mały zestaw naprawczy rozrządu, czy duży? 300TD

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
tedi73
Posty: 325
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:06 pm
Lokalizacja: Carlow, Ireland'ia

mały zestaw naprawczy rozrządu, czy duży? 300TD

Post autor: tedi73 » czw maja 07, 2009 11:49 pm

Witam panowie, mam pytanko jak w temacie Disco 300TD 95'
z VIN MA111271 niby wynika, że potrzebuję zestawu STC4095K , czyli kompletna modernizacja, ale poprzedni właściciel twierdził, ze to było zrobione, teraz pytanie jak to sprawdzić?
tzn. czy po odkręceniu pokrywy na obudowie widać jakieś różnice miedzy ta przed modernizacja i po?
edit:
może jeszcze jedno, na dniach będę zrzucał skrzynie, muszę wymienić zimmering (czy jak się to pisze, strasznie cieknie) na wyjściu z silnika na skrzynie , na co jeszcze radzili byście zwrócić uwagę i co wymienić? jeśli już skrzynia będzie na dole
było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Re: mały zestaw naprawczy rozrządu, czy duży? 300TD

Post autor: TRAWOLT » pt maja 08, 2009 8:14 am

tedi73 pisze: może jeszcze jedno, na dniach będę zrzucał skrzynie, muszę wymienić zimmering (czy jak się to pisze, strasznie cieknie) na wyjściu z silnika na skrzynie , na co jeszcze radzili byście zwrócić uwagę i co wymienić? jeśli już skrzynia będzie na dole
uszczelniacz ten najdrożsiejszy z odrzutnikiem czy cuś - te tańsze ponoć nie robią
i jeszcze jakaś tulejka jest ponoć na rzeczy, ale to niech tam mądrzejsi, bo ja to ... :roll: :D

no i pewnie zaraz się okaże, że komplet sprzęgła do wymiany :roll: :D
i łapę obspawać jeśli nie było
to tak żeby za chwilę nie trzeba było znów skrzynię zrzucać :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
tedi73
Posty: 325
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:06 pm
Lokalizacja: Carlow, Ireland'ia

Re: mały zestaw naprawczy rozrządu, czy duży? 300TD

Post autor: tedi73 » pt maja 08, 2009 11:39 am

dzieki bardzo :)
wiec mamy łapę sprzęgła, uszczelniacz, to ten REAR CRANSHAFT SEAL RV-LN ERR2640?
co dalej? :) może jak już skrzynia na dole to do niej i do reduktora uszczelniacze?
co z tym rozrządem panowie/panie? szukam i ni jak nie mogę na ten temat znaleźć wskazówek, znalazłem info jak niby sprawdzić, czy pasek idzie po równości, bez ściągania pokrywy, przez wciskanie gdzieś tam druta :), sprawdzał to ktoś kiedyś w taki sposób?
było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Re: mały zestaw naprawczy rozrządu, czy duży? 300TD

Post autor: TRAWOLT » pt maja 08, 2009 12:21 pm

tedi73 pisze: znalazłem info jak niby sprawdzić, czy pasek idzie po równości, bez ściągania pokrywy, przez wciskanie gdzieś tam druta :), sprawdzał to ktoś kiedyś w taki sposób?
u mła jak zmieniany był pasek, który był ścięty, to na dnie pokrywy były "ścinki" paska
a na dole pokrywy też jest otwór "odpływowy"
może tak? bo ja to ... :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
tedi73
Posty: 325
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:06 pm
Lokalizacja: Carlow, Ireland'ia

Re: mały zestaw naprawczy rozrządu, czy duży? 300TD

Post autor: tedi73 » pt maja 08, 2009 1:25 pm

Vehicles with the modification fitted under warranty by Land Rover should have a dab of yellow paint on the timing case at least 2cm square, just under and to the right of where the aircon compressor is (or would be) fitted.

You can check a vehicle for belt wear using a bit of wire, a thin brazing rod is ideal, or any stiff thin wire, an old wire coat hanger is another option. Bend a hook into the end about 0.5 cm long, and with the engine switched off (!) poke the wire up through the drain hole in the bottom of the timing case. Shove it up as far as you can, have a good scratch around and pull it out, and do this a couple more times. If the hook has a black sooty looking fluff on the end, you have belt alignment problems. If there is a tiny bit, it is probably not too urgent – you will get a double handful of the stuff out before the belt goes ping. If you are pulling loads of it out, get it looked at asap!

to jest to o czym pisałeś :), po za tym może jest pomazany żółtą farba przez landservice :)
było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość