Strona 1 z 1

Radyjo CeBe

: pt cze 12, 2009 5:24 pm
autor: Roch
Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI z taką częstotliwością jak pracuje silnik?
Czy to pad kondensatora na alternatorze?

Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI z taką częstotliwością jak pracują wycieraczki?
Czy to pad nie wiem karwa czego na nie wiem karwa czym?

Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI jak się otwiera okna?
Czy to może mieć związek ze zmianą opon na MTki?

Do byl jednak ciezki tydzien....

Re: Radyjo CeBe

: pt cze 12, 2009 5:27 pm
autor: chera
Roch pisze:
Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI jak się otwiera okna?
Czy to może mieć związek ze zmianą opon na MTki?
Związek jest oczywisty i niepodważalny..... :)21

Re: Radyjo CeBe

: pt cze 12, 2009 5:51 pm
autor: tomek3838
Defktory też tak czasem mają nawet na Atekach !

Re: Radyjo CeBe

: pt cze 12, 2009 5:54 pm
autor: chera
W Patrolach na AT-kach elektryczna antena nie wysuwa sie do końca... :)11

Normalnie koszmar jakiś..

:)21

Re: Radyjo CeBe

: pt cze 12, 2009 6:21 pm
autor: Colicab
Roch pisze:Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI z taką częstotliwością jak pracują wycieraczki?
wszystkie 3 radia w 3 autach mi pierdzialy jak im wycieraczki zagraly

Re: Radyjo CeBe

: pt cze 12, 2009 8:01 pm
autor: LR_Olek
Roch pisze:Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI z taką częstotliwością jak pracuje silnik?
Czy to pad kondensatora na alternatorze?

Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI z taką częstotliwością jak pracują wycieraczki?
Czy to pad nie wiem karwa czego na nie wiem karwa czym?

Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI jak się otwiera okna?
Czy to może mieć związek ze zmianą opon na MTki?

Do byl jednak ciezki tydzien....

7 x nie...

Re: Radyjo CeBe

: sob cze 13, 2009 1:55 am
autor: santana1
Roch pisze:Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI z taką częstotliwością jak pracuje silnik?
Czy to pad kondensatora na alternatorze?

Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI z taką częstotliwością jak pracują wycieraczki?
Czy to pad nie wiem karwa czego na nie wiem karwa czym?

Czy to normalne że dyskawery pierdzi przez SIBI jak się otwiera okna?

Normalne :)
O ile np. większa od zera jest oporność pomiędzy masą danego dyskacza,
a nakrętką wtyku anteny CB.
Jak już potwierdzisz powyższe(a potwierdzisz na pewno)........
Zresztą, pewnie sam już wiesz co i gdzie zeskrobać, żeby nie pierdziało ... :)21

Re: Radyjo CeBe

: sob cze 13, 2009 4:47 am
autor: jacekwr
A, i jeszcze coponiektóre ogrzewania tylnej szyby sieją jak radio maryja. :)21
Ogrzewanie tylnej szyby w moim disco jest coponiektórym ogrzewaniem... :)9 :evil:

Mówicie że wystarczy przy antenie co nieco zeskrobać? W którym miejscu?

Re: Radyjo CeBe

: sob cze 13, 2009 8:25 am
autor: LR_Olek
antena ma miec mase, trza skrobac az bedzie...

Re: Radyjo CeBe

: sob cze 13, 2009 8:55 am
autor: gri74
jasne... możecie sobie skrobać , ale to i tak nic nie da...

Re: Radyjo CeBe

: sob cze 13, 2009 10:07 am
autor: LR_Olek
u mnie nie trzeszczy

Re: Radyjo CeBe

: sob cze 13, 2009 10:22 am
autor: jpi
mi najpierw pierdziało, potem oczywiście przestało samo
teraz to się radio chyba spaliło :roll: :)21

Re: Radyjo CeBe

: sob cze 13, 2009 3:35 pm
autor: santana1
jacekwr pisze:Mówicie że wystarczy przy antenie co nieco zeskrobać? W którym miejscu?
Odpowiedź zaznaczona,reszta dla wytrwałych :D

Anteny samochodowe (w tym CB), te mocowane do blachy, to tylko część anteny.
Czyli tylko promiennik i przewód. Pozostała część takiej anteny, z założenia, to blacha naszego pojazdu.
Czyli nie mniej ważna przeciwwaga. Bez tej przeciwwagi to nawet President IOWA będzie tylko zwykłym kawałkiem drutu.
W takim przypadku mamy szczątkową skuteczność, SWR dużo za duży i przechwytywanie z kosmosu, a w szcególności
z naszego promu kosmicznego, wszelkich śmieci :D
I dlatego samo zamocowanie, a właściwie miejsce styku(najczęściej podkładka z ząbkami) anteny z blachą, jest tak ważne.
I na pewno nie chodzi tutaj o rozwiązania typu; mocuje antenkę na plastikowym zderzaku a mase sobie doprowadzę kabekiem :) .
Chodzi o 100%owe, galwaniczne (a nie tylko elektryczne) połączenie masy anteny i masy pojazdu.

Re: Radyjo CeBe

: sob cze 13, 2009 3:54 pm
autor: lbl78
jeśli antena jest dobrze zamocowana to czasem element, na którym mamy zamocowaną antenę jest źle masowany(maska drzwi, klapa) :wink: (podkładki gumowe, lakier, klej na śrubach) wtedy można "masować" sam element (nie antenę, choć to podobno też działa)
pytanie gdzie masz antenę ?? :wink:

Re: Radyjo CeBe

: sob cze 13, 2009 5:55 pm
autor: Roch
no wlasnie
antene mam na uchwycie do mocowania na brzegu blachy /drzwi, maski, zdezaka/ na takie dwie mikrosrubki z miejscem na imbusik.
na tylnych drzwiach sialo jak diabli, na zdezaku jakby ciut lepiej - ale dopiero po doprowadzeniu uczciwej masy do anteny.
sieje.
filterek na zasilaniu nic nie dal.

to co, przykrecic na stałe do zdeżaka?

te kondensatory na alternatorze...
Obrazek
to te dwa czerna pudeleczka z konektorkiem przykrecone do masy?

Re: Radyjo CeBe

: sob cze 13, 2009 7:18 pm
autor: santana1
Roch pisze:no wlasnie
antene mam na uchwycie do mocowania na brzegu blachy /drzwi, maski, zdezaka/ na takie dwie mikrosrubki z miejscem na imbusik.
na tylnych drzwiach sialo jak diabli, na zdezaku jakby ciut lepiej - ale dopiero po doprowadzeniu uczciwej masy do anteny.
sieje.
filterek na zasilaniu nic nie dal.
Również nic nie da wymiana alternatora,silniczka do; wycieraczek, szyb, reg. foteli, reg. lusterek, szyberdachów i co tam jeszcze:) .
Bo śmieci są zawsze generowane przez te urządzenia a przedostają się do radia CB tylko u wybrańców :D .
Najczęściej nie przez zasilanie jeno bezprzewodowo przez żle zamocowane lub wadliwe anteny. :D

Gdybyś miał w zasięgu jakiś miernik (nawet taki za 10 zeta z marketa :) ) wszystko stałoby się jasne.
Acha...
Te mikrośrubki pod imbusa są zakończone stożkami (nie przypadkowo).Stożki mają za zadanie wbić się w blachę.....

Re: Radyjo CeBe

: sob cze 13, 2009 7:56 pm
autor: Roch
mirnik jak przelacze na pojedyncze ohmy pokazuje ~2,5.
przed walką z masą pokazywal ~5,5

a!
z antena pozyczona, przyklejana do dachu tez pierdzi.

Re: Radyjo CeBe

: sob cze 13, 2009 8:33 pm
autor: santana1
Roch pisze:mirnik jak przelacze na pojedyncze ohmy pokazuje ~2,5.
przed walką z masą pokazywal ~5,5

a!
z antena pozyczona, przyklejana do dachu tez pierdzi.
Na tym najniższym zakresie musi być równo 0 ohm zarówno jak mierzysz pomiędzy gorącym we wtyczce
antenowej a promiennikiem anteny, jak również pomiędzy masą wtyczki antenowej i masą samochodu.
I równie ważne; masa zasilania samego radyjka i masa auta również musi być 0ohm.
Oczywiście wszystkie pomiary przy odłączonej wtyczce anteny CB.

powodzenia

Re: Radyjo CeBe

: ndz cze 21, 2009 5:00 pm
autor: gostcomp
rzadko który miernik pokazuje 0 ohm (jeśli pokazuje to albo jest do dupy albo jest bardzo dobry i skalibrowany z danymi przewodami pomiarowymi)
z reguły najpierw zwiera się przewody i potem odejmuje od wyniku zmierzoną wartość
dobra tyle o pomiarach rezystancji teraz o antenie
niskie wartości pomiędzy maja samochodu a anteną nie są niezbędne, tz nie przeszkadza jeśli są ale najczęściej nie pomaga
najważniejsze aby antena miała "styk" z elementem do którego jest aktualnie przykręcona (o ile ten element nie jest jakiś malutki) a to czy ten element ma połączenie z innymi elementami samochodu jest najczęściej mało ważne.
Są anteny które nie wymagają połączenia z żadnym elementem metalowym, są też anteny które nie wymagają połączenia galwanicznego z elementem metalowym. Te anteny wykorzystują elementy metalowe dzięki połączeniu pojemnościowym, przykładem takiej anteny jest antena magnetyczna.

Teraz o tropieniu zakłóceń elektromagnetycznych w samochodzie.
Nie jest to proste zadanie zwłaszcza zwłaszcza w kilku - kilkunastoletnim samochodzie ponieważ:
1. zużyte szczotki generują więcej zakłóceń
2. kondensatory mają okres świetności za sobą
3. skorodowane połączenia wykazują właściwości półprzewodnikowe co powoduje wprowadzanie dodatkowych zakłóceń

jeśli zakłócenia zmieniają się razem z obrotami silnika:

benzyna:
stare lub bedziewne kable wysokiego napięcia
zaśniedziała i/lub wypalona kopułka
zaśniedziały lub wypalony palec rozdzielacza
uszkodzona cewka zapłonowa
zaśniedziałe styki cewki

diesel:
w zależności od rodzaju zasilania:
uszkodzone wiązki pompo-wtryskiwaczy


razem:
uszkodzony alternator
uszkodzony kondensator filtrujący alternatora
zaśniedziałe połączenia

jeśli zakłócenia są stałe i zaczynają się po włączeniu silnika
to źródłem najczęściej jest pompa paliwa
pompy w zbiorniku najczęściej zasilane są 2 przewodami
wystarczy wsadzić pomiędzy nie kondensator filtrujący i połączyć przewód masowy z masą w okolicy zbiornika
jeśli wycieraczki generują sporo zakłóceń a połączenia są sprawdzone i oczyszczone a zakłócenia występują na każdej prędkości
to pomóc może tylko wymiana silnika


ps.
czasami ilość zakłóceń zmienia się jeśli dokładamy do anteny połączeń z innymi elementami samochodu
dzieje się tak dlatego że zmieniamy układ i wielkość ewentualnego ekranu
niestety zwykle ilość zakłóceń nie zmniejsza się wystarczająco.