Strona 1 z 2
P38 - prosze o pomoc
: wt mar 24, 2009 3:48 am
autor: Nikos
Witam!
pomożcie koledzy lr-owcy
Fura: 2001 P38 4.6 V8 HSE - na full`u
1.Czy jest to normalne ze po uruchomieniu kontrolka ABS sie caly czas pali i dopiero po przejechaniu 15 metrów gaśnie......
2. Doszla do mnie fama ze ponoć slynne ,,miechy,, nalezy zmieniac co okreslony przebieg auta (bodajze 100 tys km) a nigdzie ani w instrukcji ani w ksiazce przeglądowej niema ni wzmianki o tym ?
3. Czy mozna bezpiecznie dla Ecu zainstalować wyłącznik abs i trac (odcinając zasilanie do ecu przy skrzynce bezpiecznikowej) Chodzi o mozliwość wyłączania trc i abs do ,,poderwania,, wtopionego auta ale tak aby nie generowało trwałych błędów w ecu?
Będe wam bardzo wdzięczny za pomoc a Osobie ktora udzieli najwięcej odpowiedzi na te pytania obiecuje potraktowac energetyzującym napojem z duza zawartością %
Serdecznei pozdrawiam
Re: P38 - prosze o pomoc
: wt mar 24, 2009 6:56 am
autor: kuki13
Nikos pisze:1.Czy jest to normalne ze po uruchomieniu kontrolka ABS się cały czas pali i dopiero po przejechaniu 15 metrów gaśnie......
Nie, to nie jest normalne, nie wyskakuje Ci żadny dodatkowy komunikat na komputerze?? Z tego co pamiętam to w książce jest o tym wzmianka że po długim postoju kontrolka ABS i TC może się świecić w jakimś tam czasie po uruchomieniu, chyba do 40 sekund.
Nikos pisze:Doszla do mnie fama ze ponoć slynne ,,miechy,, nalezy zmieniac co okreslony przebieg auta (bodajze 100 tys km) a nigdzie ani w instrukcji ani w ksiazce przeglądowej niema ni wzmianki o tym ?
Albo masz kasę i wymieniasz co ok. 100 tyś albo jeździsz do momentu aż staniesz na drodze z pękniętym miechem, wybór należy do Ciebie
Nikos pisze:3. Czy można bezpiecznie dla Ecu zainstalować wyłącznik abs i trac (odcinając zasilanie do ecu przy skrzynce bezpiecznikowej) Chodzi o mozliwość wyłączania trc i abs do ,,poderwania,, wtopionego auta ale tak aby nie generowało trwałych błędów w ecu?
Wydaje mi się że taką operację włączenia/wyłączania musiał byś robi za każdym razem na wyłączonym silniku ale ze względu na delikatną elektronikę ale to tylko moje przypuszczenia może inni sie wypowiedzą, jak dla mnie kiepski pomysł
Pozdrawiam
Re: P38 - prosze o pomoc
: wt mar 24, 2009 8:47 am
autor: hpx4000
Odnośnie pierwszego pytania (kontrolka ABS’u) to w P38 jest to całkowicie normalne. Tak ma być.
ABS i TC nie generują trwałych błędów (wymagających kasowanie przez komputer diagnostyczny). Wyłączanie zasilania moim zdaniem jest zbędne i nie przyniesie żadnych korzyści w przypadku wtopienia auta.
Re: P38 - prosze o pomoc
: wt mar 24, 2009 8:50 am
autor: czesław&jarząbek
1. tak. po przekroczeniu 7km/h albo nabiciu odpowiedniego ciśnienia przez zdechłą pompę.
2. ple ple ple
3. nie. sterowniki muszą się widzieć. uwalony abs opusci zawieszenie na glebe.
Re: P38 - prosze o pomoc
: wt mar 24, 2009 8:55 am
autor: Leonidas
Cześć.
co do pkt. 1. - TAK, NORMALNE
co do pkt. 2. - MÓWI SIĘ O 200 tys.km. Poduszki można skontrolować organoleptycznie (to kawałek gumy nadmuchiwanej powietrzem. Jak jest sparciała albo pęknięta to ZŁA.)
co do pkt. 3. - Zdecydowanie odradzam. Sygnał wędruje nie tylko do jednego komputera - tylko przez kilka (co to ich nie brakuje w P38)
Wyrywanie z błocka w moim przypadku nigdy nie spowodowało żadnych błędów.
Pozdrawiam.
Re: P38 - prosze o pomoc
: wt mar 24, 2009 11:16 am
autor: Nikos
Ok ok ok
czyli
1. Rozumiem
2.Z miechami tez juz rozumiem
3.Co do trc irytujące jest to ze ogranicza moc i moment obrotowy..... troche zmartwiliscie mnie tym ,,brakiem,, mozliwości odłączenia abs i trc....... Bo rozumiem ze systemy tak zintegrowane ze bez samego abs`u systemu trc nieda się odłaczyć
pozdr
Re: P38 - prosze o pomoc
: wt mar 24, 2009 12:21 pm
autor: hpx4000
TC w tym roczniku działa na dwie osie, doskonale sprawdza się jako proteza blokad. Opiera się na hamulcach a nie (jak najczęściej w osobówkach) obniżając tylko prędkość obrotową (chyba tną po zapłonie). Moim zdaniem do TC warto się przyzwyczai, bo przeszkody pokonujesz wolno ale jednak pokonujesz. Wyjmij bezpiecznik od ABS’u (chyba przestanie działać TC) i zobaczysz że w terenie będzie gorzej sobie radził.
Re: P38 - prosze o pomoc
: wt mar 24, 2009 7:35 pm
autor: N2O
TC na pewno przeszkadza jeśli chcesz pokonywać przeszkody "ogniem"

Re: P38 - prosze o pomoc
: wt mar 24, 2009 7:44 pm
autor: hpx4000
A Ty się czasem nie pozbywasz Swojego RR? Bo tak stoi i stoi

Re: P38 - prosze o pomoc
: wt mar 24, 2009 8:06 pm
autor: N2O
A co masz chęć kupić ?
Muszę wreszcie kupić do niego silnik bo jest trochę do roboty w parchu(skrzynia, kilka łożysk, kilka ulepszeń

), a jak rozgrzebię obydwa to nie będę miał czym jeździć - jakoś plaskacz mi nie odpowiada do jazdy.

Re: P38 - prosze o pomoc
: wt mar 24, 2009 8:12 pm
autor: hpx4000
Może, jakbyś miał chęć sprzedać

Re: P38 - prosze o pomoc
: wt mar 24, 2009 8:16 pm
autor: N2O
Problem w tym, że ja lubię ten samochód, pomimo tego, że włożyłem w niego już kupę kasy. A jeszcze sporo jest do zrobienia więc nie wiem czy mi się opłaci sprzedać.

Re: P38 - prosze o pomoc
: czw mar 26, 2009 9:44 pm
autor: Student
N2O pisze:Problem w tym, że ja lubię ten samochód, pomimo tego, że włożyłem w niego już kupę kasy. A jeszcze sporo jest do zrobienia więc nie wiem czy mi się opłaci sprzedać.

A może zrobimy zawody?
Czyj RR będzie szybciej jeździł?

Re: P38 - prosze o pomoc
: czw mar 26, 2009 10:29 pm
autor: N2O
Może...
To ja może poszukam silnika na alledrogo

Re: P38 - prosze o pomoc
: czw mar 26, 2009 10:33 pm
autor: czesław&jarząbek
a ile by chciał za ten rangerołwer bez silnika?
albo nie. cofam pytanie.
bity i katowany.
i pewnie zielony.
nie jestem zainteresowany.

Re: P38 - prosze o pomoc
: czw mar 26, 2009 10:34 pm
autor: N2O
Co jak co ale katowany nie był.

Re: P38 - prosze o pomoc
: czw mar 26, 2009 10:36 pm
autor: czesław&jarząbek
jasne.
zawsze wiedział kiedy wybuchnąć silnikiem przed.

Re: P38 - prosze o pomoc
: czw mar 26, 2009 10:40 pm
autor: N2O
Jeden silnik wybuchł źle poskładany prawdopodobnie przez belgijskich mechaników, W drugim odkręciła się śruba centralna na wale(jakaś polska hiena odkręcała śrubę wcześniej), ścięło klin i i dalej już wiadomo - dobrze że przed bramą warsztatu
Także niefart, kufra niefart.

Re: P38 - prosze o pomoc
: czw mar 26, 2009 10:41 pm
autor: czesław&jarząbek
och jej...

Re: P38 - prosze o pomoc
: czw mar 26, 2009 10:44 pm
autor: N2O
No to możemy zaczynać wyścig, ja już dzisiaj nawet koło napompowałem.

Re: P38 - prosze o pomoc
: czw mar 26, 2009 11:41 pm
autor: andrzej:)
N2O pisze:No to możemy zaczynać wyścig, ja już dzisiaj nawet koło napompowałem.

Sprawdź jutro, czy powietrze nie zeszło

Re: P38 - prosze o pomoc
: czw mar 26, 2009 11:52 pm
autor: Student
N2O pisze:No to możemy zaczynać wyścig, ja już dzisiaj nawet koło napompowałem.

Widziałem
Potem ja napompowałem swoje.
Idziemy łeb w łeb

Re: P38 - prosze o pomoc
: pt mar 27, 2009 9:07 am
autor: GAZFAN
Nikos pisze:
Osobie ktora udzieli najwięcej odpowiedzi na te pytania obiecuje potraktowac energetyzującym napojem z duza zawartością %
Witam, rozumiem że w tym konkursie odpowiedz różniące zawartością merytoryczną uznawane są za inne i jako takie stanowią kolejną odpowiedź co wygeneruje sumę odpowiedzi.
Zaczynam.
AD 1.
a) Tak! to oczywiste
b) nie, to oczywiste
c) Chyba choć nie jest to oczywiste
d) MTV
AD 2.
a) tak! to jasne
b) nie! to jasne.
c) chyba choć to nie jest takie jasne
d) MTV
AD 3.
a) tak! to proste
b) nie! to proste
c) Chyba choć to nie jest takie proste
d) MTV
W sumie mam 12 odpowiedzi.
Gdzie zgłosić się po nagrodę.

Re: P38 - prosze o pomoc
: pt mar 27, 2009 9:08 am
autor: GAZFAN
N2O pisze:No to możemy zaczynać wyścig, ja już dzisiaj nawet koło napompowałem.

Scigacie sie o to kto szybciej uruchomi skamielinę?

Re: P38 - prosze o pomoc
: pt mar 27, 2009 11:41 am
autor: N2O
A jak
Do przeglądu może zdążę, czyli do października
