Strona 1 z 3
odpal pan
: wt gru 23, 2008 9:35 pm
autor: kotleś
tylko dla znawców tematu!
Tak jak już wcześniej pisałem, problem polega na kiepskim odpalaniu po nocy. Pzypomnę że dotyczty disco wersja 300 z EGR :
1. Pompa paliwa wymieniona
2. przewody paliwowe wymienione
3. filtr paliwa wymieniony
4. świece żarowe też
5. założono zawór jednokierunkowy przed pompą i elektrozawór na powrocie
6. filtr powietrza nowy
7. akumulator nowy - żel
Po dzisiejszej kontroli na kompie, pojawiły się blędy:
1. przepływomierza (po zwiększeniu prędkości obrot. silnika brak odczytu - wartość wyświetlana =0)
2. czujnik temp. powietrza
3. czujnik przepływu paliwa (czy wersja 300 z EGR posiada coś takiego?)
4. czujnik prędkości pojazdu
Teraz pytanie: który z tych błędów ma szczególny wpływ na odpalanie zimnego silnika?
: wt gru 23, 2008 9:37 pm
autor: HUSKYTEAM
Możesz sprecyzować, na czym polega "kiepskie odpalanie po nocy"? I napisz, jaki kolor mają spaliny.
: wt gru 23, 2008 9:39 pm
autor: czesław&jarząbek
rozrząd
zawory
pompa paliwa
wtryskiwacze
pompa wtryskowa
ciśnienie sprężania
rozrusznik
wiązka EDC
: wt gru 23, 2008 9:40 pm
autor: kotleś
chełtam go około 30 sekund
: wt gru 23, 2008 9:42 pm
autor: HUSKYTEAM
E tam, kompresje

Wraz z nadejściem zimy zawsze kilka osób rozumie, dlaczego poprzedni właściciel "pilnie" pozbywał się auta przed przymrozkami.
: wt gru 23, 2008 9:42 pm
autor: kotleś
spaliny mają kolor jasny
: wt gru 23, 2008 9:42 pm
autor: N2O
W dieslu najważniejszy jest prawidłowo ustawiony kąt wtrysku i sprawny rozrusznik/akumulator.

: wt gru 23, 2008 9:43 pm
autor: kotleś
rozrusznik mam sprawdzony, a akumulator nowy, kąt ustawiali pompiarze - podobno jest prawidłowy
: wt gru 23, 2008 9:43 pm
autor: HUSKYTEAM
No to zrób tak: włącz zapłon, czekaj 10 sekund. Wyłącz zapłon, włącz ponownie na kolejne 15 sekund i wtedy kręć.
Nie patrz na kontrolkę grzania świec żarowych, gaśnie, ale świece są dalej zasilane (w wielu autkach tak jest).
Jak odpali lepiej, to już wiesz, co robić

: wt gru 23, 2008 9:45 pm
autor: kotleś
próbowałem grzać dwa, trzy razy - niestety bez pozytywnych efektów:(
: wt gru 23, 2008 9:47 pm
autor: HUSKYTEAM
No to to akurat dobrze rokuje - gdyby miał przedmuchy, to właśnie kilkukrotne grzanie jest często jedyną możliwością odpalenia.
: wt gru 23, 2008 9:47 pm
autor: kotleś
HUSKYTEAM pisze:E tam, kompresje

Wraz z nadejściem zimy zawsze kilka osób rozumie, dlaczego poprzedni właściciel "pilnie" pozbywał się auta przed przymrozkami.
posiadam go od trzech lat, a problemy zaczęły się latem tego roku
: wt gru 23, 2008 9:50 pm
autor: N2O
być może czujnik temperatury powietrza ma wpływ na odpalanie.
: wt gru 23, 2008 9:52 pm
autor: kotleś
czesław&jarząbek pisze:rozrząd
zawory
pompa paliwa
wtryskiwacze
pompa wtryskowa
ciśnienie sprężania
rozrusznik
wiązka EDC
Pompę paliwa wykluczam - nowa, rozrusznik sprawdzony. Jak sprawdzić wiązkę EDC? Resztę to wiem..
: wt gru 23, 2008 10:01 pm
autor: bartuświelki
mi też sie wydaje że czujnik temp. powietrza może mieć wpływ , z tego samego powodu wymieniałem go w innym aucie ,ale w landzie wszystko możliwe
: wt gru 23, 2008 10:12 pm
autor: kotleś
czy ktoś przerabiał problem z przepływomierzem kóry po dodaniu obrotów nie dawał sygnału na wolnych obrotach jest ok po dodaniu prędkości obr odczyt na kompie równy 0 po spadku predkości obr odczyt powraca o ile pamiętam to ok 240 cośtam cośtam jednostek niestety nie pamiętam
: wt gru 23, 2008 10:15 pm
autor: N2O
Być może ten przepływomierz jest tylko po to aby otwierać zawór EGR na wolnych obrotach

: wt gru 23, 2008 11:41 pm
autor: kotleś
e... nie żartuj EGR to ja mam ale zaślepione i działa tak samo przy wysokich obrotach jak i przy niskich

: wt gru 23, 2008 11:51 pm
autor: piotr borowiec
przerabiałem to 2 tygodnie temu, przy 5stopniach na + musiałem go chechłać 15-20 sekund a on jakby paliwa nie dostawał. Okazało się że to czujnik był wypięty pod kolankiem z przodu. W komputrze było napisane winkiel-coś. Otwierasz mache i za chłodnicą przed silnikiem masz odlane z żeliwa (może to aluminium, nie zabijajcie mnie śmiechem prosze) takie kolanko, pod spodem jest gniazdko i w to gniazdko powinna być wciśnięta wtyczka. Jak się nie nachylisz to nie zobaczysz.

Jak nie wiesz o co chodzi to jedź do mechaniora co się zna na Landkach (nie do jakiegoś papraka) i mu powiedz to co Ci napisałem on będzie widział o co chodzi. No to powodzenia u mnie to wciśnięcie bardzo dużo zmieniło: auto lepiej się zbiera, mniej pali (o DWA!!! litry) generalnie inna kultura jazdy, no i zapala przy ujemnych temperaturach jak wariat, ale jak napisał Czesław przyczyn może być wiele i przez telefon (czytaj internet) trudno naprawić Ci auto

: wt gru 23, 2008 11:53 pm
autor: N2O
Przeczytaj sobie odpowiedni rozdział na temat tdi w "RAVE CD"(serwisówka)
Natomiast radzę ci sprawdzić/wymienić przede wszystkim czujnik temperatury powietrza - odpowiada on za dawkowanie paliwa.
: śr gru 24, 2008 12:29 am
autor: gosc
a ja mysle ze komprecha uciekla , jak chwile pokrecisz na sciankach cylindra powstaje film olejowy i uszczelnia pierscienie , wtedy wzrasta kompresja i silnik odpala

: ndz gru 28, 2008 7:52 pm
autor: kotleś
czy ktoś wie :
dlaczego odczyt przepływomierza zanika po zwiększeniu prędkości obrotowej? zepsuty ?
jak sprawdzić przekaźnik sterujący nagrzewaniem świec a właściwie czasem ich grzania?
jaką opornością powinien cieszyć się czujnik temperatury powietrza
: ndz gru 28, 2008 7:55 pm
autor: kotleś
gosc pisze:a ja mysle ze komprecha uciekla , jak chwile pokrecisz na sciankach cylindra powstaje film olejowy i uszczelnia pierscienie , wtedy wzrasta kompresja i silnik odpala

nie jestem pewien tak do końca bo ponieważ dlatego że czasami podkreślę że czasami po nocy odpala od pierwszego kopa
: ndz gru 28, 2008 9:02 pm
autor: gosc
kotleś pisze:gosc pisze:a ja mysle ze komprecha uciekla , jak chwile pokrecisz na sciankach cylindra powstaje film olejowy i uszczelnia pierscienie , wtedy wzrasta kompresja i silnik odpala

nie jestem pewien tak do końca bo ponieważ dlatego że czasami podkreślę że czasami po nocy odpala od pierwszego kopa
mialem kiedys takiego francuza z dieslem i mialem dokladnie tak samo , coprawda nieraz zdarzalo sie ze zapalil odrazu ale byla to zadkosc , natomiast w lecie problemow zero , po wymianie pierscieni i dotarciu zaworow palil po polowie obrotu

: ndz gru 28, 2008 9:35 pm
autor: LR_Olek
moze przekrecasz kluczyk ze zbyt mala sila...
i stad ten problem...