DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
tmajer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pn sty 12, 2009 1:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: tmajer » pt kwie 17, 2009 11:52 am

Witam wszystkich,
Tomek z Warszawy, lat 36. Forum podczytuję już czas jakiś. Dzięki tej lekturze nie kupiłem Jeepa. Ale żeby nie było tak dobrze, dwa miesiące temu stałem się posiadaczem Żaby, czyli Disco II, TD5, 2002 rok, 139kkm. Wcześniej ujeżdżałem plaskacze (ostatnio Volvo), kiedyś miałem roczny epizod z Uazem.
Od razu ruszam z pytaniami co do mojego nabytku:

1. Wskazówka temperatury silnika zachowuje się według mnie dosyć dziwnie. Po uruchomieniu zimnego silnika dość szybko idzie do góry, tak na godzinę 5 mniej więcej, zatrzymuje się tam na dłuższy czas - ładne parę minut. Po czym NATYCHMIAST - w przeciągu może 10 sekund wchodzi na połowę skali i grzecznie siedzi tam do końca jazdy.
Czy to zachowanie jest normalne, czy tylko ja tak mam ?
Wskaźnik zachowuje się w ten sposób niezależnie od ustawień ogrzewania i temperatury zewnętrznej.
O ile nie jest to normalne zachowanie, to planuję zacząć od pomiarów napięcia, jakie podaje czujnik temperatury silnika, a potem pewnie termostat ....

2. Przy jeździe po równej drodze zapaliły się na żółto kontrolki ABS, TC oraz HDC. ABS działa - sprawdzałem na piasku, TC chyba też. Oczywiście HDC nie można włączyć. Poruszałem przewodami od czujników ABS w kołach, ale sytuacja się nie zmieniła. Skoro ABS działa nadal, to zakładam że to był chwilowy zanik sygnału z jakiegoś koła. Pytanie, czy te lampki powinny same zgasnąć o ile wszystko jest ok, czy jednak trzeba ten błąd usunąć z pamięci ?

3. Oczywiście standardowy czytnik OBDII nie chce gadać z Disco. Czy ktoś się orientuje po jakim protokole idzie transmisja na złączu diagnostycznym ? Chciałbym się przynajmniej dowiedzieć co temu ABS-owi nie pasuje ....
Po lekturze forum wnoszę że rzecz nie jest prosta, ale może komuś się udało skomunikować z ECU ?

--
pozdrawiam, Tomek
LR DII TD5 2002
Volvo 945 jeszcze przez chwilę

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: Karolek_C » pt kwie 17, 2009 12:10 pm

Witaj,

przynajmniej oficjalnie na razie nie udało się nikomu skomunikować przez OBD z Dyskoteką przy użyciu domowych sposobów czy innych tanich środków - jedyne oficjalnie znane opcje to warsztatowe bardzo drogie komputery do serwisowania LR - są chyba ze trzy odmiany - kwoty pięciocyfrowe.

Jedyny sposób by się dowiedzieć który czujnik Ci zwariował to podłączenie do komputera - w Wawie nie powinno być z tym problemów.

Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: TRAWOLT » pt kwie 17, 2009 12:17 pm

tmajer pisze:Dzięki tej lekturze nie kupiłem Jeepa
sprytne, ale czy zadziała ... :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: standerus » pt kwie 17, 2009 10:48 pm

Ja się nie znam, ale
1. Nie słyszałem zeby kots tak miał. W którymś z LRO pisali ze przewód od czujnika czasem się w D2 przeciera, dotyka czegoś tam (masy???) i daje zwariowane odczyty zupełnie bez związku ze stanem faktycznym.
2. Masz to co ja. ABS i TC działają, HDC nie. Padł któryś z czujników ABS (ponoć można sprawdzić wtyczki i liczyć ze pomoże). Zły nius taki że jak mówią ci co mają pojęcie to droga sprawa - piasta jest nierozbieralna i potrzebujesz nową... Tak przynajmniej pamiętam
3. Powoli pojawiają się na rynku dinxy do diagnostyki, czyszczenia błędów etc... Ale czy to działa?? Drogie dość są :-?
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: andrzej:) » pt kwie 17, 2009 10:50 pm

tmajer pisze:Dzięki tej lekturze nie kupiłem Jeepa. Ale żeby nie było tak dobrze, dwa miesiące temu stałem się posiadaczem Żaby, czyli Disco II, TD5, 2002 rok, 139kkm. Od razu ruszam z pytaniami co do mojego nabytku:
No i błąd, trzeba było jednak jeepa zakupić :wink: :)21

Awatar użytkownika
tryna
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 3:56 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: tryna » sob kwie 18, 2009 12:29 pm

Co do punktu numer 1 to u mnie jest tak samo, teoretycznie więc można przyjąć, że ten typ tak ma
Kto za młodu głupi nie był, ten na starość nie zmądrzeje
Disko II TD5

Awatar użytkownika
brodafidela
 
 
Posty: 8529
Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
Lokalizacja: kraków

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: brodafidela » sob kwie 18, 2009 10:49 pm

pkt1 - mam tak samo.
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: zaloguj » sob kwie 18, 2009 11:47 pm

to masz cos nie tak !!
u mnie normalnie
odpalam
nic nic nic
i podnosi sie powoli do gory tak do połowy :wink:

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: Piotrul » ndz kwie 19, 2009 7:34 am

zaloguj pisze:to masz cos nie tak !!
u mnie normalnie
odpalam
nic nic nic
i podnosi sie powoli do gory tak do połowy :wink:
To Ty masz coś nie tak, bo jesteś w mniejszości :)21
Ja mam jak poprzednicy.
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: zaloguj » ndz kwie 19, 2009 6:01 pm

bo macie tanszyje wersyjieee prost z chinów :)21
bo ja mam łorginala :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: LR_Olek » ndz kwie 19, 2009 6:24 pm

ale macie problemosy

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: zaloguj » ndz kwie 19, 2009 6:47 pm

Olo masz D1 i nie masz takich kłopotow :)21

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: harakiri » ndz kwie 19, 2009 9:17 pm

U mnie ze wskaznikiem temp jak u Zaloguja. ABS HDC i ABS moze tez oznaczac rowniez uszkodzony zawor w modulatorze ABSu. Komp w serwisie na ogol wykaze co nie tak. Kolega Pawel M pracuje nad dogadaniem sie z kompem w D2. Prace srednio zawansowane, na razie czysto koncepcyjne.

Awatar użytkownika
borkows
Posty: 485
Rejestracja: czw cze 28, 2007 11:20 am
Lokalizacja: Warszawa/Żabia Wola

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: borkows » pn kwie 20, 2009 6:57 am

U mnie:
Ad 1 jak u Zaloguj i Harakiri, czyli normalnie nic, nic, nic a następnie powoli na połowę skali ...
Ad 2 TC i ABS działają normalnie a tego H... coś tam u mnie nie ma, więc nie wiem i nie mam problemu :)21
Ad 3 jakby powiedział "klasyk forumowy nasz" warsztat :)21 oni też chcą zarobić :)21
Disco TD5 '01 +lift [jego]
SALLAAA [jej]

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: andrzej:) » pn kwie 20, 2009 8:56 pm

borkows pisze:"klasyk forumowy nasz"
No proszę, jakie ładne określenie, ciekawe kto to :)21 Proponuję konkurs, kto pierwszy zgadnie :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: LR_Olek » śr kwie 22, 2009 2:21 pm

andrzej:) pisze:
borkows pisze:"klasyk forumowy nasz"
No proszę, jakie ładne określenie, ciekawe kto to :)21 Proponuję konkurs, kto pierwszy zgadnie :)21
nie mam pojecia... :)21

Awatar użytkownika
tmajer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pn sty 12, 2009 1:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: tmajer » ndz kwie 26, 2009 2:38 pm

tmajer pisze:
2. Przy jeździe po równej drodze zapaliły się na żółto kontrolki ABS, TC oraz HDC. ABS działa - sprawdzałem na piasku, TC chyba też. Oczywiście HDC nie można włączyć. Poruszałem przewodami od czujników ABS w kołach, ale sytuacja się nie zmieniła. Skoro ABS działa nadal, to zakładam że to był chwilowy zanik sygnału z jakiegoś koła. Pytanie, czy te lampki powinny same zgasnąć o ile wszystko jest ok, czy jednak trzeba ten błąd usunąć z pamięci ?
Zacytuję sam siebie i jeszcze podrążę temat nieco.
Jak mi się już uda podłączyć pod komputer to będę mądry ale:
- Jeżeli ABS działa, a te nieszczęsne kontrolki się świecą, to na dobrą sprawę może był chwilowy zanik sygnału z jakiegoś czujnika, a teraz jest OK, tylko błąd pozostał ?
- Czy można spróbować wykasować błąd przez odpięcie klemy akumulatora ( to znaczy, czy wtedy się wykasuje ?)
- Czy jeżeli odepnę klemę, a po paru godzinach z powrotem zapnę, to czy auto odpali, czy "SEE YOUR LOCAL LAND ROVER SERVICE" ??

Trochę ta dyskoteka za mądra jak dla mnie :)23
pozdrawiam, Tomek
LR DII 2002 TD5 <Żaba>
ex Volvo 945 i parę innych

Awatar użytkownika
Saphira
Posty: 1556
Rejestracja: śr maja 23, 2007 11:10 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: Saphira » ndz kwie 26, 2009 2:48 pm

tmajer pisze:
- Czy można spróbować wykasować błąd przez odpięcie klemy akumulatora ( to znaczy, czy wtedy się wykasuje ?)
no proszę Cię... :roll:
adhd.. LR.. teraz 110 300Tdi
..trucizna moja i wiara..

Awatar użytkownika
standerus
 
 
Posty: 946
Rejestracja: czw mar 31, 2005 8:13 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: standerus » ndz kwie 26, 2009 2:52 pm

tmajer pisze:
tmajer pisze:
2. Przy jeździe po równej drodze zapaliły się na żółto kontrolki ABS, TC oraz HDC. ABS działa - sprawdzałem na piasku, TC chyba też. Oczywiście HDC nie można włączyć. Poruszałem przewodami od czujników ABS w kołach, ale sytuacja się nie zmieniła. Skoro ABS działa nadal, to zakładam że to był chwilowy zanik sygnału z jakiegoś koła. Pytanie, czy te lampki powinny same zgasnąć o ile wszystko jest ok, czy jednak trzeba ten błąd usunąć z pamięci ?
Zacytuję sam siebie i jeszcze podrążę temat nieco.
Jak mi się już uda podłączyć pod komputer to będę mądry ale:
- Jeżeli ABS działa, a te nieszczęsne kontrolki się świecą, to na dobrą sprawę może był chwilowy zanik sygnału z jakiegoś czujnika, a teraz jest OK, tylko błąd pozostał ?
- Czy można spróbować wykasować błąd przez odpięcie klemy akumulatora ( to znaczy, czy wtedy się wykasuje ?)
- Czy jeżeli odepnę klemę, a po paru godzinach z powrotem zapnę, to czy auto odpali, czy "SEE YOUR LOCAL LAND ROVER SERVICE" ??

Trochę ta dyskoteka za mądra jak dla mnie :)23
-Zdupczył się czujnik ABS w jednej z piast. ABS i TC terkoczą co nie jest równoznaczne z prawidłowym działaniem. Jest plotka mówiąca ze lepszy ABS wyłączony od tego wadliwie działającego, bo nierówne hamowanie (komp dostaje złe odczyty) może w przyspieszony sposób wyprawić na tamten świat. Przy każdym starcie jak niesie plotka ABS testuje sytsem i ponieważ ma zrąbany czujnik wyskakuje błąd.
EDIT
I jakby mówili ze to wystarczy ponapierdzielać ciężkim młotkiem w piastę to może i tak było w D1, tu jest bardziej complicated i jak plotka niesie jedyne solution to wymiana piasty.


-Próbowac można nic to nie daje
-J.W., z tym ze mimo że nie miałem aku w aucie dobry tydzień (jeździłem drugim a aku używałem na łodzi) nie było problemu. W D2 chyba jakiś chytrzejszy sposób na system mają i nie zesrywa się po prądu niemaniu przez kilka dni.
-Próbowac można nic to nie da

Edit
A taki mądry jestem bo już pytałem:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=8&t=63765
Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia

Awatar użytkownika
sbielak
 
 
Posty: 858
Rejestracja: pn sie 11, 2008 6:28 pm
Lokalizacja: kraków

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: sbielak » ndz kwie 26, 2009 4:03 pm

a co to jest ABS ? :lol:
SALLDVAF8VA98:)
a dupa tam ....

Awatar użytkownika
tmajer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pn sty 12, 2009 1:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: tmajer » ndz kwie 26, 2009 4:51 pm

Saphira pisze:
tmajer pisze:
- Czy można spróbować wykasować błąd przez odpięcie klemy akumulatora ( to znaczy, czy wtedy się wykasuje ?)
no proszę Cię... :roll:
Pytanie nie jest pozbawione podstaw wbrew pozorom - w Volvo, którymi rozbijałem się przez ostatnie parę lat, błędy z pamięci można było usunąć właśnie w ten sposób.
pozdrawiam, Tomek
LR DII 2002 TD5 <Żaba>
ex Volvo 945 i parę innych

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: nowicjusz127 » ndz kwie 26, 2009 4:59 pm

w oplu wystarczy 20 razy włączyc zaplon, a w LR trzeba uzyc komputra
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: LR_Olek » ndz kwie 26, 2009 6:38 pm

nowicjusz127 pisze:w oplu wystarczy 20 razy włączyc zaplon, a w LR trzeba uzyc komputra

w polonezie sie odpinalo akumulator aby czeka skasowac...

w volvo 850 tez,ale inspekcji to nie kasowalo :)21

Awatar użytkownika
tmajer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pn sty 12, 2009 1:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: tmajer » pn kwie 27, 2009 7:30 am

LR_Olek pisze:
nowicjusz127 pisze:w oplu wystarczy 20 razy włączyc zaplon, a w LR trzeba uzyc komputra

w polonezie sie odpinalo akumulator aby czeka skasowac...

w volvo 850 tez,ale inspekcji to nie kasowalo :)21
W 850 inspekcję kasowała odpowiednia kombinacja włączania i wyłączania zapłonu oraz naciskania pedału hamulca :lol:
pozdrawiam, Tomek
LR DII 2002 TD5 <Żaba>
ex Volvo 945 i parę innych

Awatar użytkownika
Saphira
Posty: 1556
Rejestracja: śr maja 23, 2007 11:10 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: DII - nowy się wita i pytania mam od razu.

Post autor: Saphira » pn kwie 27, 2009 6:19 pm

ale to jest LR :)21
adhd.. LR.. teraz 110 300Tdi
..trucizna moja i wiara..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość