Seria III jako "weteran szos"
Moderator: Jerry
Seria III jako "weteran szos"
Witam
Czy ktoś próbował zarejstrować może serie III jako weterana szos? Czy w tym przypadku przejdzie bez problemu kierownica po prawej stronie?
z góry dziękuję, rozwiążania problemu nie znalazłem na forum
Czy ktoś próbował zarejstrować może serie III jako weterana szos? Czy w tym przypadku przejdzie bez problemu kierownica po prawej stronie?
z góry dziękuję, rozwiążania problemu nie znalazłem na forum
Re: Seria III jako "weteran szos"
można jeździć podobno pojazdami zarejestrowanymi przed 1985
a tu parę innych przydatnych dywagacji
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... a#p2286574
a tu parę innych przydatnych dywagacji
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... a#p2286574
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team
LR disco 200
5 o'clock offroad team
Re: Seria III jako "weteran szos"
weteran szos, czy pojazd zabytkowy, bo to nie to samo 

Land Rover made by craftsmen-driven by psychos 
always look on the bright side of life

always look on the bright side of life

Re: Seria III jako "weteran szos"
A jaka jest róznica pomiędzy "weteranem" a pojazdem zabytkowym?
Czy Weteran może mieć kierownice po prawej stronie i być wyposażony zgodnie z epoką?
Z zabytkowym jest sporo problemów jeśli chodzi o konserwatora , plusy to możliwość zostawienia go jak wyszedł z fabryki bez pasów itp
Czy Weteran może mieć kierownice po prawej stronie i być wyposażony zgodnie z epoką?
Z zabytkowym jest sporo problemów jeśli chodzi o konserwatora , plusy to możliwość zostawienia go jak wyszedł z fabryki bez pasów itp
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Re: Seria III jako "weteran szos"
weteran szos to byl tylko w pzu, Ciebie interesuje pojazd zabytkowy prawdopodobnie
http://www.w114-115.org.pl/jomla/index. ... lachy.html
polecam przeczytac od deski do deski a pozniej poczytac na ten temat na ich forum
http://www.w114-115.org.pl/jomla/index. ... lachy.html
polecam przeczytac od deski do deski a pozniej poczytac na ten temat na ich forum
Re: Seria III jako "weteran szos"
weteran szos w PZU niestety juz nie obowiazuje.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Re: Seria III jako "weteran szos"
dzięki link znam, o zabytkach też sporo wiem , myślałem że dodano coś takiego jak "weteran szos"
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Re: Seria III jako "weteran szos"
generalnie to auto nie musi miec zoltych blach zeby bylo zabytkowe z tego co pamietam, tam gdzies na forum pisalo ze tylko biala karte sobie wyrabiali, jakis wpis do rejestru i juz bylo zabytkowe a blachy biale
Re: Seria III jako "weteran szos"
oczywiscie ze tak mozna. Procedura byla opisana w classic auto jakis czas temu.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Re: Seria III jako "weteran szos"
a mozesz w skrocie opisac jakie korzysci to daje?Albert_N pisze:oczywiscie ze tak mozna. Procedura byla opisana w classic auto jakis czas temu.
auto moze miec kierownik ze zlej strony, ta?
jakies jeszcze?
Re: Seria III jako "weteran szos"
Generalnie to droga przez mękę -
konserwator zabytków rzeczoznawca papiery papiery i flaszki dla diagnostów itp.
Ale warto
konserwator zabytków rzeczoznawca papiery papiery i flaszki dla diagnostów itp.
Ale warto

LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
Re: Seria III jako "weteran szos"
jest jeszcze pojazd historyczny:
a) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym,
b) pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami dotyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach,
c) pojazd mający co najmniej 40 lat,
d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;
Z zaliczenia do odrębnej "grupy ubezpieczeniowej" pojazdów wynika rzecz kapitalna: wyłączenie z bezwzględnego obowiązku "ciągłości" umów ubezpieczenia OC dotyczącego większości pojazdów mechanicznych, cały szereg szczegółowych zapisów ustawy składających się na określenie tego obowiązku po prostu nas nie dotyczy.
Art. 27 ust.1 pkt.5 określa, iż mamy prawo zawierać umowy ubezpieczenia krótkoterminowego tj. na okres krótszy niż 12 miesiecy, nie krótszy jednak niż 30 dni (ust. 5) zaś obowiązek zawarcia umowy mamy przed wprowadzeniem auta do ruchu (art.29 ust.1 pkt.2 i 5).
na podstawie:
http://www.junak.riders.pl/BIBLO/PRAW/oc.htm
a) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym,
b) pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami dotyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach,
c) pojazd mający co najmniej 40 lat,
d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;
Z zaliczenia do odrębnej "grupy ubezpieczeniowej" pojazdów wynika rzecz kapitalna: wyłączenie z bezwzględnego obowiązku "ciągłości" umów ubezpieczenia OC dotyczącego większości pojazdów mechanicznych, cały szereg szczegółowych zapisów ustawy składających się na określenie tego obowiązku po prostu nas nie dotyczy.
Art. 27 ust.1 pkt.5 określa, iż mamy prawo zawierać umowy ubezpieczenia krótkoterminowego tj. na okres krótszy niż 12 miesiecy, nie krótszy jednak niż 30 dni (ust. 5) zaś obowiązek zawarcia umowy mamy przed wprowadzeniem auta do ruchu (art.29 ust.1 pkt.2 i 5).
na podstawie:
http://www.junak.riders.pl/BIBLO/PRAW/oc.htm
Re: Seria III jako "weteran szos"
tak jak pisali wczesniej - pierwsza rejestracja przed '84 i kierownica nie ma znaczenia, powinienes dostac biale blachy bez problemu - problemem moze byc stacja diagnostyczna i niewiedza diagnostow w tym temacie.
na zabytek jest podobnie, i te same upierdliwosc z powodu keirownicy z prawej strony ale:
plusy:
- bezterminowy przeglad
- podobno mozliwosc wykupienia czasoewgo ubezpieczenia - podobno, bo nie znalazlem ubezpieczyciela ktory by mi to w prost zasugerowal
- zolte blachy
minusy:
- utrzymanie auta w stanie "bez zmian", tak jak w bialej karcie, chociaz ciekawi mnie jakie zminay beda osodzane i w jakim przypadku, normalna kontrola chyba wele do powiedzenia nie ma.
- wypelnianie wnioskow do konserwatora o pozwolenie na wyjazd za granice - kazdorazowo, za to dodatkowa oplata
droga do zabytku to po kolei:
- rzeczoznawca > konserwator > stacja diagnostyczna > urz. komunikacji
to uproszczona droga...
przygotowuje wlasnie tekst jak to bylo w moim przypadku, czyli lr 110 anglik na zabytek bez przekladki kierownicy.
jak skoncze - to wkleje do niego link.
na zabytek jest podobnie, i te same upierdliwosc z powodu keirownicy z prawej strony ale:
plusy:
- bezterminowy przeglad
- podobno mozliwosc wykupienia czasoewgo ubezpieczenia - podobno, bo nie znalazlem ubezpieczyciela ktory by mi to w prost zasugerowal
- zolte blachy

minusy:
- utrzymanie auta w stanie "bez zmian", tak jak w bialej karcie, chociaz ciekawi mnie jakie zminay beda osodzane i w jakim przypadku, normalna kontrola chyba wele do powiedzenia nie ma.
- wypelnianie wnioskow do konserwatora o pozwolenie na wyjazd za granice - kazdorazowo, za to dodatkowa oplata
droga do zabytku to po kolei:
- rzeczoznawca > konserwator > stacja diagnostyczna > urz. komunikacji
to uproszczona droga...
przygotowuje wlasnie tekst jak to bylo w moim przypadku, czyli lr 110 anglik na zabytek bez przekladki kierownicy.
jak skoncze - to wkleje do niego link.
lr-lr-lr-xtz-e350
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości