kontrolki smarowania na wolnych obrotach - ani na zimnym, ani na porządnie nagrzanym silniku (przelot Ostróda-Gdańsk po 7'ce). Poziom oleju w normie nieco poniżej max.
O ile się nie mylę - w 3.9 nie ma w obiegu żadnego zaworu jednokierunkowego, który zapobiegłby cofaniu się oleju do miski podczas długotrwałego postoju? Jedynie zawór upustowy nadmiaru ciśnienia. Gdyby ten był uszkodzony i trwale otwarty - to na bank spadek ciśnienia objwiałby się na wolnych - a tak nie jest...
Więc co to może być? Zapaskudzony smok? Ma ktoś jakieś sugestie?
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » wt gru 16, 2008 6:25 pm

To się nazywa starość i raczej pomagają tylko generalne remonty.
Range Rover V8 Outsourcing IT

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » wt gru 16, 2008 6:33 pm

Wariant starości przerabiałem w Serii - tyle, że tam właśnie kłopoty pojawiały się wraz ze wzrostem temperatury oleju. Wymiana pompy przywróciła normalność.
Tu sytuacja wygląda nieco odmiennie. Kłopotem nie jest utrzymanie ciśnienia podczas pracy silnika - ale jego wytworzenie na kompletnie zimnym silniku.
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt gru 16, 2008 6:53 pm

łune tak majo.
w sensie wi-ejty przy takiej temperaturze. ja mam nową pompę oleju, wszystkie inne bebechy poza tłokami, korbami i wałkiem też i odkąd temperatura spadła czekanie na ciśnienie chwilę trwa.
z tym, że ja jeszcze mam możliwość wlać normalny olej, bo mi został z lata 20w50 i nie chce sie zmienić jakoś...
:)21
#noichuj

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » wt gru 16, 2008 7:11 pm

taaaaak taaaaak yes yes yes

zaprawdę - to właśnie pragnąłem usłyszeć
oto miód na moje skołatane i stargane bólem serce
w tym dniu wspaniałym wszyscy się weselmy
co nie zmienia faktu, że:
1. czujnik se zmienię a przy okazji ciśnienie się też pomierzy...
2. do oleju się doleje dodatek LM z MoS2 - coby silnikowi trochę ulżyć w oczekiwaniu na ciśnienie...
I (jak mawia pediatra, u którego ostatnio często bywam z dzieciakami) będziemy obserwować....
Disco 3.9 LPG

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » wt gru 16, 2008 7:14 pm

20w50 w Serii robił do -20
Później (poniżej -20) wymagał już patentu z dolewką benzyny na wieczór
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt gru 16, 2008 7:16 pm

bratek pisze:taaaaak taaaaak yes yes yes

zaprawdę - to właśnie pragnąłem usłyszeć
oto miód na moje skołatane i stargane bólem serce
w tym dniu wspaniałym wszyscy się weselmy
co nie zmienia faktu, że:
1. czujnik se zmienię a przy okazji ciśnienie się też pomierzy...
2. do oleju się doleje dodatek LM z MoS2 - coby silnikowi trochę ulżyć w oczekiwaniu na ciśnienie...
I (jak mawia pediatra, u którego ostatnio często bywam z dzieciakami) będziemy obserwować....
nie dawaj molibdenu.
i nie pytaj czemu.
wlej sobie coś na zmiejszenie tarcia...jakiegoś militeca i dobrej jakości olej.
#noichuj

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » wt gru 16, 2008 8:05 pm

??
No dobra - mam nie pytać to nie pytam - choć ciekawość żre okrutnie.

W zamian za to zapytam czy zdaniem Szanownego Forum ten Militec-1 by K2 http://moto.allegro.pl/item455334880_k2 ... szawa.html to Militec i można go kupić, czy też końskie szczyny - a oryginał należy se sprowadzić z USA?
Disco 3.9 LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość