DISCO 300 EDC kręci i kręci
Moderator: Jerry
DISCO 300 EDC kręci i kręci
Witam,
Ja wszystko rozumiem i wiem, land rovery tak mają,skoro jezdzi to jest ok, przecież w końcu odpala.... i powoli zaczynam w to wierzyć... ale:
Przestało być zimno a moja czyseta ciągle odpala po dobrych kilkunastu sekunadch całkiem żwawego kręcenia. Ba, czasem gdy zgasze silnik tylko na przejezdzie kolejowym to trzeba dobrych kilku sekund. Co rano najpierw wycie, a potem chmura białego dymu jak już z trudem zagada (gaz wciśnięty, bez gazu jeszcze gorzej).
Jak ma dobry dzień to smiga 145km/h jak ma zły 130. Często pod małą górke niechce się nawet podtoczyć poniżej 2000 obrotów-poprostu stoi a obroty powoli rosną.
I nie wiadomo co mu jest. Autem robię codziennie 100 km, więc o nie dbam. Komputer błedów nie wykrywa, świece ok, kompresja ok, napięcia ok, brak katalizatorac i wymontowane w całości egr. W Molim mówią, że te typy tak mają, Poznańska macka Land Serwisu mówi, że rozrząd się przestawił(a poza odpalaniem autko chodzi miło).... a na trzecią eksperytyze do Czesława trochę daleko...
Mam pomysł, żeby oddać do jakiegoś szpirtnego majstra spoza rodziny LR. tylko co sprawdzać?
1996, 300 tdi edc, automat
I nie mówcie, że do mechanika, bo już 1k zł na szukanie zgubiłem:/
Ja wszystko rozumiem i wiem, land rovery tak mają,skoro jezdzi to jest ok, przecież w końcu odpala.... i powoli zaczynam w to wierzyć... ale:
Przestało być zimno a moja czyseta ciągle odpala po dobrych kilkunastu sekunadch całkiem żwawego kręcenia. Ba, czasem gdy zgasze silnik tylko na przejezdzie kolejowym to trzeba dobrych kilku sekund. Co rano najpierw wycie, a potem chmura białego dymu jak już z trudem zagada (gaz wciśnięty, bez gazu jeszcze gorzej).
Jak ma dobry dzień to smiga 145km/h jak ma zły 130. Często pod małą górke niechce się nawet podtoczyć poniżej 2000 obrotów-poprostu stoi a obroty powoli rosną.
I nie wiadomo co mu jest. Autem robię codziennie 100 km, więc o nie dbam. Komputer błedów nie wykrywa, świece ok, kompresja ok, napięcia ok, brak katalizatorac i wymontowane w całości egr. W Molim mówią, że te typy tak mają, Poznańska macka Land Serwisu mówi, że rozrząd się przestawił(a poza odpalaniem autko chodzi miło).... a na trzecią eksperytyze do Czesława trochę daleko...
Mam pomysł, żeby oddać do jakiegoś szpirtnego majstra spoza rodziny LR. tylko co sprawdzać?
1996, 300 tdi edc, automat
I nie mówcie, że do mechanika, bo już 1k zł na szukanie zgubiłem:/
Ostatnio zmieniony wt cze 02, 2009 2:40 pm przez juur, łącznie zmieniany 2 razy.
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? 

Re: DISCO 300 EDC
No ja niewiem czy te typy tak mają u mnie na akumku od malucha co ledwo zarówki na nim świeciły po 3 miesiecznym staniu w zime odpalił na dotyk, wiec nie wydaje mi sie ze tak ma byc. Moim zdaniem powinienes wstawić spowrotem egr, albo problem z pompa jezeli spręzanie ok ale ja bym w to wątpił.
LAND ROVER DISCOVERY 200 alias "POKRAK"
LAND ROVER DISCOVERY 300 alias "ROBUR"
LAND ROVER DISCOVERY 300 alias "ROBUR"
Re: DISCO 300 EDC
EGR poszedł w trakcie poszukiwań.........
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? 

Re: DISCO 300 EDC
u mnie w dieslu brak erg powodował problem z odpalaniem spory apetyt na wache i chmure dymu
!! Co to wogóle za praktyki z wywalaniem erg toz to nie auto na gaz ! 


LAND ROVER DISCOVERY 200 alias "POKRAK"
LAND ROVER DISCOVERY 300 alias "ROBUR"
LAND ROVER DISCOVERY 300 alias "ROBUR"
Re: DISCO 300 EDC kręci i kręci
recyrkulacja splin nie pomaga silnikowi. Z egr też nie odpalał:) bez egr nie ma różnicy.
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? 

Re: DISCO 300 EDC
Ciekawe - w jaki sposób dodawanie spalin do mieszanki miałoby pomóc silnikowi w pracy?PIENIO pisze:u mnie w dieslu brak erg powodował problem z odpalaniem spory apetyt na wache i chmure dymu!! Co to wogóle za praktyki z wywalaniem erg toz to nie auto na gaz !
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
Re: DISCO 300 EDC kręci i kręci
Ale przy EDC bezpieczniej zaślepić EGR niż go wyrzucać.juur pisze:recyrkulacja splin nie pomaga silnikowi. Z egr też nie odpalał:) bez egr nie ma różnicy.
Może nie pomóc, ale nie przeszkadzać - elektronika może głupieć bez EGR. Ale tutaj to raczej coś innego niestety... Jak zwyklepezet pisze:Ciekawe - w jaki sposób dodawanie spalin do mieszanki miałoby pomóc silnikowi w pracy?PIENIO pisze:u mnie w dieslu brak erg powodował problem z odpalaniem spory apetyt na wache i chmure dymu!! Co to wogóle za praktyki z wywalaniem erg toz to nie auto na gaz !

Disco Romulus 

- nowicjusz127
- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Re: DISCO 300 EDC
PIENIO pisze: Co to wogóle za praktyki z wywalaniem erg toz to nie auto na gaz !





W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni
już Polska
już Polska
Re: DISCO 300 EDC kręci i kręci
OK - jak z EDC, to może lepiej nie mącić z egieerem 

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
- Michał...G
-
- Posty: 918
- Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Re: DISCO 300 EDC kręci i kręci
A wtryskiwacze to to były sprawdzane?
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi
Re: DISCO 300 EDC kręci i kręci
Miałem przestawiony rozrząd , objawiało się to kopceniem , spadkiem mocy ale palił na dotyk ...
SALLDVAF8VA98:)
a dupa tam ....
a dupa tam ....
Re: DISCO 300 EDC kręci i kręci
Wiec tak co do EGR (niestety nie widziałem silnika od 300 wiec tylko gdybam) jesli jest sterowany mechanicznie to można go wywalac i nie ma wpływu na prace podobno nawet lepjej ale jesli jest sterowany elektrycznie i ma czujnik połozenia EGR no to nie wiem czy wywalanie jego jest taakie zajobiste i czy komp nie bedzie wywalał błedow i nie bedzie przechodził w tryb awaryjny
Juz nie raz spotkałem sie z radami typu wywalaj nie ma znaczenia zaslepjaj a potem wychodzilo inaczej dla przykłady jak pisałem w starym tranzicie 1996r wywalenie EGR powoduje wywaleni błedów i problemy z odpalaniem i wiekszy apetyt na paliwo ostatnio robilem swoja bmw e32 z silnikiem m60 jako ze to v8 ida dwa kolektory i dwa katy w których siedzi sonda gniazda z prawego i lewego sa takie same i nie do odróżnienia pomyliłem strony i auto zaczeło pracowac na 6 garach czasem na 4 obroty falowac a przy przekraczaniu 3000 strzelac dymic po przełozeniu wtyczek jak rękoł odią a tez miało niemiec znaczenia ktora strona
. Ale jak pisałem wczesniej nie wiem jak jest w 300 mam 200 wiec ten problem mnie nie dotyczy
. A tak na marginesie nie lepjej było go wyczyscić i tak samo postąpić z kolektorem dolotowym tylko odrazu wywalać 




LAND ROVER DISCOVERY 200 alias "POKRAK"
LAND ROVER DISCOVERY 300 alias "ROBUR"
LAND ROVER DISCOVERY 300 alias "ROBUR"
Re: DISCO 300 EDC kręci i kręci
I tutaj się z tobą wiekszość naszych drogich czytelników zgodzi, tylko kolega @juur wywalił EGR przy okazji szukania przyczyny dziwnego odpalania, zgadza się ?PIENIO pisze:Wiec tak co do EGR (niestety nie widziałem silnika od 300 wiec tylko gdybam) jesli jest sterowany mechanicznie to można go wywalac i nie ma wpływu na prace podobno nawet lepjej ale jesli jest sterowany elektrycznie i ma czujnik połozenia EGR no to nie wiem czy wywalanie jego jest taakie zajobiste i czy komp nie bedzie wywalał błedow i nie bedzie przechodził w tryb awaryjnyJuz nie raz spotkałem sie z radami typu wywalaj nie ma znaczenia zaslepjaj a potem wychodzilo inaczej dla przykłady jak pisałem w starym tranzicie 1996r wywalenie EGR powoduje wywaleni błedów i problemy z odpalaniem i wiekszy apetyt na paliwo ostatnio robilem swoja bmw e32 z silnikiem m60 jako ze to v8 ida dwa kolektory i dwa katy w których siedzi sonda gniazda z prawego i lewego sa takie same i nie do odróżnienia pomyliłem strony i auto zaczeło pracowac na 6 garach czasem na 4 obroty falowac a przy przekraczaniu 3000 strzelac dymic po przełozeniu wtyczek jak rękoł odią a tez miało niemiec znaczenia ktora strona
. Ale jak pisałem wczesniej nie wiem jak jest w 300 mam 200 wiec ten problem mnie nie dotyczy
. A tak na marginesie nie lepjej było go wyczyscić i tak samo postąpić z kolektorem dolotowym tylko odrazu wywalać
Disco Romulus 

Re: DISCO 300 EDC kręci i kręci
chyba nie wszyscy przynajmniej tak to odbieram jest do dosyć prosta jednostka napedowa to zwykłe tdi
jesli spręzanie jest, wtryski ok (nie mówimy tu o sprawdzeniu zatkania palcem dziurki po świecy zarowej i rzutu okiem na wtrysk i kopnieciem w koło a mam wrazenie ze to taki mechanior sprawdzał) jesli rozrząd nie jest przestawiony o 10 zębów pompa wtryskowa działa i podaje odpowiednie cisnienie intercooler nie jest zapchany jak i filtr a i swiece żarowe sprawne silnik musi palic i pracować elegancko chyba ze mazutu nalałeś lub oleju do smażenia z biedronki reszta to tylko elektronika komp padl (ale raczej wtedy wogule by ci nie palił) lub błedy i złe odczyty z czujnikow.
(ale ja sie nie znam jestem tylko domorosłym mechanikiem amatorem próbuje tylko pomuc koledze )

(ale ja sie nie znam jestem tylko domorosłym mechanikiem amatorem próbuje tylko pomuc koledze )
LAND ROVER DISCOVERY 200 alias "POKRAK"
LAND ROVER DISCOVERY 300 alias "ROBUR"
LAND ROVER DISCOVERY 300 alias "ROBUR"
Re: DISCO 300 EDC kręci i kręci
Nie jest takPIENIO pisze:chyba nie wszyscy przynajmniej tak to odbieram jest do dosyć prosta jednostka napedowa to zwykłe tdijesli spręzanie jest, wtryski ok (nie mówimy tu o sprawdzeniu zatkania palcem dziurki po świecy zarowej i rzutu okiem na wtrysk i kopnieciem w koło a mam wrazenie ze to taki mechanior sprawdzał) jesli rozrząd nie jest przestawiony o 10 zębów pompa wtryskowa działa i podaje odpowiednie cisnienie intercooler nie jest zapchany jak i filtr a i swiece żarowe sprawne silnik musi palic i pracować elegancko chyba ze mazutu nalałeś lub oleju do smażenia z biedronki reszta to tylko elektronika komp padl (ale raczej wtedy wogule by ci nie palił) lub błedy i złe odczyty z czujnikow.
(ale ja sie nie znam jestem tylko domorosłym mechanikiem amatorem próbuje tylko pomuc koledze )


Disco Romulus 

Re: DISCO 300 EDC kręci i kręci
EDC - elektroniczny czujnik kontroli sterowania silnikiem , czyli elektronika silnika sie psuje
LAND ROVER DISCOVERY 200 alias "POKRAK"
LAND ROVER DISCOVERY 300 alias "ROBUR"
LAND ROVER DISCOVERY 300 alias "ROBUR"
Re: DISCO 300 EDC kręci i kręci
EGR poszedł przy okzaji szukania. Wtryski fachowcy odpuścili bo poza odpalanie nie dymi i moc ok............
problem się pogłębia.... i to mnie pcha do działania.
problem się pogłębia.... i to mnie pcha do działania.
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? 

Re: DISCO 300 EDC kręci i kręci
kolego a te autko było pod komputerkiem podłaczone 

LAND ROVER DISCOVERY 200 alias "POKRAK"
LAND ROVER DISCOVERY 300 alias "ROBUR"
LAND ROVER DISCOVERY 300 alias "ROBUR"
Re: DISCO 300 EDC kręci i kręci
A może nie szukać przyczyn w elektronice tylko zainwestować w pompę wtryskową? W dieslu sprawa jest prosta, muszą być spełnione trzy warunki żeby chodził: dobra kompresja, paliwo i powietrze. Jak kompresje sprawdziłeś to może zainwestować w sprawdzenie pompy wtryskowej albo podmiankę na inną dla testu. Rozrząd bym odpuścił. Jak jest przestawiony to auto normalnie zapala ale jest słaby i kopci. I nie wierz w bajki o przeskoku paska o jeden ząbek. Jak pasek przeskakuje to robi taki rozpiżdziaj w układzie zaworowo- popychaczowym ze hej. A poza tym masz regulację delikatną kąta wtrysku pod dekielkiem na obudowie rozrządu.
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo
Re: DISCO 300 EDC kręci i kręci
Ale jak by był problem z pąpą to obiawem było by dymienie i brak mocy a kolega pisze ze jedzie spoko. Ja bym stawial na brak spreżania moze gdzieś zawór podparty
Kolego jedz do dobrego warsztatu i niech ci spręzanie sprawdza na kazdym cylindrze.

LAND ROVER DISCOVERY 200 alias "POKRAK"
LAND ROVER DISCOVERY 300 alias "ROBUR"
LAND ROVER DISCOVERY 300 alias "ROBUR"
Re: DISCO 300 EDC kręci i kręci
Nie koniecznie. Może być tak że pompa nie robi takiego ciśnienia żeby przebić wtryski.Dopiero po dłuższym kręceniu zaczyna być ok.
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo
Re: DISCO 300 EDC kręci i kręci
Do komputer był łączony; pompa to najmniej fajna opcja więc pewnie pójdzie na końcu. Jade na podróż poślubną bez disco więc może ktoś przez te 12 dni do niej przysiądzie.
A co to jest dobry warsztat? bo narazie chyba takiego nie znalazłem.........
A co to jest dobry warsztat? bo narazie chyba takiego nie znalazłem.........
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? 

Re: DISCO 300 EDC kręci i kręci
no i jak? jakies efekty? coś się udało ustalić?
czy podróż poślubna tak Cię wykończyła, że już porzuciłeś Disco?
czy podróż poślubna tak Cię wykończyła, że już porzuciłeś Disco?

Sip - Dop
...jajco holenderskie blues...
...jajco holenderskie blues...
Re: DISCO 300 EDC kręci i kręci
mi sie wydaje ze trzeba jechac do warsztatu... 

- seniorsiara
- jestem tu nowy...
- Posty: 6
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 10:17 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Re: DISCO 300 EDC kręci i kręci
Witam Szanownych Kolegów!
Po długim okresie tylko czytania foruma postanowiłem napisać gdyż dopiero co uporałem się z takim samym problemem w LRDI 300 1996 EDC / EGR.
Objawy były takie same jak u Kolegi Juura. 3 miesiące jazdy po serwisach, sprawdzane wszystko po kolei. Auto jeździło dobrze, ale tragedia z odpalaniem, kłąb dymu na start i wysokie spalanie w ogóle itp. W końcu znalazłem serwis, który doszedł co jest - potencjometr położenia pedału gazu. Nie wysiada gad całkowicie ino robi jakieś dziwne rzeczy z elektroniką. Koszt nowego prawie 2,5 kpln. W związku z tym wywalono całą elektronikę EDC, wymiana pompy wtryskowej na sterowaną mechanicznie (ale bez wtrysków - zostały i robią), wywalony cały układ tempomatu oraz EGR. Koszt 2,8 kpln z zakupem używanej pompy. Auto pali na dotyk, moc bez zastrzeżeń, pali sporo mniej niż wcześniej (skrzynia automat, trasa ok 9,2-9,5 l /100 km, wcześniej ok 11l - podejrzewam wpływ błędów tego czujnika). Przy okazji - ten czujnik u mnie nie dawał błędów w kompie EDC, które dało by się odczytać, więc wymieniali wszystkie czujniki po kolei aż doszli.
Po długim okresie tylko czytania foruma postanowiłem napisać gdyż dopiero co uporałem się z takim samym problemem w LRDI 300 1996 EDC / EGR.
Objawy były takie same jak u Kolegi Juura. 3 miesiące jazdy po serwisach, sprawdzane wszystko po kolei. Auto jeździło dobrze, ale tragedia z odpalaniem, kłąb dymu na start i wysokie spalanie w ogóle itp. W końcu znalazłem serwis, który doszedł co jest - potencjometr położenia pedału gazu. Nie wysiada gad całkowicie ino robi jakieś dziwne rzeczy z elektroniką. Koszt nowego prawie 2,5 kpln. W związku z tym wywalono całą elektronikę EDC, wymiana pompy wtryskowej na sterowaną mechanicznie (ale bez wtrysków - zostały i robią), wywalony cały układ tempomatu oraz EGR. Koszt 2,8 kpln z zakupem używanej pompy. Auto pali na dotyk, moc bez zastrzeżeń, pali sporo mniej niż wcześniej (skrzynia automat, trasa ok 9,2-9,5 l /100 km, wcześniej ok 11l - podejrzewam wpływ błędów tego czujnika). Przy okazji - ten czujnik u mnie nie dawał błędów w kompie EDC, które dało by się odczytać, więc wymieniali wszystkie czujniki po kolei aż doszli.
Land Lowel 2,5 Tdi 300 96r.
A kiedyś Gazik 69M co przejechał pół Europy.
A kiedyś Gazik 69M co przejechał pół Europy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość