kontrolka diff-locka w 300Tdi - jak dostać się do stycznika?

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Dżek
 
 
Posty: 896
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:26 pm
Lokalizacja: WaWa

kontrolka diff-locka w 300Tdi - jak dostać się do stycznika?

Post autor: Dżek » pt gru 19, 2008 3:24 am

Wiem, że było ostatnio przy okazji „rekonstrukcji” Defa i w temacie o blokadzie dyfra w dwusecie i jeszcze kilka innych razy, ale żaden z wątków mnie do końca nie zaspokoił. Więc spróbuję jeszcze raz, za co z góry przepraszam.
Auto jak w podpisie, 94 r., skrzynia i reduktor standard, bez przeróbek (R380, LT230). Od ponad roku problem z gaśnięciem kontrolki diff-locka. Początkowo jeszcze w granicach normy – standardowo przejażdżka troszkę do przodu, troszkę do tyłu i gasła. Z czasem takich ruchów wahadłowych coraz więcej, doszło wielokrotne zapinanie i rozpinanie blokady, dociskanie dźwigni, walenie pięścią od góry, ale w końcu zawsze gasła. Po zabawie w piaskownicy w ostatni weekend jak się zaświeciła, tak jej zostało. Z zawiązanymi na supeł zwieraczami musiałem zrobić kilkadziesiąt kilometrów po czarnym. Auto zachowuje się zupełnie normalnie, żadnych problemów przy skręcaniu. Przy włączaniu i wyłączaniu blokady wyraźnie słychać, że mechanizmy pracują. Nie mam żadnej zamarzniętej kałuży pod ręką, co by na niej zbutować i się uspokoić (albo nie). I tutaj pierwsze pytanie: czy przez podniesienie np. prawego przodu (bez ręcznego, na luzie, wajcha prawy-dół) i pokręcenie kołem można zweryfikować na 100% rzeczywisty stan blokady: zapięta (kółko zamurowane) czy rozpięta (kółko radośnie się kręci)? Chodzi mi o weryfikację absolutnie ostateczną i jednoznaczną, bo nie mam pojęcia czy możliwa jest sytuacja pośrednia – koło się kręci, ale blokada nie jest do końca rozpięta. Czyli pozornie OK, ale w rzeczywistości do dupy.
I teraz wątek drugi. Jeśli nie blokada, to stycznik. Albowiem jak pisze Czesław: "czujnik blokady dyfra centralnego jest badziewny jak silniki nissana partola i potrafi się zdupcyć leżąc w pudełku z napisem lucas na regale”. Rozumiem, że chodzi o PRC2911, czyli o to: http://www.lrseries.com/shop/product/li ... WITCH.html Namierzyłem go na schemacie elektrycznym, na zdjęciach w manualu, na przekrojach reduktora. Teoretycznie więc wiem, że jest w górnej części reduktora. I tutaj pytanie drugie: nie potrafię sobie wyobrazić czy dostęp do niego jest jeszcze od góry czy już od dołu, jak do identycznego stycznika od świateł cofania w LT77. Pisane było na forum, że dostęp łatwy, ale bez szczegółów. Jeśli od góry, to czy po zdjęciu konsoli środkowej trzeba dużo wybebeszać czy wystarczy odkręcić tę wąską „ramkę”, wyciągnąć gumę i już? Jeździłem wprawdzie kilka miesięcy z tunelem na wierzchu, ale wtedy nie przypatrywałem się pod tym kontem, a nigdzie nie mogę znaleźć zdjęć z wybebeszania od góry. W Haynesie niby są, ale na ich podstawie nie jestem w stanie stwierdzić czy dojdę tą drogą do stycznika.
No to tyle. Tylko nie piszcie błagam, że jednemu lampka się w ogóle nie pali, inny na nią nie patrzy, a tak w ogóle to świecąca kontrolka świadczy tylko o jej sprawności. Kontrolki znaczy.
:)21
Faceci dojrzewają do 3 roku życia, a później już tylko drożeją zabawki... Disco 300 Tdi

Awatar użytkownika
konrad.w1
Posty: 468
Rejestracja: czw mar 29, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: Jedlina Zdrój

Post autor: konrad.w1 » pt gru 19, 2008 6:36 am

Mnie się lampka nie pali, nie patrze też na nią, a jak się pali to znaczy że popsuta, jak nie to też popsuta... :)21

Pytanie pierwsze, jak tak zrobisz to sprawdzisz, znaczy z podniesionym jednym kołem (nie ważne czy przód czy tył), bez włączonej "wajchy" w lewo ma się kręcić.

Pytanie drugie, jak wleziesz pod auto to stojąc tyłem do przodu i z głową podniesioną do góry, kierując ruch dłoni w tym samym kierunku, namacasz sobie to, co nie świeci (ale nie żarówke)

:lol:
Discovery 300 Tdi
http://www.walbrzych4x4.pl/

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt gru 19, 2008 8:33 am

żeby sprawdzić diff-lock trzeba podnieść cały bok auta. przy zapiętym mają się kręcić oba koła, przy rozpiętym jedno.

w disco do czujnika blokady dojście z kanału.
#noichuj

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » pt gru 19, 2008 9:32 am

ja mam automatyczny difflok (albo automatyczną lampkę) zapala sie w terenie jak sie zbliżam do cięższego miejsca - taki system ostrzegawczy
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » pt gru 19, 2008 9:43 am

czesław&jarząbek pisze:żeby sprawdzić diff-lock trzeba podnieść cały bok auta. przy zapiętym mają się kręcić oba koła, przy rozpiętym jedno.

w disco do czujnika blokady dojście z kanału.
Nie to żebym się spierał...ale nie wystarczy jedno?przy rozpietym-bedzie mozna zakręcic reka,, przy zapiętym nie da rady...
Ale tak to moze tylko Nivy maja, w Angliskiej mysli technicznej bedzie inaczej :wink:
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt gru 19, 2008 9:48 am

czesław&jarząbek pisze: w disco do czujnika blokady dojście z kanału.
albo poprzez demontaz tunelu srodkowego :)21 i wtedy widac wszystko z lotu ptaka :)21

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » pt gru 19, 2008 11:04 am

Broncosaurus pisze:ja mam automatyczny difflok (albo automatyczną lampkę) zapala sie w terenie jak sie zbliżam do cięższego miejsca - taki system ostrzegawczy
a smsa ci nie przysyła ?
w banku to mam, jak się zbliżam, to mi ostrzegawczy mail przysyłają :roll:
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Dżek
 
 
Posty: 896
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:26 pm
Lokalizacja: WaWa

Post autor: Dżek » sob gru 20, 2008 1:05 am

Panowie, wielkie dzięki. Kwestię numer dwa, czyli dostęp do czujnika, można uznać za zamkniętą. Bladym świtaniem jadę na kanał i wespół w zespół walkę podejmujemy.
Natomiast pytanie nr 1...
czesław&jarząbek pisze:żeby sprawdzić diff-lock trzeba podnieść cały bok auta. przy zapiętym mają się kręcić oba koła, przy rozpiętym jedno.
No i teraz zgłupiałem całkowicie, jeśli to jeszcze możliwe. Wszyscy wszedzie piszą (także na forum, nawet w tym wątku) o podniesieniu jednego koła - obraca się - blokada wyłączona, nie obraca - włączona. Pytałem chcąc wyjaśnić, czy ten sposób jest jednoznacznym indykatorem, a okazuje się, że to w ogóle nie tędy droga? :o Czesławie - czy byłbyś skłonny poświęcić jeszcze chwilkę i wyjaśnić, w czym rzecz? I to pewnie nie tylko mnie, bo sądzę że niejeden się zdziwił, jak to przeczytał, tylko niewielu się odważy z Tobą spierać :)21
Faceci dojrzewają do 3 roku życia, a później już tylko drożeją zabawki... Disco 300 Tdi

Awatar użytkownika
Maximus1313
 
 
Posty: 146
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 8:37 am
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: Maximus1313 » sob gru 20, 2008 8:23 am

Jak podniesiesz oba koła masz 100% pewność że jest wpięte albo wypięte.
Jak podniesiesz jedno to w sumie nie wiesz czy zakleszczone czy wpięte , czy się coś nie kantło itd, itp.
Proste co ??

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob gru 20, 2008 9:20 am

coś jak to.
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » sob gru 20, 2008 2:11 pm

darkman pisze:
Broncosaurus pisze:ja mam automatyczny difflok (albo automatyczną lampkę) zapala sie w terenie jak sie zbliżam do cięższego miejsca - taki system ostrzegawczy
a smsa ci nie przysyła ?
w banku to mam, jak się zbliżam, to mi ostrzegawczy mail przysyłają :roll:

blutus muszę mu zamontować to będzie

ale zona sie ostatnio inwestycjami motoryzacyjnymi za bardzo interesuje wiec muszę louprofajl przez chwile
OneTen
Discofery 300tdi

bartuświelki
 
 
Posty: 124
Rejestracja: sob lut 16, 2008 6:25 pm

Post autor: bartuświelki » sob gru 20, 2008 9:39 pm

a gdzie Olek gdzie On ,On sie zna na blokadach :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob gru 20, 2008 9:42 pm

bartuświelki pisze:a gdzie Olek gdzie On ,On sie zna na blokadach :)21
nie doczytales...

wypowiadalem sie juz w tym watku :)21

bartuświelki
 
 
Posty: 124
Rejestracja: sob lut 16, 2008 6:25 pm

Post autor: bartuświelki » sob gru 20, 2008 9:47 pm

nie no przeczytałem ale myślałem że sie rozpiszesz :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob gru 20, 2008 9:48 pm

jak tam sznurek?

Awatar użytkownika
Dżek
 
 
Posty: 896
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:26 pm
Lokalizacja: WaWa

Post autor: Dżek » ndz gru 21, 2008 12:05 am

Maximus1313 pisze:Jak podniesiesz oba koła masz 100% pewność że jest wpięte albo wypięte.
Jak podniesiesz jedno to w sumie nie wiesz czy zakleszczone czy wpięte , czy się coś nie kantło itd, itp.
Proste co ??
Proste i już jasne, dlaczego dwa, a nie jedno. Ale dalej nie wyjaśnia to stwierdzenia Czeslawa: blokada włączona - oba koła się kręcą, blokada wyłączona - kręci się jedno ?? Możecie się po mnie przejechać jak po łysej kobyle, ale, kuźwa, nie rozumiem.
A teraz wieści z kanału, może się komuś przydadzą. Czujnik blokady był OK. Problem dotyczył elementu łączącego wajchę z przesuwką na reduktorze - nie jestem pewien, to się chyba nazywa wodzidełko, tak? Oddaliła się bez uprzedzenia jedna z dwóch małych tulejek mocujących owo wodzidełko od góry. Powstały przez to luz spowodował, że rozpięcie blokady wajchą było niemożliwe. No a przy okazji się nauczyłem, co trzeba popchnąć paluchem celem rozpięcia, jak się znowu zbiesi. 8)
Faceci dojrzewają do 3 roku życia, a później już tylko drożeją zabawki... Disco 300 Tdi

Awatar użytkownika
ArturM
Posty: 396
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 8:10 pm
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: ArturM » ndz gru 21, 2008 12:11 am

Dżek pisze:
Maximus1313 pisze:Jak podniesiesz oba koła masz 100% pewność że jest wpięte albo wypięte.
Jak podniesiesz jedno to w sumie nie wiesz czy zakleszczone czy wpięte , czy się coś nie kantło itd, itp.
Proste co ??
Proste i już jasne, dlaczego dwa, a nie jedno. Ale dalej nie wyjaśnia to stwierdzenia Czeslawa: blokada włączona - oba koła się kręcą, blokada wyłączona - kręci się jedno ?? Możecie się po mnie przejechać jak po łysej kobyle, ale, kuźwa, nie rozumiem.
Jak nie masz zablokowanego centralnego dyferencjału to cała para idzie w mniej obciążoną oś i na tej osi w mniej obciążone koło, nie? Więc sie kręci jedno.

Jak masz 'zapięte' to obie osie dostają moc i kręcą się mniej obciążone koła na obu osiach. Dwa czyli.

Więc bez zapiętego difflocka masz napęd 1x4 a z włączonym masz 2x4.
A naklejke 4x4 to se można wsadzić... do szuflady dopóki nie kupisz blokad mostów :D
Ostatnio zmieniony ndz gru 21, 2008 12:12 am przez ArturM, łącznie zmieniany 1 raz.
Disco 300TDi MY98

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz gru 21, 2008 12:12 am

Dżek pisze:nie wyjaśnia to stwierdzenia Czeslawa: blokada włączona - oba koła się kręcą, blokada wyłączona - kręci się jedno ?? Możecie się po mnie przejechać jak po łysej kobyle, ale, kuźwa, nie rozumiem.
zrozumiesz jak podniesiesz bok auta z włączoną blokadą i pokręcisz jednym kołem.
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
gostcomp
Posty: 783
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 10:25 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gostcomp » ndz gru 21, 2008 12:45 am

ehh podnosisz jedną stronę samochodu i kręcisz kołem (jednym tych podniesionych :lol: ) i jeśli w trakcie tej czynności zacznie się też obracać 2 podniesione koło to masz diffa zapiętego
a jeśli nie będzie się kręcić to masz rozłączonego 8)

Awatar użytkownika
Dżek
 
 
Posty: 896
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:26 pm
Lokalizacja: WaWa

Post autor: Dżek » ndz gru 21, 2008 12:49 am

Wielkie dzięki panowie :)2 Teraz dotarło i moje dwie szare w łepetynie nie posiadają się z radości.
Faceci dojrzewają do 3 roku życia, a później już tylko drożeją zabawki... Disco 300 Tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości