Seria III jako "weteran szos"

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

past
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: wt lip 29, 2008 12:40 pm

Seria III jako "weteran szos"

Post autor: past » czw maja 07, 2009 9:37 am

Witam

Czy ktoś próbował zarejstrować może serie III jako weterana szos? Czy w tym przypadku przejdzie bez problemu kierownica po prawej stronie?
z góry dziękuję, rozwiążania problemu nie znalazłem na forum

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Seria III jako "weteran szos"

Post autor: jpi » czw maja 07, 2009 9:44 am

można jeździć podobno pojazdami zarejestrowanymi przed 1985

a tu parę innych przydatnych dywagacji
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... a#p2286574
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Re: Seria III jako "weteran szos"

Post autor: Wąż » czw maja 07, 2009 9:50 am

weteran szos, czy pojazd zabytkowy, bo to nie to samo :wink:
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

past
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: wt lip 29, 2008 12:40 pm

Re: Seria III jako "weteran szos"

Post autor: past » czw maja 07, 2009 1:29 pm

A jaka jest róznica pomiędzy "weteranem" a pojazdem zabytkowym?
Czy Weteran może mieć kierownice po prawej stronie i być wyposażony zgodnie z epoką?
Z zabytkowym jest sporo problemów jeśli chodzi o konserwatora , plusy to możliwość zostawienia go jak wyszedł z fabryki bez pasów itp

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Re: Seria III jako "weteran szos"

Post autor: chiquito83 » czw maja 07, 2009 1:37 pm

weteran szos to byl tylko w pzu, Ciebie interesuje pojazd zabytkowy prawdopodobnie

http://www.w114-115.org.pl/jomla/index. ... lachy.html

polecam przeczytac od deski do deski a pozniej poczytac na ten temat na ich forum

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Seria III jako "weteran szos"

Post autor: Albert_N » czw maja 07, 2009 1:42 pm

weteran szos w PZU niestety juz nie obowiazuje.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

past
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: wt lip 29, 2008 12:40 pm

Re: Seria III jako "weteran szos"

Post autor: past » czw maja 07, 2009 1:55 pm

dzięki link znam, o zabytkach też sporo wiem , myślałem że dodano coś takiego jak "weteran szos"

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Re: Seria III jako "weteran szos"

Post autor: chiquito83 » czw maja 07, 2009 2:33 pm

generalnie to auto nie musi miec zoltych blach zeby bylo zabytkowe z tego co pamietam, tam gdzies na forum pisalo ze tylko biala karte sobie wyrabiali, jakis wpis do rejestru i juz bylo zabytkowe a blachy biale

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Seria III jako "weteran szos"

Post autor: Albert_N » czw maja 07, 2009 3:09 pm

oczywiscie ze tak mozna. Procedura byla opisana w classic auto jakis czas temu.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Re: Seria III jako "weteran szos"

Post autor: chiquito83 » czw maja 07, 2009 3:10 pm

Albert_N pisze:oczywiscie ze tak mozna. Procedura byla opisana w classic auto jakis czas temu.
a mozesz w skrocie opisac jakie korzysci to daje?

auto moze miec kierownik ze zlej strony, ta?

jakies jeszcze?

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Seria III jako "weteran szos"

Post autor: Ptak » ndz maja 10, 2009 3:14 pm

Generalnie to droga przez mękę -
konserwator zabytków rzeczoznawca papiery papiery i flaszki dla diagnostów itp.
Ale warto :)21
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Seria III jako "weteran szos"

Post autor: JarekK » pn maja 11, 2009 9:09 am

jest jeszcze pojazd historyczny:

a) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym,
b) pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami dotyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach,
c) pojazd mający co najmniej 40 lat,
d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;


Z zaliczenia do odrębnej "grupy ubezpieczeniowej" pojazdów wynika rzecz kapitalna: wyłączenie z bezwzględnego obowiązku "ciągłości" umów ubezpieczenia OC dotyczącego większości pojazdów mechanicznych, cały szereg szczegółowych zapisów ustawy składających się na określenie tego obowiązku po prostu nas nie dotyczy.
Art. 27 ust.1 pkt.5 określa, iż mamy prawo zawierać umowy ubezpieczenia krótkoterminowego tj. na okres krótszy niż 12 miesiecy, nie krótszy jednak niż 30 dni (ust. 5) zaś obowiązek zawarcia umowy mamy przed wprowadzeniem auta do ruchu (art.29 ust.1 pkt.2 i 5).

na podstawie:
http://www.junak.riders.pl/BIBLO/PRAW/oc.htm

Awatar użytkownika
grzehoo
 
 
Posty: 870
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 1:29 pm

Re: Seria III jako "weteran szos"

Post autor: grzehoo » pn maja 11, 2009 3:01 pm

tak jak pisali wczesniej - pierwsza rejestracja przed '84 i kierownica nie ma znaczenia, powinienes dostac biale blachy bez problemu - problemem moze byc stacja diagnostyczna i niewiedza diagnostow w tym temacie.

na zabytek jest podobnie, i te same upierdliwosc z powodu keirownicy z prawej strony ale:
plusy:
- bezterminowy przeglad
- podobno mozliwosc wykupienia czasoewgo ubezpieczenia - podobno, bo nie znalazlem ubezpieczyciela ktory by mi to w prost zasugerowal
- zolte blachy :)

minusy:
- utrzymanie auta w stanie "bez zmian", tak jak w bialej karcie, chociaz ciekawi mnie jakie zminay beda osodzane i w jakim przypadku, normalna kontrola chyba wele do powiedzenia nie ma.
- wypelnianie wnioskow do konserwatora o pozwolenie na wyjazd za granice - kazdorazowo, za to dodatkowa oplata

droga do zabytku to po kolei:
- rzeczoznawca > konserwator > stacja diagnostyczna > urz. komunikacji
to uproszczona droga...
przygotowuje wlasnie tekst jak to bylo w moim przypadku, czyli lr 110 anglik na zabytek bez przekladki kierownicy.
jak skoncze - to wkleje do niego link.
lr-lr-lr-xtz-e350

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości