3.9V8 problem z silnikiem nie potrzebny doświadczony szpenio

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

pjc_arkadiusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 2:47 pm

3.9V8 problem z silnikiem nie potrzebny doświadczony szpenio

Post autor: pjc_arkadiusz » pt kwie 17, 2009 11:00 pm

Mam od kilku tygodni dyskotekę 1998 3.9 V8 przebieg 95 000km, manualna skrzynia. Kupiłem od pierwszego właściciela, który powiedział uczciwie że coś z nim nie tak, zrobił kilka rzeczy ale wciąż nie hula super;-).
Objawy są następujące: zapala beż najmniejszych problemów, na wolnych obrotach pracuje dość dobrze i płynnie (trzyma poziom 800-900), jeździ też ok, ale przy obrotach około 2500 czasem 3500 zaczyna jakby gubić iskrę, (trochę jakby prycha w wydech) lub któryś z wtryskiwaczy nie domagał, lub nie miał pełniej kompresji na jednym lub dwóch cylindrach (być może więcej) z wydechu śmierdzi niedopalonym paliwem.
Kontrolka silnika się nie świeci. Nie sprawdzałem czy są jakieś kody błędów, mój diagnozer nie współpracuje z Landrynkami.
Całą teorię i praktykę co może być uszkodzone znam. Aczkolwiek nie dotknąłem się do niego jeszcze z narzędziami.
Wiem że może być bardzo dużo rzeczy, począwszy od samego aparatu zapłonowego, lub świec poprzez wtryskiwacze a skończywszy na ECU silnika, łącznie z przyblokowanymn katalizatorem lub zapchanym filtrem paliwa.
Poprzedni właściciel wymienił w nim:
świece, kable, cewkę, aparat zapłonowy, ale wciąż jest coś nie haloo.
Będę wdzięczny za opinie kogoś, kto miał podobny przypadek i udało mu się wyleczyć auto.

dzięki i pozdro
pjc
Ostatnio zmieniony pt cze 26, 2009 8:19 pm przez pjc_arkadiusz, łącznie zmieniany 2 razy.
Defender 110, 300tdi

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;-)

Post autor: leon zet » pt kwie 17, 2009 11:09 pm

W sumie to mam jedną radę...
Jak chcesz się czegoś dowiedzieć to nie tutaj... Już nie tutaj. Byłeś na landklinice?

pjc_arkadiusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 2:47 pm

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;-)

Post autor: pjc_arkadiusz » pt kwie 17, 2009 11:22 pm

Nie byłem na land klinice?
Jestem świeżym land posiadaczem i dopiero poznaję świat Land maniaków?
Czemu nie tutaj?
Defender 110, 300tdi

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;-)

Post autor: andrzej:) » pt kwie 17, 2009 11:39 pm

pjc_arkadiusz pisze:Nie byłem na land klinice?
Jestem świeżym land posiadaczem i dopiero poznaję świat Land maniaków?
Czemu nie tutaj?
No wiesz, jakby Ci to powiedzieć :roll: Wiem - najlepiej poczekaj chwilę i poczytaj co Ci odpiszą to sam się przekonasz :)21 Ale jak się nie ciśnieniujesz to i cennych rad się doczekasz (może) :wink:

Awatar użytkownika
Saphira
Posty: 1556
Rejestracja: śr maja 23, 2007 11:10 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;-)

Post autor: Saphira » pt kwie 17, 2009 11:40 pm

tu już są wszyscy znudzeni odpowiedziami :wink:
adhd.. LR.. teraz 110 300Tdi
..trucizna moja i wiara..

Awatar użytkownika
Dżek
 
 
Posty: 896
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:26 pm
Lokalizacja: WaWa

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;-)

Post autor: Dżek » sob kwie 18, 2009 1:35 am

pjc_arkadiusz pisze:Mam od kilku tygodni dyskotekę...
My też Cię witamy serdecznie...
Faceci dojrzewają do 3 roku życia, a później już tylko drożeją zabawki... Disco 300 Tdi

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;-)

Post autor: Leonidas » sob kwie 18, 2009 8:54 am

Masz obd II i podłącz się chłopaku u byle kogo. Nawet taka (w miarę nowa) uniwersalna maszynka może pokazać jakieś błędy. Np. z objawów pasuje mi błąd czujnika położenia wałka rozrządu - po odpaleniu chwilę dobrze - potem jedna strona V-ki rozjeżdża się z drugą. Albo sondy lambda, albo - jest niestety wiele możliwości. Na początku pospawaj dziury w układzie wydechowym, bo na to jest b. czuły. A jak nie - szukaj oprogramowania. Pozdr
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

Awatar użytkownika
tmajer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pn sty 12, 2009 1:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;-)

Post autor: tmajer » sob kwie 18, 2009 10:21 am

Leonidas pisze:Masz obd II i podłącz się chłopaku u byle kogo.
No chyba właśnie nie u byle kogo. Z lektury tego forum, a także moich osobistych prób wynika, że nie tak łatwo
jest się dogadać z komputerem w dyskotece. Przynajmniej mnie się jeszcze nie udało :roll:
pozdrawiam, Tomek
LR DII 2002 TD5 <Żaba>
ex Volvo 945 i parę innych

pjc_arkadiusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 2:47 pm

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;-)

Post autor: pjc_arkadiusz » sob kwie 18, 2009 12:59 pm

Dzięki za posty.
Wydech jest ok i nie ma w nim dziur. Nie wiem czy nie jest przypchany jeden z katalizatorów lub oba. Ale jakoż nie ma problemów z przyspieszaniem.
Co do ODB II to mam maszynę, która obsługuje protokół LR ale niestety z moją dyskoteką nie współpracuje.
Wiem teoretycznie co może być uszkodzone.
Czujnik położenia wału - możliwe, ale jest to czujnik indukcyjny. który jak się uszkodzi to auto nie zapali wogóle.
Uszkodzona jedna z lambd - możliwe, ale w przypadku lambd cztero-przewodowych przy jej uszkodzeniu powinna się zapalić lampka MIL. Poza tym nie powinien gubić iskry. A silnik brzmi jakby się tak działo. Możliwe że któryś z wtryskiwaczy niedomaga lub zawór jest przypalony, ale nie wygląda to tak prosto jak by się wydawało.
W przyszłym tygodniu zabiorę się do niego z "palnikem i obcęgami" ;-) i będę sprawdzał po kolei.
Zacznę od kompresji.

pozdro
PJC
Defender 110, 300tdi

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;-)

Post autor: Leonidas » sob kwie 18, 2009 5:20 pm

No, no. Jestem pod wrażeniem. Co do czujnika wałka - napisałem to, bo każdy mówił jak Ty - a błąd był w jeżdżącym aucie. To wywaliłem wszystko z silnika na nowe. Sprawdź jeszcze masę. Jak nie ma to wariują różne rzeczy - przynajmniej w moim...
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

Awatar użytkownika
tmajer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pn sty 12, 2009 1:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;-)

Post autor: tmajer » ndz kwie 19, 2009 10:08 am

pjc_arkadiusz pisze: Co do ODB II to mam maszynę, która obsługuje protokół LR ale niestety z moją dyskoteką nie współpracuje.
A możesz coś szerzej proszę napisać o tej maszynie ?
pozdrawiam, Tomek
LR DII 2002 TD5 <Żaba>
ex Volvo 945 i parę innych

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;-)

Post autor: LR_Olek » ndz kwie 19, 2009 5:30 pm

Leonidas pisze:Masz obd II i podłącz się chłopaku u byle kogo.

u byle kogo to mu moga najwyzej laske zrobic :)21

pjc_arkadiusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 2:47 pm

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;-)

Post autor: pjc_arkadiusz » pn kwie 20, 2009 1:24 am

Co do diagnozera. Jest to "Innova 3130"
Obsługująca OBDII i wszelkie systemy z CAN (zarówno B-can jak i F-can).
Sprawdzona z kilkunastoma innymi autami, posiadającymi zwykłe Obd II jak i multiplexowane najnowsze protokły.
W Landrowerze nie działa.
Defender 110, 300tdi

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;-)

Post autor: czesław&jarząbek » pn kwie 20, 2009 8:08 am

zdziwiłbym się gdyby obd w 3.5/3.9/4.2 zadziałało...

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;-)

Post autor: Leonidas » pn kwie 20, 2009 3:29 pm

LR_Olek pisze:
Leonidas pisze:Masz obd II i podłącz się chłopaku u byle kogo.

u byle kogo to mu moga najwyzej laske zrobic :)21
za laskę prawdopodobnie trzeba mniej zapłacić :)21
Mnie tam obdII hula w P38.
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

pjc_arkadiusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 2:47 pm

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;))

Post autor: pjc_arkadiusz » pn kwie 20, 2009 10:23 pm

A co to jest? To co działa z Twoją landrynką?
Defender 110, 300tdi

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;))

Post autor: czesław&jarząbek » wt kwie 21, 2009 8:06 am

p38 pójdzie nawet na chińczyku z allegro za 120zyli
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;))

Post autor: Leonidas » wt kwie 21, 2009 8:14 am

Czyżby I raz stwierdzono wyższość P38 nad disco??? :D
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;))

Post autor: czesław&jarząbek » wt kwie 21, 2009 8:30 am

o ile można omawiać wyższość marki srażem nad krzyżówką lucas-bosch to...owszem
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;-)

Post autor: PaveL » wt kwie 21, 2009 9:16 am

pjc_arkadiusz pisze:...Nie wiem czy nie jest przypchany jeden z katalizatorów lub oba...
takie cos wymyślono żeby nie wyjmować katalizatorów do sprawdzenia:
http://allegro.pl/item613353065_probnik ... nosci.html
gdzieś widziałem też tańsze czujniki, ale teraz nie znalazłem

objawy pasują do niedrożnego katalizatora
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

pjc_arkadiusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 2:47 pm

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;))

Post autor: pjc_arkadiusz » śr kwie 22, 2009 12:00 am

To "miło" sobie tak poczytać jak się ktoś kłóci, ale co z moim problemem.
:lol:
Defender 110, 300tdi

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;))

Post autor: czesław&jarząbek » śr kwie 22, 2009 7:51 am

twój problem?
well...
nadal istnieje :)21


no dobra...
lucas hot-wire nie komunikuje się przez złącze 16pin z protokołem obdII
tak w dużym uproszczeniu.
#noichuj

pjc_arkadiusz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: ndz kwie 05, 2009 2:47 pm

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;))

Post autor: pjc_arkadiusz » czw cze 25, 2009 11:50 pm

Dzięki za wszystkie rzeczowe odpowiedzi.
Jeśli twoje auto zachowuje się w podobny sposób jak moje tzn gubi iskrę i nierówno pracuje.
Przypominam że dotyczy to silnika 3.9 EFI z podciśnieniowym aparatem zapłonowym lukasa.
Żeby wyeliminować podstawowe wady bez dodatkowych nakładów należy najpierw właściwie ustawić zapłon.
Potrzebne narzędzia to lampa stroboskopowa do ustawiania zapłonu i płasko-oczkowy klucz 14

A robi się to następująco:
- należy podłączyć lampę do zasilania (krokodylki) do akumulatora,
- odłączyć wężyk podciśnieniowy który łączy aparat zapłonowy z kolektorem ssącym (odpowiedzialny) tak aby aparat-zapłon nie był przyspieszany przez podciśnienie,
- sprawdzić czytelność podziałki znaków na kole pasowym wału korbowego - jest na nim podziałka kontowa, gdzie zero jest na środku a po obu stronach są nacięcia w w stopniach przy podziałce po dwóch jej stronach są dwa słowa before i after. Befor TDC oznacza - przed górnym martwym punktem, a after TDC oznacza po górnym martwym punkcie.
Zapłon 3.9 V8 powinien być ustawiony 5-8 stopni przed górnym martwym punktem.
Nie należy sugerować się nacięciem które znajduje się na kole pasowym obok podziałki (najgłębszy poprzeczny rowek szerokości około 3-4 mm)
-podłączamy przewód sygnałowy od lampy stroboskopowej z zaciskiem na przewód wysokiego napięcia prowadzący od aparatu zapłonowego do świecy pierwszego cylindra
-zapalamy silnik - lampa - stroboskop powinien zacząć błyskać,
-kierujemy snop migającego światła w kierunku koła pasowego (strona lewa silnika - czyli lewa strona samochodu, strona po której jest umiejscowiony aparat zapłonowy)
-przy kole pasowym z bloku silnika wystaje niewielki kawałek metalu, który jest naszym znaczkiem do którego musimy ustawić zapłon. Czyli znaczek na bloku musi się pokryć z 5 lub 8 stopni przed górnym martwym punktem. Tzn jeśli podziałka jest nacięta co 2 stopnie to wiadomo ile kresek w stronę befor musi być przesunięty zapłon. Aby było poprawnie.
Każde inne ustawienie jest niewłaściwe. Mimo że silnik może pracować lepiej od mojego i nie gubić iskry.
Jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości chętnie, pomogę.
Po ustawieniu zapłonu problem w mojej dyskotece zniknął od ręki.
Zapłon przyspiesza się i opóźnia przekręcając aparatem zapłonowym.
Żeby przekręcić aparat, należy poluzować nakrętkę łapki dociskającej - blokującej aparat zapłonowy, która znajduje się przy podstawie aparatu. Wystarczy poluzować tylko nakrętkę. Uwaga na ręce bo można się poparzyć.

Najważniejsza rzecz, której nie mogłem znaleźć na tym forum to: 5-8 stopni przed górnym martwym punktem
Mam nadzieję że jest to rzeczowa odpowiedź na problem i że się komuś przyda do jego landrynki.
Powyższe ustawienie dotyczy silnika bez instalacji gazowej, zasilanego paliwem bezołowiowym 95 oktanowym.

Arek
Defender 110, 300tdi

Awatar użytkownika
rorvik
Posty: 461
Rejestracja: sob mar 18, 2006 2:44 pm
Lokalizacja: Marki
Kontaktowanie:

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;))

Post autor: rorvik » pt cze 26, 2009 2:49 pm

pjc_arkadiusz pisze:Dzięki za wszystkie rzeczowe odpowiedzi.
Jeśli twoje auto zachowuje się w podobny sposób jak moje tzn gubi iskrę i nierówno pracuje.
Przypominam że dotyczy to silnika 3.9 EFI z podciśnieniowym aparatem zapłonowym lukasa.
Żeby wyeliminować podstawowe wady bez dodatkowych nakładów należy najpierw właściwie ustawić zapłon.
Potrzebne narzędzia to lampa stroboskopowa do ustawiania zapłonu i płasko-oczkowy klucz 14

A robi się to następująco:
- należy podłączyć lampę do zasilania (krokodylki) do akumulatora,
- odłączyć wężyk podciśnieniowy który łączy aparat zapłonowy z kolektorem ssącym (odpowiedzialny) tak aby aparat-zapłon nie był przyspieszany przez podciśnienie,
- sprawdzić czytelność podziałki znaków na kole pasowym wału korbowego - jest na nim podziałka kontowa, gdzie zero jest na środku a po obu stronach są nacięcia w w stopniach przy podziałce po dwóch jej stronach są dwa słowa before i after. Befor TDC oznacza - przed górnym martwym punktem, a after TDC oznacza po górnym martwym punkcie.
Zapłon 3.9 V8 powinien być ustawiony 5-8 stopni przed górnym martwym punktem.
Nie należy sugerować się nacięciem które znajduje się na kole pasowym obok podziałki (najgłębszy poprzeczny rowek szerokości około 3-4 mm)
-podłączamy przewód sygnałowy od lampy stroboskopowej z zaciskiem na przewód wysokiego napięcia prowadzący od aparatu zapłonowego do świecy pierwszego cylindra
-zapalamy silnik - lampa - stroboskop powinien zacząć błyskać,
-kierujemy snop migającego światła w kierunku koła pasowego (strona lewa silnika - czyli lewa strona samochodu, strona po której jest umiejscowiony aparat zapłonowy)
-przy kole pasowym z bloku silnika wystaje niewielki kawałek metalu, który jest naszym znaczkiem do którego musimy ustawić zapłon. Czyli znaczek na bloku musi się pokryć z 5 lub 8 stopni przed górnym martwym punktem. Tzn jeśli podziałka jest nacięta co 2 stopnie to wiadomo ile kresek w stronę befor musi być przesunięty zapłon. Aby było poprawnie.
Każde inne ustawienie jest niewłaściwe. Mimo że silnik może pracować lepiej od mojego i nie gubić iskry.
Jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości chętnie, pomogę.
Po ustawieniu zapłonu problem w mojej dyskotece zniknął od ręki.
Zapłon przyspiesza się i opóźnia przekręcając aparatem zapłonowym.
Żeby przekręcić aparat, należy poluzować nakrętkę łapki dociskającej - blokującej aparat zapłonowy, która znajduje się przy podstawie aparatu. Wystarczy poluzować tylko nakrętkę. Uwaga na ręce bo można się poparzyć.

Najważniejsza rzecz, której nie mogłem znaleźć na tym forum to: 5-8 stopni przed górnym martwym punktem
Mam nadzieję że jest to rzeczowa odpowiedź na problem i że się komuś przyda do jego landrynki.
Powyższe ustawienie dotyczy silnika bez instalacji gazowej, zasilanego paliwem bezołowiowym 95 oktanowym.

Arek

:)9 Jezu człowieku skąd się tu wziąłeś????????????

Dawno takiego posta tu nie widziałem :)21

r
ex RRC '94 300tdi

Awatar użytkownika
VFRED
Posty: 300
Rejestracja: czw sie 14, 2003 11:30 am
Lokalizacja: Warszawa/Tarchomin

Re: 3.9 V8 problem z silnikiem potrzebny doświadczony szpenio;))

Post autor: VFRED » pt cze 26, 2009 3:03 pm

pjc_arkadiusz pisze:Dzięki za wszystkie rzeczowe odpowiedzi.
CIACH!
Arek
Tym postem dałeś po twarzy wszystkim starym zgredom :)21 .
LR Discovery TD5 - ma już nowego właściciela :)

Zablokowany

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość