Pompa wtryskowa padła 300 EDC

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
juur
 
 
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 9:22 am
Lokalizacja: Poznań

Pompa wtryskowa padła 300 EDC

Post autor: juur » pn lip 20, 2009 9:11 am

Witajcie,
Jak w temacie - poszukiwany sprawny przepływomierz w celach porównawczych. Mój wskazuje czujnkiem stałe 3 stopnie i mam problemy z silnikiem (odpalanie i praca poniżej 1800 obrotów). Będe wdzieczny za wszelką pomoc. Wynagrodzę przy pomocy flaszek.
Ostatnio zmieniony śr lip 22, 2009 9:27 am przez juur, łącznie zmieniany 1 raz.
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? ;-)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

Post autor: LR_Olek » pn lip 20, 2009 3:10 pm

ale maszproblem, w pzonaniu to masz pelno warsztatow...
wystarczy ze do ktoregos podjedziesz a tam pelno land roverow
i fachowcow :)21

Awatar użytkownika
juur
 
 
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 9:22 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

Post autor: juur » wt lip 21, 2009 11:24 am

LR_Olek pisze:ale maszproblem, w pzonaniu to masz pelno warsztatow...
wystarczy ze do ktoregos podjedziesz a tam pelno land roverow
i fachowcow :)21
To chyba Ci się tylko tak wydaje...
Są trzy
w dwóch już stał... w jednym dwa tygodnie, w drugim tydzień.
Jest w trzecim......Te dwa pierwsze na pewno nie mają.
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? ;-)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

Post autor: LR_Olek » wt lip 21, 2009 12:53 pm

juur pisze:
LR_Olek pisze:ale maszproblem, w pzonaniu to masz pelno warsztatow...
wystarczy ze do ktoregos podjedziesz a tam pelno land roverow
i fachowcow :)21
To chyba Ci się tylko tak wydaje...
Są trzy
w dwóch już stał... w jednym dwa tygodnie, w drugim tydzień.
Jest w trzecim......Te dwa pierwsze na pewno nie mają.
bo jak zmieniasz warsztaty, tak szybko,to w zadnym nie zostaniesz dobrym klientem.
najgorsze dla klienta,to zmienianie warsztatow.
nikt po nikim nie lubi poprawiac :)21

Awatar użytkownika
juur
 
 
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 9:22 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

Post autor: juur » wt lip 21, 2009 2:24 pm

Naprawiałem w jednym, wysłany na konsultacje do drugiego. A jak rozłożyli ręce to co miałem zrobić?
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? ;-)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

Post autor: LR_Olek » wt lip 21, 2009 3:01 pm

napisz jakie to warsztaty

Awatar użytkownika
juur
 
 
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 9:22 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

Post autor: juur » śr lip 22, 2009 6:44 am

Już wiadomo co nie działa - padła pompa wtryskowa (to co po cichu wszyscy brali pod uwagę) więc teraz pozostaje dylemat - regenerować czy zakładać używaną.
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? ;-)

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

Post autor: yuni » śr lip 22, 2009 7:33 am

juur pisze:Już wiadomo co nie działa - padła pompa wtryskowa (to co po cichu wszyscy brali pod uwagę) więc teraz pozostaje dylemat - regenerować czy zakładać używaną.
Kupić nową, sterowaną mechanicznie na Paddocku (około 600 funciaków), dodać do zakupów wtryskiwacze i wywalić EDC.
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
juur
 
 
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 9:22 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

Post autor: juur » śr lip 22, 2009 8:39 am

yuni pisze:
juur pisze:Już wiadomo co nie działa - padła pompa wtryskowa (to co po cichu wszyscy brali pod uwagę) więc teraz pozostaje dylemat - regenerować czy zakładać używaną.
Kupić nową, sterowaną mechanicznie na Paddocku (około 600 funciaków), dodać do zakupów wtryskiwacze i wywalić EDC.
Też już o tym myślałem, ale to kosmiczny koszt. Regeneracja pompy to 1500-2000 zł. Używana jest tańsza. Czyli mógłbym wymienić ją 3x za koszt operacji deelektronizacji. Jestem zadurzony w tym aucie od kilku lat, ale nie zaślepiony;-)
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? ;-)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

Post autor: czesław&jarząbek » śr lip 22, 2009 8:43 am

taką regeneracje za tysia to możesz zalać mlekiem i dać psu.

we wszystkich pompach VE psuje się to samo czyli korpus nastawnika dawki. oznacza to wymianę tego największego odlewu obudowy pompy+przyległosci+komplet uszczelnień+robocizna

w serwisach boscha na oryginalnych częściach to około 2.5k
#noichuj

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

Post autor: yuni » śr lip 22, 2009 8:49 am

juur pisze:... Jestem zadurzony w tym aucie od kilku lat, ale nie zaślepiony;-)
Przy takim podejściu to te zadurzenie może się zmienić w nienawiść :) Wg mnie lepiej coś zrobić raz, drożej, ale dobrze. Używka może ci wyjść bokiem.
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

Post autor: yuni » śr lip 22, 2009 8:57 am

czesław&jarząbek pisze:taką regeneracje za tysia to możesz zalać mlekiem i dać psu.

we wszystkich pompach VE psuje się to samo czyli korpus nastawnika dawki. oznacza to wymianę tego największego odlewu obudowy pompy+przyległosci+komplet uszczelnień+robocizna

w serwisach boscha na oryginalnych częściach to około 2.5k
Czesiek, czy regeneracja sprawnie działającej pompy ma sens ? Tzn czy opóźnia ew. pad, poprawia wydajność pompy, czy też regenerację warto robić dopiero jak pompa zdechnie ? Bo przy tych cenach, co podałeś, to kupno nowej wychodzi niewiele drożej (w zależności od źródła, trafiają się nowe w cenach od 3tyś PLN do 10tyś :D )
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

Post autor: czesław&jarząbek » śr lip 22, 2009 9:02 am

pompy jak wszystko się zużywają. dość późno ale jednak. jezeli nie ma objawów świadczących o zużyciu pompy to bym zostawił. jezeli są to warto zapolować na nową pompę w cenie właśnie pomiędzy 3-5k i zmienić razem z kompletem wtrysków i pompą paliwa. wtedy jest efekt i satysfakcja z wydanych pieniędzy.
oczywiście pod warunkiem że reszta motóra ogarnia.

regeneracja kompleksowa i wymiana tzw setów we wtryskiwaczach jako wariant obtaniony też daje radę.
tyle że zagadnienie setów przez niektórych określanych końcówkami wtrysków jest dość złożone i można dać się zrobić w trąbę.
#noichuj

Awatar użytkownika
juur
 
 
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 9:22 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

Post autor: juur » śr lip 22, 2009 9:24 am

Disco przejechało 170 tys... więc nie jest to jakiś straszny dystans. Reszta silnika - kompresja jest, oleju nie bierze, turbina dmucha. Zdaje sobie sprawę, które rozwiązanie jest najlepsze....ale jest poprostu za drogie.
Mam do wyboru pompe używaną, z takim samym przebiegiem za 1100 zł z pewnego źródła, albo regenerację z ogledzinami wytysków za 1500-2000. Pojadę zobaczyć jak to robią. Wiem, że musza mieć stół diagnostyczny BOSCHA bo bez tego, to faktycznie nie ma sensu.
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? ;-)

Awatar użytkownika
tryna
 
 
Posty: 140
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 3:56 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

Post autor: tryna » śr lip 22, 2009 10:41 am

juur pisze:Disco przejechało 170 tys... więc nie jest to jakiś straszny dystans. Reszta silnika - kompresja jest, oleju nie bierze, turbina dmucha. Zdaje sobie sprawę, które rozwiązanie jest najlepsze....ale jest poprostu za drogie.
Mam do wyboru pompe używaną, z takim samym przebiegiem za 1100 zł z pewnego źródła, albo regenerację z ogledzinami wytysków za 1500-2000. Pojadę zobaczyć jak to robią. Wiem, że musza mieć stół diagnostyczny BOSCHA bo bez tego, to faktycznie nie ma sensu.
Padająca pompa po 170 tysiach to brzmi jak bajka... Albo nie znasz przebiegu auta, albo lałeś gnojówę. Poszukaj serwisu Bosch jeśli to pompa i niech zabiorą się za wyczyszczenia nastawnika, bo ja stawiam na to.
Kto za młodu głupi nie był, ten na starość nie zmądrzeje
Disko II TD5

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

Post autor: LR_Olek » śr lip 22, 2009 11:36 am

czesław&jarząbek pisze: w serwisach boscha na oryginalnych częściach to około 2.5k
czyli lepiej kupic nowa :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

Post autor: LR_Olek » śr lip 22, 2009 11:37 am

juur pisze:Disco przejechało 170 tys....

tak tak oczywiście :)21

Awatar użytkownika
juur
 
 
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 9:22 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Pompa wtryskowa padła 300 EDC

Post autor: juur » śr lip 22, 2009 11:51 am

Auto mamy w sumie tylko trzy lata, przyjechało z niemiec z dokumentacją serwisową. Kupione bezpośrednio z garażu właścicieli - bez promocji cenowej. Wszystkie ślady poza pompą wskazują na prawdziwość przebiegu. Pompa dziwnie reaguje. Silnik ma mało mocy - zwłaszcza na niskich obrotach. Odpala kręcąc długo - dopiero gdzieś po 8 sekundach paliwo jest we wtryskach. Jak jest ciepły silnik a pompa schłodzona to odpala lepiej. Jak podłączyłem paliwo bezpośrednio to odpalała lepiej.
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? ;-)

Awatar użytkownika
juur
 
 
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 9:22 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Przepływomierz poszukiwany Poznań 300 EDC

Post autor: juur » śr lip 22, 2009 11:53 am

LR_Olek pisze:
juur pisze:Disco przejechało 170 tys....

tak tak oczywiście :)21
"trzeba jeszcze mieć w co wierzyć, by się z własną pieśnią zmierzyć" ;-) i tej wersji będe się trzymał.
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? ;-)

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Re: Pompa wtryskowa padła 300 EDC

Post autor: TRAWOLT » śr lip 22, 2009 11:55 am

oj tam, jest całkiem prawdopodobne że przejechało 170 tys.


... w Polsce, na wstecznym, z oryginalnych 340 tys. :roll: :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
juur
 
 
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 9:22 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Pompa wtryskowa padła 300 EDC

Post autor: juur » śr lip 22, 2009 11:58 am

Jasne:) bijcie leżącego ;-)

sam odbierałem kluczki o pierwszego germańskiego właściciela. Ale nie twierdze, że nie może być inaczej:)
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? ;-)

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Re: Pompa wtryskowa padła 300 EDC

Post autor: yuni » śr lip 22, 2009 12:10 pm

Przepraszam, jeśli wcześniej o tym gdzieś pisałeś - nie pamiętam, ale czy wymieniałeś/sprawdzałeś pompę przedwstępną ? Skoro lepiej pali jak podepniesz paliwo bezpośrednio, to objawy wskazują, że te 8sek to jest na zassanie paliwa z baku. Wiem, że to banalna diagnoza, ale to ta pompa na bloku silnika ma zapobiegać cofaniu się paliwa i wspomagać pracę wtryskowej. Sama wtryskowa potrafi sobie zaciągnąć paliwo z baku, ale widać wtedy utratę mocy.

Aha, zanim odpiszesz, że pompa była wymieniana - zamienniki britshita mają to do siebie, że potrafią po kilku dniach od zamontowania przestać działać.
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
juur
 
 
Posty: 122
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 9:22 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Pompa wtryskowa padła 300 EDC

Post autor: juur » śr lip 22, 2009 12:32 pm

auto sprawdzane bardzo, bardzo komleksowo, pompa paliwa +przewody przy pompie wymieniaone na orginalne.
jest LR DISCO 1996 byl Swift 1.3 powered by 500W RMS - dorastam? ;-)

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Re: Pompa wtryskowa padła 300 EDC

Post autor: yuni » śr lip 22, 2009 12:40 pm

juur pisze:auto sprawdzane bardzo, bardzo komleksowo, pompa paliwa +przewody przy pompie wymieniaone na orginalne.
Ok, jednak nadal objawy wskazują na linię paliwową, skoro piszesz, że przy bezpośrednim podawaniu paliwa silnik jest mocniejszy i pali szybciej (od razu ?).
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Pompa wtryskowa padła 300 EDC

Post autor: czesław&jarząbek » śr lip 22, 2009 12:42 pm

to też jedna z typowych wad tych pomp.
tyle że częściej spotykana w p38 z silnikiem tds. powiedzmy, że nazwiemy ją staromodnie zapowietrzaniem się przestrzeni roboczej.
#noichuj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości