Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
Moderator: Jerry
Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
Witam
Czy może mi ktoś podpowiedzieć u kogo działa ta funkcja wersja na żądanie, a nie jak wiszę to się uaktywnia.
http://picasaweb.google.pl/Dendrouford/ ... directlink
Oraz kontynuacja wątku co zrobić żeby działało?
I czy jest spec który może zmienić prędkość przy jakiej obniża się zawieszenie do poziomu standard. Chociaż do 80km/h (na błocie wystarczy uśliżg kół i komputer walczy o zmniejszenie prędkości)
Czy może mi ktoś podpowiedzieć u kogo działa ta funkcja wersja na żądanie, a nie jak wiszę to się uaktywnia.
http://picasaweb.google.pl/Dendrouford/ ... directlink
Oraz kontynuacja wątku co zrobić żeby działało?
I czy jest spec który może zmienić prędkość przy jakiej obniża się zawieszenie do poziomu standard. Chociaż do 80km/h (na błocie wystarczy uśliżg kół i komputer walczy o zmniejszenie prędkości)
"Świat bez kobiet jest jak ogród bez kwiatów. Łatwiejszy do utrzymania"
D3 ,Y60+PTO+35``
D3 ,Y60+PTO+35``
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
Nie to, żebym miał D3, ale interpretuję załączony tekst instrukcji - do podwyższonej pozycji auto musi podnieść się samo w wyniku np. zakopania, a ręcznie można podnieść jeszcze wyżej, ale wtedy tylko, gdy podniesie się wpierw samo 

Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
Nooo co ty a gdzie logika? nawet w wydaniu UK 

"Świat bez kobiet jest jak ogród bez kwiatów. Łatwiejszy do utrzymania"
D3 ,Y60+PTO+35``
D3 ,Y60+PTO+35``
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
a którego kawałka tej instrukcji nie rozumiesz?
z pozycji zawieszenia off-road masz dodatkowy ruch w górę w przypadku emergency aktywowany przytrzymaniem guzika i nogi na hamulcu. po przekroczeniu 5km/h auto powróci do pozycji off-road
z tego co pamietam ten dodatkowy ruch to 50mm
w ustawieniach zawieszenia jest opcja automatycznego powrotu z programów terenowych po jakimś czasie do programu standard którą można zablokować.
i tyle.
z pozycji zawieszenia off-road masz dodatkowy ruch w górę w przypadku emergency aktywowany przytrzymaniem guzika i nogi na hamulcu. po przekroczeniu 5km/h auto powróci do pozycji off-road
z tego co pamietam ten dodatkowy ruch to 50mm
w ustawieniach zawieszenia jest opcja automatycznego powrotu z programów terenowych po jakimś czasie do programu standard którą można zablokować.
i tyle.
#noichuj
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
jestDAŁEK pisze: I czy jest spec który może zmienić prędkość przy jakiej obniża się zawieszenie do poziomu standard. Chociaż do 80km/h (na błocie wystarczy uśliżg kół i komputer walczy o zmniejszenie prędkości)

Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
czesław&jarząbek pisze:a którego kawałka tej instrukcji nie rozumiesz?
z pozycji zawieszenia off-road masz dodatkowy ruch w górę w przypadku emergency aktywowany przytrzymaniem guzika i nogi na hamulcu. po przekroczeniu 5km/h auto powróci do pozycji off-road
z tego co pamietam ten dodatkowy ruch to 50mm
w ustawieniach zawieszenia jest opcja automatycznego powrotu z programów terenowych po jakimś czasie do programu standard którą można zablokować.
i tyle.
No to u mnie nie robi a szpejowniki z Waszyngtona powiedzieli coś w stylu od 2007/2008 fabryka na Polske wywaliła ta opcja. Qrtwa
"Świat bez kobiet jest jak ogród bez kwiatów. Łatwiejszy do utrzymania"
D3 ,Y60+PTO+35``
D3 ,Y60+PTO+35``
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
Serjozna czy Wrylii. Jak na 100% to daj na PW co i jak w której szopie.chermol pisze:jestDAŁEK pisze: I czy jest spec który może zmienić prędkość przy jakiej obniża się zawieszenie do poziomu standard. Chociaż do 80km/h (na błocie wystarczy uśliżg kół i komputer walczy o zmniejszenie prędkości)
"Świat bez kobiet jest jak ogród bez kwiatów. Łatwiejszy do utrzymania"
D3 ,Y60+PTO+35``
D3 ,Y60+PTO+35``
- nowicjusz127
- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
jeżeli już to nie fabryka wyrzuciła na Polske tylko LR Polska sobie wyspecyfikował w fabryce bez tej opcji.fabryka robi to co dany kraj sobie życzy.stąd drobne zmiany w wyposażeniach w zależności od kraju pochodzeniaDAŁEK pisze:czesław&jarząbek pisze:a którego kawałka tej instrukcji nie rozumiesz?
z pozycji zawieszenia off-road masz dodatkowy ruch w górę w przypadku emergency aktywowany przytrzymaniem guzika i nogi na hamulcu. po przekroczeniu 5km/h auto powróci do pozycji off-road
z tego co pamietam ten dodatkowy ruch to 50mm
w ustawieniach zawieszenia jest opcja automatycznego powrotu z programów terenowych po jakimś czasie do programu standard którą można zablokować.
i tyle.
No to u mnie nie robi a szpejowniki z Waszyngtona powiedzieli coś w stylu od 2007/2008 fabryka na Polske wywaliła ta opcja. Qrtwa
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni
już Polska
już Polska
- HiJack
-
- Posty: 284
- Rejestracja: pt cze 15, 2007 6:57 pm
- Lokalizacja: Warszawa.......................UK
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
Tylko w instrukcji nie jest dokladnie powiedziane co to "emergency" znaczy... i opis tez nie jest zbyt jasny... Te dodatkwe 5cm jest dostepne tylko gdy auto osiadzie podczas jazdy/opuszczania.czesław&jarząbek pisze: z pozycji zawieszenia off-road masz dodatkowy ruch w górę w przypadku emergency aktywowany przytrzymaniem guzika i nogi na hamulcu. po przekroczeniu 5km/h auto powróci do pozycji off-road
z tego co pamietam ten dodatkowy ruch to 50mm
Wyspiarze wykryli ze ten "super extended mode" mozna osiagnac w warunkach doswiadczalnych poprzez uniesienie auta w gore do wysokosci off-road i podlozenie drewnianych belek (dla naprzykladu, moga byc podnosniki, podporki itd.) tak zeby auto na nich sie prawie opieralo. Wtedy opuscic auto do normalnej wysokosci. Czujniki wykryja ze samochod osiadl - wyswietla sie komunikat zeby ominac przeszkode przed nastepna proba opuszczenia, auto samo wraca do wysokosci off-road
Wtedy mozna wcisnac hamulec na 5 sekund i trzymajac wcisniety hamulec przesunac i trzymac przelacznik podwyzszania zeby uzyskac dodatkowe 5cm ....
A tak to wyglada
D3 
One wife, livid

One wife, livid
- HiJack
-
- Posty: 284
- Rejestracja: pt cze 15, 2007 6:57 pm
- Lokalizacja: Warszawa.......................UK
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
No rzeczywiscie to jest denerwujace ze auto chce sie opuszczac ze stanu off-road do normalnego przy bodajze 50km/h (30mph).... Narzekaja na to szczegolne w Australii gdzie jest duzo drog gruntowych na ktorych mozna spokojnie jechac ~80km/h ale zdarzaja sie kamienie i dziury ktore moga uszkodzic samochod podrozujacy na standardowej wysokosci.DAŁEK pisze:Witam
I czy jest spec który może zmienić prędkość przy jakiej obniża się zawieszenie do poziomu standard. Chociaż do 80km/h (na błocie wystarczy uśliżg kół i komputer walczy o zmniejszenie prędkości)
Nie slyszalem jeszcze o modyfikacji na to, ale pracuja nad tym usilnie wlasnie w kraju kangurow


D3 
One wife, livid

One wife, livid
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
Wiem wiem środek ciężkości....ale przy uślizgu jadę 10-20km/h a koła udają 50km/h i się zaczyna pipanie plumkanie i takie tam.
"Świat bez kobiet jest jak ogród bez kwiatów. Łatwiejszy do utrzymania"
D3 ,Y60+PTO+35``
D3 ,Y60+PTO+35``
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
HiJack pisze:Tylko w instrukcji nie jest dokladnie powiedziane co to "emergency" znaczy... i opis tez nie jest zbyt jasny... Te dodatkwe 5cm jest dostepne tylko gdy auto osiadzie podczas jazdy/opuszczania.czesław&jarząbek pisze: z pozycji zawieszenia off-road masz dodatkowy ruch w górę w przypadku emergency aktywowany przytrzymaniem guzika i nogi na hamulcu. po przekroczeniu 5km/h auto powróci do pozycji off-road
z tego co pamietam ten dodatkowy ruch to 50mm
Wyspiarze wykryli ze ten "super extended mode" mozna osiagnac w warunkach doswiadczalnych poprzez uniesienie auta w gore do wysokosci off-road i podlozenie drewnianych belek (dla naprzykladu, moga byc podnosniki, podporki itd.) tak zeby auto na nich sie prawie opieralo. Wtedy opuscic auto do normalnej wysokosci. Czujniki wykryja ze samochod osiadl - wyswietla sie komunikat zeby ominac przeszkode przed nastepna proba opuszczenia, auto samo wraca do wysokosci off-road
Wtedy mozna wcisnac hamulec na 5 sekund i trzymajac wcisniety hamulec przesunac i trzymac przelacznik podwyzszania zeby uzyskac dodatkowe 5cm ....
A tak to wyglada
Testowałem to w warunkach głębokej koleiny, czyli jak pisałeś offroad, opuszczanie, czujniki wykazują że wiszę no i co najwyżej External mode i nic więcej.
"Świat bez kobiet jest jak ogród bez kwiatów. Łatwiejszy do utrzymania"
D3 ,Y60+PTO+35``
D3 ,Y60+PTO+35``
-
-
- Posty: 11514
- Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Długa Szlachecka
- Kontaktowanie:
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
eh.. dzieci..
EM - 7 cm
bo suma liftu to 13 
EM - 7 cm


Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 

- HiJack
-
- Posty: 284
- Rejestracja: pt cze 15, 2007 6:57 pm
- Lokalizacja: Warszawa.......................UK
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
DAŁEK pisze: Testowałem to w warunkach głębokej koleiny, czyli jak pisałeś offroad, opuszczanie, czujniki wykazują że wiszę no i co najwyżej External mode i nic więcej.
Musze przyznac ze sam tego jeszcze nie probowalem... wiec przytaczam tylko opinie innych... No ale widzialem takie auta "na szczudlach"

Zeby dodatkowe podniesienie bylo dostepne musi wyswietlic sie komunikat. W rzeczywistosci przy probie obnizenia z off-road auto nie moze sie wogole opuscic - czyli musi osiasc na poziomie off-road.
Wtedy wyswietla sie komunikat, auto podnosi sie do "extended mode" aby umozliwic wyjechanie (nie do off road jak pisalem wczesniej

D3 
One wife, livid

One wife, livid
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
To dawaj Ociec, jak to się ma do logiki.GAZFAN pisze:eh.. dzieci..
EM - 7 cmbo suma liftu to 13
Czy jest możliwość przygotowania się do przelotu nad bagnem czy najpierw muszę się powiesić, to wtedy fabryka dorzuci z łaski 3 może 5 cm. Ale chyba wiesz z życia że jak siedzisz to już niema znaczenia 3,5,10 czy cokolwiek. Ważny chyba jest przelot nad przeszkodą. I lądowanie telemarkiem z ew. opuszczeniem do offroad.?
I wracając do wątku początkowego, jak to myknąć żeby było w wersji na żądanie.
"Świat bez kobiet jest jak ogród bez kwiatów. Łatwiejszy do utrzymania"
D3 ,Y60+PTO+35``
D3 ,Y60+PTO+35``
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
Witaj
HiJack, też męczysz wątek? Szlag by trafił luki na łączach. Wywala i wywala, zaczynam kopiować posty przed wysłaniem. Czyli wątek swiatowy nie tylko moja fanaberia.
HiJack, też męczysz wątek? Szlag by trafił luki na łączach. Wywala i wywala, zaczynam kopiować posty przed wysłaniem. Czyli wątek swiatowy nie tylko moja fanaberia.
"Świat bez kobiet jest jak ogród bez kwiatów. Łatwiejszy do utrzymania"
D3 ,Y60+PTO+35``
D3 ,Y60+PTO+35``
- HiJack
-
- Posty: 284
- Rejestracja: pt cze 15, 2007 6:57 pm
- Lokalizacja: Warszawa.......................UK
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
No niestety to forum co chwile wywalaDAŁEK pisze:To dawaj Ociec, jak to się ma do logiki.GAZFAN pisze:eh.. dzieci..
EM - 7 cmbo suma liftu to 13
Czy jest możliwość przygotowania się do przelotu nad bagnem czy najpierw muszę się powiesić, to wtedy fabryka dorzuci z łaski 3 może 5 cm. Ale chyba wiesz z życia że jak siedzisz to już niema znaczenia 3,5,10 czy cokolwiek. Ważny chyba jest przelot nad przeszkodą. I lądowanie telemarkiem z ew. opuszczeniem do offroad.?
I wracając do wątku początkowego, jak to myknąć żeby było w wersji na żądanie.


Niemiecka firma Matzker produkuje zestaw ktory daje wysokosc "na zadanie" - dziala to w dwie strony +50mm w gore (off road) i -35mm w dol (autostrada)...
Tanie to nie jest - ponad €1500, no i tak na prawde nie byblym taki pewny czy nie nadwyreza troche elementow samochodu ....
Oto link
http://www.matzker.de/product_info.php?products_id=750
A to opis i relacja z testowania z magazynu Land Rover Owner
http://www.matzker.de/media/content/ber ... 03_LRO.pdf
D3 
One wife, livid

One wife, livid
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
Dzięki 

"Świat bez kobiet jest jak ogród bez kwiatów. Łatwiejszy do utrzymania"
D3 ,Y60+PTO+35``
D3 ,Y60+PTO+35``
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
No proszę, kiedyś zaparkowałem tyłem na polnej drodze.
Po powrocie do auta okazało się, że tył wisi. Po wypróbowaniu wszystkich cudownych programów, wyłączaniu ESP, załączaniu reduktora etc. w akcie desperacji postanowiłem (wówczas myślałem że bez sensu) powrócić do normalnej wysokości zwieszenia i ... auto ruszyło
Teraz rozumiem dlaczego, byłem tak wówczas zaaferowany (dzieci, żona, niedziela, etc.) że nie zwróciłem uwagi na to co zapewne wypisywał i że de facto się jeszcze dźwignął do góry.
"wot k.... teknika" - właśnie przyniosłem sobie jednak instrukcję do przeczytania.
pozdr
Y
Po powrocie do auta okazało się, że tył wisi. Po wypróbowaniu wszystkich cudownych programów, wyłączaniu ESP, załączaniu reduktora etc. w akcie desperacji postanowiłem (wówczas myślałem że bez sensu) powrócić do normalnej wysokości zwieszenia i ... auto ruszyło

Teraz rozumiem dlaczego, byłem tak wówczas zaaferowany (dzieci, żona, niedziela, etc.) że nie zwróciłem uwagi na to co zapewne wypisywał i że de facto się jeszcze dźwignął do góry.
"wot k.... teknika" - właśnie przyniosłem sobie jednak instrukcję do przeczytania.
pozdr
Y
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret

"Świat bez kobiet jest jak ogród bez kwiatów. Łatwiejszy do utrzymania"
D3 ,Y60+PTO+35``
D3 ,Y60+PTO+35``
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
No właśnie Niemcy zawsze mają swoją Wunder Waffen, czego nie zrobią z golfem wrzucą do D3. Niemiec ma skrajne instrukcyjną naturę, czyli jeśli miało by paść coś w USER WAGEN to oczywiście by tego nie zrobili. Ale z tym dopadaniem przegięli chyba liczą na rynek USA. Jestem prawie przekonany że z poziomu komputera tego w serwisie można tam to ustawić. Bez wydawania 1500 funtów.HiJack pisze:No niestety to forum co chwile wywalaDAŁEK pisze:To dawaj Ociec, jak to się ma do logiki.GAZFAN pisze:eh.. dzieci..
EM - 7 cmbo suma liftu to 13
Czy jest możliwość przygotowania się do przelotu nad bagnem czy najpierw muszę się powiesić, to wtedy fabryka dorzuci z łaski 3 może 5 cm. Ale chyba wiesz z życia że jak siedzisz to już niema znaczenia 3,5,10 czy cokolwiek. Ważny chyba jest przelot nad przeszkodą. I lądowanie telemarkiem z ew. opuszczeniem do offroad.?
I wracając do wątku początkowego, jak to myknąć żeby było w wersji na żądanie.![]()
tez kopiuje posty przed wyslaniem - w razie czego....
Niemiecka firma Matzker produkuje zestaw ktory daje wysokosc "na zadanie" - dziala to w dwie strony +50mm w gore (off road) i -35mm w dol (autostrada)...
Tanie to nie jest - ponad €1500, no i tak na prawde nie byblym taki pewny czy nie nadwyreza troche elementow samochodu ....
Oto link
http://www.matzker.de/product_info.php?products_id=750
A to opis i relacja z testowania z magazynu Land Rover Owner
http://www.matzker.de/media/content/ber ... 03_LRO.pdf
Forum do du.. sie rwie wiesza i tp 8 razy to wklejam

"Świat bez kobiet jest jak ogród bez kwiatów. Łatwiejszy do utrzymania"
D3 ,Y60+PTO+35``
D3 ,Y60+PTO+35``
- HiJack
-
- Posty: 284
- Rejestracja: pt cze 15, 2007 6:57 pm
- Lokalizacja: Warszawa.......................UK
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
Wydaje mi sie ze ma to cos wspolnego z wytrzymaloscia przegubow z przodu ktore przy duzym podwyzszeniu pracuja pod zwiekszonym katem...DAŁEK pisze:Dobra ale to wszystko bez sensu, a po co wisieć, ze by zadziałało? taki bonus od LR-a. niech dają od razu + 5 czy +7cm. Tylko gdzie ten czujnik, żeby go myknąć (w podbrzuszu)? Czy jest na sali chirurg?
Jednemu z facetow tutaj strzlelil przegub w sytuacji "super extended mode" + maksymalny skret kierownicy...
Co do czujnika to znow cytujac jednego z tutejszych "magikow"

"Nie ma dodatkowego czujnika zeby okreslic ze auto osiadlo... Uzywane sa czujniki cisnienia w glownym przewodzie powietrznym gdzie wykrywany jest spadek cisnienia (waga auta nie opiera sie na kolach), a takze czujniki obrotow przy kazdym kole. Po okolo 40 sekundach samochod przechodzi do extended mode ktory mozna podniesc jescze wyzej."
Temat walkowany jest w UK od dosc dawna, niewiele osob zdecydowalo sie na jakiekolwiek modyfikacje w tych okolicach.
Niektorzy jeszcze probuja walczyc z oszukiwaniem czujnikow wysokosci przy kolach poprzez ich przesuwanie tak aby calosc byla podniesiona na stale wyzej w polozeniu normalnym.
D3 
One wife, livid

One wife, livid
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
kiedys jak bawiłem sie D3 to było tak ze miał tryb off-road a jak sie przytrzymało przez chwilke do góry to szedł jeszcze wyzej.
Range Rover Classic 91' 3,9l
+2"Scorpion Racing, 235/85/R16 BFG AT
+2"Scorpion Racing, 235/85/R16 BFG AT
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
Nie jest to żadna nowość, bo w P38 też jest. Nie jest to potrzebne bo samochód na ogół osiada na mostach i podniesienie na zawieszeniu o te 5cm nic nie mienia. Zapewne jak w P38 odpowiedni soft (bądź komputer diagnostyczny) można przestawić standardowe ustawienia wysokości ale niema to sensu przy zwykłej oponie, wpłynie niekorzystnie na prowadzenia auto, trwałość układu przeniesienia napędu oraz poduszek które nie są przystosowane do pracy na takim wyciągnięciu.
Na 99% nie da się zmienić prędkości przy jakich samochód się opuszcza (w p38 się nie dało)
Na 99% nie da się zmienić prędkości przy jakich samochód się opuszcza (w p38 się nie dało)
Range Rover V8 Outsourcing IT
- HiJack
-
- Posty: 284
- Rejestracja: pt cze 15, 2007 6:57 pm
- Lokalizacja: Warszawa.......................UK
Re: Zadanie, pytanie dla wszystko wiedzących o D3, tylko konkret
No ale w D3 nie ma mostowhpx4000 pisze:.... Nie jest to potrzebne bo samochód na ogół osiada na mostach i podniesienie na zawieszeniu o te 5cm nic nie mienia.

Zgadzam sie w calej rozciaglosci z wplywem na uklady przeniesienia napedu i poduszki w razie podnoszenia na dluzej, raczej niz w sytuacjach wyjatkowych

D3 
One wife, livid

One wife, livid
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości