Strona 1 z 1

Zamiana budy: roznice miedzy V8 a 200tdi

: czw gru 18, 2008 7:18 pm
autor: Gerard
Witam. Mam disco 200tdi z 93 roku ktore dosyc mocno zgnilo. Poduszek trzymajacych bude w zasadzie nie ma a progi sa na tyle dziurawe ze niedlugo same odpadna. W swojej okolicy objechalem juz chyba wszystkich blacharzy i w wiekszosci przypadkow slysze ze 'bude trzeba zdjac' lub 'kup anglika i przeloz bude'.
I tak szukalem i szukalem az znalazlem disko V8 podobno w dobrym stanie (na ogledziny jade w sobote). Facet chce zamienic sie na ...same budy... z ew.doplata.
Pytanie moje takie: Jakie sa roznice miedzy V8 a 200TDi? Chodzi mi tu o instalacje elektryczna, inne przewody jakies inne patenty rozwiazania konstrukcyjne itp. Czy jest to mozliwe czy moze wszystko jest tak samo?
A moze warto przelozyc TDI + skrzynia+reduktor+mosty do budy od V8?
Zaznaczam ze mechanike w dwusecie dopiero co zrobilem i niechcialbym sie jej pozbywac.

: czw gru 18, 2008 8:11 pm
autor: LR_Olek
ale rzezbiarz :)21 jestes:)21 drugi waz normalnie...

: czw gru 18, 2008 8:13 pm
autor: Gerard
Olo... nie kasztań mi tematu!! :)21

kurna.. bo blacharze wolaja mi tu za zrobienie bagatelna kwote i szukam wyjscia po taniosci :)

: czw gru 18, 2008 8:18 pm
autor: LR_Olek
Gerard pisze:Olo... nie kasztań mi tematu!! :)21

kurna.. bo blacharze wolaja mi tu za zrobienie bagatelna kwote i szukam wyjscia po taniosci :)
po taniosci wyjedzie ze trzy razy drozej...

: czw gru 18, 2008 8:31 pm
autor: Gerard
a co poradzisz? jak to rozegrac? Blacharze powiedzieli ze zrobia mi bude za 3-4tys. Kupienie nastepnej to okolo 1,5tys+poprawki blacharskie jakies 500+ przelozenie 1500 i wychodzi 3-4 tys. Zamiana z V8 na TDI to doplata gosciowi i przelozenie..czyli jakies 1500+...1500-2? i znowu wychodzi 3-4tys.

jeszcze wymyslilem zeby przelozyc mosty(bo bebechy ma nowe)+skrzynie z reduktorem i silnik do budy od V8... mze tak bedzie taniej...ale pewnei tak standarodowo poprawki blacharskie i okolo 3-4tys wyjdzie... pytanie teraz ktora opcja lepsza? :)

: czw gru 18, 2008 8:38 pm
autor: LR_Olek
Gerard pisze:a co poradzisz? jak to rozegrac? Blacharze powiedzieli ze zrobia mi bude za 3-4tys. Kupienie nastepnej to okolo 1,5tys+poprawki blacharskie jakies 500+ przelozenie 1500 i wychodzi 3-4 tys. Zamiana z V8 na TDI to doplata gosciowi i przelozenie..czyli jakies 1500+...1500-2? i znowu wychodzi 3-4tys.

jeszcze wymyslilem zeby przelozyc mosty(bo bebechy ma nowe)+skrzynie z reduktorem i silnik do budy od V8... mze tak bedzie taniej...ale pewnei tak standarodowo poprawki blacharskie i okolo 3-4tys wyjdzie... pytanie teraz ktora opcja lepsza? :)
a nie lepiej kupic nastepne normalne auto...w dieslu jako skladnice czesci?

: czw gru 18, 2008 8:40 pm
autor: Gerard
Olo.. po co o to pytasz? przeciez wiesz jakie bedzie kolejne 'normalne' auto. :)21

: czw gru 18, 2008 8:47 pm
autor: hpx4000
Sądzę że Olo chciał się zapytać czemu nie kupisz ropniaka jako dawcę? Po co v8? Poza budą mało co się przyda…

: czw gru 18, 2008 8:53 pm
autor: Gerard
bo nie mam kasy zeby kupic cala sztuke. A tu mam okazje zamienic si eza budy..bo dawca czyli V8 i tak idzie na czesci. stad to pytanie o zmiany i roznice w budach bo pytam o mozliwosc ich przelozena

: czw gru 18, 2008 8:54 pm
autor: czesław&jarząbek
jus?

każdy powiedział to co wiedział?


jak buda nie bedzie zgnita to ją bierz. ale dogadaj sie z chłopem tak, że swoją oddasz dopiero jak uruchomisz auto po przekładce.
różnic nie jest tak wiele i jest to do połapania.
i przemyśl mosty z benzyny-będą miały znacznie mniejszy brzebieg niż z ropnioka.

: czw gru 18, 2008 9:00 pm
autor: Gerard
Czesiu, dlaczego tak dlugo kazales na sebie czekac?:) W przednim moscie mam nowy przegub, łozyska, kule, tarcze, klocki. W tylnym uszczelniacz i lozyska. Moze jednak zostawic?

A zmiany np jakie? Nie znam sie na tym ale czy np.kable od silnika idace pod deske beda inne tak? Waly maja takie same mocowania? rozstawy srub itd? Jakie sa rzeczy ktore trzeba zrobic przy takiej zamianie? Wyjaw mi t swoja wiedze prosze :)

: czw gru 18, 2008 9:10 pm
autor: czesław&jarząbek
kompletne linia paliwowa od smoka do motóra
chłodnice z wężami
wiązka silnika
zegary zależnie od rocznika
ale aczkolwiek niekonicznie to wszystko wylizie przy samej przekładce budy. zależy od ilorazu przekładających.
jak już rozkminisz jak ją podnieść i przełożyć to dalej bedzie z górki...o ile się nie złamie...
:)21

: czw gru 18, 2008 9:13 pm
autor: LR_Olek
czesław&jarząbek pisze:...o ile się nie złamie...
:)21
a nie mowilem,ze taniej kupic innego normalnego....

: czw gru 18, 2008 9:13 pm
autor: czesław&jarząbek
Gerard pisze:Czesiu, dlaczego tak dlugo kazales na sebie czekac?:) Wyjaw mi t swoja wiedze prosze :)
[cenzura]

porady po 10 zyli od linijki tekstu netto.

wisisz mi zatem na chwilę obecną 134,20zł.

w promocji świątecznej mogę dorzucić 30% kasztana gratis...
:)21

: czw gru 18, 2008 9:15 pm
autor: Fazi
:)21 Boski ten nasz Czesiu

: czw gru 18, 2008 9:17 pm
autor: Gerard
Gerard pisze:Czesiu, dlaczego tak dlugo kazales na sebie czekac?:)
Nie, Nie , NIE!! :) Prawidlowa odpowiedzia powinno byc '...Czarodziej zawsze przychodzi w sama pore....' :)

Czyli generalnie 'latwa' sprawa z ta przekladka, tak? Roczniki raczej te same badz zblizone.. oba maja dwusetkowa bude.

: czw gru 18, 2008 9:22 pm
autor: LR_Olek
Gerard pisze:
Gerard pisze:Czesiu, dlaczego tak dlugo kazales na sebie czekac?:)
Nie, Nie , NIE!! :) Prawidlowa odpowiedzia powinno byc '...Czarodziej zawsze przychodzi w sama pore....' :)

Czyli generalnie 'latwa' sprawa z ta przekladka, tak? Roczniki raczej te same badz zblizone.. oba maja dwusetkowa bude.
najtaniej wyjdzie jak odstawisz dwa auta do czeslawa...
dawce i biorce i dasz szefowi w/w warsztau swa karte kredytowa oraz podasz pin do niej...
a nastepnie odbierzesz woz wersje "biorca", gdyz dawca juz do niczego sie nie bedzie nadawal.

tak bedzie najtaniej i najsprawniej, dodatkowo nie bedziesz musial slepic w monitor i wyczekiwac odpowiedzi 8)

: czw gru 18, 2008 9:38 pm
autor: Gerard
Olo.. :)21 No....