DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
Moderator: Jerry
DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
Witam wszystkich,
Tomek z Warszawy, lat 36. Forum podczytuję już czas jakiś. Dzięki tej lekturze nie kupiłem Jeepa. Ale żeby nie było tak dobrze, dwa miesiące temu stałem się posiadaczem Żaby, czyli Disco II, TD5, 2002 rok, 139kkm. Wcześniej ujeżdżałem plaskacze (ostatnio Volvo), kiedyś miałem roczny epizod z Uazem.
Od razu ruszam z pytaniami co do mojego nabytku:
1. Wskazówka temperatury silnika zachowuje się według mnie dosyć dziwnie. Po uruchomieniu zimnego silnika dość szybko idzie do góry, tak na godzinę 5 mniej więcej, zatrzymuje się tam na dłuższy czas - ładne parę minut. Po czym NATYCHMIAST - w przeciągu może 10 sekund wchodzi na połowę skali i grzecznie siedzi tam do końca jazdy.
Czy to zachowanie jest normalne, czy tylko ja tak mam ?
Wskaźnik zachowuje się w ten sposób niezależnie od ustawień ogrzewania i temperatury zewnętrznej.
O ile nie jest to normalne zachowanie, to planuję zacząć od pomiarów napięcia, jakie podaje czujnik temperatury silnika, a potem pewnie termostat ....
2. Przy jeździe po równej drodze zapaliły się na żółto kontrolki ABS, TC oraz HDC. ABS działa - sprawdzałem na piasku, TC chyba też. Oczywiście HDC nie można włączyć. Poruszałem przewodami od czujników ABS w kołach, ale sytuacja się nie zmieniła. Skoro ABS działa nadal, to zakładam że to był chwilowy zanik sygnału z jakiegoś koła. Pytanie, czy te lampki powinny same zgasnąć o ile wszystko jest ok, czy jednak trzeba ten błąd usunąć z pamięci ?
3. Oczywiście standardowy czytnik OBDII nie chce gadać z Disco. Czy ktoś się orientuje po jakim protokole idzie transmisja na złączu diagnostycznym ? Chciałbym się przynajmniej dowiedzieć co temu ABS-owi nie pasuje ....
Po lekturze forum wnoszę że rzecz nie jest prosta, ale może komuś się udało skomunikować z ECU ?
--
pozdrawiam, Tomek
LR DII TD5 2002
Volvo 945 jeszcze przez chwilę
Tomek z Warszawy, lat 36. Forum podczytuję już czas jakiś. Dzięki tej lekturze nie kupiłem Jeepa. Ale żeby nie było tak dobrze, dwa miesiące temu stałem się posiadaczem Żaby, czyli Disco II, TD5, 2002 rok, 139kkm. Wcześniej ujeżdżałem plaskacze (ostatnio Volvo), kiedyś miałem roczny epizod z Uazem.
Od razu ruszam z pytaniami co do mojego nabytku:
1. Wskazówka temperatury silnika zachowuje się według mnie dosyć dziwnie. Po uruchomieniu zimnego silnika dość szybko idzie do góry, tak na godzinę 5 mniej więcej, zatrzymuje się tam na dłuższy czas - ładne parę minut. Po czym NATYCHMIAST - w przeciągu może 10 sekund wchodzi na połowę skali i grzecznie siedzi tam do końca jazdy.
Czy to zachowanie jest normalne, czy tylko ja tak mam ?
Wskaźnik zachowuje się w ten sposób niezależnie od ustawień ogrzewania i temperatury zewnętrznej.
O ile nie jest to normalne zachowanie, to planuję zacząć od pomiarów napięcia, jakie podaje czujnik temperatury silnika, a potem pewnie termostat ....
2. Przy jeździe po równej drodze zapaliły się na żółto kontrolki ABS, TC oraz HDC. ABS działa - sprawdzałem na piasku, TC chyba też. Oczywiście HDC nie można włączyć. Poruszałem przewodami od czujników ABS w kołach, ale sytuacja się nie zmieniła. Skoro ABS działa nadal, to zakładam że to był chwilowy zanik sygnału z jakiegoś koła. Pytanie, czy te lampki powinny same zgasnąć o ile wszystko jest ok, czy jednak trzeba ten błąd usunąć z pamięci ?
3. Oczywiście standardowy czytnik OBDII nie chce gadać z Disco. Czy ktoś się orientuje po jakim protokole idzie transmisja na złączu diagnostycznym ? Chciałbym się przynajmniej dowiedzieć co temu ABS-owi nie pasuje ....
Po lekturze forum wnoszę że rzecz nie jest prosta, ale może komuś się udało skomunikować z ECU ?
--
pozdrawiam, Tomek
LR DII TD5 2002
Volvo 945 jeszcze przez chwilę
Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
Witaj,
przynajmniej oficjalnie na razie nie udało się nikomu skomunikować przez OBD z Dyskoteką przy użyciu domowych sposobów czy innych tanich środków - jedyne oficjalnie znane opcje to warsztatowe bardzo drogie komputery do serwisowania LR - są chyba ze trzy odmiany - kwoty pięciocyfrowe.
Jedyny sposób by się dowiedzieć który czujnik Ci zwariował to podłączenie do komputera - w Wawie nie powinno być z tym problemów.
Karolek
przynajmniej oficjalnie na razie nie udało się nikomu skomunikować przez OBD z Dyskoteką przy użyciu domowych sposobów czy innych tanich środków - jedyne oficjalnie znane opcje to warsztatowe bardzo drogie komputery do serwisowania LR - są chyba ze trzy odmiany - kwoty pięciocyfrowe.
Jedyny sposób by się dowiedzieć który czujnik Ci zwariował to podłączenie do komputera - w Wawie nie powinno być z tym problemów.
Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
sprytne, ale czy zadziała ...tmajer pisze:Dzięki tej lekturze nie kupiłem Jeepa


LR Rendzi stajla 

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
Ja się nie znam, ale
1. Nie słyszałem zeby kots tak miał. W którymś z LRO pisali ze przewód od czujnika czasem się w D2 przeciera, dotyka czegoś tam (masy???) i daje zwariowane odczyty zupełnie bez związku ze stanem faktycznym.
2. Masz to co ja. ABS i TC działają, HDC nie. Padł któryś z czujników ABS (ponoć można sprawdzić wtyczki i liczyć ze pomoże). Zły nius taki że jak mówią ci co mają pojęcie to droga sprawa - piasta jest nierozbieralna i potrzebujesz nową... Tak przynajmniej pamiętam
3. Powoli pojawiają się na rynku dinxy do diagnostyki, czyszczenia błędów etc... Ale czy to działa?? Drogie dość są
1. Nie słyszałem zeby kots tak miał. W którymś z LRO pisali ze przewód od czujnika czasem się w D2 przeciera, dotyka czegoś tam (masy???) i daje zwariowane odczyty zupełnie bez związku ze stanem faktycznym.
2. Masz to co ja. ABS i TC działają, HDC nie. Padł któryś z czujników ABS (ponoć można sprawdzić wtyczki i liczyć ze pomoże). Zły nius taki że jak mówią ci co mają pojęcie to droga sprawa - piasta jest nierozbieralna i potrzebujesz nową... Tak przynajmniej pamiętam
3. Powoli pojawiają się na rynku dinxy do diagnostyki, czyszczenia błędów etc... Ale czy to działa?? Drogie dość są

Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
No i błąd, trzeba było jednak jeepa zakupićtmajer pisze:Dzięki tej lekturze nie kupiłem Jeepa. Ale żeby nie było tak dobrze, dwa miesiące temu stałem się posiadaczem Żaby, czyli Disco II, TD5, 2002 rok, 139kkm. Od razu ruszam z pytaniami co do mojego nabytku:


Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
Co do punktu numer 1 to u mnie jest tak samo, teoretycznie więc można przyjąć, że ten typ tak ma
Kto za młodu głupi nie był, ten na starość nie zmądrzeje
Disko II TD5
Disko II TD5
- brodafidela
-
- Posty: 8529
- Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
- Lokalizacja: kraków
Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
pkt1 - mam tak samo.
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.
Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
to masz cos nie tak
u mnie normalnie
odpalam
nic nic nic
i podnosi sie powoli do gory tak do połowy

u mnie normalnie
odpalam
nic nic nic
i podnosi sie powoli do gory tak do połowy

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
To Ty masz coś nie tak, bo jesteś w mniejszościzaloguj pisze:to masz cos nie tak![]()
u mnie normalnie
odpalam
nic nic nic
i podnosi sie powoli do gory tak do połowy

Ja mam jak poprzednicy.
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.
Alfa Romeo Sprint.
Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
bo macie tanszyje wersyjieee prost z chinów
bo ja mam łorginala

bo ja mam łorginala

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
Olo masz D1 i nie masz takich kłopotow 

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
U mnie ze wskaznikiem temp jak u Zaloguja. ABS HDC i ABS moze tez oznaczac rowniez uszkodzony zawor w modulatorze ABSu. Komp w serwisie na ogol wykaze co nie tak. Kolega Pawel M pracuje nad dogadaniem sie z kompem w D2. Prace srednio zawansowane, na razie czysto koncepcyjne.
Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
U mnie:
Ad 1 jak u Zaloguj i Harakiri, czyli normalnie nic, nic, nic a następnie powoli na połowę skali ...
Ad 2 TC i ABS działają normalnie a tego H... coś tam u mnie nie ma, więc nie wiem i nie mam problemu
Ad 3 jakby powiedział "klasyk forumowy nasz" warsztat
oni też chcą zarobić 
Ad 1 jak u Zaloguj i Harakiri, czyli normalnie nic, nic, nic a następnie powoli na połowę skali ...
Ad 2 TC i ABS działają normalnie a tego H... coś tam u mnie nie ma, więc nie wiem i nie mam problemu

Ad 3 jakby powiedział "klasyk forumowy nasz" warsztat


Disco TD5 '01 +lift [jego]
SALLAAA [jej]
SALLAAA [jej]
Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
No proszę, jakie ładne określenie, ciekawe kto toborkows pisze:"klasyk forumowy nasz"


Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
nie mam pojecia...andrzej:) pisze:No proszę, jakie ładne określenie, ciekawe kto toborkows pisze:"klasyk forumowy nasz"Proponuję konkurs, kto pierwszy zgadnie

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
Zacytuję sam siebie i jeszcze podrążę temat nieco.tmajer pisze:
2. Przy jeździe po równej drodze zapaliły się na żółto kontrolki ABS, TC oraz HDC. ABS działa - sprawdzałem na piasku, TC chyba też. Oczywiście HDC nie można włączyć. Poruszałem przewodami od czujników ABS w kołach, ale sytuacja się nie zmieniła. Skoro ABS działa nadal, to zakładam że to był chwilowy zanik sygnału z jakiegoś koła. Pytanie, czy te lampki powinny same zgasnąć o ile wszystko jest ok, czy jednak trzeba ten błąd usunąć z pamięci ?
Jak mi się już uda podłączyć pod komputer to będę mądry ale:
- Jeżeli ABS działa, a te nieszczęsne kontrolki się świecą, to na dobrą sprawę może był chwilowy zanik sygnału z jakiegoś czujnika, a teraz jest OK, tylko błąd pozostał ?
- Czy można spróbować wykasować błąd przez odpięcie klemy akumulatora ( to znaczy, czy wtedy się wykasuje ?)
- Czy jeżeli odepnę klemę, a po paru godzinach z powrotem zapnę, to czy auto odpali, czy "SEE YOUR LOCAL LAND ROVER SERVICE"

Trochę ta dyskoteka za mądra jak dla mnie

pozdrawiam, Tomek
LR DII 2002 TD5 <Żaba>
ex Volvo 945 i parę innych
LR DII 2002 TD5 <Żaba>
ex Volvo 945 i parę innych
Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
no proszę Cię...tmajer pisze:
- Czy można spróbować wykasować błąd przez odpięcie klemy akumulatora ( to znaczy, czy wtedy się wykasuje ?)

adhd.. LR.. teraz 110 300Tdi
..trucizna moja i wiara..
..trucizna moja i wiara..
Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
-Zdupczył się czujnik ABS w jednej z piast. ABS i TC terkoczą co nie jest równoznaczne z prawidłowym działaniem. Jest plotka mówiąca ze lepszy ABS wyłączony od tego wadliwie działającego, bo nierówne hamowanie (komp dostaje złe odczyty) może w przyspieszony sposób wyprawić na tamten świat. Przy każdym starcie jak niesie plotka ABS testuje sytsem i ponieważ ma zrąbany czujnik wyskakuje błąd.tmajer pisze:Zacytuję sam siebie i jeszcze podrążę temat nieco.tmajer pisze:
2. Przy jeździe po równej drodze zapaliły się na żółto kontrolki ABS, TC oraz HDC. ABS działa - sprawdzałem na piasku, TC chyba też. Oczywiście HDC nie można włączyć. Poruszałem przewodami od czujników ABS w kołach, ale sytuacja się nie zmieniła. Skoro ABS działa nadal, to zakładam że to był chwilowy zanik sygnału z jakiegoś koła. Pytanie, czy te lampki powinny same zgasnąć o ile wszystko jest ok, czy jednak trzeba ten błąd usunąć z pamięci ?
Jak mi się już uda podłączyć pod komputer to będę mądry ale:
- Jeżeli ABS działa, a te nieszczęsne kontrolki się świecą, to na dobrą sprawę może był chwilowy zanik sygnału z jakiegoś czujnika, a teraz jest OK, tylko błąd pozostał ?
- Czy można spróbować wykasować błąd przez odpięcie klemy akumulatora ( to znaczy, czy wtedy się wykasuje ?)
- Czy jeżeli odepnę klemę, a po paru godzinach z powrotem zapnę, to czy auto odpali, czy "SEE YOUR LOCAL LAND ROVER SERVICE"
Trochę ta dyskoteka za mądra jak dla mnie
EDIT
I jakby mówili ze to wystarczy ponapierdzielać ciężkim młotkiem w piastę to może i tak było w D1, tu jest bardziej complicated i jak plotka niesie jedyne solution to wymiana piasty.
-Próbowac można nic to nie daje
-J.W., z tym ze mimo że nie miałem aku w aucie dobry tydzień (jeździłem drugim a aku używałem na łodzi) nie było problemu. W D2 chyba jakiś chytrzejszy sposób na system mają i nie zesrywa się po prądu niemaniu przez kilka dni.
-Próbowac można nic to nie da
Edit
A taki mądry jestem bo już pytałem:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=8&t=63765
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
Pytanie nie jest pozbawione podstaw wbrew pozorom - w Volvo, którymi rozbijałem się przez ostatnie parę lat, błędy z pamięci można było usunąć właśnie w ten sposób.Saphira pisze:no proszę Cię...tmajer pisze:
- Czy można spróbować wykasować błąd przez odpięcie klemy akumulatora ( to znaczy, czy wtedy się wykasuje ?)
pozdrawiam, Tomek
LR DII 2002 TD5 <Żaba>
ex Volvo 945 i parę innych
LR DII 2002 TD5 <Żaba>
ex Volvo 945 i parę innych
- nowicjusz127
- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
w oplu wystarczy 20 razy włączyc zaplon, a w LR trzeba uzyc komputra
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni
już Polska
już Polska
Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
nowicjusz127 pisze:w oplu wystarczy 20 razy włączyc zaplon, a w LR trzeba uzyc komputra
w polonezie sie odpinalo akumulator aby czeka skasowac...
w volvo 850 tez,ale inspekcji to nie kasowalo

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
W 850 inspekcję kasowała odpowiednia kombinacja włączania i wyłączania zapłonu oraz naciskania pedału hamulcaLR_Olek pisze:nowicjusz127 pisze:w oplu wystarczy 20 razy włączyc zaplon, a w LR trzeba uzyc komputra
w polonezie sie odpinalo akumulator aby czeka skasowac...
w volvo 850 tez,ale inspekcji to nie kasowalo

pozdrawiam, Tomek
LR DII 2002 TD5 <Żaba>
ex Volvo 945 i parę innych
LR DII 2002 TD5 <Żaba>
ex Volvo 945 i parę innych
Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.
ale to jest LR 

adhd.. LR.. teraz 110 300Tdi
..trucizna moja i wiara..
..trucizna moja i wiara..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość